Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhuttiin aiemmin Bronze goddess -tuoksusta, huomasin tänään Kicksissä Eau Fraiche -flankerin ja huh huh! Pitääkö palstalaiset tuoksusta? Siis phototealistinen päivän meressä uinut, hikinen ihminen jonka deodorantti on pettänyt, aurinkovoidekin vielä tuoksahtaa. Se minulle tuli tästä mieleen :D. Mieheni kommentoi synteettiseksi. Odotin makeaa trooppista tuoksua joten olin hieman yllättynyt.
Mulla vähän sama kokemus. ostin sokko-ostoksena, mutta omaan makuun jotenkin myös ällöttävä, ei suoraan hikinen ihminen mutta jotain sinnepäin. Siskoni ihastui tähän tuoksuun, ja osti multa pois. Makuja on siis monia 😊
-N43
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kokeilleet Paris Cornerin Marshmellow Blushia? Sen pitäisi muistuttaa Kayalin Yum Boujee Marshmallow'ta. Onko näin ja ennen kaikkea onko kesto millainen? Ostin 5 ml näytteen Kayalista mutta se ei kestä kuivalla ihollani ollenkaan. Ihana tuoksu mutta jo 15 minuutin kuluttua poissa.
Mulla ostoslistalla muutama, mm. tuo Marshmallow Blush, sekä Chair Pistacchio. Tällä hetkellä ainoa jonka omistan taitaa olla Lactea Divina. Tämä ainakin todella kestävä, pysyy vaatteissa useamman päivän. Käsiittääkseni muutkin merkin tuoksut aika kestäviä? Kayalia en ole kokeillut..
-N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byredon tuoksuista onko kokemuksia? Kiinnostaa
Omat kokemukset
Gypsy Water: liian yrttinen omaan makuun
Mojave Ghost: kiinnostava, mutta jotenkin jännän kuiva. En oikein tiedä mihin vuodenaikaan tämä toimisi parhaiten. Toisaalta tykkään, mutta tuo kuivuuden tunne alkaa häiritä.
Bal dAfrique: väärällä tavalla trooppinen omaan makuun. Mulle trooppiset on vaikeita. Jos yhtään vaniljaa, kookosta, tiarea, ylang-ylangia niin alkaa käydä nenään jossain vaiheessa ikävästi.
Blanche: puhdas tuoksu. Jotain samaa kuin Moschinon Toy2, mutta Toy2 on jotenkin lempeämpi
Rose of a No-Mans Land: en juurikaan pidä selkeistä ruusutuoksuista (paitsi Chloe jotenkin toimii, riittävän herkkä).
Kestosta en oikein osaa sanoa, kun mikään ei ole toiminut niin että olisi tullu
Löysinpä laatikosta vielä La Tulipen näytteen. Yleensä pidän kukkaishedelmäisistä, tämä on kukkainen, mutta ihan miellyttävä sellainen. Ei mitään mitä hankkisin näytettä enempää, mutta ei valittamista. Kesto on heikko, vajaa kaksi tuntia sitten laitoin 4 suihkausta, ja ihan on ihotuoksu tässä kohtaa jo.
Minulla on ollut tuosta Tulipesta näyte, todella ihana tuoksu! En koskaan raaskinut pulloa ostaa, mutta ehkä jonain päivänä.
Lattafa eclairesta kokemuksia? Onko Bianco latten edullisempi versio?
Vierailija kirjoitti:
Lattafa eclairesta kokemuksia?
Tuoksuu ihan leipomani omenapiirakan pohjalta. Ei huono asia. :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilaatte näytteitä?
Notinolta tilasin silloin, kun sillä vielä oli kiinnostavia näytteitä. Nythän on ihan tyhjän kanssa Notinoa kytätä, valikoima on muutenkin supistunut valtavasti ja suomalaisen kannalta tylsempään suuntaan. Samat saa melkein Stokkaltakin.
Olen joskus tilannut myös Luckyscentiltä, heillä on vaikka mitä. Mutta näytteissä oli vain tavallinen korkki, ei sumutinta. Tuoksu ei pääse oikeuksiinsa ilman suihkauttamista, joten en ole tuoltakaan enää tilannut.
Nykyään ostan yleensä näytteet Euroopasta paikan päältä. Monissa myymälöissä myydään näytteitä niin, että suihkuttavat näyteputkiloon suoraan testeripullosta. Hinta voi olla kahdeksasta eurosta ylöspäin, mutta hyvästä palvelusta kannattaa maksaa. Suomessahan tällaista ei ole. Lisäksi noissa pienissä parfumerioissa on valmiita 10-20 millin näytteitä/matkakokoja tai näytelajitelmia myynnissä. Viimeksi reissussa ostin Amouagen viiden näytteen pakkauksen sekä erillisistä tuoksuista näytteet riittoisiin putkiloihin.
Ei tarvitse mennä kuin Viroon tai Puolaan niin alkaa löytyä tuoksuja ja palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolta tilasin silloin, kun sillä vielä oli kiinnostavia näytteitä. Nythän on ihan tyhjän kanssa Notinoa kytätä, valikoima on muutenkin supistunut valtavasti ja suomalaisen kannalta tylsempään suuntaan. Samat saa melkein Stokkaltakin.
Olen joskus tilannut myös Luckyscentiltä, heillä on vaikka mitä. Mutta näytteissä oli vain tavallinen korkki, ei sumutinta. Tuoksu ei pääse oikeuksiinsa ilman suihkauttamista, joten en ole tuoltakaan enää tilannut.
Nykyään ostan yleensä näytteet Euroopasta paikan päältä. Monissa myymälöissä myydään näytteitä niin, että suihkuttavat näyteputkiloon suoraan testeripullosta. Hinta voi olla kahdeksasta eurosta ylöspäin, mutta hyvästä palvelusta kannattaa maksaa. Suomessahan tällaista ei ole. Lisäksi noissa pienissä parfumerioissa on valmiita 10-20 millin näytteitä/matkakokoja tai näyte
Suunnittelinkin kesäksi Tallinnan risteilyä. Kiitos jos jaksaisit näpytellä vinkkejä mitä siellä olisi tarjolla tuoksuharrastajalle!
Päivän tuoksuna Escadan suloinen Chiffon Sorbet.
Hyväntuoksuista työpäivää kaikille!
Polttelisi ostaa sokkona kesäksi MM Raplica, Under the Lemon Tree. Soveltuuko sokkona ostamiseen, onko kellään kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Polttelisi ostaa sokkona kesäksi MM Raplica, Under the Lemon Tree. Soveltuuko sokkona ostamiseen, onko kellään kokemusta?
*Replica
Kuinka paljon tuo oikeasti haittaa että Luckyscentin näytteet ei ole suihkutettavissa? Voiko se kuitenkaan niin paljon vääristää kokemusta ettei tuoksusta saisi realistista käsitystä 🤔. Olen huomannut että kun ostan netistä isompia ja kalliimpia näytteitä suihkupulloissa niin aika harvoin osuu nappiin valinta, tekisi mieleni vain ostaa mahdollisimman paljon edullisia näytteitä ja sitten koko pullo kun löytyy mieleinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun ihollani se tuoksuu maskuliiniselta colognelta, ikävä kyllä. Eli sillä perusteella en suosittele sokko-ostosta.
Burberry Goddess, Goddess Intense ja nyt Goddess Parfum
https://ifragranceofficial.com/perfumes/burberry-goddess-parfum/
An aromatic, gourmand fragrance with top notes of Raspberry and Lavender, followed by middle notes of Vanilla Infusion, Vanilla Caviar, and Vanilla Absolute, and a base note of Leather Accord.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ostan yleensä näytteet Euroopasta paikan päältä. Monissa myymälöissä myydään näytteitä niin, että suihkuttavat näyteputkiloon suoraan testeripullosta. Hinta voi olla kahdeksasta eurosta ylöspäin, mutta hyvästä palvelusta kannattaa maksaa. Suomessahan tällaista ei ole. Lisäksi noissa pienissä parfumerioissa on valm
Suunnittelinkin kesäksi Tallinnan risteilyä. Kiitos jos jaksaisit näpytellä vinkkejä mitä siellä olisi tarjolla tuoksuharrastajalle!
Creme de la Creme tietysti on ehdoton, mutta on siellä muitakin parfyymiliikkeitä. En edes muista muita nimiä, mutta googlettamalla selviää. Olen saanut huippupalvelua Creme de la Cremessä nuorelta miesmyyjältä. Siellä on niin laaja valikoima, että kannattaa jo valmiiksi miettiä, mitä on kiinnostunut tuoksuttelemaan. Myyjä osaa ehdottaa, kun kerrot, minkälaisesta pidät tai mitä haet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ihollani se tuoksuu maskuliiniselta colognelta, ikävä kyllä. Eli sillä perusteella en suosittele sokko-ostosta.
Kiitos, onneksi en ehtinyt tilata :D. Katsoin arvostelun ja henkilö oli ihan rakastunut tuoksuun ja väitti että se on tasan puolivälissä maskuliinista ja feminiinistä. Milloinkahan opin että unisex on aina liian maskuliininen minun makuuni.
En saa lainattua mutta tuhannet kiitokset sinulle joka vinkkasit Tallinnan tarjonnan ja Creme de la cremen! Katsoin brändivalikoiman läpi ja 🤯.
Vierailija kirjoitti:
En saa lainattua mutta tuhannet kiitokset sinulle joka vinkkasit Tallinnan tarjonnan ja Creme de la849 cremen! Katsoin brändivalikoiman läpi ja 🤯.
Crème de crème on tosi hyvä. Muita vierailun arvoisia ovat Fragrance Gallery ja Ambra perfume shop, molemmat samalla kadulla (Müürivahe).
Creme de la Creme on siis Viru-keskuksessa
Bal d'Afrique oli ensimmäisiä tuoksuja joita kokeilin somehypetyksen houkuttelemana ja odotin jotain tosi coolia ja ehkä raikasta, clean girl -henkistä. Olin hieman hämmentynyt kun tuoksu olikin ihan erilainen kuin olin odottanut. Ensimmäinen mielikuva oli pikkujouluissa koko illan hauskaa pitänyt markkinointipäällikkö, miten päänuppini keksiikin niin outoja vertauksia. Siis minusta tuoksu oli jotenkin keski-ikäisempi kuin odotin ja ehkä tunkkainen olisi tosiaan oikea sana. Jossain vaiheessa on tarkoitus käydä läpi Byredon tuoksut ja jännä nähdä onko käsitykseni muuttunut kun nyt ymmärrän tuoksuja paljon paremmin, saattaa olla että on.