Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olet laihtunut vhh-ruokavaliolla?

Vierailija
31.08.2019 |

Onko tulos pysynyt? Suosittelisitko ruokavaliota muillekin, jotka haluavat laihtua?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vatsa ei muka kestä rasvaa? Eläinrasvahan on parhaiten siedetty energianlähde. Taidat syyttää oireistasi ihan väärää ruoka-ainetta.

IBS ja rasva on aika huono yhdistelmä, ellei sitten halua voida pahoin kaksinkerroin sohvannurkassa kaikki päivät.

No, sulle ei sitten sovi vhh. Kokeile jotain muuta.

Vierailija
22/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt puntarilla, vaan päätin, että vaihdan pysyvästi ruokavalioni vhh:ksi. Jo ennen uutta ruokavaliota huomasin, etteivät viljat sovi minulle. Aina kiersi vatsassa ruisleipien ja puurojen vuoksi. Keliakiaa ei todettu. Olen nyt ollut 3kk vhh:lla. Vaatekokoni on vaihtunut Xl/Xxl:stä L:ään. Tuntuu todella hyvältä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kg. Normaalipainoinen siis olin kun vhh:n aloitin, bmi tippui 23–>21,5. Nämä kilot siis lähti alle viikossa ja ovat pysyneet poissa, vaikka viikonloppuisin annan itselleni luvan herkutella esim. sipseillä, pitsalla ym. hiilaripitoisella.

Vierailija
24/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa 75-->55kg. Tapahtui vuonna 2011 ja paino on edelleenkin 55kg.

Parasta on, kun saa syödä, ei tarvitse kituuttaa nälässä.

Veroarvot hyvät ja olo hyvä😁

Vierailija
25/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloista en tiiä mitään, kun vaaka on rikki, mutta vaatekoko on pienentynyt pysyvästi xxl/xl -> l/m. Kymmenisen vuotta olen ollu vhh:lla tyyliä vaihdellen olon mukaan. Suosittelen.

Vierailija
26/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kg, n. 10 palasi kun tuli elämään ongelmia, ja ote ruokailuun lipesi helpoimman mahdollisen helmaan, eli leivällä ja pastalla hankittu takaisin tuo kymppi. Nyt taas jaksaa pitää itsestään paremmin huolta, joten hiilarit taas pienempään osaan lautaselta.

Vierailija
27/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa, mutta mulle tuli kahdessa kuukaudessa 4 kiloa lisää :( 

Vierailija
28/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako grammaa hiilareita söit per päivä?

Vierailija
29/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinkin voi käydä. Syitä voi olla monia, mutta yleisin on se, että syödään liikaa proteiinia. Se estää laihtumisen ja saattaa jopa lihottaa.

Vierailija
30/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä hiilarimäärällä teillä on paino ruvennus putoamaan?

En ole kiinnostunut ketogeenisestä koska vatsa ei yksinkertaisesti kestäisi sitä rasvan määrää, mutta vhh ilmeisesti meinaa jotain alle 100-150 grammaa hiilareita per päivä, niin minkä määrän ootte kokeneet itsellenne sopivimmaksi? Yksilöllistä toki, mutta kiinnostaa muiden kokemukset :)

En laske kaloreita tai edes makroja. Summämääräisesti yritän saada vähintään 1.5g per painokilo proteiinia. Eli paljon kanasalaattia juustolla.

Laihtunut olen 8kg kahdessa kuussa. Pääosin normaalipainon sisällä.

Vierailija
31/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas lähti nopeesti kiloja, muistaakseni 3, mutta sitten kävi kanssa noin, että kilot alkokin lisääntyy (tuli+10kg). Lopetin ton dietiin ja "laihduin" takaisin lähtöpainoon ihan tekemättä mittän asian hyväksi.

Vierailija
32/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkiin hiilareihin ei pidä kiinnittää huomiota. Makrojen suhde on tärkeä.

Vierailija
33/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut ketogeenisestä koska vatsa ei yksinkertaisesti kestäisi sitä rasvan määrää, mutta vhh ilmeisesti meinaa jotain alle 100-150 grammaa hiilareita per päivä, niin minkä määrän ootte kokeneet itsellenne sopivimmaksi? Yksilöllistä toki, mutta kiinnostaa muiden kokemukset :)

En laske kaloreita tai edes makroja. Summämääräisesti yritän saada vähintään 1.5g per painokilo proteiinia. Eli paljon kanasalaattia juustolla.

Tuo ei ole vhh:ta, vaan joku proteiinidieetti.

Vierailija
34/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas lähti nopeesti kiloja, muistaakseni 3, mutta sitten kävi kanssa noin, että kilot alkokin lisääntyy (tuli+10kg). Lopetin ton dietiin ja "laihduin" takaisin lähtöpainoon ihan tekemättä mittän asian hyväksi.

Söit enemmän kuin kulutit.

Vierailija
35/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa montako grammaa, enkä muistakaan enää. Mutta hiilareitten osuuden pidin aika tiukasti 15 prosentissa. Olikohan se sitten liian vähän kuitenkin...

Vierailija
36/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties. En syö mitään ”näkyvää” hiilaria paitsi banaanin treenin jälkeen. Arvion, että hiilarit ovat noin 50g päivässä joten matalalla mennään.

Vierailija
37/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa montako grammaa, enkä muistakaan enää. Mutta hiilareitten osuuden pidin aika tiukasti 15 prosentissa. Olikohan se sitten liian vähän kuitenkin...

Mikä oli rasvan ja proteiinin osuus?

Vierailija
38/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin voi käydä. Syitä voi olla monia, mutta yleisin on se, että syödään liikaa proteiinia. Se estää laihtumisen ja saattaa jopa lihottaa.

Noudatin tätä: www.terve.fi/artikkelit/nain-vahennat-hiilihydraatteja-terveellisesti

Mutta söin hiilareita 40% sijasta vain 15% ja proteiinia vähän vähemmän kuin tuossa, koska olen tosi pieniruokainen. En ole ylipainoinen muutenkaan, mutta olisin halunnut pudottaa 2-3 kiloa ja lihoinkin 4 kiloa. 

Kaiken lisäksi koleteroliarvoni kohosivat niin paljon, että nyt minulla on säännöllinen kolesterolilääkitys. Harmittaa aika vietävästi.

Vierailija
39/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties. En syö mitään ”näkyvää” hiilaria paitsi banaanin treenin jälkeen. Arvion, että hiilarit ovat noin 50g päivässä joten matalalla mennään.

Mutta proteiinin osuus on vhh:lle liian suuri.

Vierailija
40/56 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söit enemmän kuin kulutit.

Söin paljon enemmän silloin kun laihduin, koska tykkään hiilihydraattipitoisesta (pastasta ja perunasta ja hedelmistä yms) ruuasta ja silloin kun lihoin dieetillä söin siis paljon normaalia vähemmän, koska en tykännyt siitä ruuasta.