Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielialalääkkeet vei kyvyn orgasmiin

Vierailija
31.08.2019 |

Olen käynyt tässä noin 10 vuoden aikana kaikki uuden sukupolven masennuslääkkeet läpi. Mistään ei mainittavaa eroa mielialaan. Masennukseni on siis tasoltaan vakavaa sen lisäksi, että olen hoitoresistentti. Yksi lääke sopi ok, tasasi hieman vaikkei paremmin auttanutkaan.

Valitettavasti lääkkeeseen tuli tauko koska se nykyinen 50€ omavastuu on minulle iso raha joten en saanut lääkkeitä haettua.
Kun sitten sain lääkkeet taas ja aloitin uudestaan sain todella pahan sivuvaikutuksen. En siis pystynyt enää virtsaamaan ja lääkkeet piti lopettaa välittömästi ennen hengenvaaraa.

Keskusteltuani lääkärini kanssa hän määräsi minulle todella vanhat lääkkeet. Joku olisiko ollut 60-luvulta joka siis vaikuttaa koko aivoihin, eikä vain tiettyyn osaan.

Huomaan jo suuren eron mielialaan. En ole yhtä ahdistunut saati tuskainen. Lenkitän jopa koiraani (ennen mies lenkitti). En myöskään saa raivokohtauksia kun mieliala on tasainen.

Mutta se otsikon ongelma. Eli en saa kunnon orgasmia. Kykenen kiihottumaan niin, että kostun, mutta en tunne seksuaalista mielihyvää. Hyväily ei tunnu miltään. Tuntuu kuin klitorikseni olisi puutunut. Kovilla otteilla saatan hyvällä tuurilla tulla, mutta orgasmi on todella vaimea eikä juuri tunnu miltään. Ainoa mistä varmana tiedän, että tulin on lihaksien liike alapäässä.

En tiedä mitä oikein haen tällä aloituksella. Ehkä vertaistukea tai mielipiteitä jatkanko lääkitystä. Jos en jatka olen todella onneton ja itsetuhoinen. Mutta onko elämä sen arvoista ettei minulla tule enää ikinä olemaan mainittavaa seksielämää. Olin ennen näitä lääkkeitä todella seksuaalinen. Haluanko alkaa tähän, että saatan vammautua seksuaalisesti loppuelämäkseni?

Lääkkeen nimi, jota käytän tällä hetkellä on Anafranil. Onko muilla kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Entä muista masennuslääkkeistä, jotka veivät halut?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta muuten mitattu ferritiini?

Vierailija
2/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin HYVIN monelle eikä orgasmi välttämättä palaa koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta muuten mitattu ferritiini?

Ei ole koskaan mitattu. Olin muutama vuosi sitten verikokeissa kun epäiltiin kilpparin vajaatoimintaa, mutta ferritiiniä ei katsottu.

-ap

Vierailija
4/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin lääkkeen.

Vierailija
5/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajaatoiminnassa on ihan samat oireet kuin raudanpuutteessa.

Voisitko siis olla raudanpuutteinen? Runsaita menkkoja? Raskauksia, synnytyksiä? Sektioita, muuta verenmenetystä

Raudanpuute aiheuttaa mm. masennusta. Monet naiset syö turhaan masennuslääkkeitä, koska heidän masennuksensa johtuu raudanpuutteesta. Masislääkkeet eivät korjaa raudanpuutetta.

Vierailija
6/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin, mutta nykyään saan taas orgasmeja, kun olen ollut lääkkeetön jo pari vuotta. Tuskin sinäkään joudut lopunikääsi noita lääkkeitä syömään? 

Mä en kyllä edes tullut, kuten sinä, vaikka et sitä niin tunne, että on sulla paremmin asiat jo nyt. Kauan olet tuota lääkettä nyt syönyt?

Vierailija
7/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko siis olla raudanpuutteinen? Runsaita menkkoja? Raskauksia, synnytyksiä? Sektioita, muuta verenmenetystä

Raudanpuute aiheuttaa mm. masennusta. Monet naiset syö turhaan masennuslääkkeitä, koska heidän masennuksensa johtuu raudanpuutteesta. Masislääkkeet eivät korjaa raudanpuutetta.

Vajista mulla ei ollut eikä mitään vitamiinien puutostilojakaan. Runsaat menkat mulla on ja kestää pitkään. En ole koskaan ollut raskaana.

Olisikohan ihan tyhmä idea varmuuden vuoksi hakea rautatabuja? Mä oon niitä kyllä välissä syönyt kun yläkoulussa oli paha anemia. Olen siis ollut masentunut 7-8 -vuotiaasta lähtien. Nyt olen 29.

-ap

Vierailija
8/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin masennuslääke tehoa masennukseenkaan... mikäli se on ferritiinistä johtuvaa.

Vierailija
9/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajista mulla ei ollut eikä mitään vitamiinien puutostilojakaan. Runsaat menkat mulla on ja kestää pitkään. En ole koskaan ollut raskaana.

Olisikohan ihan tyhmä idea varmuuden vuoksi hakea rautatabuja? Mä oon niitä kyllä välissä syönyt kun yläkoulussa oli paha anemia. Olen siis ollut masentunut 7-8 -vuotiaasta lähtien. Nyt olen 29.

-ap

Ja nyt vasta orgasmivaikeuksia? 

Vierailija
10/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helevetti teidän kanssa! Eikö teillä ole mitään häpyä? Toinen on vakavasti sairas ja kysyy neuvoa ihan oikeaan ongelmaan, ja sinä kakkapää tulet tuputtamaan huuhaa-uskomuksiasi siinä toivossa, että saisit toisen ahdinkoa hyväksikäyttämällä uuden uhrin huuhaa-lahkoosi. Pitäisi kriminalisoida tuollainen touhu.

Vierailija
11/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samoin, mutta nykyään saan taas orgasmeja, kun olen ollut lääkkeetön jo pari vuotta. Tuskin sinäkään joudut lopunikääsi noita lääkkeitä syömään? 

Mä en kyllä edes tullut, kuten sinä, vaikka et sitä niin tunne, että on sulla paremmin asiat jo nyt. Kauan olet tuota lääkettä nyt syönyt?

Lääkettä olen syönyt vasta noin 3-4 kuukautta. Mua oikeasti pelottaa, että kyky nauttia seksistä häipyy kokonaan eikä koskaan palaudu. En halua, että niin käy vaikka lääkkeet muuten ovatkin sopineet ja alun sekavuus ym. on mennyt pois.

Kauanko sulla kesti, että kyky saada palautui? Mitä lääkettä söit?

-ap

Vierailija
12/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hemoglobiini voi olla hyvä, vaikka kehon rautavarastot olisivat lähestulkoon lopussa. Monet lääkärit eivät tunnista asiaa. Melkeinpä voisin lyödä vetoa, että sinulla on alhainen ferritiini johtuen runsaista kuukautisista. Kannattaa tsekata asia, ja opiskella, niin tietää mille tasolle ferritiini pitäisi oikeasti saada nousemaan, sanoo lääkäri mitä tahansa. 

Vierailija
13/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vajista mulla ei ollut eikä mitään vitamiinien puutostilojakaan. Runsaat menkat mulla on ja kestää pitkään. En ole koskaan ollut raskaana.

-ap"

Lyön pääni pantiksi, että kärsit vakavasta raudanpuutteesta, jos sulla on runsaat menkat ja sulla on jo anemiaakin jossain vaiheessa elämääsi ollut!

Mittauta ferritiini ja ala sen jälkeen syömään rautaa.

Masennuskin voi hyvin parantua sillä, kun saat rauta-arvosi korjattua.

Ja hae gynekologilta resepti Capriloniin (ei ehkäisy), se vain vähentää vuodon inhimilliseksi. Raudan syönti ei auta, jos vuodat kaiken pois kerran kuussa.

Vierailija
14/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sulla on epäilty kilpirauhasen vajaatoimintaa eikä sitä ollut, niin sulla on aivan varmasti vakava raudanpuute.

Raudanpuute ei ole muotihömpötystä vaan se on oikeasti vakava asia, siihen voi jopa kuolla.

Vierailija
15/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkettä olen syönyt vasta noin 3-4 kuukautta. Mua oikeasti pelottaa, että kyky nauttia seksistä häipyy kokonaan eikä koskaan palaudu. En halua, että niin käy vaikka lääkkeet muuten ovatkin sopineet ja alun sekavuus ym. on mennyt pois.

Kauanko sulla kesti, että kyky saada palautui? Mitä lääkettä söit?

-ap

Mä nyt lopettaisin ne lääkkeet heti, menisin mittaa kaikki rauta-arvot ja alkaisin pitkälle rautakuurille. Kärsit aivan varmasti raudanpuutteesta tuolla historialla ja tuollaisilla menkoilla.

Masennuslääkkeillä et korjaa raudanpuutetta. Ja kun rauta on korjattu, masennus voi olla sen jälkeen tipotiessään!

Vierailija
16/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ja nyt vasta orgasmivaikeuksia? 

Juu, alkoi vasta tämän Anafranilin syömisen jälkeen.

Kiitos todella paljon kaikille vastauksista, arvostan paljon. Näen tässä ensi viikolla lääkäriä ja koitan saada ajan labraan jossa katsottaisiin ferritiini.

Vierailija
17/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisin lääkkeen.

Voi vi*** että oot *****.

Kyky saada orgasmi vs Vakava masennus, josta seurauksena saat raivareita, mikään ei kiinnosta ja olo on perseestä koko päivän.

Joo, kannattaa lopettaa lääke.

Vierailija
18/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tapasi työssään väsyneitä naisia ja lapsia - vasta myöhemmin hän ymmärsi, että he kärsivät raudanpuutteesta

Suomessa joillekin potilaille on määrätty masennuslääkkeitä sen perusteella, millaisista oireista tämä kärsii. Raudanpuutteen ja masennuksen oireissa on paljon yhtäläisyyksiä

Meillä Suomessa ei ole vielä tapana tehdä samaa kuin Yhdysvalloissa eli hakea toisen lääkärin mielipidettä. Tämä on kuitenkin täysin sallittua ja joissakin tilanteissa jopa suotavaa

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/65f94a11-a491-4d26-b4e6-0714d…

Vierailija
19/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 siis ap.

Vierailija
20/41 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sama oire Escitalopram Actaviksesta. Lopetin lääkkeen ja orgasmikyky palasi. Lopeta mahdollisimman nopeasti. Olen lukenut että tuo voi jäädä pysyväksi joillain.