Paljonko teillä menee rahaa menkkoihin?
Itselläni menee ehkä 3e per menkat ja menkat on aika tasaisesti kuukauden välein. Anemian korjaamisen jälkeen itselläni on niukat ja aika lyhyet. Käytän ehkä 2 sidettä, 12 minitampoonia ja satunnaisia pikkuhousunsuojia.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tramaleihin n.5e
Panacodiin n. 4e
Maxisiteisiin 2x n. 8eEli 27e/menkat.
Syötkö oikeasti joka kuukausi paketillisen panacodeja ja tramaleja?
Lääkekoukussa olevat keksivät aina syitä vetää nappia naamaan.
n. 60 euroa kuukaudessa. Kaikilla ei ole kivoja parin päivän menkkoja niukalla vuodolla. Itse vuodan runsaasti! 10-14pv/kk. Joskus jopa 17pv.
Ei yhtään. En muista mitä noin joka 7.-8. vuosi vaihdettava hormonikierukka maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tramaleihin n.5e
Panacodiin n. 4e
Maxisiteisiin 2x n. 8eEli 27e/menkat.
Syötkö oikeasti joka kuukausi paketillisen panacodeja ja tramaleja?
Lääkekoukussa olevat keksivät aina syitä vetää nappia naamaan.
Haista oikeasti vit.tu. Vaikka ollaan anonyymillä palstalla niin minäkin olen ihan oikea ihminen.
13e/kk. Ei menkkoja, pillerit maksaa tuon verran.
Nykyään 0 euroa kuukaudessa. Joskus 15 vuotta sitten investoin yhteensä noin 60 e kuukuppiin ja kestositeisiin (iso kasa). Niillä pärjäsi hyvin 5 vuotta, sen jälkeen otin hormonikierukan ja kuukautiset ovat nyt niin olemattomat, että pelkät pienimmät kestositeet pariina päivänä riittää.
Mä tiedän että köyhyys kaventaa myös näköalaa ja heikentää ahdistuksen vuoksi ihmisen ongelmaratkaisukykyä. Kuitenkin oikeasti tämä on asia, josta useimmat meistä voivat helposti selvitä äärimmäisen pienillä kuluilla (kestositeitä on helppo tehdä itsekin).
Osa tarvitsee toki kipulääkkeitä ja siihen ei nämä keinot auta (niistä oletettavasti saa toki KELA-korvaukset jos reseptiä käyttää), mutta noin muuten ne kestositeet on ilmainen tai lähes ilmainen ratkaisu, ja jos kuukuppi sopii (useimmille sopii harjoittelun jälkeen) niin kertainvestoinnilla homma on ratkaistu vuosiksi. Myös tuon hormonikierukan saa joissain kunnissa ilmaiseksi ensimmäisellä kerralla. Helpottaa hommaa huomattavasti. Mutta se kieltämättä on kallis jos sen joutuu itse maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ladonovia teidän römpsät oikein on kun kuukuppi mahtuu sisään?!?
Miten pieni muna sun miehellä on? Vai oletko itse pienipilinen kaveri?
Jompi kumpi väkisellä jos kuukuppi on iso.
Ei mene rahaa enää, kun ostin talvella kuukupin. Sen parempaa keksintöä ei ole. Käytän sitä alusta loppuun.
Särkyyn voisi pari pv ottaa särkylääkettä, kun joskus sattuu niin että vatsa sekaisin, mutta yleensä en ota, etsin vain vatsalla maaten hyvän asennon ja odottelen kramppien häipymistä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ladonovia teidän römpsät oikein on kun kuukuppi mahtuu sisään?!?
Öö?
Jaa a... kuukuppi mutta ekoina päivinä side ja lopuksi varuilta pikkuhousunsuoja. Viimeksi taisi mennä 3kpl siteitä ja 3kpl suojia. Yksi paketti siteitä riittää siis 4kk ja pikkuhousunsuojia varmaan paketti vuoden. Eli öö........ 20cnt kuukaudessa?
Muijan menkkaränkkien lepyttelyyn menee yleensä jotain 50-150 €
Reilu satanen vuodessa siteisiin, tamponeihin ja särkylääkkeisiin.
Kuukuppi harmi kyllä ei minulle sovi. Kovasti koetin siihen siirtyä, mutta sen käyttö on täyttä tuskaa, vaikka oikeaoppisesti sitä käytinkin. Kuulostaa kieltämättä kätevältä peliltä.
5-7 euroa, vähä riippuen tuotteiden merkistä.
Puolitoista pakettia siteitä ja yks paketti tamponeja (ob) joista yleensä jää muutama jäljelle.
Menkkani ovat alkuvaiheessa runsaat ja loppupäästä tihuttaa monta päivää. Kokonaiskesto 8-9 päivää.
Kaiken lisäksi epäsäännölliset. Käytän kestositeitä myös etenkin kuukautisten alkua odottaessa ja öisin tamponin kanssa.
Kuukuppi on, en tykkää eikä istu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Muijan menkkaränkkien lepyttelyyn menee yleensä jotain 50-150 €
No toivottavasti on sen arvoista edes :'D
Ei onneksi enää mitään. Joskus meni paljon rahaa; ei riittänyt yösiteet + suurin tamponi. Ihanaa, kun se kaikki on ohi!
Neljän euron tamponiboxilla menee noin kolmet menkat, eli niukkaa on onneksi vuoto sekä rahanmeno! :D
Turha endometrioosista on kärsiä kun menee kohdunpoistoon. Siihen loppuu kaikki vaivat.
En juuri mitään. Minulla on hormonikierukka. Joskusvharvoin on kipua ja tiputtelua tyyliin kolme tippaa. Vuodessa menee noin kymppi särkylääkkeisiin ja housunsuojiin.
Lisäys vielä, että särkylääkeisiin n.25e 3kk välein. Ja ehkäsylaastaritmpäälle n. 1kk pketti siis.