Brändeistä ja logoista jotain ymmärtävät, jeesikää
Tilanne on se että eräs ihminen on pyytänyt mua tekemään logon jota joudun itsekin käyttämään tietyissä tilanteissa joten on omakin lehmä ojassa.
Sanotaan että firman nimi on Ihku-kenkäkauppa ja firmalla on lisäksi tuote Kenkäplankki ja palvelu Omakengäx. Omistaja haluaa että logo on muotoa IKX Mega Kenkäkauppa. I=Ihku, S=Superplankki ja X= Omakengäx. Mitä mieltä ideasta? Omistaja haluaa että ihmiset pohtii mitä ISX tarkoittaa ja se on piiloviestintää.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu onnistumaan...
Perusteluja? Itse en tykkää ideastayhtään kun haluaisin logoa käyttäessäni päinvastoin ilmaista selkeyttä ja vakautta enkä arvailua ja piiloviestintää. Mut omistaja on tosi innoissaan ajatuksesta. Vai olenko itse ihan hakoteillä? Onko tässä vesakeskismäistä nerokkuutta ja uteliaisuuden heräämistä enkä vaan tajua sitä?
On olemassa se firma joka ei tee muuta kuin tsekkailee kaikkia maailman firmoja läpi ja yrittää haastaa jokaista oikeuteen miljoonakorvaukineen, pienimmästäkin syystä. Logomerkit, plagiointi, syyttävät kaikkia kaikesta.
En ottaisi riskiä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa se firma joka ei tee muuta kuin tsekkailee kaikkia maailman firmoja läpi ja yrittää haastaa jokaista oikeuteen miljoonakorvaukineen, pienimmästäkin syystä. Logomerkit, plagiointi, syyttävät kaikkia kaikesta.
En ottaisi riskiä.
Joo no ekana menin Yritystietojärjestelmään ja tarkistin kirjainyhdistelmän mutten löytänyt mitään. Mutta hyvä pointti. Ehkä voisi tätä puolta tuoda enemmän esille vaikka en usko että auttaa. ap
Yleensä se, että potentiaalinen asiakas joutuu arvailemaan mitä logo tarkoittaa ja mitä ko. palvelu on, ei toimi palvelun tuottajan näkökulmasta kovin hyvin. Eli suomeksi: jos asiakas ei tajua, mitä yrität myydä ihan suorilta, hän ei tule sulta mitään ostamaan. Leikkikää piilomerkityksillä sitten mainonnassa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se, että potentiaalinen asiakas joutuu arvailemaan mitä logo tarkoittaa ja mitä ko. palvelu on, ei toimi palvelun tuottajan näkökulmasta kovin hyvin. Eli suomeksi: jos asiakas ei tajua, mitä yrität myydä ihan suorilta, hän ei tule sulta mitään ostamaan. Leikkikää piilomerkityksillä sitten mainonnassa muuten.
Joo. Olen samaa mieltä. Enkä tosiaankaan haluaisi ruveta selittämään kenellekään mikä on noiden kirjainten merkitys. ap
Nykyään aika harvalla on aikaa tai viitseliäisyyttä lähteä pohtimaan jotain kirjainyhdistelmän merkitystä, ellei se valmiiksi liity omaan elämään. Panostaisin eri seikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aika harvalla on aikaa tai viitseliäisyyttä lähteä pohtimaan jotain kirjainyhdistelmän merkitystä, ellei se valmiiksi liity omaan elämään. Panostaisin eri seikkoihin.
No entä jos kysyn niin päin että voiko tuo olla neutraali? Eli firman nimi on tietty mutta logossa on lisäksi keskeisessä roolissa joku kirjainyhdistelmä jolla ei ole suoraan tekemistä firman nimen kanssa. Ihmiset vain kohauttaa olkiaan ja hyväksyy? Ap
Ja heti joudun korjaamaan. Siis tietysti logon pitäisi olla muotoa IKX Ihku-Kenkäkauppa eikä mega. Yritin saada tuotokseen enemmän todellista tilannetta ja unohdin korjata. ap