Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Vierailija kirjoitti:
Cathy kirjoitti:
Nyt tänään olen tuoksutellut Hobby Hallista tullutta Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegranate-tuoksua. EdT. Tuoksu ei kestä kuin muutaman tunnin, outoa. Tai sitten en itse tunne sitä. Olen hiukan pettynyt.
Aika monet tuoksut haihtuvat muutamassa tunnissa. Minulla on noita EA:n Green Tea-tuoksuja muutama ja ne ovat kaikki sellaisia kevyitä, joita täytyy lisätä päivän aikana.
Mulla on ollut aiemmin EA:n Green Tea Camellia EdT jonka tuoksu kesti pitkään ja pidin siitä todella paljon, sitä ei nyt ollut tuolla Hobby Hallissa. Ostin sen aikoinaan jostain Keski-Euroopan lentokentältä eikä senkään hinta ollut silloinkaan hunajaa. Yksi suihkaisu molemmille puolille niskaan aamulla, ja kun käsi osui niskaan illalla tunsin tuoksun vielä silloinkin kädessä. Onkohan näitä viime aikoina laimennettu jotta hintaa on saatu alaspäin?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu testannut Lushin Breath of Godia? Itse hankin sen aikoinaan uskaliaasti kuvauksen perusteella. Enkä pettynyt! Se on minun nenääni mielenkiintoinen kahden erilaisen maailman sekoitus - terävyyden tilalle tulee pehmeys, joka kestää ja kestää tunteja. Metsän yli tulvii savua ja liekkejä, ja metsän keskellä on erikoisia kukkia. Se on se minun mielikuvani. Annostelu pitää tehdä varovasti, muuten tulee overload.
Olen testannut. En tule toimeen melonin kanssa, aistin sen häiritsevän voimakkaana. Sama juttu Clean Rainin kanssa; periaatteessa hyvä jokapaikan tuoksu, mutta tukehduttava meloni. BOG oli minulla savumeloni.
Ei vitsi, tämä Lancomen Magie Noire on jotenkin tosi koukuttava parfyymi 😄 Ollut minulla nyt jotain kuukauden, aluksi ei tullut ihan näin voimakasta fiilistä, tykkäsin kyllä heti, on aika uniikki, tosi hyvä pysyvyys, ja kompleksi, muuttuva ja kehittyvä tuoksu.
Mutta mitä enemmän tätä on käyttänyt, sitä lumoutuneempi tästä on, ihan kaipaa tätä tuoksua, ja tässä tuoksupilvessä/kuplassa olemista. Kaipa tässä on jotain mustaa magiikkaa mihin nimikin viittaa 😆 Tämä on nousemassa itsellä ihan luokkaan kaikkien aikojen parfyymit. Ja minulla on kokoelmassa varmaankin jotain 100 parfyymia. Voin todella lämpimästi suositella tätä, kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu testannut Lushin Breath of Godia? Itse hankin sen aikoinaan uskaliaasti kuvauksen perusteella. Enkä pettynyt! Se on minun nenääni mielenkiintoinen kahden erilaisen maailman sekoitus - terävyyden tilalle tulee pehmeys, joka kestää ja kestää tunteja. Metsän yli tulvii savua ja liekkejä, ja metsän keskellä on erikoisia kukkia. Se on se minun mielikuvani. Annostelu pitää tehdä varovasti, muuten tulee overload.
En ole kokeillut, mutta kuvauksesi perusteella haluan testata. Kuulostaa ihanalta.
Päivän tuoksu Givencyn Ange Ou Demon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen testasin Filippo Sorcinellin Opus 1144:ä. Heti alussa voimakas vanilijan tuoksu, häivähdys jotain sitruunaista. Lopuksi tuoksui vain vauvatalkille. Kun kuorin mandariinia, niin se tuoksu sekoittui kädessäni tuohon parfyymiin ja se paransi tuoksua hieman. Sanottakoon, että olin pessyt käsiä useampaan kertaan tuohon mennessä. Pullo on kyllä kaunis.
Siinä haisee öky. Turhaa laittaa liikaa rahaa johonkin älyttömän kalliiseen hajuveteen, jota voi "parantaa" mandariinilla ja lopputulos on vauvatalkkia. Ja miten se pullo on kaunis? Tulee mieleen hautakivigraniitti.
Kuka sanoi, että on ostettu kallista tuoksua? Ja jos olisi ostettukin, olisiko se sinulta pois? Vauvatalkki tuoksui ENNEN mandariinia (luetun ymmärtäminen!?). Ja hautakivigraniittikin voi olla kaunis. Kiitos, kun toit negatiivisuutesi esiin, sinä oletkin varmaan se jokaisen testaajan ja päivän tuoksun esittelijän alapeukuttaja.
Okei. Ihmettelin vaan, että ostetaan kallis hajuvesi (siis 200e luokkaa) ja sitten se ei tunnu oikeastaan kauhean hyvältä. Kirjoittaja sanoo itse, että mandariinin kuoriminen teki siitä siedettävämmän. Sitten kirjoituksesta ilmenee, että on pessyt tuoksua pois (=koska ei tuntunut hyvältä) ja lopulta se tuoksui vauvantalkilta. Niin pointti oli vain kyseenalaistaa tätä vimmaa ostaa jokin huippukallis parfyymi vain todetakseen että rahalla ei saanutkaan muuta kuin jotain, joka ei oikein sovi itselle. Mutta ymmärrän, kun hajuveteen menee iso rahasumma niin pakkohan sitä on selitellä ainakin itselleen, että voi kun on IHANA. Oli totuus sitten mitä tahansa. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen testasin Filippo Sorcinellin Opus 1144:ä. Heti alussa voimakas vanilijan tuoksu, häivähdys jotain sitruunaista. Lopuksi tuoksui vain vauvatalkille. Kun kuorin mandariinia, niin se tuoksu sekoittui kädessäni tuohon parfyymiin ja se paransi tuoksua hieman. Sanottakoon, että olin pessyt käsiä useampaan kertaan tuohon mennessä. Pullo on kyllä kaunis.
Siinä haisee öky. Turhaa laittaa liikaa rahaa johonkin älyttömän kalliiseen hajuveteen, jota voi "parantaa" mandariinilla ja lopputulos on vauvatalkkia. Ja miten se pullo on kaunis? Tulee mieleen hautakivigraniitti.
Kuka sanoi, että on ostettu kallista tuoksua? Ja jos olisi ostettukin, olisiko se sinulta pois? Vauvatalkki tuoksui ENNEN mandariinia (luetun ymmärtäminen!?). Ja hautakivigraniittikin voi olla kaunis. Kiitos, kun toit negatiivisuutesi esiin, sinä oletkin varmaan se jokaisen testaajan ja päivän tuoksun esittelijän alapeukuttaja.
Okei. Ihmettelin vaan, että ostetaan kallis hajuvesi (siis 200e luokkaa) ja sitten se ei tunnu oikeastaan kauhean hyvältä. Kirjoittaja sanoo itse, että mandariinin kuoriminen teki siitä siedettävämmän. Sitten kirjoituksesta ilmenee, että on pessyt tuoksua pois (=koska ei tuntunut hyvältä) ja lopulta se tuoksui vauvantalkilta. Niin pointti oli vain kyseenalaistaa tätä vimmaa ostaa jokin huippukallis parfyymi vain todetakseen että rahalla ei saanutkaan muuta kuin jotain, joka ei oikein sovi itselle. Mutta ymmärrän, kun hajuveteen menee iso rahasumma niin pakkohan sitä on selitellä ainakin itselleen, että voi kun on IHANA. Oli totuus sitten mitä tahansa. Sääliksi käy.
Kai sinäkin ymmärrät että myös Suomessa on paljon henkilöitä joille 200e parfyymin ostaminen ei ole mikään taloudellinen perikato, vaan ihan normaalia kulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin ymmärrät että myös Suomessa on paljon henkilöitä joille 200e parfyymin ostaminen ei ole mikään taloudellinen perikato, vaan ihan normaalia kulutusta?
Myös näytteitä saa. Mullakin on toistasataa tuoksua, ei yhtään yli 5 ml:n. Vielä. -ohis
Oletteko huomanneet, että Ruotsin Sephora toimittaa nyt myös Suomeen? Postimaksukaan ei pankkia kaada. Siellä on paljon minikokoisia parfyymeja saatavilla eri merkeiltä:
Teen tässä juuri tilausta...
Sain juuri haettua postista tilaamani Juicy Couturen Glistening Amberin. Ensivaikutelma on oikein hyvä, pehmeän, aromikkaan ja ihastuttavan vanhanaikaisella tavalla ylellisen tuntuinen. Tältä voisi kuvitella meripihkahuoneen tuoksuvan, varsinkin jos lähellä on kirkko missä poltetaan suitsuketta.
Sopii erinomaisesti syyssäihin. Ostin sokkona alesta, mutta vaikuttaa olevan juuri sellainen kuin toivoinkin :)
Päivän tuoksu on sokkotesti, Hermes, Elixir des Merveilles.
Mitähän tästä sanoisi....kuin olisi ollut sängyssä jonkun komistuksen kanssa, ja aavistus hänen tuoksuaan olisi jäänyt iholle. Mausteinen appelsiini muuttui mausteiseksi ambraksi, joka on henkäyksenkevyt, mutta kestää ja kestää. Ellenan hienovarainen tyyli on minulle tuttu The Different Companystä. Pidän tästä, muttatulee vähän levoton olo, ei ole ihan oma.
Päivän tuoksu: Hermès Twilly.
https://www.fragrantica.com/perfume/Hermes/Twilly-d-Hermes-46145.html
Oma suosikkituoksuni on Calvin Klein "Eternity".❤️
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Ruotsin Sephora toimittaa nyt myös Suomeen? Postimaksukaan ei pankkia kaada. Siellä on paljon minikokoisia parfyymeja saatavilla eri merkeiltä:
Teen tässä juuri tilausta...
Vau! Kiitos vinkistä! Laitoin tilauksen menemään - 2 Narciso Rodriguezia ja D&G:n Light Blue + Guerlainin Aqua Allegoria Pera Granita. Paljon halvemmaksi tulevat nämä minit kuin täysikokoiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sorry! Pitää sinut palauttaa maan pinnalle. Kyse oli tuoksunäytteestä. Siis muutaman euron näytteestä, ei koko pullosta! Säästä siis säälisi jollekin muulle.
Cathy kirjoitti:
Nyt tänään olen tuoksutellut Hobby Hallista tullutta Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegranate-tuoksua. EdT. Tuoksu ei kestä kuin muutaman tunnin, outoa. Tai sitten en itse tunne sitä. Olen hiukan pettynyt.
Mitä outoa siinä on, ettei edullinen edt-vahvuinen tuoksu kestä kovin kauan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sorry! Pitää sinut palauttaa maan pinnalle. Kyse oli tuoksunäytteestä. Siis muutaman euron näytteestä, ei koko pullosta! Säästä siis säälisi jollekin muulle.
Ai jaa. Jossain viestissä ihkuteltiin vielä sitä rumaa pulloa. Tuoksunäyte my ass.
Pitää varmaan selvittää kyseisen tuoksun testiä. Tuoksutin siis näytteestä (4 ml) Opus 1 144 Filippo Sorcinellin tuoksua. Ranteessa tuoksu oli voimakas vanilija, jota pesten vaimensin. Tämän jälkeen kuorin mandariinin, ja huomasin, kuinka mandariini muutti vanilijan tuoksua laimeammaksi. Mitään mullistavaa ei tapahtunut, ei muuttunut USA:n vaalitulos, eikä keksitty ilmastonmuutokseen ratkaisua, saati koronaan parannusta. Mutta voihan sitä omaa ahdistustaan purkaa vaikka parfyymifanien sivustolla.
Vierailija kirjoitti:
Cathy kirjoitti:
Mitä outoa siinä on, ettei edullinen edt-vahvuinen tuoksu kestä kovin kauan?
No onhan se outoa joidenkin, esim. Sinun mielestäsi!
Hauskasti kirjoitettu. :)
Mutta tuo kirja Parfyymi oli kyllä mielestäni aivan kamala kirja, olisi saanut jäädä lukematta. En voinut sitä elokuvaakaan katsoa sen takia, ajattelin että on yhtä kauhea.
Terveisin toinen perusDidriksonin käyttäjä.