Kerro oma kokemuksesi miesselityksestä!
Hei vaan! Puhisen kiukkua täällä kun jouduin tänään miesselityksen uhriksi. Olin menossa taksilla ja ajoimme jonkin uuden asuinkorttelin ohitse, jossa oli rakenteilla uusia kerrostaloja. Sanoin, että noissa taloissa on varmaankin korkea neliöhinta. Niin mitä tekee miestaksikuski? Vastaa, että niin pitää olla hyvät tulot, jos mielii täältä kämpän ostaa. Siis toistaa saman tiedon, jonka mä jo kerroin. Että mulla rupes keittää se manspleinaus, mutta en sanonut mitään, koska ei oo mun asia alkaa selittää ja tehdä töitä, että miehistä tulis tiedostavampia...
Onko muut kärsinyt tästä?
Kommentit (26)
Aika vähän Suomessa vissiin tapahtuu tätä spleinausta? Taitaa olla enempi jenkkijen juttu
Sanoin naiselle , että ole varovainen tuolla pusikossa oli outo mies niin nainen vain jatkoi matkaa pusikkoon eli ei naiset edes kuuntele miesten ohjeita, että se siitä mansplainauksen pahuudesta :D Samoin kun neuvoin töissä, että käyttäkää hissiä pakettien kuljetuksessa niin ei sitten millään vaan piti portaita ravata muutama tunti 10 minuutin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Autoasioissa mansplainausta kohtaa yllättävän usein. Olen mm. vääntänyt aivan tuntemattoman äijän kanssa Motonetin parkkipaikalla siitä, mitä öljyä autooni voi laittaa, ihan kuin en itse sitä tietäisi. Työkaveri osti samanlaisen auton kuin minulla, ja kun siihen tuli vika, tiesin heti sanoa mistä on kyse, mutta eipä tieto kelvannut vaan ensin piti käydä läpi kaikki muut vaihtoehdot.
Delvaccia kannattaa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän Suomessa vissiin tapahtuu tätä spleinausta? Taitaa olla enempi jenkkijen juttu
Olen naispuolinen rakennusinsinööri ja voi mahdoton sitä manspleinauksen määrää, jota kohtaan. Kollegat luottavat ammattitaitoon, mutta yleensä vanhemmat alaa tuntemattomat mieshenkilöt kokevat asiakseen valistaa minua huuhaatiedoillaan, jotka eivät perustu ainakaan tämän maailmankaikkeuden fysiikkaan. Yksi urpo veti niin pitkälle, että spleinaamisen päälle korjasi piharakenteet täysin ohjeideni vastaisesti eli aiheutti lisävaurioita. Mutta kyllä se jalkojen välissä killuva nahkamakkara tietää rakennustekniikasta enemmän kuin koulutuksen saaneet naisaivot.
Aloittajan tilanne ei muuten ole minustakaan manspleinausta vaan keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Tuli jotain puhetta tietokoneista ja tekstinkäsittelystä. Appiukkoni alkoi selittää minulle juurta jaksaen Wordin toimintaperiaatteita, vaikka tiesi kyllä minun kirjoittavan sillä parhaillaan graduani. Kaiken huipuksi appi ei ollut koskaan itse käyttänyt Wordia eikä edes tietokonetta. Olin vaan että ihan tosi, kun appi kertoi, miten tekstiä voi lisätä väleihin ja korjata jne.
Ap:n esimerkki ei ollut mansplainingiä.
Öö et voi mitenkään sanoa onko joku asia spleinausta vai ei ulkopuolisena kun et ollu siinä tilanteessa ja vaikka olisit ollu niin oot todennäköisesti sellaisessa valta-asemassa muhun nähden ettet pysty edes ymmärtämään niitä spleinauksen tasoja mitä tossa tapahtui. Ja muutenkin sanoin että ei nyt keskitytä yksittäiseen tapaukseen!
Tuli jotain puhetta tietokoneista ja tekstinkäsittelystä. Appiukkoni alkoi selittää minulle juurta jaksaen Wordin toimintaperiaatteita, vaikka tiesi kyllä minun kirjoittavan sillä parhaillaan graduani. Kaiken huipuksi appi ei ollut koskaan itse käyttänyt Wordia eikä edes tietokonetta. Olin vaan että ihan tosi, kun appi kertoi, miten tekstiä voi lisätä väleihin ja korjata jne.
Ap:n esimerkki ei ollut mansplainingiä.