Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä pilalla jatkuvan väsymyksen takia. Olen hereillä vain muutaman tunnin.

Vierailija
31.08.2019 |

Erityisen vaikeaa tämä on siksi että hyvin harvoin musta on mitään iloa lapsille. Olen yksinhuoltaja. En jaksa mitään muuta kuin pakolliset hommat. Aamulla laitan lapset kouluun ja menen sen jälkeen takaisin nukkumaan. Herään kun lapset tulee koulusta ja laitan jotain syötävää. Usein saatan silti mennä taas nukkumaan/torkkumaan pariksi tunniksi kun lapset ovat tulleet kotiin. Viikonloppuisin saatan nukkua vuorokauden putkeen, nousen vain välillä laittamaan ruoan ja tekemään muut pakolliset kotityöt. En ole ollut koko kesän aikana ulkona päiväsaikaan kuin pari kertaa. Auringonnousua en ole nähnyt aikoihin. Yritän pitää itseni hereillä pannullisella vahvaa kahvia mutta sekin auttaa vain hetkeksi. Nukahdan joskus klo 00-03 aikoihin. Olen yrittänyt kaikkeni; käyn kuntosalilla, syön terveellisesti ym. Verikokeessa ei ole ollut mitään ihmeellistä.

Jo teininä alkoi tuo runsas nukkuminen. Sanomattakin selvää että työnteosta ei tule mitään ja olenkin kotona. Kavereita en jaksa nähdä. Mulla on vain sänky, sohva ja neljä seinää. Tilanne masentaa kauheasti. Hävettääkin, lapset on tottunut että äiti on aina väsynyt ja nukkuu 😢

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvosi? Entä ferritiini- ja B12-vitamiiniarvot? Nyt mars lääkäriin ja samalla reissulla pyydät neuvolasta tms. kodinhoitoapua!

Vierailija
2/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpi on ongelma: se että nukut koko ajan vai että nukut väärään aikaan? Sanot että nukut koko ajan mutta sitten kerrot kuinka nukahdat kolmelta. Kun heräät kuitenkin laittamaan lapset kouluun, yöunesi on noin 3-4 h? Tottakai silloin väsyttää päivällä, mutta et ”nuku koko aikaa”. Otsikon perusteella luulin sinulla olevan joku sairaus että unentarpeesi on oikeasti noin 20 h vuorokaudessa.

Molempiin varmasti löytyy jotain apua, mutta hyvin erilaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvosi? Entä ferritiini- ja B12-vitamiiniarvot? Nyt mars lääkäriin ja samalla reissulla pyydät neuvolasta tms. kodinhoitoapua!

Noista arvoista en tiedä. Mietin että onko mulla joku unitauti tai jotain. Koti on kyllä siisti ja lapset hoidettu, mutta siihen menee ne muutama aktiivinen tunti kun jaksan olla pystyssä. Ei ole muuta elämää.

Ap

Vierailija
4/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Oletko käynyt lääkärissä? Voi johtua monesta eri syystä, näin ensimmäisenä mieleen tulevat mm. univaje, heikko ravitsemus, joku autoimmuunisairaus tai masennus. Millainen mieliala noin muuten, haluaisitko kyetä tekemään erilaisia asioista mutta et vain fyysisesti pysty? 

Vierailija
5/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma että masennus on seuraus eikä syy?

Vierailija
6/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä ikääsi ja lasten ikää?

Itsellä vähän samanlaista ......

Vierailija
7/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole millään lailla normaalia, siksi sinun täytyy pikaisesti päästä verikokeisiin ja nuo mainitut kokeet normaalien verikokeiden lisäksi on otettava

Vierailija
8/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? Voi olla myös hoikalla ihmisellä.

Vierailija
9/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa ollut. Mulla todettiin uniapnea ja nyt laitehoito. Ehkä vähän oon piristynyt. Voi olla, vaikkei olisi ylipainoa, kannattaa tutkituttaa, jos väsymykseen ei muuta syytä löydy.

Vierailija
10/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kodinhoitoavulla tarkoitin lastenhoitoapua, tuohan on ihan kamala tilanne lapsille jos sinä et jaksa muuta kuin ruokkia heidät

Vierailija
11/14 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Syö kyllä elämäniloa

Vierailija
12/14 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Koko elämä on hajonnut tähän. Epäilen itse cfs tai joku muu autoimmuunisairaus, tai neurologinen. Kunnalliseen lääkäriin en mene, joten yksityiselle pitäisi mennä. Ajattelin että kustannan itse pään magneettikuvauksen ensin. Ferritiini on tiedossa, se on ainoastaan 10. Mutta, uskon että on paljon muutakin häikkää.

Vierailija
14/14 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama juttu. Koko elämä on hajonnut tähän. Epäilen itse cfs tai joku muu autoimmuunisairaus, tai neurologinen. Kunnalliseen lääkäriin en mene, joten yksityiselle pitäisi mennä. Ajattelin että kustannan itse pään magneettikuvauksen ensin. Ferritiini on tiedossa, se on ainoastaan 10. Mutta, uskon että on paljon muutakin häikkää.

Tuo ferritiini selittää jo paljon. Miten asiaa hoidetaan, syötkö lisärautaa c- vitamiinin kanssa? Onko tutkittu myös keliakian vasta-aineet? Syy raudanpuutteeseen pitäisi tutkia, joista yksi voi olla hoitamaton keliakia, runsaat kuukautiset yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän