Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Tokmannilta hajuvesia? Onko aitoja?
En ole tilannut mutta olisi aika outoa, jos ne jotain feikkejä myisivät. Edullisimmista päästä tuoksuja ne varmaan ovat, mutta feikkejä? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut enkä näe syytä ettei tuoksu olisi aito. Kovasti olen pitänyt myös ostoksestani. Tästä keskusteltiin aiemmin ja muistaakseni saattoi jopa olla lehtijuttu jossa asiaa käsiteltiin ja että ovat aitoja.
Ei mitenkään piilomainontaa. En ole edes töissä missään tuoksujen tai kosmetiikan parissa, vaan sairaseläkkeellä. Tuli muutes illalla se uusin paketti ja Guerlain Mon oli aivan ihana tuoksu. Oon mä tilannut muualtakin, esim Parfumdreams, Notino jne mut ei näin edullisia oo ollut alennuksienkaan kanssa. Eikö oisi muka saanut antaa vinkkejä mistä kannattaa tilata? Jos se sua jotenkin loukkaa ni voi voi
Kyllä Tokmanni ihan aitoa tavaraa myy
Oli halpoja kun tuli markkinoille. Enää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Paras kesätuoksu ikinä ja koskaan?
Mulle Aqua Allegoria Rosa Pop, joka oli vain joku travel edition. Rakas pullollinen enää puolillaan. Tämän sai Notinosta 35€ / 100ml alle 10v. sitten kun tuoksujen hinnat oli jotenkin reaalimaailmasta vielä.
Jesus mikä hinta! Allegoriat on noussu aivan taivaisiin. Iso plo yli 200€. Ei ne tuo hinnan arvoisia ole!
Vierailija kirjoitti:
Syreenit kukkii parhaimmillaan ja tuoksuvat huumaavasti. Jostain syystä syreenin tuoksua ei saada siirrettyä pulloon tyydyttävällä tavalla. Ainakaan minä en ole löytänyt aidon tuoksuista syreeniä vieläkään. Saippuoissa syreeni toimii paremmin, koska niissä on rasvaa, ja täyteläinen kermaisuus on se, mikä viimeistelee syreenin. Ilman sitä tuoksu jää ohueksi ja teräväksi minun nenässäni.
Minulla on ollut 25 vuotta pakkomielle löytää aidosti syreenin tuoksuinen hajuvesi ja viime vuonna Ranskassa onnisti: Fragonardin tuoksu Lilas on täysin fotorealistinen tuoksu syreenin kukista (vaikka toki niitäkin on lajikkeista riippuen vähän erituoksuisia jne.). https://www.fragonard.com/en-int/lilas/lilas-p-2802.htm
Ihmisten hajuaisti toki on aina hieman erilainen, kuten palstalta hyvin tiedetään, mutta suosittelen todella kokeilemaan tuota Fragonardia - jotakin kautta sen varmasti saa Suomeen tilattuakin. Se on ollut monen hyvin syvästi hajuvesialaakin tuntevan mielestä tähän mennessä paras täysin syreenin tuoksua jäljittelevä hajuvesi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syreenit kukkii parhaimmillaan ja tuoksuvat huumaavasti. Jostain syystä syreenin tuoksua ei saada siirrettyä pulloon tyydyttävällä tavalla. Ainakaan minä en ole löytänyt aidon tuoksuista syreeniä vieläkään. Saippuoissa syreeni toimii paremmin, koska niissä on rasvaa, ja täyteläinen kermaisuus on se, mikä viimeistelee syreenin. Ilman sitä tuoksu jää ohueksi ja teräväksi minun nenässäni.
Minulla on ollut 25 vuotta pakkomielle löytää aidosti syreenin tuoksuinen hajuvesi ja viime vuonna Ranskassa onnisti: Fragonardin tuoksu Lilas on täysin fotorealistinen tuoksu syreenin kukista (vaikka toki niitäkin on lajikkeista riippuen vähän erituoksuisia jne.). https://www.fragonard.com/en-int/lilas/lilas-p-2802.htm
Ihmisten hajuaisti toki on aina hieman erilainen, kuten palstalta hyvin tiedetään, mutta suosittelen todella kokeilemaan tuota Fragonardia - jotakin kautta sen varmasti saa Suomeen tilattuakin. Se on ollut monen hyvin syvästi hajuvesialaakin tuntevan mielestä tähän mennessä paras täysin syreenin tuoksua jäljittelevä hajuvesi. :)
Juuri tuota eilen Fragranticasta katselin. Ja satuin käymään viime kesänä Grassessa, jossa oletan tuota tuoksutelleeni, varma en ole. Ehkä tuoksuja on ollut tarjolla liikaa tai olen ajatellut palata asiaan myöhemmin loman aikana, en tiedä. Mutta ostamatta se viime kesänä jäi. Syreeninhimo tuli varsinaisesti nyt vasta tänä kesänä, kun ne ovat erityisen upeita. Tilaan tuon verkosta!
Kaikkien aikojen suosikkikesätuoksu Eau de Cartier. Unisex.
Tietääkö kukaan, että onko tuoksua, jossa pääkomponenttina olisi freesia?
Miinustaja vauhdissa. Käynyt alapeukuttamassa taas yhden kerran jokaista sivun kommenttia 😄
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut, oli aito. On vaan aika suolaiset postikulut, muistaakseni 12,95 €...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut, oli aito. On vaan aika suolaiset postikulut, muistaakseni 12,95 €...?
Niillä on silloin tällöin kamppiksia että ilmaiset postikulut. Olen tilannut sieltä mm. Issey Miyake L'eau D'issey ja Lanvin Eclat D'Arpege ja taisi olla Lolita Lempicka Mon Premier Eau de Parfum myös heiltä. Kerran jouduin hakemaan paketin jostain Postnordin satamavarastolta mutta muuten ei valittamista.
Mikä on teidän juhannustuoksunne? Minä taidan suihkauttaa Nina Riccin Bellaa. Kesäinen tuoksu jossa on raparperiä, sitrusta ja ruusua.
Uusi LVEB-flankkeri Vanille Nude https://ifragranceofficial.com/perfumes/la-vie-est-belle-vanille-nude/
Discover La Vie Est Belle Vanille Nude, the latest member of the iconic La Vie Est Belle lineup. Its the houses first musky vanilla fragrance, boasting keynotes of solar jasmine which grows at Lancomes Domain de la Rose, glazed vanilla, and creamy white musk.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän juhannustuoksunne? Minä taidan suihkauttaa Nina Riccin Bellaa. Kesäinen tuoksu jossa on raparperiä, sitrusta ja ruusua.
Guerlainin Terracotta. Sateista ja viileää niin tästä saan vähän biitsitunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Nuxe Floral, yksi kesäsuosikeista muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Cleanin Strawberry Fields. Vähän ex tempore -hankinta joku aika sitten, mutta toimii ja pehmenee omalla ihollani tosi hyvin. Ei sokerisen makea mansikka vaan jotenkin vähän vihreämpi.
Freesiatuoksua kyseltiin.
Freesia tuoksuu raikkaana mm Jimmy Choo Illicit Flower, Dior Addict Eau Fraiche, Diptyque Ofresia, Jo Malone English Pear and Freesia.
Juhannustuoksuna Suomen kiukuttelevaan säähän vähän liian trooppinen Yara Tous by Lattafa.