Mikä voi olla pitkittyneen kurkkuoireilun syynä?
Risat on leikattu eli hyvin epätodennäköistä angiina. Mutta tosiaan parisen viikkoa jo ollut nieluoireita, välillä parempikin, mutta tälläkin hetkellä ihan limahöttöinen ja niellessä tuntuu aralta, koko tuo kurkku/nielu/korvien alue ikäänkuin paineistettu ja tosiaan aivan limahöttöä niellessä ja jonkinasteista kipuilua.
Alkaa rassaamaan, olin to&pe pois töistä ja nukuin vain, mutta eipä tämä olo vieläkään kaksinen ole.
Kommentit (7)
No on se minusta pitkittynyttä ja outoa, että kurkkukipu jatkuu päivästä ja viikosta toiseen, tautiviikko 3 alkaa huomenna. Vaikuttaa jaksamiseen ja yleiseen vireyteenkin tämä tällainen venyminen näissä oireissa, olisi edes duuni missä saisi istua pöydän ääressä päivänsä korkeintaan sormiaan rasittaen niiden perslihaksien lisäksi.
Allergioita minulla ei ole enkä ole ikinä polttanut, alkoa ei kurkustani pahemmin alas valu. En kuorsaa.
Ap
Ihan tavallistahan se on, että jokin flunssa tai vastaava vaivaa muutaman viikon.
No olisko mitä mennä lääkärille ja pyytää nieluviljely? Voisi saada ihan oikeita vastauksia.
Mä luulin että tässä on joku monta kuukautta kestänyt oire, mutta ihan pelkästään virusperäinen nielutulehdus voi kestää viikko tolkulla. Itselläni otettiin yhden kuukauden aikana kolme kertaa viljely, joka kerta oli negatiivinen vaikka nielu oli peitteinen ja pari imusolmuketta turvoksissa. Eikä ollut myöskään mononukleoosi, sekin poissuljettiin. Yli kuukauden joka tapauksessa kesti ja jouduin monta työhommaa sen vuoksi perumaan (puhetyö). Työnantaja hermostui ja sitten minä hermostuin työnantajaan ja otin loparit... Löytyi parempi työ tilalle.
Itselläni samankaltainen oireilu loppui, kun pintaan noussut viisaudenhammas poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
No olisko mitä mennä lääkärille ja pyytää nieluviljely? Voisi saada ihan oikeita vastauksia.
Ei, kun paljon halvemmaksi tulee, kun antaa mammojen arvailla. Itse veikkaan syöpää.
Pari viikkoa ei ole vielä "pitkittynyt" yhtään mitään. Katotaan jos jatkuu puoli vuotta.
Tuo on virus tai esim. pujoallergiaa. Hyvin yleistä juuri nyt.
Jos tupakoit tai lärväät, nekin ärsyttävät nielua. Ehkä nukut suu auki ja kuorsaat; silloin nielun limakalvo kuivuu ja kipeytyy.