Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Signature on mulla Burberryn hedelmäisen raikas Brit Sheer. Hyvänä kakkosena Diptyquen pehmeä L'Eau Papier.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Estée Lauderin Pleasures edP on ollut jo pari vuosikymmentä sellainen, johon aina palaan. Se on myös minulle sellainen arkituoksu, jonka lisäksi ehkä sitten kokeilen muutamia muita tuoksuja. Minulla on yleensä maksimissaan viisi pulloa kotona, mutta Pleasures on yksi vakio.
J'adore on aivan taivaallinen tuoksu, mutta jostain syystä ihollani muuttui tunkkaiseksi loppupäivästä, siis sanoisinko 6 tunnin jälkeen kehitti ihollani jonkin sivutuoksun varmaankin hikoilun tai muun myötä. Todella pitkäkestoinen tuoksu!
Oih, tätä en muistanutkaan. Tuolla kun aiemmin pohdittiin ylioppilastuoksua, niin tuli mieleen, että niihin aikoihin kovassa käytössä oli Pleasures Exotic. Vieläköhän tätä mahtaa jostakin saada, olisi kiva kokeilla vieläkö tästä pidän.. 🤔 Myös J'Adore oli käytössä joskus parikymppisenä, mutta siitä ei tainnut mitään varsinaista suosikkia jäädä..
-N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa mikä tuoksu voisi olla kyseessä?
Haistoin jollain nuorella naisella (sanoisin alle 25v) kaupassa aivan taivaallisen tuoksun ja nyt sokoksella testailun jälkeen luulisin, että sol de janeiron 71 oli aika lähellä sitä, mutta mielestä tuossa 71 on voimakas popkorni nuotti, jota siinä naisen tuoksussa ei ollut. Se naisen tuoksu oli jotenkin uskomattoman pehmeä ja lempeä, siinä oli makeutta ja sellainen tosi lämmin aura, ihan hitusen myös "seksikäs", mikähän se voisi olla? Harmittaa niin etten kysynyt :(
Valentinon Born In Roma Extradose Donna on myynyt ainakin hurjasti ja trendannut. En tiedä kuvailisinko pehmeäksi, mutta ainakin vaniljaa löytyy, seksikkäällä särmällä. Ihan lemppari just nyt.
Niin on, sokkarillakin oli hylly tyhjänä samoin testeri, sain testeristä vähän höyryjä suihkutettua lapulle. Hyvin paljon samanlainen kuin Intense-versio, mutta vielä makeampi. Pakko ostaa kun Intense-pullo tyhjenee.
Oletteko jo huomanneet, että uudessa Yhteishyvässä on juttua parfymööri Bonnevillesta...ja muutenkin tuoksuista 😊
Vierailija kirjoitti:
Byredon tuoksuista onko kokemuksia? Kiinnostaa
Ei kestä iholla kuin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tänään Bobbi Brownin Bath, joka ilmeisesti lopetettu aikaa sitten. Sellainen kevyt kukkaisen raikas tuoksu, jossa ripaus aurinkovoidetta mukana. Oikeastaan sopivin kesän hellepäiviin, mutta tähän koleaan kevätpäivään todellinen pick me up -piristys.
Signaturea ei ole eikä tule - ihan liikaa ihania tuoksuja olemassa sellaiseen.
Niinpä! Mun signature on aina se mitä kulloinkin sattuu olemaan päällä, ja päivän aikana tuoksu vaihtuu jopa kolme kertaa eri vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän mielestä sellainen touko-kesäkuun vaihteen valmistujaistuoksu?
Muistelisin että sukulaistytöt ja tuttavien tytöt on tuohon aikaan käyttäneet paljon Escadan kesäkausituoksuja.
Itselläni oli ylioppilasjuhlapäivän tuoksuna Miss Dior ja tosiaan se alkuperäinen tuoksu, keväällä 1989. Sopi hyvin yo-juhlamekkooni mikä oli vaalea mintunvihreä. : )
Minulla oli ylppäreissä Ralph Laurenin Romance. Käyn välillä sitä haistelemassa kaupassa, edelleen mielestäni raikas ja ajaton tuoksu. Tämän päivän nuoret tuntuvat suosivan näitä kilometrin päähän leviäviä itämaisempia hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo huomanneet, että uudessa Yhteishyvässä on juttua parfymööri Bonnevillesta...ja muutenkin tuoksuista 😊
Oi kiitos vinkistä, pitääkin napata lehti kaupasta mukaan!
Haluan muistuttaa, että mukana menossa on aina niitä, jotka saavat astmaattisia oireita, menevät tukkoon eivät voi hengittää. Ei siis ihan aina niitä tuoksupilviä, vaikka itse niissä viihtyisikin, pitää miettiä aika ja paikka?
Miehille sanoisin, myski on pahinta tupakan ohella! Pako paikalta varma.
Vierailija kirjoitti:
Haluan muistuttaa, että mukana menossa on aina niitä, jotka saavat astmaattisia oireita, menevät tukkoon eivät voi hengittää. Ei siis ihan aina niitä tuoksupilviä, vaikka itse niissä viihtyisikin, pitää miettiä aika ja paikka?
Miehille sanoisin, myski on pahinta tupakan ohella! Pako paikalta varma.
Luepa avausviesti uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byredon tuoksuista onko kokemuksia? Kiinnostaa
Ei kestä iholla kuin hetken.
Kyllä kestää. Saattaa tosin riippua ihan tuoksusta, mutta ei tuo mikään yleinen totuus ole. Mulla oli Byredon Bal D'Afrique ja Rose Noir, molemmat vahvoja ja pitkään tuoksuvia.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Prismassa ja otin lehden mukaan. Olisikohan se pitänyt vetää lukijan kautta (itsepalvelukassalla)? Sujautin vain reppuuni.
Tuli vain mieleen, kun paikallisessa K-kaupassa ollaan niin tarkkoja että saadaan vedettyä Pirkka plussakortille.
Ylempänä joku mainitsi Estee Lauderin jo tuotannosta poistetun tuoksun Pleasures Exotic. Tämä oli mun suuri tuoksurakkaus joskus Facebookin syntyaikoina. Tykkäsin tosi paljon ja harmittaa, kun sitä ei enää saa mistään. Voi hyvinkin olla, että nykyistä makuani se ei miellyttäisikään mutta olisi hauska testata sitä.
Mun muistoissa on se, että kuva tästä kauniista pullosta oli ensimmäinen someen postaamani kuva parfyymistani.
Tom Ford Lost Cherry.
Ristiriitaiset tunteet tämän tuoksun suhteen.
Pidän liköörisyydestä, savuisuudesta. Kirsikka tuntuu lihaisalta ja herkulliselta. Sitten kuitenkin tuntuu, että ehkä tämä on minulle jotenkin liian naisellinen.
Käytän enimmäkseen raikkaita "miesten" tuoksuja, kuten Bvlgari Aqua ja Ralph Lauren Polo Sport. Niihin verrattuna Lost Cherry on todella feminiininen, vaikka se on luokittelultaan "unisex".
Täytyy kyllä sanoa, että Lost Cherryssä on sellainen deittituoksun tunnelma. Ei arkipäiväinen, vaan nimenomaan iltoihin ja viikonloppuihin sopiva, vapaa-ajalle.
Ennemmin viileän kelin tuoksu kuin lämpimän.
Mun signatureni 80-luvulta eteenpäin oli YSL Y niin pitkään, kun sitä löytyi edes suht helposti. Sen jälkeen ei uutta luottotuoksua löytynyt, mutta Chanelin Gabrielle Essencestä saattaa sellainen vielä kehittyä. Se on kulkenut mukanani jo muutaman vuoden ja tuntuu aina vaan paremmalle.
Mä haluaisin tuon Lost Cherryn, ei vain lompakko ole antanut vielä myöten. Ihana tuoksu!
Mistähän johtuu että monet tuoksut tuoksuu mun iholla alkuun sellaiselta kumiselta? Onko se joku tietty nuotti vai vain ihon pH?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tuon Lost Cherryn, ei vain lompakko ole antanut vielä myöten. Ihana tuoksu!
Zimayan Zukhruf Cherry on sen edullinen dupe. Vinkiksi vain.
Aistit lepää näissä vähän perinteisemmissä tuoksuissa. Upea.