Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19906)

Vierailija
19881/19906 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako TPB profiloitua teinituoksujen halpiskaupaksi, ainakin mainonta tukee vain tota imagoa.

Vierailija
19882/19906 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ykköskevättuoksu on ollut pari vuotta Gucci Flora Gorgeous Orchid, se on vähän liian vaniljainen nykymakuuni, mutta muuten se vain on niin ihana kevättuoksu vapaa-aikaan, samalla sekä täyteläinen että ilmava, kaivoin sen esiin jo maaliskuussa kesän tuloa fiilistellen. Nyt se alkaa olla jo liikaa kun ilmat lämpenee. Keväällä käytän myös mielellään Chanelin Chance Eau Tendreä ja Coco Mademoisellea. Samoin Aerinin Mediterranean Honeysuckle on uusin ihastus varsinkin iltaisin.  Myönnän että tuoksu on ehkä vähän outo, mutta se minun nenään niin "clean girl" kuin mahdollista, siinä on jotain lohduttavaa ja rauhoittavaa. Nämä on sellaiset tuoksut joihin palaan, mutta eniten kuitenkin testailen aina kun voin kaikenlaista uutta niin etteivät nuokaan ehdi kovin kovalla käytöllä olla. Työn alla olevista testituoksuista ihan kivoja kevääseen voisivat olla esim Omnia Crystalline, positiivinen yllätys iholla. Kayalin tuoksut ovat minulle liian nuorekkaita mutta se Eden jotain Lychee on kiva ja iloinen jonka assosioisin eniten kevääseen. Samoin Delina La Rosee jos Delina miellyttää. Pure Musk ja Musk Therapy myskin ystäville. Netissä joku kehui yhdistelmää Chanelin nro 5 L'Eau + uusi Irresistable Nectar, ja koska minulla sattui olemaan näytteet molemmista kokeilin ja tosiaan. Pitää vielä kokeilla uudestaan, mutta tuo kyllä tosiaan toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19883/19906 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ja eilen olen kokeillut testeristä Creedin Eladariaa ja en olisi halunnut tykätä siitä, kun se on niin kallis, mutta helkutti soikoon, että on hyvä tuoksu. Joku kuvaili sitä sokerikuorrutetuiksi ruusunterälehdiksi ja aikalailla paikkansa pitääkin. Ja kestää pitkään. Täytynee harkita, että säästää sitä varten ja hankkii joskus kun haluaa palkita itsensä.

Vierailija
19884/19906 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ja eilen olen kokeillut testeristä Creedin Eladariaa ja en olisi halunnut tykätä siitä, kun se on niin kallis, mutta helkutti soikoon, että on hyvä tuoksu. Joku kuvaili sitä sokerikuorrutetuiksi ruusunterälehdiksi ja aikalailla paikkansa pitääkin. Ja kestää pitkään. Täytynee harkita, että säästää sitä varten ja hankkii joskus kun haluaa palkita itsensä.

Komppaan että on tosi hyvä. Olin yhdessä vaiheessa kanssa että pitäiskö harkita hinnasta huolimatta, mutta tuoksu ei yltänyt kuitenkaan ihan "en voi elää ilman" -kategoriaan joka on edellytys kaikille koko pullon ostoille ja varsinkin tuon hintaisille. Isompi dekantti tulisi ehkä ostettua jollen tilailisi niin älyttömästi Notinosta näytteitä ettei ehkä tule kuitenkaan sitäkään hankittua. Ehkä joskus. Tuo on yksi niistä tuoksuista jotka minulla kukoistaa iholla.

Vierailija
19885/19906 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksunäytteistä nyt testailtu Juliette Has A Gunin Powder Love. Ei jatkoon. Todella, jopa pistävän, puuterinen (minkä toki voi nimestä päätellä), mutta muut nuotit ei tule minulla lainkaan esiin. Siinä kuitenkin tosi makeita nuotteja, kuten vaahtokarkki ja hattara, appelsiininkukka, en haista niitä lainkaan. Sen sijaan tuoksu on kuin olisi kylpenyt puuterissa. 

Valitettavasti kestävyys, kuten täällä todettiinkin, on kyllä aivan surkea. 

Vierailija
19886/19906 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä ketjua ja reddittissä useampaa asiaan keskittyvää palstaa, joista saa loistavia inspiksiä.  Itsellä aikamoinen pullokokoelma, myyn joitain ja samalla tulee ostettua lisää vaikkei oikeastaan olisi varaakaan.  Olen löytänyt vintedin , josta löytää välillä yllättävän halvalla ihan täysiäkin pulloja kohtuuhintaan,  joskus jopa halvalla. 

Itselläni juuri mikään tuoksu ei kestä ja haasteena on kallis maku.  En kuitenkaan voi vastustaa myöskään joitain uusia designereita ja esim Kayalin musk- sarja kiinnostaa kovasti. Ajattelin aina että inhoan myskejä ja assosioin ne " old lady" luokkaan

Myöskin vintedin kautta on ulottuville tulleet myös Bath and body worksin tuotteen ja menin sitten tilaamaan Warm Musk- vartalovoiteen.  Oi, mikä tuoksu! Niin hyvä. Nyt sitten muutkin " myskit" kiinnostelee. Onko kellään arvioita Kayalin myskeistä?  Tai muuta mitä suosittelette? Myös You Deux ja fleur kiinnostaisi. Niitä ei kuitenkaan ihan sokkona viitsisi ostaa. BBW: ktä vielä yksi ihan ehdoton suosikki, minittäin Book Loft.  Nimenomaan lotion versio ja Suihkugeeli. Imitoi kuulemma loistavasti Diptyquen Papieria, mikä nousikin heti toivelistani kärkeen! 

Vierailija
19887/19906 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, jossain vaiheessa tilailin hulluna näytteitä ja ikävä kyllä ihan liikaa. Osa on suorastaan kuivunut laatikkooni ja joskus teen sieltä edelleen löytöjä:D näytteidenkin hinnat on nousseet aika lailla ( paitsi Notinolla , jossa valikoima kuitenkin satunnainen ja suppea). 

Tisestä löysin halvalla Nebrasin joka on kiinnostellut jo pitkään ( pitäisi hakea postista). Onko kukaan testannut Nebras Elixiriä? Tähän mennessä nämä ME tuoksut ei ole itselleni oikein avautuneet..

Vierailija
19888/19906 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä ketjua ja reddittissä useampaa asiaan keskittyvää palstaa, joista saa loistavia inspiksiä.  Itsellä aikamoinen pullokokoelma, myyn joitain ja samalla tulee ostettua lisää vaikkei oikeastaan olisi varaakaan.  Olen löytänyt vintedin , josta löytää välillä yllättävän halvalla ihan täysiäkin pulloja kohtuuhintaan,  joskus jopa halvalla. 

Itselläni juuri mikään tuoksu ei kestä ja haasteena on kallis maku.  En kuitenkaan voi vastustaa myöskään joitain uusia designereita ja esim Kayalin musk- sarja kiinnostaa kovasti. Ajattelin aina että inhoan myskejä ja assosioin ne " old lady" luokkaan

Myöskin vintedin kautta on ulottuville tulleet myös Bath and body worksin tuotteen ja menin sitten tilaamaan Warm Musk- vartalovoiteen.  Oi, mikä tuoksu! Niin hyvä. Nyt sitten muutkin " myskit" kiinnostelee. Onko kellään arvioita Kayalin myskeistä?  Tai muuta mitä suosittelette? Myös You Deux ja fleur kiinnostaisi. Niitä ei kuitenkaan ihan sokkona viitsisi ostaa. BBW: ktä vielä yksi ihan ehdoton suosikki, minittäin Book Loft.  Nimenomaan lotion versio ja Suihkugeeli. Imitoi kuulemma loistavasti Diptyquen Papieria, mikä nousikin heti toivelistani kärkeen! 

Tuosta Vintedistä tuli mieleen, onko kukaan muu joutunut huijauksen uhriksi? Itselle kävi nyt ensimmäistä kertaa niin. 

Tilasin uuden, muoveissa olevan YSL Libre Berry Crushin. Täytyy sanoa, että pullo oli todella laadukas kopio. Tuoksun väri olisi ehkä kertonut että on väärennös, jos olisin käynyt kaupassa testaamassa. Menin siis tähän halpaan, ja ehdin jo hyväksyä ostoksen, kunnes aloin tarkemmin tutkia, ja totesin, että väärennös oli kuin olikin kyseessä. Tuoksu sinällään ihan ok, mutta ei kestänyt juuri mitään. Ja pullo kaunis jaa laadukas, ainoa merkittävä ero oli tarkemmin katsottuna, että kultainen logo pullossa oli muovia, ei metallia. Niksit tarkistuksiin löysin youtubesta.

Tuntuu olevan paljon näitä oletettavasti väärennöksiä puolalaisilla myyjillä, ja nimenomaan tietyistä tuoksuista (Libre, Paradoxe jne.). Olkaa siis tarkkoina, jos teette kauppaa tuolla!

Vierailija
19889/19906 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en ole uskaltanut käytettynä/yksityisiltä myyjiltä tuoksuja ostaa :/ Todella kurjaa.

Vierailija
19890/19906 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Vintedistä tuli mieleen, onko kukaan muu joutunut huijauksen uhriksi? Itselle kävi nyt ensimmäistä kertaa niin. 

Tilasin uuden, muoveissa olevan YSL Libre Berry Crushin. Täytyy sanoa, että pullo oli todella laadukas kopio. Tuoksun väri olisi ehkä kertonut että on väärennös, jos olisin käynyt kaupassa testaamassa. Menin siis tähän halpaan, ja ehdin jo hyväksyä ostoksen, kunnes aloin tarkemmin tutkia, ja totesin, että väärennös oli kuin olikin kyseessä. Tuoksu sinällään ihan ok, mutta ei kestänyt juuri mitään. Ja pullo kaunis jaa laadukas, ainoa merkittävä ero oli tarkemmin katsottuna, että kultainen logo pullossa oli muovia, ei metallia. Niksit tarkistuksiin löysin youtubesta.

Tuntuu olevan paljon näitä oletettavasti väärennöksiä puolalaisilla myyjillä, ja nimenomaan tietyistä tuoksuista (Libre, Paradoxe jne.). Olkaa siis tarkkoina, jos teette kauppaa tuolla!

Polakit myy feikkejä piheille suomalaisille.

Vierailija
19891/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polakit myy feikkejä piheille suomalaisille.

Kun mikään ei saisi maksaa mitään. 

Vierailija
19892/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut että en jaksa kahlata pitkää ketjua läpi.

Osaisiko joku suositella jotain hyvin luonnollista tuoksua? Esim. kielo? Tai koiranputkea muistuttava? Tai mausteisempana siankärsämö? Männynneulaset ja maa paahteisella harjulla?

Usein synteettiset tuoksut ovat minulle ihan liian vahvoja, mutta rakastan tuoksuja kuitenkin, etenkin luonnossa.<3

Kiitos jos täällä olisi ideoita!

Heti tuli mieleen Byredon Gypsy Water. Tuoksunuotti ovat: 

Top notes are Juniper, Lemon, Bergamot and Pepper; middle notes are Pine needles, Incense and Orris Root; base notes are Vanilla, Sandalwood and Amber. 

Byredon tuoksut ovat aika kalliita mutta suosittuja, joten varmasti löytyy dekantteja esim Bfresh tai Parfym Atelier.

Testailin taannoin Byredolta testerisetin. Ihan sinällään pidettäviä tuoksuja, mutta itselle suunnittelijan tyyli ei oikein iske.

Hinta ja laatu eivät minusta myöskään kohtaa. Tuoksujen kesto ei ainakaan minulla ole kummoinen. Sama koskee Tom Fordia, ja hintaa niilläkin on kiitettävästi.

Vierailija
19893/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä reissuun Italiaan (Venetsiaan), ja olisi tilaisuus katsella jotain tuoksuja, joita ei suomesta saa. Onko suosituksia, mitä kannattaisi käydä testaamassa? Löytyykö kaupungista hyviä kosmetiikka-/tuoksuliikkeitä?

Haulla premium perfume shop venice löytyy mm. tällainen 10 parasta -listaus.

https://www.yelp.com/search?find_desc=Perfume+Shop&find_loc=Venezia

Vierailija
19894/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan harvoin täysikokoista, mutta sitä innokkaammin kokeilen. Vinkatkaa suosikkikauppanne, josta tilaatte näytteitä ja pikkukokoja. Miksi juuri kyseinen myyjä, onko kaupalla jokin leimallinen tuoksutyyli ja onko kauppojen välillä merkittävää hintaeroa?

Tarkoitan nyt siis nimenomaan aitoja tuoksuja. Mielenkiinnolla odotan vinkkejä, mistä tilata seuraavaksi. Yleensä tilaus on 3-4 vuodenaikaan sopivaa.

Viimeksi meni aika lailla pieleen. En innostu nyt Hermes’n Bareniasta, en Beckhamin Portofinosta enkä Chanelin Gabriellestakaan. Olen koettanut viime postauksista bongailla kesävaihtoehtoja.

Niin sanottua signature-tuoksua, josta ei luovuta koskaan, en ole löytänyt. Mikä se on sinulla?

Vierailija
19895/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan harvoin täysikokoista, mutta sitä innokkaammin kokeilen. Vinkatkaa suosikkikauppanne, josta tilaatte näytteitä ja pikkukokoja. Miksi juuri kyseinen myyjä, onko kaupalla jokin leimallinen tuoksutyyli ja onko kauppojen välillä merkittävää hintaeroa?

Tarkoitan nyt siis nimenomaan aitoja tuoksuja. Mielenkiinnolla odotan vinkkejä, mistä tilata seuraavaksi. Yleensä tilaus on 3-4 vuodenaikaan sopivaa.

Viimeksi meni aika lailla pieleen. En innostu nyt Hermes’n Bareniasta, en Beckhamin Portofinosta enkä Chanelin Gabriellestakaan. Olen koettanut viime postauksista bongailla kesävaihtoehtoja.

Niin sanottua signature-tuoksua, josta ei luovuta koskaan, en ole löytänyt. Mikä se on sinulla?

Signaturen osalta, muokkasin asiaa itselle sopivaksi, ei ole vain yhtä signaturea vaan muutama signature-tuoksu jotka aina hankin uudestaan niin kauan kuin on löytynyt. Ne olivat/ovat eri kategorioista löytyneet lempparit

sitruksenraikas: Biotherm Eau Vitaminée, ollut 20 vuotta

ladylike: No.5 jossain muodossa aina olemassa

"easy to wear": Chance Eau Fraiche

lempi bodyspray: I love cosmetics Elderflower Fizz

lämmin syystalvituoksu: Sensuous

Lopetetut signaturet: Guerlain Rosa Pop, Lauder Youth Dew Amber Nude, Balenciaga Paris, L'Occitane 4 Reines (Occitanelta nyt ei ikinä pidä mihinkään rakastua kun kaikki lopetetaan. Siellä oli vuosia sitten vaihe jolloin oli aivan taivaallisia tuoksuja paljon. Ihan kaikki lopetettu.)

Vierailija
19896/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Signatureni: loputtomien kokeilujen ja pullorivistöjen takaa löysin "ensirakkauteni" uudelleen (näinhän käy joskus muutenkin elämässä): Terre d' Hermes EdT. 

-M67

Vierailija
19897/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään usein laittaa illalla suihkun jälkeen jotain niin että se käy vienosti nenään seuraavana aamuna tai tuoksuu kylpytakin reunassa tai muuten vähäsen. Tänään vuorossa Jo Malonen Wood Sage & Sea Salt. Laitan aika reilusti kaulalle ja ranteisiin mutta tosiaan aina vain iltaisin niin ei se yleensä seuraavana päivänä enää tuoksu juurikaan. Jotkut enemmän kuin toiset.

Vierailija
19898/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tässä vuosien varrella pelkistynyt kolme vakionäytekauppaa (käytän pelkkiä näytteitä): lulua.pl ja ausliebezumduft.de nicheille ja molecule.ee (ent. Aromat) designereille. Myös muita mantereen parfymerioita on kokeiltu. Lisäksi brandien omilta sivuilta saa usein suoraan tilattua näytteitä ja näytesettejä. Ihan varauksetta voin suositella Histoires de parfumsin ja Etat Libre d'Orangen laajoja settejä, jälkimmäinen on kesyyntynyt paljon haastavista vuosistaan. Kaninkoloon sitten vaikkapa Zoologistit, Profumum Romat ja Beaufort Londonit, kun porttiteoria on vienyt mennessään. Vaihtelu ei lopu.

Vierailija
19899/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut suuret määrät näytteitä, esim. scentsplitistä yli 40 hypetettyä niche näytettä joilla piinasin hetken palstaa :D. Monilta taloilta discovery settejä ja olen myös vakiovieras paikallisessa Kicksissä ja Emotionissa, samoin olen hankkinut näytteitä Notinosta ja Parfym Atelierista ja Bfreshistä. Kaikista näistä on jäänyt käteen seuraavat ride or die -tuoksut, ja olen tullut siihen tulokseen että minulla on kai juntti maku, mutta nämä ovat ne tuoksut joita oikeasti kaipaan käyttää: NR Poudree, Alien Hypersense, Miss Dior Parfum, Hypnotic Poison ja D&G Light Blue. Tähän kuului aikanaan myös La Vie Est Belle Iris Absolu (original LVEB ei innosta), mutta se on nykyään sellainen pommi, ettei sitä enää pysty laittamaan riittävän vähän. Korkkia haistelemalla joskus vielä fiilistelen sitä.

Vierailija
19900/19906 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, vanhat hyvät ajat, kun Notinosta löytyi jopa 350 eri tuoksunäytettä laidasta laitaan! Ja ne sisälsivät enemmän kuin 1 ml tuoksua. ;(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme