Tapailemani mies ei usko etten omista älypuhelinta, haukkui kusettajaksi
Minulla on käytössä nokian 3330, koska en vaan tarvitse älypuhelinta ja vanha toimii, joten miksi ei. Nettiasiat hoidan pöytäkoneellani.
Viestittelimme ja mies kysyi miksen vastannut hänen fb-viestiinsä kellonaikaan x. Sanoin olleeni silloin bussissa. Alkoi vängätä etteikö minulla muka ollut puhelinta mukana. Kun sanoin että oli, mutta siinä ei ole nettiä, suuttui. Haukkui minut kusettajaksi jota ei kiinnosta vastata hänen viesteihinsä ja että roikotan häntä varalla ja vastailen sillä aikaa "parempien miesten" viesteihin. En ymmärrä miten tuollaisesta voi vetää kilarit?
Kommentit (33)
Olit bussissa? Eli sulla ei oo autoakaan =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyttömiä puhelimia ei ole olemassa, kyllä siinä 3330:ssakin on netti.
Minulla on Nokia 1110, onko siinäkin netti?
Ei, mutta lumikola on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos totta mies on hullu !
Mutta sinä ....
Miten voit nykyaikana hoitaa raha-asiat, sijoitukset, lentoliput. toimitusten seurannan, navigoinnin
Jne..
En usko, että tuollainen voisi kulkea vapaana. Eli tämä on Provo !Tässä toinen vasta ihan hiljan älypuhelimeen taipunut. Vanhaan Nokiaan ei vaan löytynyt uutta akkua. mut vastaan sulle omalta kohdaltani, menee vielä edelleen näin : raha-asiat läppärilä verkkopankissa, en sijoita enkä lentele, toimituksia onnistuu seurata läppärilläkin, navigoinnin? mikä juttu tää on?
Löysin muinaiseen Samsung malliin akkuja Malagan aseman lähellä olevasta myymälästä.
Noissa kohteissa (myös esim Puolassa) on myynnissä top secret peruspuhelimia, mutta niissä on se joku maakohtainen suojaus, joten mitä niille pitäisi tehdä että toimisivat sitten myös Suomessa?
olen 65+ ja mulla oli älykännykkä jo ennenkuin sä olit edes kiilto isäs silmissä.
Sitä on niin kaikenlaisia miehiä. Ole iloinen, että sait ajoissa tietää millainen mies on kyseessä. Itse törmäsin netissä mieheen, joka suuttui siitä, että en enää vastannut hänen viesteihinsä, kun oli jo myöhä ja olin mennyt nukkumaan. Sitten sain kuulla olevani huijari ja että minulla on varmaan mies ja lapsia kotona... Ja se oli vasta ensimmäinen ilta, kun juttelimme. Jäi tietysti myös viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinä ....
Miten voit nykyaikana hoitaa raha-asiat, sijoitukset, lentoliput. toimitusten seurannan, navigoinnin
Jne..
En usko, että tuollainen voisi kulkea vapaana. Eli tämä on Provo !Tässä toinen vasta ihan hiljan älypuhelimeen taipunut. Vanhaan Nokiaan ei vaan löytynyt uutta akkua. mut vastaan sulle omalta kohdaltani, menee vielä edelleen näin : raha-asiat läppärilä verkkopankissa, en sijoita enkä lentele, toimituksia onnistuu seurata läppärilläkin, navigoinnin? mikä juttu tää on?
Löysin muinaiseen Samsung malliin akkuja Malagan aseman lähellä olevasta myymälästä.
Noissa kohteissa (myös esim Puolassa) on myynnissä top secret peruspuhelimia, mutta niissä on se joku maakohtainen suojaus, joten mitä niille pitäisi tehdä että toimisivat sitten myös Suomessa?
Vanhoihinkin peruspuhelimiin löytyy vielä kiina-tarvikeakkuja ulkomaisista nettikaupoista, mutta en ehkä suosittele, sieltä voi tulla mitä vaan roskaa, pahimmassa tapauksessa räjähtävät. Pitäisi jonkun elektroniikka-ammattilaisen tarkistaa ne ennen käyttöönottoa, että ovat kunnollisia.
Uusia peruspuhelimia saa sen sijaan vielä Suomestakin! Niitä joutuu myymälöistä "tiskin alta" kysymään, eivät pidä esillä hyllyssä niitä. Itse ostin viime vuonna Nokia 105 -puhelimen hintaan 20 euroa Elisan tai DNAn myymälästä (en muista kummasta), kun edellinen puhelimeni, 10 vuotta wanha 1110i kastui melontaretkellä. Hauskasti myyjä kysyi "tuleeko käteisellä?", tuollainen älytön luurihan on tietenkin rikollisten suosiossa huumekauppojen ja sellaisten hoitoa varten.
Mulla ollut vaan 1 älypuhelin, ostin sen 5v sitten.
En käytä kuin viesteihin, soittoihin ja sähköpostin selailuun sekä tietty av.
Pysyy kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut vaan 1 älypuhelin, ostin sen 5v sitten.
En käytä kuin viesteihin, soittoihin ja sähköpostin selailuun sekä tietty av.
Pysyy kunnossa
Ja ikää jos kysyy niin olen 23v enkä mikään 60v
Vierailija kirjoitti:
Älyttömiä puhelimia ei ole olemassa, kyllä siinä 3330:ssakin on netti.
Tuo puhelin julkaistiin ennen 3G-verkkoja, joten ei sillä tänä päivänä tee nettikäytössä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinä ....
Jne..
En usko, että tuollainen voisi kulkea vapaana. Eli tämä on Provo !
raha-asiat - tietokoneella
lentoliput - tietokoneella
toimitusten seuranta - tietokoneella
navigointi - kartta, never heard? (toki nämä eivät päivit samaan tahtiin kuin vaikka googlemaps, tai ainakin pitää itse tarkemmin pitää huolta siitä, että on ajantasainen kartta mukana
Ja mulla itselläni on kyllä älypuhelin, voisi jopa sanoa, että olen aika lailla riippuvainen sellaisesta, mutta silti ymmärrän heitä, joilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin älypuhelimeen muutama kuukausi sitten kun vanha nokian kapula ei toiminut enää kunnolla. Ymmärrän hyvin ettei kaikilla ole älypuhelinta. Miehen reaktiota en kyllä ymmärrä. Kuulostaa minusta pelottavan mustasukkaiselta ja kontroloivalta. Harkistsisin tarkkaan halauasinko tutustua lisää...
Jos jo nyt vahtii milloin vastailet ja syyttää omasta mielikuvituksestaan niin unohda tuo mies.
Minulla on Samsungin 2G kännykkä, jossa toimii tasan kaksi sovellusta eli sillä voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä. En koe mitään tarvetta räplätä kännykkää joka paikassa. Sitä vastoin minulla on kylläkin kotona kaksi viimeisen päälle päivitettyä tietokonetta, kannettava ja pöytäkone erilaisine lisälaitteineen. Hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat mielummin kunnon tietokoneella, jossa iso näyttö, hiiri ja näppäimistö. Olen täysin tietoisesti välillä kokonaan netin ulkopuolella ja istun sitten mielummin kerralla pidempään koneen ääressä. Kavereiden kanssa yhteydenpito onnistuu aivan hyvin tekstiviestein enkä yleensä välitä jaaritella pitkiä puheluita vaan tapaan ihmisiä mielummin ihan kasvotusten vaikkapa kahvilassa.
älytön älykännykkä kirjoitti:
olen 65+ ja mulla oli älykännykkä jo ennenkuin sä olit edes kiilto isäs silmissä.
Olen notkunut netissä Windows95:n, Usenetin ja Netscape Navigatorin ajoista lähtien, mutta en ole mitään syytä tai tarvetta hankkia älypuhelinta.
En ole ap, mutta hankin ensimmäisen älypuhelimeni pari viikkoa sitten. Onhan tuo ihan kätevä, mutta hyvin tuli toimeen ilmankin. Enemmän minua huolestuttaa, jos ihminen ei pysty pärjäämään hetkeäkään ilman jotain laitetta. Jos et esimerkiksi osaa hoitaa raha-asioitasi, et pääse lennoille etkä löydä postipakettejasi tai osaa suunnistaa ilman puhelinta, niin olet aika avuton.