Tiesittekö että on vulgaaria pyytää ketsuppia ravintolassa.
Kommentit (74)
Sama ääliöavaus jälleen kerran. Hae ap apua! Olet juuttunut ketsuppitraumaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vaan pitää osata syödä ruoka ilman ketsuppia.
Pyydättekö häissä, rippijuhlissa jms, myös ketsuppia ruokaanne.
Se ei kuulu joka ruokaan, eikä etenkään paremmissa ravintoissa.
Vertauksesi on huono. Jos mielesi tekee viiniä - toimitko samoin ravintolassa ja rippijuhlissa?
Jos sinut on kutsuttu syömään, niin syöt mitä tarjotaan. Jos menet ravintolaan, tilaat mitä halut (mitä listassa on).
Toki voi olla, ettei ravintolassa ole ketsuppia, mutta jos on - mitä varten luulet heidän sitä jemmaavan?-
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ei tarvitse mitään lisämausteita.
Kävin aikonani ravintolakokki koulutuksen ja opiskelupaikan ruokalasta puuttui tyystin ketchuppullot. Mutta Da-daa! Kun oli makaroonilaatikko päivä, niin ruokalan emännät kyllä töräyttivät ketchupia joka lautaselle pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
salt änd pepper kirjoitti:
totta,kokki saa hepnaadin kun hänen maustamasa ruoka pilataan ketsupilla ja sinapilla. Hienoissa ravintoloissa niitä ei edes ole pöydissä,suolaa ja pippuria vaan.
Et ole hienossa ravintolassa ilmeisesti käynyt. Mitään maustepurkkeja ei sellaisissa ole pöydissä.
Olin tulossa sanomaan ihan samaa. :)
Kuitenkin, jos tarjolla on itsetehtyja ranskalaisia (ja naita nakee silloin talloin ihan "hienoissakin" ravintoloissa), niitten kanssa saattaa tulla pieni kuppi itsetehtya majoneesia, johon niita voi dipata. Itsetehtya ketsuppia en ole viela nahnyt missaan.
En nyt edes sanoisi ravintolaksi sellaista syöttölää, missä on ylipäätään mahdollista saada ketsuppia pyynnöstä.
Minä en kyllä keksi mitään - mäkkärin ranskiksia lukuunottamatta - minkä kanssa ketsuppi sopisi. En todellakaan lisäisi sitä hyvin tehtyyn ravintolaruokaan. Vulgaaria ja aika asiantuntematonta, jos joku iskee fine dining -ravintolassa ruokaan ketsuppia.
Mutta toki asiakas on pomo, eli jos joku nyt on pilannut makuaistinsa noin pahasti, niin ei siinä mitään, kyllä tarjoilija ketsuppia tuo.
Joskus muinoin työskentelin ravintolassa, jonka keittiöpäälikkö ei voinut sietää ketsuppia. Viimein - asiakkaiden painostuksesta ruokasalin puolelle hankittiin ketsuppia, mutta sitä ei saanut kuitenkaan keittiön puolella näkyä.
T: Kokki evp
Tiedän, että on vulgäääriä, mutta pyydän silti aina kun haluan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vaan pitää osata syödä ruoka ilman ketsuppia.
Pyydättekö häissä, rippijuhlissa jms, myös ketsuppia ruokaanne.
Se ei kuulu joka ruokaan, eikä etenkään paremmissa ravintoissa.
Saakos sinappia pyytää vai loukkaantuko joku siitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että on vulgäääriä, mutta pyydän silti aina kun haluan.
Olet wt?
Kerran paikallisessa räkälässä olin syömässä ja kysyin ketsuppia, tarjoilija sanoi että ruoka on maustettu niin ettei ketsuppia tarvitse, hämmästyksestä jäin sanattomana tuijottamaan.
Olisiko ne ranskalaiset ja kuiva pihvi vetää sellaisina?
Marco P ierre White laittaa tartar-pihviin ketsuppia.
Mikä tuossa P I E R R E sanassa on taas niin vammaista että pitää sensuroida?
Vierailija kirjoitti:
Olen maksava asiakas, käyn missä haluan, tilan, mitä haluan ja pyydän, mitä haluan. Siinä ei jonkun palstamamman jupina paina yhtään.
Epäilemättä mutta junttia se silti on. Vähän kuin laskisi alleen missä haluaa ja vielä ylpeilisi sillä.
Minä aina pyydän alakarten puoliksi ja paljon pottuja ja ketsuppia:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksava asiakas, käyn missä haluan, tilan, mitä haluan ja pyydän, mitä haluan. Siinä ei jonkun palstamamman jupina paina yhtään.
Epäilemättä mutta junttia se silti on. Vähän kuin laskisi alleen missä haluaa ja vielä ylpeilisi sillä.
Just näin. Ketsupin pyytäjä antaa itsestään todella juntin kuvan.
Hans Välimäki heittää niskaperseotteella ulos jos menet pyytämään HP-kastiketta.
Tiesin. Toisaalta asiakas itse syö mitä haluaa. Jos haluaa peittää 30e annoksensa ketsuppiin, niin tehköön niin. Hullumpaakin on nähty.
Kyllä se Mäkkärissä, ja Hesessä ja Burger Kingissa kuuluu ihan annokseen, se ketsuppi. Aion käyttää jatkossakin. Muita ravinteleita en sitten niin käytäkkään, joten en niihin osaa sanoa
: )
Yrität vähän liikaa hei.