Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Osaisiko joku suositella naisten tuoksua, joka olisi kuin raikas koivuvihta? Olen yrittänyt etsiä, mutta en vain löydä. Mitään voimakasta myskiä ei saisi siinä olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku suositella naisten tuoksua, joka olisi kuin raikas koivuvihta? Olen yrittänyt etsiä, mutta en vain löydä. Mitään voimakasta myskiä ei saisi siinä olla mukana.
Avonilla oli sellainen Summer White-sarja, jossa koivuntuoksua. Sunset oli ainakin hyvä niistä. Saattaa löytyä vielä esim Notinolta. Avon ei ole enää Suomessa.
Nykyään en koskaan erikseen mieti, mitä tuoksua laittaisin. En laita mitään, jos ei tule vahvaa tarvetta. Jos tulee vahva tarve, tiedän heti miettimättä, mitä tuoksua kaipaan. Tänään se on Lapiduksen White Soul Gold & Diamonds. Tämä on vähän kuin Alien, mutta purkkaisampi ja karkkisempi.
Vierailija kirjoitti:
Max Perttulan tuoksuissa oli joku koivuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Max Perttulan tuoksuissa oli joku koivuinen.
Löysinkin sen: https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/finlandeol-eau-de-toile…
Tilasin sokkona Burberryn ... mikähän se edes oli. Her?
Minulla oli joskus 20 vuotta sitten Burberryn neliön muotoisessa ruudullisessa pullossa oleva tuoksu, joka oli aika voimakas ja "aikuinen", mutta en ole löytänyt vastaavan näköistä pulloa mistään. Katsotaan, mitä nyt saan. Tykkäsin silloin tuoksusta kovasti. Olin juuri ostanut oman asunnon tuolloin ja elämä oli edessä. Mielenkiinnolla odotan, saanko hajumatkan menneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Biotherm Eau Pure. Turkoosi pullo. Luonnehdin tätä kerran juuri koivunlehden tuoksuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kesätuoksu ikinä ja koskaan?
Mulle Aqua Allegoria Rosa Pop, joka oli vain joku travel edition. Rakas pullollinen enää puolillaan. Tämän sai Notinosta 35€ / 100ml alle 10v. sitten kun tuoksujen hinnat oli jotenkin reaalimaailmasta vielä.
Jesus mikä hinta! Allegoriat on noussu aivan taivaisiin. Iso plo yli 200€. Ei ne tuo hinnan arvoisia ole!
Tuo Notinon hinta on oltava joku tarjous.
Ostin itse oman Rosa Popini silloin kun se oli juuri ilmestynyt ja laivalla hinta oli 59€/100 ml. Samoihin aikoihin muistelen nähneeni tämän tuoksun Sokoksella, hintaa en muista. Ja nyt Sokoksilla nämä Allegoriat heiluu ihan järkyttävissä hinnoissa.
Rosa Pop on muuten uskomaton tuoksu, se ei ole muuttunut vuosien saatossa yhtään miksikään. Ja kesäänhän se sopii, mutta itse käytän myös kirpeinä pakkaspäivinä jolloin tuoksu piristää entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kesätuoksu ikinä ja koskaan?
Mulle Aqua Allegoria Rosa Pop, joka oli vain joku travel edition. Rakas pullollinen enää puolillaan. Tämän sai Notinosta 35€ / 100ml alle 10v. sitten kun tuoksujen hinnat oli jotenkin reaalimaailmasta vielä.
Jesus mikä hinta! Allegoriat on noussu aivan taivaisiin. Iso plo yli 200€. Ei ne tuo hinnan arvoisia ole!
Tuo Notinon hinta on oltava joku tarjous.
Ostin itse oman Rosa Popini silloin kun se oli juuri ilmestynyt ja laivalla hinta oli 59€/100 ml. Samoihin aikoihin muistelen nähneeni tämän tuoksun Sokoksella, hintaa en muista. Ja nyt Sokoksilla nämä Allegoriat heiluu ihan järkyttävissä hinnoissa.
Rosa Pop on muuten uskomaton tuoksu, se ei ole muuttunut vuosien saatossa yhtään miksikään. Ja kesäänhän se sopii, mutta
Tämä on mulle vielä toistaiseksi korvaamaton aikuisen maun karkkituoksu.
Ostin Lidlistä Chalou-parfyymin, Chloé EDP -kopio, kiva tuoksu kypsälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sokkona Burberryn ... mikähän se edes oli. Her?
Minulla oli joskus 20 vuotta sitten Burberryn neliön muotoisessa ruudullisessa pullossa oleva tuoksu, joka oli aika voimakas ja "aikuinen", mutta en ole löytänyt vastaavan näköistä pulloa mistään. Katsotaan, mitä nyt saan. Tykkäsin silloin tuoksusta kovasti. Olin juuri ostanut oman asunnon tuolloin ja elämä oli edessä. Mielenkiinnolla odotan, saanko hajumatkan menneeseen.
Vanha pullon nimi voisi löytyä täältä https://www.fragrantica.com/designers/Burberry.html
Ja nettikaupoista löytyy vanhempiakin tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Lidlistä Chalou-parfyymin, Chloé EDP -kopio, kiva tuoksu kypsälle naiselle.
Ostin sen kerran ihan uteliaisuuttani, 4 euroa, ja yllätyin laadusta.
Sama juttu Femellan kanssa (La vie est belle kopio).
Minulla on pyörinyt vuosia laatikossa pieni SJP:n Lovely. Ostin sen joitakin vuosia sitten Baltiasta. Testasin ensin iholle sitä Drogasissa. Myöhemmin illalla ravintolassa ihmettelin ihanaa tuoksua, joka löyhähteli jostain. Lovelyhän se oli, joten palasin ostamaan sen.
Kotona kun avasin pakkauksen ja suihkautin tuoksua, olin kuitenkin pettynyt. Se vaikutti aivan erilaiselta kuin testeripullon tuoksu. Keinotekoiselta, pistävältä ja päänsärkyä aiheuttavalta. Unohdin Lovelyn laatikkoon enkä jaksanut alkaa edes myydä sitä, halpa kun oli.
Tänään oli kuitenkin ilmeisesti juuri oikea sää tuohon. Muistin pitkästä aikaa koko pullon ja päätin kokeilla. Suihkautin iholle ja voi veljet, miten ihana tämä on! Onko tuoksu vain vaatinut aikaa kypsyä, vai tarvitseeko tämä tuoksu ilmankosteutta? Muistan, että silloin Baltiassa testatessani tätä oli sateinen päivä.
Tästä tulee varmaan tämän kesän luottotuoksu. Tuntuu toimivan niin hyvin ihollani.
Ostin testerin paljon hehkutetusta Nishanen Hundred Silent Waysistä. Tämä on kyllä ihan kiva, mutta ei ehkä sen arvoinen että täytyisi koko pulloa ostaa. Tuosta 3 ml testeristä suihkii kuitenkin aika monta kertaa.
Nyt lähinnä hämää mitä tuoksua tämä muistuttaa.. Jotain tuttua tässä on, mutta ei ainakaan samaa kuin minulla olevissa tuoksuissa. Jossain verrattu Black Opiumiin, mutta siitä en itse ole erikoisemmin tykännyt, tosin taitaa olla kymmenisen vuotta kun kokeilin, ja maku sen jälkeen muuttunut.
-N43
Mun kokoelma on tällä hetkellä pieni ja tarkoituksella pienennetty, eli olen myynyt ja antanut pois niitä tuoksuja, joihin olen jo kyllästynyt.
Mutta.. enhän minä voi olla tilaamatta uusia, kun ne ovat melkeinpä harrastus. Juuri nyt on 3 tuoksun paketti odottamassa noutajaansa kaupan lokerikossa. :D Can't wait!!
Vierailija kirjoitti:
Mun kokoelma on tällä hetkellä pieni ja tarkoituksella pienennetty, eli olen myynyt ja antanut pois niitä tuoksuja, joihin olen jo kyllästynyt.
Mutta.. enhän minä voi olla tilaamatta uusia, kun ne ovat melkeinpä harrastus. Juuri nyt on 3 tuoksun paketti odottamassa noutajaansa kaupan lokerikossa. :D Can't wait!!
Täähän se. Mutta aina välillä palaa mieleen kummittelemaan joku jo kertaalleen poismyyty tuoksu ja pitäähän se sitten hankkia uudestaan. Voi herrajumala mikä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea tilasit? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän se. Mutta aina välillä palaa mieleen kummittelemaan joku jo kertaalleen poismyyty tuoksu ja pitäähän se sitten hankkia uudestaan. Voi herrajumala mikä harrastus.
No näin juuri :)
Itse välillä myyn jonkun tuoksun, jos on tarve ylimääräiselle muutamalle kympille. Ei tee pahaa kun tuoksuja kuitenkin kymmeniä, ja ajattelen aina että hankin sitten uudelleen jos jää ikävä. Muutamia tullut ostettuakin myöhemmin, mutta aika usein huomaa, ettei lopulta niin kaipaakaan, ja ostaakin sitten jotain uutta tilalle.. Tai välillä olen ostanut myöhemmin vain matkakoon tms, kun tuntuu ettei näitä ikinä kuitenkaan ehdi loppuun käyttää..
-N43
Kysyn vielä jo aiemminkin ketjussa mainitusta (aromat.ee) molecule.ee sivustosta. Millä olette maksaneet siellä, tuskin onnistuu suomalaisista nettipankeista? Ilmeisesti Paypal olisi turvallisin? Vähän epäilyttää tuo paikka kun Postikin on siellä viellä Itella-nimellä... 🙂
Tom Ford Soleil Blanc