Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex stalkkaa

just curious
30.08.2019 |

Instagram ehdottaa kaverikseni miehen exää. Meillä on hänen kanssaan yksi yhteinen kaveri (ei exänsä), enkä itse ikinä vieraile hänen profiilissaan. Silti hänen profiilinsa nousee kaveriehdotuksissa ykköseksi usein, ja katoaa n. päivän päästä ja seuraavana päivänä se on pompannut taas ykköseksi. Tätä jatkunut ehkä kuukauden päivät. Tästä olen päätellyt, että pakostikin katselee profiiliani aika usein.
Mitäköhän tälläiset stalkkerit haluaa / ajattelee ? :) Ja mistä se kertoo?
Olen miehen kanssa seurustellut n. vuoden ja he erosivat n. puoli vuotta ennen kuin tapasimme miehen kanssa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriksi ei koskaan ehdoteta sellaista, joka käy katsomassa, tai ainakaan sillä perusteella.

Vierailija
22/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriksi ei koskaan ehdoteta sellaista, joka käy katsomassa, tai ainakaan sillä perusteella.

Mistä olet niin varma? Olin joskus menossa Tinder-treffeille ja päivää ennen treffejä mies oli ylimpänä kaveriehdotuksissa instagramissa (ei ollut vaihdettu puhelinnumeroita). Tämä tuli myöhemmin puheeksi miehen kanssa, ja hän sanoi, että pitihän hänen etsiä minut instagramista, jotta näkee paremmin kenen kanssa on menossa treffeille. En ollut siis linkittänyt instagramia tinder-profiiliini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska se rikkoisi tietosuojaa, mutta tunnetusti ihmisten kaverilistat on vapaassa levityksessä niin niitä sitten ehdotellaan ja muita yhteystietoja. 

Vierailija
24/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet niin varma? Olin joskus menossa Tinder-treffeille ja päivää ennen treffejä mies oli ylimpänä kaveriehdotuksissa instagramissa (ei ollut vaihdettu puhelinnumeroita). Tämä tuli myöhemmin puheeksi miehen kanssa, ja hän sanoi, että pitihän hänen etsiä minut instagramista, jotta näkee paremmin kenen kanssa on menossa treffeille. En ollut siis linkittänyt instagramia tinder-profiiliini.

Tinder treffeille ja et tiedä miksi ehdottelee? Kai sinä tiedät, että kaikki liittyy kaikkeen. Tinder, facebook, instagram, whatsapp. Ne kaikki jakaa toisilleen yhteystietoja.

Vierailija
25/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, vaikka olisikin käynyt?

Ei mitään, kunhan mietin että onko täällä muut törmäilleet nyxän stalkkeri-exiin ja miten tilanne eteni siitä. Lopettiko jossain vaiheessa stalkkailun vai ottiko yhteyttä tms. Ei stalkkailu itsessään haittaa, kunhan antaa meidän olla rauhassa :) 

No, epäiletkö, että mies pitäisi vielä jotain yhteyttä häneen selkäsi takana? Jos jotain sometilejä katselee, niin se on ihan yks hailee, varsinkin jos tilisi on julkinen ja kaikki pääsee halutessaan katselemaan kuviasi...

Vierailija
26/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt kurkkaamassa exän nyksää ihan uteliaisuuttani, nähdäkseni miten exällä menee.

Exä on estänyt minut erotessamme joten joutuu "stalkkaamaan" toista kautta.

Ihana nähdä miten exänkin elämä on parantunut ajan kuluessa eromme jälkeen aivan kuten omanikin, ovat saaneet vauvankin :)

Vaikka rakkaus loppui meidän väliltä niin en osaa täysin lakata välittämästä oltiin yhdessä kuitenkin yli kymmenen vuotta ja lopussa lähinnä oltiin vain kavereita.

Kuulostaa kivalta :) Ja sama juttu itsellänikin exän kanssa, ollaan kylläkin väleissä ja kavereita somessa.

Unohdin mainita, että nykyinen mieheni kertoi joskus meidän suhteen alkuaikoina, että tämä hänen exänsä tod näk räjähtäisi jos näkisi meidät yhdessä jossain ulkona. Kuvittelee ettei mies voisi ihastua kehenkään muuhun kuin häneen. Siksi ehkä kuvittelen, ettei hän stalkkaile minua pelkästään hyvällä.

Klassinen "hullut exät".

Vierailija
27/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder treffeille ja et tiedä miksi ehdottelee? Kai sinä tiedät, että kaikki liittyy kaikkeen. Tinder, facebook, instagram, whatsapp. Ne kaikki jakaa toisilleen yhteystietoja.

Eikö tuo ole jotenkin vaarallista? Jos ei halua kertoa aluksi koko nimeään mutta sitten toinen saa tietää sen kaveriehdotuksen kautta?

Vierailija
28/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että lähes jokainen käy silloin tällöin katsomassa exiään ja heidän nyxiään somessa... Eipä kai siinä ole kyse mistään stalkkaamisesta, vaan uteliaisuudesta.

Vierailija
29/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mitä sitten?

Jos ajukoppasi ei tuon enempään pysty, niin kannattaako edes kirjoittaa ketjuun?

Vierailija
30/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse käynyt stailkkaamassa tai puhelin numerosi on ex:n numeroissa.

Ymmärtäisin jos olisin käynyt stalkkaamassa, mutta kun en ole. Hänen numeronsa varmaankin on nyxäni puhelimessa, mutta nyxäni ei juurikaan käytä instagramia. Hänellä on siellä kyllä profiili, muttei ole päivittänyt sinne mitään moneen vuoteen, eikä juurikaan ikinä tykkäile kenenkään kuvista. Ei edes minun, joten instagram ei tiedä meidän olevan "läheisiä kavereita" :) 

Stalkkaat miestäsi, kun tiedät, että hän ei tykkää kenenkään kuvista? Taidat olla nyt jotenkin mustasukkainen...

Vierailija
31/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, kunhan mietin että onko täällä muut törmäilleet nyxän stalkkeri-exiin ja miten tilanne eteni siitä. Lopettiko jossain vaiheessa stalkkailun vai ottiko yhteyttä tms. Ei stalkkailu itsessään haittaa, kunhan antaa meidän olla rauhassa :) 

No, epäiletkö, että mies pitäisi vielä jotain yhteyttä häneen selkäsi takana? Jos jotain sometilejä katselee, niin se on ihan yks hailee, varsinkin jos tilisi on julkinen ja kaikki pääsee halutessaan katselemaan kuviasi...

En missään nimessä epäile. Mies on hyvin avoin puhelimensa ja tietokoneensa kanssa. Välillä näen kun puhelin soi ja välillä näen kun hän saa viestiä jne.  Mies kertoi myös, että tämä exä laittoi hänelle pari kuukautta sitten jotain viestiä ja yritti tehdä tikusta asiaa. Ilmeisesti samoihin aikoihin, kun sai kuulla että miehellä on uusi nainen, ja vähän tämän jälkeen instagram alkoi myös ehdottaa häntä minulle kavereiksi. 

Vierailija
32/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin jos olisin käynyt stalkkaamassa, mutta kun en ole. Hänen numeronsa varmaankin on nyxäni puhelimessa, mutta nyxäni ei juurikaan käytä instagramia. Hänellä on siellä kyllä profiili, muttei ole päivittänyt sinne mitään moneen vuoteen, eikä juurikaan ikinä tykkäile kenenkään kuvista. Ei edes minun, joten instagram ei tiedä meidän olevan "läheisiä kavereita" :) 

Stalkkaat miestäsi, kun tiedät, että hän ei tykkää kenenkään kuvista? Taidat olla nyt jotenkin mustasukkainen...

Arvasin että joku vetää mustasukkaisuuskortin :D Olen tulkintani tehnyt siitä, kun en juuri koska ole nähnyt, että hän tykkäisi meidän yhteisten kaverien kuvista joista itse olen tykännyt, tai sitten että hän tykkäisi minun kuvistani :)

Vierailija
33/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä epäile. Mies on hyvin avoin puhelimensa ja tietokoneensa kanssa. Välillä näen kun puhelin soi ja välillä näen kun hän saa viestiä jne.  Mies kertoi myös, että tämä exä laittoi hänelle pari kuukautta sitten jotain viestiä ja yritti tehdä tikusta asiaa. Ilmeisesti samoihin aikoihin, kun sai kuulla että miehellä on uusi nainen, ja vähän tämän jälkeen instagram alkoi myös ehdottaa häntä minulle kavereiksi. 

Eli lisääntyi viestittely yleisimmän viestikumppanisi kanssa. Ei ihmekään, että ehdottaa kaveriksi.

Vierailija
34/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jotain viestiä" ja "tikusta asiaa". Ei hän sitten sen tarkemmin kertonut, että mitä? Omituista, että sinä näet jotain vaivaa siitä, että jos/kun miehesi ex katselee sinun kuviasi... Jos pidät profiilin julkisena, niin kaikki näkevät halutessaan. Juu kyllä minunkin mieheni ex on käynyt läpi kaikki instastoryni säännöllisesti ja mietin vaan, että hän ei taida ymmärtää, että hänen nimensä näkyy katsojien listassa uusissa instastoryissa... Samoin myös minun ex tykkää katsella noita... Minä taas katselen vain kuvia ja näitä kohokohtia, kun en halua nimeäni näkyvän 😅

Vierailija
35/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lisääntyi viestittely yleisimmän viestikumppanisi kanssa. Ei ihmekään, että ehdottaa kaveriksi.[/quote

Niin totta, tämä voi kyllä olla yksi syy, vaikka siitä alkaa jo olemaan jo aikaa. 

Vierailija
36/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jotain viestiä" ja "tikusta asiaa". Ei hän sitten sen tarkemmin kertonut, että mitä? Omituista, että sinä näet jotain vaivaa siitä, että jos/kun miehesi ex katselee sinun kuviasi... Jos pidät profiilin julkisena, niin kaikki näkevät halutessaan. Juu kyllä minunkin mieheni ex on käynyt läpi kaikki instastoryni säännöllisesti ja mietin vaan, että hän ei taida ymmärtää, että hänen nimensä näkyy katsojien listassa uusissa instastoryissa... Samoin myös minun ex tykkää katsella noita... Minä taas katselen vain kuvia ja näitä kohokohtia, kun en halua nimeäni näkyvän 😅

No kertoi kyllä että mitä kirjotti :D En vaan ajatellut tarkemmin kirjottaa siitä tänne, jottei minua tunnisteta 😅

Vierailija
37/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten käytätte niin paljon samoja # että instagram olettaa sinun olevan kiinnostunut hänestä, etenkin kun teillä on yhteinen kaveri.

En usko, lisäilen aika harvoin kuvia, ja sillon harvoin kun lisäilen, niin käytän aika vähän #.

En myöskään usko, että yhteisten kaverien takia instagram ehdottaisi häntä minun kaverikseni, koska meillä on vain yksi yhteinen kaveri, joka on aika etäinen tuttu kummallekin meistä. Hän on ehkä vähän läheisempi minun kanssani. 

Jos sinun kaverisi on tämän exän instakaveri niin insta tarjoaa sitä myös sinulle, olettaen että kaverisi on sinun instakaverisi.

Insta ei ota kantaa oletteko läheisiä. Se perustaa ehdotuksen algoritmeihin.

Vierailija
38/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis tosiaan ymmärrä, että kaikki liittyvät kaikkeen. Somet ja puhelinnumerot. Ei instan tarvitse "tietää" kavereiden läheisyyttä, vaan jos yhteystieto on olemassa, niin se riittää ehdotteluun.

Hirveän paljon nyt tätä pohdit, vaikka periaatteessa asia "ei haittaa"...

Vierailija
39/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin nykyisen poikaystävän ex käy kurkkimassa kaikki instastoryni jokakerta kun julkaisen jotakin. Aluksi mietin että on vain utelias ja kävi kurkkaamassa, hauskaa. Sitten huomasin että sehän käy sen katsomassa säännöllisesti ja joka ikinen kerta. Ei sii vain silloin tällöin, kuten ehkä olisi normaalia.

En ole miehelle mitään maininnut, kun eivät tietääkseni ole yhteyksissä eivätkä ole facekavereitakaan enää. En näe mitään syytä miehelle asiasta turhaan mainita, ellei tule muuten puheeksi.

Olen saanut miehen puheista kuitenkin sellaisen kuvan, että ex oli melko neuroottinen seuraamiensa tubettajien ja muiden some ihmisten kohdalla (oli jopa ilmoitukset käytössä puhelimessa ja aamulla herättyä heti ekana kattoi tiettyjen tyyppien uudet julkaisut), joten olen tullut siihen tulokseen, että hän on vain lisännyt minut nyt siihen joukkoon ketä seuraa joka päivä. Syitä en jaksa miettiä, otan tuon lähinnä uteliaisuutena ja ehkä haluna nähdä jos mieheni joskus vilahtaisi sielä storyssä tai jotakin. Tosin kyllä se välillä häiritsee, että miksi? ja välillä huomaan miettiväni julkaisua tehdessäni että no nyt se exä tänkin tulee kattomaan tms. ja välillä se ajatus vähän tuntuu oudolle. Heidän suhteen loppumisesta on kuitenkin jo yli 2v. 

Joskus ajattelin tajuaako se että hänen nimi näkyy sielä kuka käy katsomassa, ja sit kuitenkin ajattelin että no mitä sitten. Ne on julkisena joten sitä voi käydä katsomassa ihan kuka vain joten samapa tuo :) voi olla, että itsekin menisin kurkkimaan exän someja jos vielä oikein kiinnostais eron jälkeen tai oma uus suhde ei olis niin hyvä tms. jotain haikailua. Mutta voihan se olla, että pitää ihan vain mielenkiintoisena tyyppinä jota seurata, ilman sen kummempia taka-ajatuksia. En jaksa enää välittää tuosta. Suosittelen samaa Ap:lle :) 

Vierailija
40/42 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se nyxäsi käy stalkkaamassa exänsä sivuja ahkeraan ja koska nyxä on yhteystiedoissasi, insta ehdottaa exää. Kuka stalkkaa ketä, nyxäsi kommentti exänsä mustasukkaisuudesta voi olla heijastumaa nyxäsi mustasukkaisuudesta exäänsä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan