Paljonko teillä menee rahaa menkkoihin?
Itselläni menee ehkä 3e per menkat ja menkat on aika tasaisesti kuukauden välein. Anemian korjaamisen jälkeen itselläni on niukat ja aika lyhyet. Käytän ehkä 2 sidettä, 12 minitampoonia ja satunnaisia pikkuhousunsuojia.
Kommentit (68)
Tamppooneihin n.5€ ja särkylääkettä saatan ottaa alkupäivänä 1-2 niin sen hintaa nyt en laske mukaan.
Tamponeihin kaksi euroa (vajaa paketillinen) ja yhtenä päivänä pari särkylääkettä.
Ei mene nykyään yhtään, mutta joskus olen joutunut kaupassa maksamaan (ex-)vaimon sidepaketin eli on kyllä rahaa palanut niihinkin.
M45
Sidepaketti sen 1,40 riittää kuukauden ja ylikin yleensä jää. 600mg Buranaa ehkä kolme, reseptillä niin tulisko noille sitten hintaa...20 senttiä. Lääkärikulut reseptistä 0 e koska työterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ladonovia teidän römpsät oikein on kun kuukuppi mahtuu sisään?!?
Miten pieni muna sun miehellä on? Vai oletko itse pienipilinen kaveri?
Jompi kumpi väkisellä jos kuukuppi on iso.
Miten pienet aivot sun miehen akalla on?
Ob-tamponipaketti, en tiedä paljon maksaa. Ei taida mennä kokonaan. Huono tapa pitää tamponeita liian pitkiä aikoja. Ennen varsinkin olin hirveän nuuka käyttämään tamponeita montaa.
Särkylääkettä, parasetamolia, ehkä 1-2 tablettia/kerta.
Lisäksi käytän inkivääriteetä kipuihin, useampi kuppi menee ensimmäisen vuorokauden aikana. 20:n pussin paketti maksaa jotain päälle 5 €?
Lämmitän myös vehnätyynyä ja pidän sitä vatsan päällä. Oliko 12 € alennuksella?
0 e. Sama hormonikierukka ollu nyt 8 vuotta (lääkärin mukaan ei tarvitse vielä vaihtaa) enkä oo tänä aikana ostanu ainuttakkaan sidettä, tamponia tai pikkuhousunsuojaa. Ei oo ollu mitään vuotoja.
Noin 1,5€ per menkat (n. 5 viikon välein). Halpa sidepaketti ja muutama särkylääke ekoina päivinä.
1 paketti keltaisia tampaxeja 4,5 e
Muutama pikkuhousunsuoja (2e / 6 kk) 30 snt
4 särkylääkettä (en muista mitä maksaa)
Muistan kun joskus aiemmin meni paketti vihreitä tampaxeja ja puoli pakettia keltaisia. Silloin oli kallista
Alkoi maksaa enemmän kun suomalaiset kaupat lopettivat viimeistenkin asettimellisten mini-tamponien myynnin. Nyt joutuu hamstraamaan ulkomaanmatkoilta.
Kestositeen ostettu neljä vuotta sitten, silloin meni yht. ehkä 60 euroa. Ostin samalla pikkuhousunsuojatkin, eli olisiko pelkkiin siteisiin mennyt sitten joku 30 - 40 euroa. Eli nykyään joskus harvakseltaan ostan paketillisen tamppooneja, jos haluan urheilla. Ehkä kerran vuodessa ostan paketin terveyssiteitä, kun olen todella kipeä ja tulee menkatkin, ja tiedän että nyt ei kykene pyykkäämään käsipyykkiä päivittäin. Ja sitten tietty särkylääkkeet, 100 kpkl purkki pari kertaa vuodessa.
Ehkä noin euron, sidepaketti maksaa kaksi euroa, ja siteitä menee noin viisi per menkat.
Menkat on tosin vain puolen vuoden välein, koska syön monta pillerilaattaa putkeen. Pillereihin toki uppoaa rahaa, mutta tarvitsen niitä niin moneen asiaan, että en valita (ehkäisy, akne, kivuliaat ja runsaat menkat).
En tiedä, varmaan alle euron/kk. Pari vuokkoset-sidetta ja muutama phs. Särkylääke ehkä kerran tai kaks vuodessa, krapulaankin menee särkylääkkeitä enempi :)
Kuppi on kaapissa, mutta siteiden kanssa on vähemmän pelaamista.
20-25€ vuodessa, käytän vain siteitä. Se 42kpl paketti joka maksaa jotain 5€ kestää ainakin kolmet kuukautiset, mutta mulla on aika lyhyt kierto.
Se vähän vaihtelee. Viime menkkoihin ei mennyt rahaa ollenkaan, koska suojia oli jo ostettuna riittävä määrä.
Naproxen (50kpl paketti noin 5e) eli arviolta noin 80snt/kk
Vatsansuojalääke ilman reseptiä 6e/kk. Hemmetti nää on muuten kallita ilman reseptiä!
Sidepaketti 1e/kk
Eli noin 8e/kk.
N. 15 euroa kuussa, minä +kaksi teiniä.
Paketillinen punaista tampaxia -n.4,5e
Puoli pakettia vihreää/keltaista -n. 2,25e
Vajaa paketillinen siteitä n. 2e.
Pikkuhousunsuojia joudun käyttämään koko ajan (öisin tietty ilman, paitsi ovulaation aikaan, silloin tulee usein veristä vuotoa), n. 8e/kk. (Ja ei, ei ole hiivaa tai muitakaan sairauksia, kestot ei toimi...)
Eli yht. reilu 16e/kk. (Oho!) Menkkojen loppumista odotellessa...
E-pillerit (kivuliaiden yms kuukautisten vuoksi ~ 10 €
Rautatabletit ~ 15 €
Ibuprofeeni ~ 4 €
Parasetamoli ~ 5 €
Siteet ja tamponit ~ 10 €
= Yht. ~ 44 €
0 e tällä hetkellä. Hormonikierukka luojan kiitos vei kuukautiseni kokonaan pois. Ekan kierukan sai vielä ilmaiseksikin Helsingissä. Seuraavasta joudun sitten maksamaan noin 150 e mutta se kattaakin väh. 5 vuodeksi kaikki ehkäisy- ja menkkakuluni.