Tieteeseen ja viranomaisiin sokeasti uskovat ihmiset
Ihmetyttää miten valtaosa ihmisistä uskovat aivan sokeasti tiedemiehiä ja viranomaisia. Ei tiede ole absoluuttista totuutta. Ihminen ajaa omia agendojaan, ihminen on ylimielinen olento, ihminen on lähtökohtaisesti paha. ihminen ei loppujen lopuksi tiedä juuri mistään mitään.
Joten miksi uskoa sokeasti vailla minkäänlaista filtteriä kaikkea mitä syötetään, olipa kyse sitten uudesta teknologiasta, uutisista, avaruudesta tai lääketieteestä? Miten ihmisillä on niin suuri luotto ihmisiin, joilla on niin paljon valtaa ja rahaa, että he voivat tehdä käytännössään ihan mitä he haluavat?
Muutamia esimerkkejä: Clintonien tiedetään olevan sekaantuneen mm. ihmiskauppaan ja kaikennäköisiin alaikäisten sek*i rituaaleihin miljaröörien luksussaarilla. Näistä on vedenpitäviä todisteita vuosikymenten ajan. Silti valtaosa äänestää tällaisia ihmisiä tai ohittavat kaikki edellä mainitut asiat.
NASA, jolle syydetään vuosittain biljoonia dollareita rahaa, kukaan ei edes kunnolla tiedä mihin se kaikki raha menee, sanovat, että nyt on kuvaa mustasta aukosta ja sit uskotaan tuokin juttu silmiä räpäyttämättä tai epäilemättä, että miksi ja miten he ovat tälläistä materiaalia saaneet.
Tässä vain pari esimerkkiä. Suomessakin maatalouteen pusketaan tuhottomasti rahaa, vääränlaisia ruokia kehotetaan syömään tieteen nimissä ja silti ihmiset sairastuvat ja uskovat näiden vaikutusvaltaisten ihmisten soopia.
Sinä joka uskot näihin auktoriteetteihin silmiäsi räpäyttämättä, kertoisitko miksi?
Kommentit (86)
Minä uskon Youtuben riippumattomien kanavien tarjoamaan tietoon. Siellä kerrotaan suorin sanoin miten suureen valheeseen valtavirtatiede on ihmiset lonkeroillaan kietonut. Kuorossa määitään: Maa on pyöreä, Kuussa on käyty ja sateliitit ovat todellisia. EI ihme, että täällä on reptiliaanien helppoa hallita.
Yksi hyvä esimerkki on myös alkuvuodesta paljon keskustelua herättänyt lakimuutoksen valmistelu, jossa annettaisiin viranomaisille luvat urkkia jokaisen suomalaisen tilitietoja. Kaikki tämä tehtäisiin tietenkin suomalaisten turvallisuuden nimissä ja sossuhuijareiden kiinni saamiseksi.
Ja hölmöjä ei tämä haittaa. Pikku hiljaa olet myynyt ja luovuttanut kaiken yksityisyytesi näiden vieraiden ihmisten käsiin ja haitat tulevat olemaan mittavat sekä peruuttamattomat.
Mutta eihän se mitään kun '' Ei mulla ole mitään salattavaa. Senkus katsovat.''
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä esimerkki on myös alkuvuodesta paljon keskustelua herättänyt lakimuutoksen valmistelu, jossa annettaisiin viranomaisille luvat urkkia jokaisen suomalaisen tilitietoja. Kaikki tämä tehtäisiin tietenkin suomalaisten turvallisuuden nimissä ja sossuhuijareiden kiinni saamiseksi.
Ja hölmöjä ei tämä haittaa. Pikku hiljaa olet myynyt ja luovuttanut kaiken yksityisyytesi näiden vieraiden ihmisten käsiin ja haitat tulevat olemaan mittavat sekä peruuttamattomat.
Sossu on saanut tsekata sun tilitietosi jo iät ja ajat. Miksi te foliot olette aina niin pihalla?
En kuulu siihen porukkaan joka uskoo kaiken tuosta vaan. Itseasiassa olen erittäin skeptinen. Ongelma vaan on siinä, että mitään luotettavampaa tietolähdettä ei virallisten tietolähteiden tilalla ole. Mihinkään ei voi luottaa. Pitää luottaa vaan omaan älyynsä, päättelykykyyn ja intuitioon ja sekään ei pitkälle kanna tavallisen ihmisen kohdalla. Omaa elämää koskevat asiat kyllä monesti mietin ja punnitsen. Asiat ei ole mustavalkoisia. Joskus on pakko uskoa tiedettä ja virallisia tietolähteitä, kun muuta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu on saanut tsekata sun tilitietosi jo iät ja ajat. Miksi te foliot olette aina niin pihalla?
Ja sulla meni viestin pointti aivan yli hilseen. Mikset sä ymmärrä lukemaasi?
NASA on ansainnut ihmisten kunnioituksen, joten ei ole mitään syytä epäillä NASAn saavutuksia. Mutta toki mahdollista että joku siellä toimistolla vain photoshoppailee kuvia, mutta pidän sitä epätodennäköisenä. Sillä ei kuitenkaan saavuteta mitään erityistä hyötyä.
Enemmän olen skeptinen tieteen hehkutukseen jota on tieteen amatöörilehdissä. Esimerkiksi Helsingin Sanomat usein hehkuttaa sitä sun tätä kuinka se voi pian mullistaa koko maailman. Yleensä näin ei kuitenkaan käy. Maailma muuttuu hitaasti ja monet mullistavat keksinnöt unohtuvat historian hämärään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sulla meni viestin pointti aivan yli hilseen. Mikset sä ymmärrä lukemaasi?
Oliko pointti se, että poliisina tai verotarkastajana toimiva naapurin Pekka juonittelee Illuminatin kanssa minun pääni menoksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon Youtuben riippumattomien kanavien tarjoamaan tietoon. Siellä kerrotaan suorin sanoin miten suureen valheeseen valtavirtatiede on ihmiset lonkeroillaan kietonut. Kuorossa määitään: Maa on pyöreä, Kuussa on käyty ja sateliitit ovat todellisia. EI ihme, että täällä on reptiliaanien helppoa hallita.
Tämä. Kouluissa asti opetetaan ja kiedotaan tuohon valheiden verkkoon. Historiakin opetetaan vain tietystä näkökulmasta. Aika paljon olennaista informaatiota jää pois, mutta eihän niitä sovi kertoa tai opettaa. Se ei palvele tiettyjen perheiden etuja. Jotta raha ja maailma pyörii näin niin kuin nytkin, se vaatii mielenmuokkausta ja aivopesua.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen argumentti on että "mulla ei ole mitään salattavaa". Varmaan Saksassakin kaikki juutalaiset ajattelivat että heillä ei ole mitään salattavaa kun Gestapo tuli kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen argumentti on että "mulla ei ole mitään salattavaa". Varmaan Saksassakin kaikki juutalaiset ajattelivat että heillä ei ole mitään salattavaa kun Gestapo tuli kylään.
Saksa ja juutalaiset mainittu. Mukavaa, että teillä on jalat tukevasti maan pinnalla...
Se on jänskää, miten ihmiset, jotka ovat mielestään niin kriittisiä, ettei tiedekään heille kelpaa, eivät ollenkaan kyseenalaista monimutkaisia ja usein aivan absurdeja salaliittoteorioita.
No, sokea pisteensä on jokaisella.
Vierailija kirjoitti:
NASA on ansainnut ihmisten kunnioituksen, joten ei ole mitään syytä epäillä NASAn saavutuksia. Mutta toki mahdollista että joku siellä toimistolla vain photoshoppailee kuvia, mutta pidän sitä epätodennäköisenä. Sillä ei kuitenkaan saavuteta mitään erityistä hyötyä.
Enemmän olen skeptinen tieteen hehkutukseen jota on tieteen amatöörilehdissä. Esimerkiksi Helsingin Sanomat usein hehkuttaa sitä sun tätä kuinka se voi pian mullistaa koko maailman. Yleensä näin ei kuitenkaan käy. Maailma muuttuu hitaasti ja monet mullistavat keksinnöt unohtuvat historian hämärään.
Mietipä pari kertaa uudelleen. Se, että joku tai jokin taho on ansainnut ihmisten kunnioituksen, ei tarkoita että heidän toimintansa olisi totuudenmukaista tai palvele tavallisten ihmisten etuja. Tuollaisilla summilla voi tehdä mitä tahansa. Ja onhan siitäkin jo paljon todisteista, että heillä on hirveä nippu salattuja kansioita ja tehtäviä, joista ei tiedetä hölkäsen pöläystäkään. Entisiä NASAN työntekijöitä ovat yrittäneet kertoa asioita julki, mutta kummasti he aina kuolevat ''sairaskohtaukseen'' tai hiljennetään muilla keinoin.
TIeteen esittämiä väitteitä on suhteellisen helppoa tarkistaa perehtymällä asiaan itse. Tämä ei kuitenkaan tunnu näitä omaperäisiä ajattelijoita suuremmin kiinnostavan.
Esimerkiksi planeetan pyöreyttä/litteyttä on suhteellisen helppoa itsekin selvitellä. Tämä osattiin useammassakin kulttuurissa jo tuhansia vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Se on jänskää, miten ihmiset, jotka ovat mielestään niin kriittisiä, ettei tiedekään heille kelpaa, eivät ollenkaan kyseenalaista monimutkaisia ja usein aivan absurdeja salaliittoteorioita.
Totta kai kyseenalaistetaan. Ei kaikkea pidä niellä niin vaan. Siksi asioista onkin hyvä ottaa selvää ja käyttää omia aivoja ja ymmärrystä niin pitkälle kuin sitä riittää.
No, minä en uskokkaan sellaiseen tieteeseen mitä en ymmärrä tai jonka huomaan vääräksi. Periaatteessa sama uskonnonkin kanssa, en luota siihen koska se ei ole riittävän uskottava. Toki en kaikkia tieteen teorioita käy itse läpi ja arvioi, mutta kaikki itselleni oleellisimmat kyllä.
Ei kenenkään mihinkään pitäisi uskoa sokeasti ja ymmärtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Asiaa! Maapallo ei ole pyöreä vaan litteä. Jos se olisi pyöreä niin joku olisi jo lentänyt pallon ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä pari kertaa uudelleen. Se, että joku tai jokin taho on ansainnut ihmisten kunnioituksen, ei tarkoita että heidän toimintansa olisi totuudenmukaista tai palvele tavallisten ihmisten etuja. Tuollaisilla summilla voi tehdä mitä tahansa. Ja onhan siitäkin jo paljon todisteista, että heillä on hirveä nippu salattuja kansioita ja tehtäviä, joista ei tiedetä hölkäsen pöläystäkään. Entisiä NASAN työntekijöitä ovat yrittäneet kertoa asioita julki, mutta kummasti he aina kuolevat ''sairaskohtaukseen'' tai hiljennetään muilla keinoin.
Onneksi kuitenkin nämä supersalaiset asiakirjat yms. jotenkin päätyvät kaiken maailman Rauni-Leenojen pöydille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kyseenalaistetaan. Ei kaikkea pidä niellä niin vaan. Siksi asioista onkin hyvä ottaa selvää ja käyttää omia aivoja ja ymmärrystä niin pitkälle kuin sitä riittää.
Useimpien meistä omat aivot vain ovat aika paljon vaatimattomammat kuin vaikkapa niiden matemaatikkojen ja fyysikkojen, jotka ovat laskelmillaan selvitelleet maailmankaikkeuden olemusta.
Siksi minä luotan vertaisarvioituun tieteeseen enkä Youtubeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi olla ihmettelemättä miten tuollaisilla aivoilla elämässä pärjää edes keskinkertaisesti.
Näihin kysymyksiin sinun ei tarvitse vastata koska molemmat skeptikkoina tiedämme, että voit valehdella mitä haluat etkä mitenkään voi todistaa väitteitäsi. Ne on tarkoitettu itsearviointiin.
Oletko keski-tai hyväpalkkaisessa työssä? Onko sulla omaa autoa tai omistusasuntoa? Onko sinulla muuta koulutusta kuin peruskoulu?
Pitkä päästö, enkä viitsinyt lukea kuin otsikon. Tuo otsikko kyllä rajaa kohderyhmän olemattomiin, koska aika harva uskoo tieteeseen sokeasti. Otsikoi paremmin ja tiivistä vähän, niin palataan asiaan.