Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta pyyhettä vessaan? :-)

Vierailija
24.07.2008 |

Siis näin vakavalla asialla nyt olen liikkeellä, olis kiva jos joku kuitenkin osais kertoa mielipiteensä asiaan...

Vessaremontti siis koukkuja vaille valmis, mutta en osaa päättää kuinka monta pyyhettä tarvitaan. Perheessä on kaksi aikuista ja kolme lasta.

Vieraille tietysti yksi pyyhe, mutta entä loput....

Kaikille 1 oma pyyhe, kaikille oma + yksi yhteinen käsipyyhe vaiko 1 käsipyyhe ja 1 kasvopyyhe kaikille yhteiseks????

Miten teillä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yksi yhteinen käsipyyhe, kun lapset ylettävät siihen. tässä asunnossa ei ole erillistä vessaa, joten erillisiä kasvopyyhkeitä ei jokaisella ole (paitsi minulla), koska isommat pyyhkeet ovat lähellä.

äidilläni on kaikille omat kaskopyyhkeet vessassa joten siellä roikkuu 5 kasvopyyhettä ja yksi käsipyyhe. eli aika kaaos :D

Vierailija
2/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla vielä yhteinen käsipyyhe? Eikö jokainen voi siihen omaan pyyhkeeseensä kuivata myös käsiään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vieraille, toinen talon väelle. Mitä vähemmän pyyhkeitä tms. roikkuvaa seinillä, sitä siistimpi yleisilme.

Vierailija
4/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle perheenjäsenelle oman pyyhkeen, johon sitten kukin pyyhkii kätensä ja kasvonsa. Näiden lisäksi vieraspyyhe.

Vierailija
5/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä löytyy:

- käsipyyhe (minä ja mies käyttää sitä, ja myös vieraat, koska se vaihdetaan lähes päivittäin)

- kasvopyyhe (jota käyttää minä ja mies)

- lapsille oma käsi-/kasvopyyhe (tämä on lasten korkeudella)

Vierailija
6/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaihdetaan joka päivä.

Vierailija
7/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kotonakin aina ollut erikseen käsipyyhe ja mielestäni useissa kyläpaikoissakin.

Olen siihen tottunut siis että naama ja kädet pyyhitään eri pyyhkeeseen. Mutta nythän olen täällä kyselemässä eri vaihtoehtoja ja tapoja... :-)

Vierailija
8/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesettekö te aikuisetkin jotenkin naamanne vessassakäynnin yhteydessä? Meillä on vessassa yksi pyyhe, käsipyyhe, johon kaikki kuivaavat kätensä. Meillä ei edes toimisi se, että olisi kymmenkunta käsipyyhettä vessassa, ei ne lapset katso, mihin pyyhkeeseen kuivaavat, tai lasten kaverit, jotka ei kaikki osaa edes lukea, johonkin vain pyyhkisivät, joten saisin ne kymmenenkin pyyhettä pestä joka ikinen päivä kuitenkin.

Vierailija
9/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn suihkussa yleensä aamuisin, ja iltaisin pesen kasvot wc:ssä (meillä okt ja pesuhuone saunan yhteydessä + erillinen wc makuuhuoneiden lähellä). Lapsia meillä ei ihan joka päivä suihkutella, mutta kasvoja sen sijaan pitää pestä joskus useammankin kerran päivässä.

Vierailija
10/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä mainitsee, että kyläpaikoissa lähes aina hämmentää se, että pyyhkeet eivät ole mitenkään nimikoituja; ts. ei ole mitään hajua siitä, mihin pyyhkeeseen sitä kätensä kuivaisi... Usein kuivaankin sitten varmuuden vuoksi vessapaperiin. Eli mielestäni tärkeä seikka on myös nimikoida pyyhkeet. Esim. tässäkin tapauksessa, missä vain yksi ainoa käsipyyhe kaikille, olisi vieraiden kannalta miellyttävämpää, jos siinä jotenkin ilmaistaisiin se, että myös vieraat saavat siihen pyyhkiä...

Anteeksi, vähän aiheen vierestä...

T. Viitonen

Vierailija
11/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille on omat pyyhkeet alempana

Vierailija
12/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä roikkuu kaksi pyyhettä, joihin kuivataan niin lasten, aikuisten kuin vieraidenkin kädet sekä aamuisin myös kasvot. Lisäksi on lapsen pyllypyyhe, joka roikkuu nimellisessä koukussa.

Muita pyyhkeitä ei olla nimetty, jos joku ei osaa käsiään kuivata ilman kylttiä, niin ei ole mun ongelma.

Vierailija
13/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia minusta vieraan kannalta on se, että vessasta löytyy yksi sellainen pyyhe, missä selvästi lukee, että vieras saa siihen kätensä kuivata. Ja vielä kun se vaihdettaisiin ennen vieraiden tuloa. Useimmilla tuttavillani se on sitä luokkaa, että siihen ei voi missään tapauksessa kuivata

Vierailija
14/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä samassa perheessä perheenjäsenet käyttää samaa kasvopyyhettä.

Sitten kylppäriin tietty kaikille pyyhepaikat+1vieraspaikka.

Vierailija
15/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet siihen pyyhkeeseen, joka roikkuu "kädet"-kyltin alla. Jos kylttiä ei löydy, kuivaan kädet lavuaaria lähinnä olevaan pikkupyyhkeeseen olettaen, että se on käsipyyhe. Jos ei jaksa nimetä käsipyyhettä, lavuaarin viereen ei siis kannata ripustaa sellaista pyyhettä, jota ei vieraiden halua käyttävän.

Kotona meillä on lavuaarin vieressä vain yksi käsipyyhe, johon kuivaavat kätensä sekä vieraat että perhe. Jokaiselle perheenjäsenelle on oma kylpypyyhe, jota jokainen käyttää kaikkeen muuhun kuin käsien kuivaamiseen. Muita pyyhkeitä ei ole.