Nainen, voisitko seurustella elämäntapatyöttömän kanssa?
Muuten olisi aivan normaali, mutta töissä ei kävisi. Olisi silti aktiivinen ja hankkisi marjoja keräämällä ym. 5-10t euroa vuodessa, oman halun ja mielenkiinnon mukaan.
Harrastuksina musiikki, pelit ja liikunta. Ikää 32 vuotta.
Kommentit (190)
En, koska yksinhuoltaja-äitini oli työtön hyvin suuren osan lapsuudestani, ja oli jatkuvasti veloissa. Olen itse varmaan osittain sen takia todella huono rahan kanssa, ja edes rahasta puhuminen ahdistaa minua todella paljon.
Rahattomuudesta johtuva epävarmuus aiheuttaa todella paljon stressiä, enkä esim. hankkisi lapsia jonkun kanssa joka ei pystyisi maksamaan omaa osaansa.
En. Osa-päivä ja osa-aika töitäkin löytyy mikäli olisi oikeasti sellainen tilanne, ettei kykenisi 8h/5pv duuniin
Vakavasti masentuneelta ehtä tuollaisen käytöksen ymmärtäisin, mutta en muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Nostaako tukia?
Jos ei, sitten voisin harkita. Jos elää tuilla, sitten en.
Luulin itsekin aikoinani, että ratkaisevaa olisi nimenomaan se nostaako tukia vai ei. Itse jättäydyin reilu viisi vuotta sitten pois stressaavasta oravanpyörästä, sillä taloudellinen tilanteeni sen salli. Pystyn omilla säästöilläni elämään ihan normaalia aktiivista elämää, mutta niin rikas en kuitenkaan ole että voisin kustantaa vielä jonkun toisen ylläpidon.
Joka tapauksessa huomasin hyvin selvästi, että samalla kun lopetin päivätyöt, niin kaikki minusta kiinnostuneet naiset katosivat kuin tuhka tuuleen. Lupaavasti alkaneet jutut ja alunperin kiinnostusta osoittaneet naiset perääntyvät hyvin nopeasti, kun saavat selville, että en käy töissä. Päiväni kulutan siis monipuolisen urheilun, luonnossa oleilun, ystävieni sekä muiden harrastusten parissa. Teen myös säännöllisesti vapaaehtoistöitä, vaikka en sitä oikein kenellekään mainosta.
Pakko myöntää, että en ihan täysin ymmärrä mistä tämä karttaminen johtuu.. Ennen minulla oli tietenkin hyvin korkeapalkkainen työ korkealla statuksella, mutta en ymmärrä miten tämä liittyisi millään tavoin parisuhdetaitoihini, enkä myöskään haluaisi uskoa että niin suurelle osalle naisista status ja titteli olisivat niinkin merkityksellisessä roolissa kumppania valittaessa.
Muutos entiseen verrattuna on kuitenkin ollut niin selkeä, että sitä on ollut mahdoton huomata :)
Parisuhteeseen vaaditaan muutakin kuin parisuhdetaidot...esimerkiksi samanlainen arvopohja.
Ei minun arvoni ole yhtään mihinkään muuttuneet, vaikka en enää päivätöissä käykään..? Outo ajatus muutenkin, että ihmisen perusarvot olisivat jollain tavoin sidoksissa työpaikkaan. Jos ei nyt mitään aseita tai tupakkaa kauppaa.
Oletko tosissasi? Juuri kirjoitit jättäytyneesi stressaavasta oravanpyörästä. Miksi hakeuduit siihen alunperin, jos sellainen tapa elää oli vastoin arvojasi? Kyse on niin isosta asiasta ihmisen elämässä, että joko arvot ovat muuttuneet, tai sitten arvot on osannut tunnistaa oikein vasta vanhemmalla iällä. Oli kyse kummasta tahansa, tottakai elämäntapatyöttömyys heijastaa arvomaailmaa.
Jollain täällä on yksinkertaisesti elettävä ja tienattava rahaa eli kyllä olen ihan tosissani. Tukien nostaminen sen sijaan on omien arvojeni vastaista. Erityisesti, koska minulla ei ole mitään oikeata hätää ja tarvetta nostaa niitä.
En ymmärrä miten se, että tilanteen salliessa jättäytyy pois työelämästä, on jonkinlainen osoitus arvojen muuttumisesta? Kuinka moni meistä esimerkiksi jatkaisi täysin samoissa täyspäivätöissä loton päävoiton sattuessa kohdalle? Onko 40h/viikko palkkatöiden tekeminen vain niiden tekemisen vuoksi oikeasti mielestäsi jonkinlainen arvovalintakysymys? Kyllä minä nytkin teen kaikenlaisia hommia - en vain saa palkkaa niistä. Käsittääkseni minua ei myöskään tilastoida työttömäksi, vaikka en ansiotuloja saakaan.
Voisin jos oisin sinkku esim. sillä ehdolla että et muuta mun luo ja ala elätiksi muutenkaan. Esim et tuu naoanuoraan jääkaapille tai ostata tai maksata mitään muutakaan tarvitsemaas mulla. Ja jos mä käytän rahani mihin mä haluun esim. lähen likkojen kanssa reissuun ku sulla ei oo varaa, niin olet ihan hiljaa vain.
Olen itsekin elämäntapatyötön, tosin rikas sellainen, enkä ota mitään tukea valtiolta.
En voisi ajatella yhdessäoloa "Köyhän" elämäntapatyöttömän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Ei voisi olla perhettä, ei asua yhdessä, ei olisi mitään yhteistä ylipäätään. Loiset inhottaa.
Sananlaskussa sanotaan, että laiska äiti tekee ahkeria lapsia. Miksei sitten myös työttömän isän lapsista voisi tulla kunnollisia ja yhteiskuntakelpoisia aikuisia, jos rakkaudella kasvatetaan.
Huom. Tämä työtön ei missään nimessä olettaisi naisen elättävän häntä, vaan hän pystyy itse elättämään itsensä. (Näin jotkut täällä olettivat) Tälläkin hetkellä hänellä on noin 30 000e säästössä ystävien tileillä ja käteisenä sekä n. 20 000e erilaisina sijoituksina.
Virallisestihan hän ei omista mitään, ja saa tukia.
Virallinen yhteenmuutto tosin olisi hanlalaa, ja luultavasti ei onnistuisi. Mutta voi sitä viettää niin paljon aikaa toisen luona kuin vain haluaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sun marjojenkeräämisansiot ovat muuten reippaasti yläkanttiin. Vietin muutama vuosi sitten joka ikisen vapaahetken metsässä marjoja poimien, ja saldo jäi silti alle 1500 euron. En tajua, mikä ilo on liioitella noita juttuja.
Marjojen keruu oli vain esimerkki. Sillä en olekaan aloituksessa mainitsemiani summia tienannut, mutta ansaintakeinoja on muitakin. En tässä aivan tarkasti aio kertoa mitä teen, mutta homma on täysin laillista.
Jos joku ei vielä tajunnut, niin tämä työtön olen minä itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten aivopestyä porukkaa tällä foorumilla on. Työ on välttämätön paha. Elämä on annettu tälle Tellukselle, niin miksi tuhlata se aivottomaan työntekoon. Ottakaa maailma vastaan ja tutkikaa sitä. Eläkää se elämä.
Niin aivan, mutta miten elämät kohtaa jos toisella on rahaa ja toisella ei ole. Minulla on oma asunto ja hyvät tulot ja herään joka aamu töihin. Minä en elätä elämäntapatyötöntä päivääkään ja maksele hänen menojaan jne. En tee töitä kahden edestä ja kun niitä työssäkäyviäkin on vapailla markkinoilla, niin ennemmin ottaisin sellaisen. Työtä joutuu tehdä jos haluaa päästä jonnekkin tai saada jotain. Se on sitten eriasia jos on rikas suku ja sitä kautta rahaa tehdä asioita, mutta suurimmalla osalla ei ole rikasta sukua.
Niin, eli sinulle se raha on kynnyskysymys, ei mikään työttömyys. Hyvä että myönsit tämän itsekin. Kyse on tilin saldosta, ei ihmisen persoonasta. Paljastit jo olevasi maksullinen.
Eiköhän elämäntapatyöttömillä suurimmalla osalla ole toi tilipuoli heikossa kunnossa. Kyllä mullekin vaikuttaa jos toinen ei aio edes tehdä mitään. Miksi elättäisin ja kyllä se raha on suhteessa erittäin tärkeä asia. Hyvin moni eroo talouden takia muutenkin. Enkä minäkään elätä ketään. Miksi elättäisin, koska parempiakin on olemassa.
Olisi tosiaan nähtävästi pitänyt aloituksessa painottaa että tämä työtön ei etsi naisesta elättäjää, vaan pystyy itse maksmaan menonsa. Tälläkin hetkellä tuo 30ke säästössä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat ovat kyllä kovan luokan i;hmisperseitä näiden kommenttien perusteella. Toivottavasti jäätte itse työttömäksi, ihmisrauniot joille raha on koko ihmiselämän mitta.
Työtön ja elämäntapatyötön on kaksi ihan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten aivopestyä porukkaa tällä foorumilla on. Työ on välttämätön paha. Elämä on annettu tälle Tellukselle, niin miksi tuhlata se aivottomaan työntekoon. Ottakaa maailma vastaan ja tutkikaa sitä. Eläkää se elämä.
Niin aivan, mutta miten elämät kohtaa jos toisella on rahaa ja toisella ei ole. Minulla on oma asunto ja hyvät tulot ja herään joka aamu töihin. Minä en elätä elämäntapatyötöntä päivääkään ja maksele hänen menojaan jne. En tee töitä kahden edestä ja kun niitä työssäkäyviäkin on vapailla markkinoilla, niin ennemmin ottaisin sellaisen. Työtä joutuu tehdä jos haluaa päästä jonnekkin tai saada jotain. Se on sitten eriasia jos on rikas suku ja sitä kautta rahaa tehdä asioita, mutta suurimmalla osalla ei ole rikasta sukua.
Niin, eli sinulle se raha on kynnyskysymys, ei mikään työttömyys. Hyvä että myönsit tämän itsekin. Kyse on tilin saldosta, ei ihmisen persoonasta. Paljastit jo olevasi maksullinen.
Eiköhän elämäntapatyöttömillä suurimmalla osalla ole toi tilipuoli heikossa kunnossa. Kyllä mullekin vaikuttaa jos toinen ei aio edes tehdä mitään. Miksi elättäisin ja kyllä se raha on suhteessa erittäin tärkeä asia. Hyvin moni eroo talouden takia muutenkin. Enkä minäkään elätä ketään. Miksi elättäisin, koska parempiakin on olemassa.
Olisi tosiaan nähtävästi pitänyt aloituksessa painottaa että tämä työtön ei etsi naisesta elättäjää, vaan pystyy itse maksmaan menonsa. Tälläkin hetkellä tuo 30ke säästössä.
Ap
Nostaako tukia?
Ei kiitos. Tykkään mökkeillä, veneillä, matkustella, asua laadukkaasri jne. Vie rahaa n. 8000e kuussa eli ei. Tykkään myös että miehellä intohimo työhön, mieluiten yrittäjä.
Valitettavasti ei. Minulla on rikas mies joka turvaa minun ja lasteni tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
30ke menee kuukaudessa parissa ainakin mun elämäntyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Tykkään mökkeillä, veneillä, matkustella, asua laadukkaasri jne. Vie rahaa n. 8000e kuussa eli ei. Tykkään myös että miehellä intohimo työhön, mieluiten yrittäjä.
Entä jos on intohimo sellaiseen asiaan josta ei tienaa?
Ai mitä, eikö enää kiinnosta? No, eipä yllättänyt koska kun nainen puhuu että haluaa into/kunnianhimoisen miehen, niin se on suomennettavissa intohimoinen = paljon rahaa tuottava.
Vierailija kirjoitti:
Huom. Tämä työtön ei missään nimessä olettaisi naisen elättävän häntä, vaan hän pystyy itse elättämään itsensä. (Näin jotkut täällä olettivat) Tälläkin hetkellä hänellä on noin 30 000e säästössä ystävien tileillä ja käteisenä sekä n. 20 000e erilaisina sijoituksina.
Virallisestihan hän ei omista mitään, ja saa tukia.Virallinen yhteenmuutto tosin olisi hanlalaa, ja luultavasti ei onnistuisi. Mutta voi sitä viettää niin paljon aikaa toisen luona kuin vain haluaa.
Ap
🤢🤮
Vaikea olisi seurustella, kun eletään eri todellisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverina voisi olla ihan kiva, mutta kumppanina ei todellakaan. Tällainen tarkoittaisi, että minä maksan vuokrat, ruoat, kodin hankinnat, kun sinä saat marjanpoimintarahasi juuri riittämään musiikkiharrastukseesi. En ole etsimässä loisivaa elätettävää.
Miten perustelet että mies olisi loisiva elätettävä? Tienaahan/saahan mies nytkin riittävästi kustantaakseen oman elämisensä.
Eli toisin sanottuna, vaadit korkeampaa elintasoa kuin mihin tuet + 5-10t/sivutuloja vuodessa riittää.
Mikä tarkoittaa myös sitä että sinulle ei kävisi mies joka on siivooja, kaupan kassa, lähihoitaja, tms. Nettona noissa ammateissa jäänee käteen vähemmän kuin ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin elämäntapatyötön, tosin rikas sellainen, enkä ota mitään tukea valtiolta.
En voisi ajatella yhdessäoloa "Köyhän" elämäntapatyöttömän kanssa.
Hypergamia elää ja voi hyvin.
Miehen on aina oltava vähintään yhtä varakas kuin nainen.
Ihminen ei mitenkään saa täytettyä tarpeeksi päiviänsä pelkästään luonnossa liikkumisella ja harrastuksilla. Ihminen tarvitsee aivoillensa jotakin tekemistä. Siksi työttömät usein masentuvat. Tietyn aikaa on ihanaa, kun saa vain olla kotona ja tehdä mitä huvittaa. Äkkiä kuitenkin se ”mitääntekemättömyys” alkaa ahdistaa.