Nuvaringistä/yhdistelmäpillereistä HUOLIMATTA raskaaksi tulleet!!
Pari kysymystä:
Millon/miten huomasit olevasi raskaana?
Ja siihen liittyen:
Jäikö välivuoto/tyhjennysvuoto kokonaan pois vai tuliko normaalisti tai niukempana?
Kiitos!
Kommentit (8)
sehän nimenomaan " keskeyttää" raskauden... vai enksmä nyt tajunnut...
Jälkiehkäisy siis tehoaa, jos yhdyntä tapahtuu ennen ovista. Jos munasolu on jo matkalla kohti kohtua niin jälkiehkäisy ei auta yhtään, vaan munasolu todennäköisesti hedelmöittyy.
ei toivottavasti ole. Mulla on rengas ja olen laittanut ja ottanut pois sen suunnilleen minuutilleen oikeaan aikaan, säilyttänyt jääkaapissa ja käyttänyt vain voimassaolevia renkaita.
Mutta kun nyt yhtäkkiä tältä palstalta sain kuulla että sitä neuvoloissa sanotaan vauvan rannerenkaaksi kun on niin epäluotettava ja kun viimeksi täällä ketjussa kyseltiin ehkäsymuodoista niin oli vaikka kuinka renkaasta huolimatta raskautuneita. Mikä minua ihmetytti. Nyt on yhtäkkiä itsellä raskausoireita mutta ei huvittais joka kuukausi ostella raskaustestejä.
jos siis tarpeeksi nopeasti otetaan.
ja lääkäri sen verran hankalassa paikassa ja pitkät jonot että jos mä sinne lähden lasten kanssa niin tuntuu kyllä että aika ja vaiva on rahaa...
Ehkäisyrengas on _oikein käytettynä_ yhtä varma kuin pillerit, sanoivat tällä palstalla tai neuvolassa sitten mitä sanoivat. Eräs kaverini tuli raskaaksi Nuvaringia käyttäessään, kun laittoi renkaan noin 6h myöhässä. Ei ollut edes tajunnut sitä, että se pitää laittaa tunnilleen samaan aikaan. Jotenka uskompa, että monet näistä Nuvaring-vauvoista ovat oikeasti " äiti vähän ei tajunnut" -vauvoja.. Ole huoletta!
Niin ja itse olen käyttänyt NuvaRingiä 2 vuotta, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Joskus itsekin kysyin gyneltä tuota asiaa, että minkä verran niitä raskauksia tulee ehkäisystä (pillerit, rengas, laastari) huolimatta. Gyne sanoi, että marginaalisen vähän, ihan muutamia hassuja. Ja totesi, että yllättävän monella " pettää ehkäisy" sellaisessa tilanteessa, kun poikaystävä on jättämässä tms. Eli siis nämä " vahinkoraskaudet" vääristävät tilastoja myös.
risatsia vastaava hormoonimäärä, eikä niissäkään ole todettu sikiövaikutuksia