Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro oma kokemuksesi miesselityksestä!

Vierailija
31.08.2019 |

Hei vaan! Puhisen kiukkua täällä kun jouduin tänään miesselityksen uhriksi. Olin menossa taksilla ja ajoimme jonkin uuden asuinkorttelin ohitse, jossa oli rakenteilla uusia kerrostaloja. Sanoin, että noissa taloissa on varmaankin korkea neliöhinta. Niin mitä tekee miestaksikuski? Vastaa, että niin pitää olla hyvät tulot, jos mielii täältä kämpän ostaa. Siis toistaa saman tiedon, jonka mä jo kerroin. Että mulla rupes keittää se manspleinaus, mutta en sanonut mitään, koska ei oo mun asia alkaa selittää ja tehdä töitä, että miehistä tulis tiedostavampia...

Onko muut kärsinyt tästä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meenyvittuun.

Vierailija
2/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä, eihän tuo mitään mansplainausta edes ollut. Mies vain yhtyi toteamukseen. Tiedätkö mitä mansplainaus tarkoittaa edes? Ei kaikki ole sitä vain sillä perusteella että sanoja on mies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain yrittää kertoa että sillä oli huono päivä tänään.

Vierailija
4/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin huono kuin loppuihmiskunnalla sinä päivänä kun ap syntyi.

Vierailija
5/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytäänpä aiheessa ja jaetaan spleinausstooreja. Mulla ei oo mitään velvollisuutta puolustaa itseäni teille koska te vaan syyttelette uhria.

Ap

6/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä, eihän tuo mitään mansplainausta edes ollut. Mies vain yhtyi toteamukseen. Tiedätkö mitä mansplainaus tarkoittaa edes? Ei kaikki ole sitä vain sillä perusteella että sanoja on mies!

Taksikuskin olisi kuulunut sanoa tälle feministille: Olet nero.

Kaikki muut kommentit ovat miesselitystä.

Vierailija
7/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei porvoolainen aloitteleva trolli, kerro nyt sitten mitä sen miehen olisi pitänyt vastata, että olisi mennyt oikein.

Vierailija
8/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oishan se ollut parempi, jos se olis ollut eri mieltä.

Vierailija
9/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt puututa yksittäistapaukseen miten mä olisin voinut toimia toisin ja välttää ikävän tilanteen, kun tää on ihan oikea yhteiskunnallinen ilmiö.

Ap

Vierailija
10/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ressukka ei ole saanut hyvin pitkään aikaan. Aloituksestaan päätellen ei tule koskaan saamaankaan. Nyt äidin lihapatojen äärelle lauantai-iltaa viettämään.

Vierailija
11/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kuulun sellaiseen ryhmään kuin Lisää kaupunkia Tampereelle ja olen siellä joskus kertonut kokemuksia Treen surkeasta nykytilasta. Miesköörit aina ryntäävät paikalle selittämään kuinka keskustassa ei ole meteliä (eipä kun siellä ratikka rakennetaan) koska desbelit sitä sun tätä. Tai kuinka Tampereesta on tulosssa metropoli vaikka asukkaita on täällä joku 200 000. Tai että asunnot menevät kuin kuumille kiville vaikka Ranta-tampellassakin varmaan 300 myymättä.

Vierailija
12/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla että onko ap joskus joutunut mansplainauksen kohteeksi?

Vierailija
13/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin matkit nykyfeministejä ("feministejä"), 3/5.

Vierailija
14/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran eräs mies töissä sanoi, että minulla on hienot hiukset. Olin sinä aamuna nukkunut pommiin, enkä ollut ehtinyt järjestellä hiuksiani ollenkaan. Kielsin siis miehen väitteen ja totesin, että tukkaa ei oltu sinä päivänä laitettu ollenkaan. Mies vaan toisti, että silti hieno tukka ja siitä seurasi typerä juupas eipäs -väittely. Kyllä kai nyt minä tiedän, onko minulla hienot hiukset vai ei!

Vierailija
15/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään harvemmin, mutta silloin kun tätä on tapahtunut, niin olen ollut öljykaupoilla/autokorjaamolla/laittamassa huoltsikalla renkaisiin ilmaa/tekemässä talooni rappausta/vaihtamassa autoon polttimoa/lisäämässä öljyä/lasinpsunestettä, ja muuta ilmeisesti perinteisesti jotankin miehistä hommaa. 

Vierailija
16/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Luin niin, että esitit arvelun ("varmaankin"), ja mies vahvisti olevansa samaa mieltä, myötäili puhettasi. Ei selittänyt mielipidettäsi tyhjäksi.

Miten miehen olisi pitänyt reagoida? Kysyn, koska en ymmärtänyt asiaa.

Vastaan kyllä kysymykseenkin. Hyvin moni mies ja nainen on manspleinannut, eli ollut samaa mieltä kanssani keskustelussa useinkin.

En ole kärsinyt siitä, että keskustelu menee sujuvasti, mutta olen aina luullut, että se on small talkia eikä manspleiningia.

Vierailija
17/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli ne päivät siinä Hiiva & Hiekka Pinpissään.

Vierailija
18/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoasioissa mansplainausta kohtaa yllättävän usein. Olen mm. vääntänyt aivan tuntemattoman äijän kanssa Motonetin parkkipaikalla siitä, mitä öljyä autooni voi laittaa, ihan kuin en itse sitä tietäisi. Työkaveri osti samanlaisen auton kuin minulla, ja kun siihen tuli vika, tiesin heti sanoa mistä on kyse, mutta eipä tieto kelvannut vaan ensin piti käydä läpi kaikki muut vaihtoehdot.

Vierailija
19/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ostamaan stereoita kun olen kova musadiggari mutta myyjä vaan selitti mulle jostain pikkumankasta. Sanoin että haluan kunnon stereot. Ei mennyt kaaliin.

Vierailija
20/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansplainaus on typerä termi. Ei ole sukupuolisidonnaista splainaaminen.