Kasvispainotteisesti syöjät, nyt löytyi lopulta aika hyvä lihan korvike
Beanit härkäpapusuikaleet. Uskottavan näköiset, rasvaisen tuntuiset (ainakin sipuli- yrittiversio), proteiinia 23 g sadassa grammassa mikä on pikaisella googletuksella enemmän kuin jauhelihassa. Oon tähän asti tuunannut härkistä lisäämällä siihen reippaasti rasvaa, mutta tässä se on älytty tehdä valmiiksi ja koostumus on hyvä. Suomalaisesta härkäpavusta tehty Suomessa joten sekin puoli on kunnossa.
Kommentit (19)
Vegaanina ihmettelen aina, miksi liha pitää korvata jollain. Minua kiinnostaa vain se proteiini, ällöttää suuntuntumalta lihamaiset valmisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanina ihmettelen aina, miksi liha pitää korvata jollain. Minua kiinnostaa vain se proteiini, ällöttää suuntuntumalta lihamaiset valmisteet.
Sama juttu, mutta minusta tämä oli hyvä vinkki, koska voisin ehdottaa puolisolleni, että hän maistelisi noita. Samoin olen ajatellut hankkia hänelle beyond meatia kokeeksi. Itse en usko, että haluan edes maistella sitä, koska sitä on kuvattu niin lihan kaltaiseksi. Puolisoni haluaisi vähentää lihan syöntiään ja pitää ajoittain kanssani vegaanisia viikkoja, mutta kokonaan hän ei halua lihaa jättää. Ehkä tällaiset tuotteet korvaisivat osan liharuoista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa se suutuntuma niille, jotka siitä pitävät. Näin useampi ihminen voi vähentää lihankulutusta. Se, että sinä et siitä vegaanina tykkää, ei tarkoita sitä, etteikö muut siitä saisi pitää. Eikö se nyt ole vaan hyvä asia, että ihmiset syö enemmän kasvisruokaa?
Kokonaan kovetettua rypsiä lukee tuoteselosteessa. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa se suutuntuma niille, jotka siitä pitävät. Näin useampi ihminen voi vähentää lihankulutusta. Se, että sinä et siitä vegaanina tykkää, ei tarkoita sitä, etteikö muut siitä saisi pitää. Eikö se nyt ole vaan hyvä asia, että ihmiset syö enemmän kasvisruokaa?
Minä olen vegaani, muiden ei tarvitse olla. Kasvisruoka tarkoittaa myös sitä, että pitäisi pystyä ratkaisemaan tuotantoon liittyvät ongelmat kuten lannoitus. Niin kauan kun osa on sekasyöjiä, riittää minulle vegaanille ruokaa, mutta mitä useampi valitsee kasvisvaihtoehdon, sitä niukemmaksi käy mahdollisuus kasvattaa ruokaa.
TUOTTEEN KUVAUS
Beyond Meat Paistettava Vegaani burger-pihvi 42x113,5g pakaste
AINESOSAT
Vesi, herneproteiini-isolaatti 18%, rapsiöljy, raffinoitu kookosöljy, luontaiset aromit, savuaromi, stabilointiaine (selluloosa, metyyliselluloosa, arabikumi), perunatärkkelys, maltodekstriini, hiivauute, suola, auringonkukkaöljy, kuivahiiva, hapettumisenestoaine(askorbiinihappo, etikkahappo), väri (punajuuriväri), muunnettu tärkkelys, omenauute, sitruunamehutiiviste
Siis ihanko oikeasti joku suostuu ja vielä haluaa syödä jotain tuollaista? Tuossa ei ole mitään muuta luonnollista kuin vesi. Kaikki muu on jotain teollisesti valmistettua, joka ei luonnossa kasva.
Ymmärrän kyllä kaikki kasvispihvit jne, mutta näitä tämmöisiä ruuan korvikkeita en, jotka on tehty pelkästään jostain ihan ihme lisäaineista. On varmaan "tosi terveellistä". Mausta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
TUOTTEEN KUVAUS
AINESOSAT
Vesi, herneproteiini-isolaatti 18%, rapsiöljy, raffinoitu kookosöljy, luontaiset aromit, savuaromi, stabilointiaine (selluloosa, metyyliselluloosa, arabikumi), perunatärkkelys, maltodekstriini, hiivauute, suola, auringonkukkaöljy, kuivahiiva, hapettumisenestoaine(askorbiinihappo, etikkahappo), väri (punajuuriväri), muunnettu tärkkelys, omenauute, sitruunamehutiiviste
Siis ihanko oikeasti joku suostuu ja vielä haluaa syödä jotain tuollaista? Tuossa ei ole mitään muuta luonnollista kuin vesi. Kaikki muu on jotain teollisesti valmistettua, joka ei luonnossa kasva.
Ymmärrän kyllä kaikki kasvispihvit jne, mutta näitä tämmöisiä ruuan korvikkeita en, jotka on tehty pelkästään jostain ihan ihme lisäaineista. On varmaan "tosi terveellistä". Mausta puhumattakaan.
Hunajamarinoitu broilerin fileepihvi:
broilerinfilee 80 % (alkuperä Suomi), vesi, rypsiöljy, hunaja-väkiviinaetikka, jodioitu suola,dekstroosi, maissimaltodekstriini, mausteet (kurkuma, korianteri, juustokumina, inkivääri,maustepippuri, chili, neilikka, mustapippuri, paprika, sipuli, valkosipuli), sokeri, aromit (mm.kerma, rosmariini), sakeuttamisaineet (E412,E415), hiivauute, säilöntäaineet (E202, E211),happamuudensäätöaine (E330)
Sisältää säilöntäainetta;Pakattu suojakaasupakkaukseen;
Gotler-makkara:
viljaporsaanliha, vesi, kinkku (20 %), jodioitu suola, kamara, stabilointiaine E 450, perunakuitu, dekstroosi, mausteet (valkopippuri, korianteri, inkivääri), hapettumisenestoaine E 301, maltodekstriini, aromit, säilöntäaine natriumnitriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vegaani, muiden ei tarvitse olla. Kasvisruoka tarkoittaa myös sitä, että pitäisi pystyä ratkaisemaan tuotantoon liittyvät ongelmat kuten lannoitus. Niin kauan kun osa on sekasyöjiä, riittää minulle vegaanille ruokaa, mutta mitä useampi valitsee kasvisvaihtoehdon, sitä niukemmaksi käy mahdollisuus kasvattaa ruokaa.
Kyllä, tehdään kaikesta ongelma.
Mä en tarvitse korvikkeita. Syön normaalia ruokaa, en eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TUOTTEEN KUVAUS
AINESOSAT
Hunajamarinoitu broilerin fileepihvi:
broilerinfilee 80 % (alkuperä Suomi), vesi, rypsiöljy, hunaja-väkiviinaetikka, jodioitu suola,dekstroosi, maissimaltodekstriini, mausteet (kurkuma, korianteri, juustokumina, inkivääri,maustepippuri, chili, neilikka, mustapippuri, paprika, sipuli, valkosipuli), sokeri, aromit (mm.kerma, rosmariini), sakeuttamisaineet (E412,E415), hiivauute, säilöntäaineet (E202, E211),happamuudensäätöaine (E330)
Sisältää säilöntäainetta;Pakattu suojakaasupakkaukseen;
Gotler-makkara:
viljaporsaanliha, vesi, kinkku (20 %), jodioitu suola, kamara, stabilointiaine E 450, perunakuitu, dekstroosi, mausteet (valkopippuri, korianteri, inkivääri), hapettumisenestoaine E 301, maltodekstriini, aromit, säilöntäaine natriumnitriitti.
Niin? On noissa tuotteissa sentään enemmän normaaleja ainesosia kuin tuossa beyond meatissa.
Ehkä noitakin pitää sitten uteliaisuudesta kokeilla, vaikka en kovin mielelläni "tuotteita" syökään (pl. leipä ja juusto), enkä pidä ajatuksesta käyttää korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Voitko avata/selittää tätä? Jos yrität viitata viljelyalaan niin lihan tuottaminen vaatii nimenomaan törkeän määrän kasvisten viljelyä onnistuakseen, eli mitä useampi vähentää lihan kulutusta, sitä enemmän viljelyalaa vapautuu muuhun kuin rehun tuottamiseen.
Vegaanin ei tarvitse syödä mitään teollista jos ei halua.
Minun ruokavalioni koostuu pääosin seuraavista:
(Yksi päivä esimerkki)
(Smoothie)
Lehtikaali, pinaatti , ananas, clorella,
Vehnäorasjauhe, mustikka, mansikka, banaani, avokado, mango ,pellavarouhe
Omenoita, saksanpähkinöitä
Vihreää teetä
Linssikeitto, itse tehty(perunaa, bataattia, tomaattimurskaa, mausteita.kookosmaitoa, kasviksia, punaisia linssejä)
Täysjyväkaurapuuro , hampunsiemeniä, pari kiiviä ja mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Voitko avata/selittää tätä? Jos yrität viitata viljelyalaan niin lihan tuottaminen vaatii nimenomaan törkeän määrän kasvisten viljelyä onnistuakseen, eli mitä useampi vähentää lihan kulutusta, sitä enemmän viljelyalaa vapautuu muuhun kuin rehun tuottamiseen.
Varmaan oli vitsiniekka tämä jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa vähentää lihansyöntiä terveys- tai ilmastosyistä, vaikka tykkäisi lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanin ei tarvitse syödä mitään teollista jos ei halua.
Minun ruokavalioni koostuu pääosin seuraavista:
(Yksi päivä esimerkki)(Smoothie)
Lehtikaali, pinaatti , ananas, clorella,
Vehnäorasjauhe, mustikka, mansikka, banaani, avokado, mango ,pellavarouheOmenoita, saksanpähkinöitä
Vihreää teetä
Linssikeitto, itse tehty(perunaa, bataattia, tomaattimurskaa, mausteita.kookosmaitoa, kasviksia, punaisia linssejä)
Täysjyväkaurapuuro , hampunsiemeniä, pari kiiviä ja mustikoita.
Apua, tuolla ruokamäärällä ei jaksa liikuntaa harrastaa ja niukasti on proteiiniakin.
Vierailija kirjoitti:
Lihan korvike on helpompi sanoa kuin "lihan sijaan käytettävä proteiinipitoinen lisäke".
Voi teitä raukkoja kun tarvitsette korvikkeita. Meillä syödään aitoa kotimaista lihaa! Ei mitään tekolihaa.
Älkää syöttäkö pojille ja miehille soijapöperöitä. Soijaa käytetään estrogeenihoitona naisten vaihdevuosissa,
Jos haluatte lapsenlapsia, antakaa pojille oikeaa lihaa.
Suosittelen myös. Sekasyöjäperheessämme arvio n. 8/10. Mies ei meinannun uskoa, että kyseessä on härkäpapuvalmiste, näytti niin lihamaiselta.