Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
1941/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua piristää värikkäät kuvat verkkosivuilla! En äkkiä katsoen mitään moitittavaa sivuilta löytänyt. Tuoksukuvauksia oli ihana lukea, kun aikaa oli. Kyllä kai on niin, että tässäkään asiassa tuo tuoksutaiteilija ei halua olla harmaata massaa, jolloin hukkuu helposti nettisivujen massaan.

Vierailija
1942/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taideteoksia mielestäni tuoksut ovat! Olen ymmärtänyt, että kun tuoksu rakennetaan, siihen sekoitetaan esim. 20-70 raaka-ainetta, jotka haihtuvat osittain eri aikaan. Niistä haihtumiseen perustuvista ajoista tulee sitten pääpiirteittäin termit (joita Max Perttula käyttää) ensin latvatuoksu, sitten runkotuoksu ja sitten lopullinen iholle jäävä pohjatuoksu. Niiden yhteensopivuudesta ja harmoniasta on kyse.

Jos menet hankaamaan tuoksukohtaa vaikka ranteissasi, särjet taideteoksen! Kiinteään taideteokseen verraten: Kuin menisit sotkemaan omalla pensellilläsi taiteilijan öljyvärityön, tai heittelisit omasta päästä nuotteja säveltäjän valmiiseen biisiin nuottiviivastolle.  Minä olen asian käsittänyt näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa istua kotona näin harmaana ja sateisena päivänä ja ei voi laittaa hajuvettä. Odottelen siis postistä tänään uutta tuoksua, Bossin Orangea ja haluan päästä kokeilemaan sitä heti iholleni. Olen sen verran huononenäinen etten uskalla laittaa mitään nyt, jonka joutuisin sitten pesemään pois, koska kuitenkin se tuoksu ja saippua sitten sekoittaisivat sen uuden.

Näin viime yönä jo painajaista jossa suihkautin tuota odotettua parfyymia ranteelleni, johon mäiskähti vain oranssia väriainetta ja se ei tuoksunut millekään.

Mutta yllättävän paljon vaikuttaa tuoksu mielialaankin, olisi piristänyt kovasti käydä suihkaisemassa jotain kivaa ylle.

Vierailija
1944/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa istua kotona näin harmaana ja sateisena päivänä ja ei voi laittaa hajuvettä. Odottelen siis postistä tänään uutta tuoksua, Bossin Orangea ja haluan päästä kokeilemaan sitä heti iholleni. Olen sen verran huononenäinen etten uskalla laittaa mitään nyt, jonka joutuisin sitten pesemään pois, koska kuitenkin se tuoksu ja saippua sitten sekoittaisivat sen uuden.

Näin viime yönä jo painajaista jossa suihkautin tuota odotettua parfyymia ranteelleni, johon mäiskähti vain oranssia väriainetta ja se ei tuoksunut millekään.

Mutta yllättävän paljon vaikuttaa tuoksu mielialaankin, olisi piristänyt kovasti käydä suihkaisemassa jotain kivaa ylle.

Voi ei, mikä parfyymipainajainen :D

Vierailija
1945/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taidettiin pitää outona kun joku laittoi nilkoihin ja sääriin hajuvettä. 

Max Perttula: "Mikään ei estä suihkauttamasta tuoksua pohkeisiin tai nilkkoihin. Sielläkin on yleensä melko lämmin iho jolloin tuoksuaura nousee lempeästi käyttäjän ympärille."

Niinpä, en parfymoi päätäni. Enkä kaulaani. Hajustettu pää on outo ajatus.

Minne se sieltä housujen/sukkahousujen ja kenkien läpi nousee, ei yhtään minnekään. Toimii ehkä kesällä jos kulkee sääret paljaana ilman kenkiä, mutta suurimman osan vuodesta tuoksu kyllä jäisi tuolla taktiikalla vaatteiden alle.

Vierailija
1946/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Max Perttula: "Mikään ei estä suihkauttamasta tuoksua pohkeisiin tai nilkkoihin. Sielläkin on yleensä melko lämmin iho jolloin tuoksuaura nousee lempeästi käyttäjän ympärille."

Minä taas tykkään joskus suihkauttaa EdT:tä hiuksiini. Minulla on sellainen pörheä lainehtiva kiharapilvi jolloin liikuskellessa se tuoksu tulee ihanasti sieltä esiin.

Vierailija
1947/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne se sieltä housujen/sukkahousujen ja kenkien läpi nousee, ei yhtään minnekään. Toimii ehkä kesällä jos kulkee sääret paljaana ilman kenkiä, mutta suurimman osan vuodesta tuoksu kyllä jäisi tuolla taktiikalla vaatteiden alle.

Mielenkiintoista, tätä täytyykin kokeilla noiden turhan vahvojen tonkatuoksujen kanssa. Olen täysin hameihminen, joten se voisi toimiakin - ainakin paidan alta tuoksut tulevat kyllä esiin sekä itselle että hänelle, joka pääsee henkilökohtaiselle reviirilleni. Fragranticassa joku suositteli polvitaipeita, tuoksu pyörteilee kävellessä, ja voisi kuvitella istuessa nousevan ylöspäin? (Vapaapäivän tuoksu taas Camel).

Vierailija
1948/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Zadig&Voltairen This Is Her 2019 Capsule Collection. En ole tutustunut alkuperäiseen, mutta fragranticalaisten mukaan tämä on sitä pehmeämpi tuoksu. Kermavaahto, vanilja, kastanja ja puunuotit tuoksuvat tässä omaan nenääni. Ihana syys- ja talvituoksu!

Vierailija
1949/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin liittyy vähän tuoksuihin, joten kysynpä täällä...

Minulla on Bossin Jour Pour Femme: https://www.fragrantica.com/perfume/Hugo-Boss/Boss-Jour-Pour-Femme-1838…

Tuoksupullosta pääsi muuton yhteydessä se sumutintruutta (mikä onkaan) irti ja katosi. Mikä neuvoksi, mistä saan sellaisen tilalle? Nyt pullo on ihan käyttökelpoinen ja on vielä miltei täysinäinenkin :(

Vierailija
1950/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin liittyy vähän tuoksuihin, joten kysynpä täällä...

Minulla on Bossin Jour Pour Femme: https://www.fragrantica.com/perfume/Hugo-Boss/Boss-Jour-Pour-Femme-1838…

Tuoksupullosta pääsi muuton yhteydessä se sumutintruutta (mikä onkaan) irti ja katosi. Mikä neuvoksi, mistä saan sellaisen tilalle? Nyt pullo on ihan käyttökelpoinen ja on vielä miltei täysinäinenkin :(

Travaloon voi pumpata hajuvettä pullosta, jos siitä siis irtosi vaan se sumuttimen ylin osa.

Vierailija
1951/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sumuttimen hattu on hukassa, voit koittaa laittaa ilmoituksen, että otat vastaan tyhjiä hajuvesipulloja ja katsoa sitten mikä niistä sopii :)

Vierailija
1952/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Ketjumme ja otteita kirjoituksista on tänään is.fi/menaiset osiossa. Hupaisaa. 

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000007640372.html

Nyt pitää tunnustaa olleensa ehkä väärässä. Pidin pötynä sitä että ei saa hieroa ranteita yhteen kun "molekyylit murskautuu". Vaan Suomen suurin parfymööri Max Perttula kommentoi ko. jutussa näin: "Missään tapauksessa ei saa jouduttaa tuoksun kuivumista hankaamalla ranteita yhteen. Tätä ei pidä tehdä, koska ihon kitkan lämpö vaikuttaa vääristävästi useimpien tuoksujen haihtumiskäyrään."

Mindblowing. En usko vieläkään mutta kokeilen huomenna paria tuttua tuoksua hieromalla ja hieromatta koska olen utelias ja jos näin on niin sitten on.

Aamulla unenpöpperössä selasin Iltiksen sivua ja yllätyin - ekaa kertaa on minun tekstiäni nettilehdessä! 😄

Vierailija
1953/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Ketjumme ja otteita kirjoituksista on tänään is.fi/menaiset osiossa. Hupaisaa. 

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000007640372.html

Nyt pitää tunnustaa olleensa ehkä väärässä. Pidin pötynä sitä että ei saa hieroa ranteita yhteen kun "molekyylit murskautuu". Vaan Suomen suurin parfymööri Max Perttula kommentoi ko. jutussa näin: "Missään tapauksessa ei saa jouduttaa tuoksun kuivumista hankaamalla ranteita yhteen. Tätä ei pidä tehdä, koska ihon kitkan lämpö vaikuttaa vääristävästi useimpien tuoksujen haihtumiskäyrään."

Mindblowing. En usko vieläkään mutta kokeilen huomenna paria tuttua tuoksua hieromalla ja hieromatta koska olen utelias ja jos näin on niin sitten on.

Aamulla unenpöpperössä selasin Iltiksen sivua ja yllätyin - ekaa kertaa on minun tekstiäni nettilehdessä! 😄

Sama minun. Missä on minun palkkani sisällöntuotosta? Voisin ottaa sen kiitos hajuvesissä :D

Vierailija
1954/19265 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäiltana testissä Lancomen La Nuit Tresor Nude. Ihana kookosmainen vivahde, vaniljaa ja jotain valkoista kukkaa olen aistivinani. Ehdottomasti aikuisen tuoksu, hyvin tyylikäs ja hillitty, mutta silti elegantisti seksikäs.

Vierailija
1955/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan vielä löytänyt Fragranticasta mitään neuvoa, miten sen vanhan version saisi takaisin. Tänäänhän on 27.11., jolloin sen pitäisi onnistua. Pitääkö odottaa, jotta ne amerikkalaiset pääsevät kiipeämään sängyistään ylös ja laittamaan pyörät pyörimään?

Vierailija
1956/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Burberry Her Intense.

Vierailija
1957/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon paketti saapui. Kovasti odottamani Bossin Orange (sokko-ostos) joka jo painajaisiakin aiheutti, oli pettymys ainakin näin alkutuoksuiltaan. Todella teollinen pesuainemainen tuoksu, enemmän ehkä tosiaan appelsiininkukka, ei niinkään appelsiinimainen. Mutta ainakaan ei värjännyt rannetta, että hei jotain positiivista.

Vierailija
1958/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan vielä löytänyt Fragranticasta mitään neuvoa, miten sen vanhan version saisi takaisin. Tänäänhän on 27.11., jolloin sen pitäisi onnistua. Pitääkö odottaa, jotta ne amerikkalaiset pääsevät kiipeämään sängyistään ylös ja laittamaan pyörät pyörimään?

Mikä vanha versio on kyseessä?

Vierailija
1959/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa tuoksu, jossa olisi mandariinia tai sen kuorta?

Vierailija
1960/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu TDC:n Jasmin de Nuit. Tämä on yksi muutamasta, joka on private salessa (sähköpostiin tullut mainos, olen syyskuulla tilannut discovery setin) 10 ml 7,50 €/50 ml 23 €. Jos en odottelisi taas paria settiä näytteitä (tie helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla, kuten ostolakoilla) sortuisin tähän(kin). -80% alet ovat jo houkuttelevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän