Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisen testaamisen voisi lopettaa kokonaan, ja siirtyä maksullisiin näytteisiin? Tavaratalot kamppailevat muutenkin olemassaolostaan kaikkialla maailmassa. Olisin valmis maksamaan näytteistä kuten Notinolle aiemmin. Nythän sieltä ei enää näytteitä saa.
No, kaikki tässä maailmassa eivät ole kuin sinä. Jos minä en saisi pullosta käteeni tuoksua kaupassa ilmaiseksi suihkauttaa, se jäisi minulta kokonaan ostamatta. Väitän, että aika monet muutkin ovat samaa mieltä.
Herrajjumala, alkavatko tavaratalot tanssia teinipoikien pillin mukaan? Ei hyvää päivää. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa juu kiva uutinen. Surkuhupaisaa että pojat innostui nyt kun miestentuoksuissa dominoi vahvimmat ja "paksuimmat" tuoksut ikinä. Rehellisesti olen sitä mieltä että niillä tuoksuilla itsessään ei ole juuri väliä, nuorten kiinnostus näyttäviin brändeihin ja kalliiseen luxukseen on laajentunut markkinoinnin ansiosta hajuvesiin. Tai siis pulloihin. Näyttäviin pulloihin. Tuoksut on järjestään superylimakeita ja ylivahvoja, täysiä pommeja, makeuteen on kai nuoren helppo innostua. Anteeksi tämä dissaus. Mun mielestä tää ilmiö huonontaa entisestään tuoksujen laatua, hintojen hipoessa yhä korkeampia yläpilviä.
Mutta naiset saa ostaa kalliita nichetuoksuja ja huonojakin tuoksuja kunhan on kaunis pullo, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pari viime kertaa kun käynyt Helsingin Stockalla, panin merkille nuorten poikien lauman, joka parveili kaikista kalleimpipoikienen Parfums de Marlyn, Rojan, Amouagen, Inition, Nishanen ympärillä 😄 Kalliiksi käy jos noita lirautellaan omiin pikkupulloihin.
Muutama pumppaus ja pullossa on 4-5 ml. Hyvästä keksinnöstä on tehty varkauden mahdollistava tekoväline. Olisi tietysti kiva jos pientä maksua vastaan saisi käydä testeristä ottamassa luvallisen näytteen.
Itse asiassa tuo on hirveän työlästä ja hidasta hommaa. Olen usein laittanut hajuvesiostajille näytteeksi 1,5 ml omista pulloistani, ja siihen menee vähän suihkeen suuruusta riippuen yli 30 pumppausta, siinä ehtii jo sormikin puutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisen testaamisen voisi lopettaa kokonaan, ja siirtyä maksullisiin näytteisiin? Tavaratalot kamppailevat muutenkin olemassaolostaan kaikkialla maailmassa. Olisin valmis maksamaan näytteistä kuten Notinolle aiemmin. Nythän sieltä ei enää näytteitä saa.
Samaa mieltä, olisi mahtavaa jos voisi ostaa haluamiaan näytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tavaratalot ei maksa noista senttiäkään, vaan brändi toimittaa testerit ilmaiseksi. Pullon hintahan on vain pieni murto-osa sen myyntihinnasta ja testerien tarkoitus on parantaa myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kaikki tässä maailmassa eivät ole kuin sinä. Jos minä en saisi pullosta käteeni tuoksua kaupassa ilmaiseksi suihkauttaa, se jäisi minulta kokonaan ostamatta. Väitän, että aika monet muutkin ovat samaa mieltä.
Toki ilmaisia suihkauksia voisi saada myyjän kädestä. Mutta tuo itsesuihkauttelu pitänee lopettaa. Maksullinen näyte kestää useamman käyttökerran, ja sen avulla pääsee testaamaan tuoksua eri säillä ja tilanteissa. Ei tulisi huteja niin paljon, kun aina olisi mahdollisuus pieneen näyteputkiloon. Tavaratalotestaaminen ei vielä kerro tuoksusta vakikäytössä.
No, minä joka tapauksessa lopettaisin silloin tuoksujen ostamisen. Jäisipä rahaa sitten muuhun käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ilmaisia suihkauksia voisi saada myyjän kädestä. Mutta tuo itsesuihkauttelu pitänee lopettaa. Maksullinen näyte kestää useamman käyttökerran, ja sen avulla pääsee testaamaan tuoksua eri säillä ja tilanteissa. Ei tulisi huteja niin paljon, kun aina olisi mahdollisuus pieneen näyteputkiloon. Tavaratalotestaaminen ei vielä kerro tuoksusta vakikäytössä.
Kun sokos siirtyi tuosta myyjän esittelytuoksusta vapaasti itsesuihkutteluun, myynti nousi 30%, kertoivat. Ja testerit on siis ilmaisia myyjälle.
Eri asia olisi sitten jos brändi toimittaisi sen lisäksi minitestereitä myytäväksi, nyt niitä annetaan joillekin kaupan päälle ilmaiseksi, muuten ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ilmaisia suihkauksia voisi saada myyjän kädestä. Mutta tuo itsesuihkauttelu pitänee lopettaa. Maksullinen näyte kestää useamman käyttökerran, ja sen avulla pääsee testaamaan tuoksua eri säillä ja tilanteissa. Ei tulisi huteja niin paljon, kun aina o
Kicksissä pitää pyytää myyjää suihkauttamaan näyte, kun tuoksut on lukkojen takana. Silloin kun olivat vapaasti testattavissa, tuli välillä käytyä tuoksuttelemassa ja jopa ostamassakin joskus - mutta enpä ole tehnyt sitä enää vuosiin. Toivottavasti muuallakin ei siirrytä tähän!
Vierailija kirjoitti:
No, minä joka tapauksessa lopettaisin silloin tuoksujen ostamisen. Jäisipä rahaa sitten muuhun käyttöön.
Onhan tälläkin palstalla jotkut pitäneet aivan asiallisena käydä tuoksuttelemassa tavarataloissa, ja tilata sitten netistä. Ihmisen alhaisuus tulee tuossa hienosti esille. On vain minä minä minä ja sitten minä en ainakaan osta jos minä minä minä en saa sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa juu kiva uutinen. Surkuhupaisaa että pojat innostui nyt kun miestentuoksuissa dominoi vahvimmat ja "paksuimmat" tuoksut ikinä. Rehellisesti olen sitä mieltä että niillä tuoksuilla itsessään ei ole juuri väliä, nuorten kiinnostus näyttäviin brändeihin ja kalliiseen luxukseen on laajentunut markkinoinnin ansiosta hajuvesiin. Tai siis pulloihin. Näyttäviin pulloihin. Tuoksut on järjestään superylimakeita ja ylivahvoja, täysiä pommeja, makeuteen on kai nuoren helppo innostua. Anteeksi tämä dissaus. Mun mielestä tää ilmiö huonontaa entisestään tuoksujen laatua, hintojen hipoessa yhä korkeampia yläpilviä.
Mutta naiset saa ostaa kalliita nichetuoksuja ja huonojakin tuoksuja kunhan on kaunis pullo, niinkö?
En käsitä miten tämä johtopäätös syntyi. Mutta selvennän. Mitä nuorempi henkilö (!) sitä lyhyempi kokemus tuoksuista itsestään, ja sitä otollisempi markkinoinnin kohde.
Vierailija kirjoitti:
Mitä esimerkiksi on nuo miesten superylimakeat ja ylivahvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tälläkin palstalla jotkut pitäneet aivan asiallisena käydä tuoksuttelemassa tavarataloissa, ja tilata sitten netistä. Ihmisen alhaisuus tulee tuossa hienosti esille. On vain minä minä minä ja sitten minä en ainakaan osta jos minä minä minä en saa sitä ja tätä.
Mun mielestä ihan luonnollista. Mä käyn ensin tuoksuttelemassa tikuille, mielenkiintoiset otan mukaan ja haistelen niitä päivän mittaan. Sen jälkeen jos löytyy joku hyvä, haen testeristä suihkauksen iholle, ja haistelen sitä päivän mittaan ja harkitsen. Jos en ole varma, käyn suihkauttamassa uudestaan iholle, haistelen päivän, ja harkitsen. Ja näiden testauskertojen välissä voi mennä kuukausia, kun pitää lähteä muihin kaupunkeihin testailemaan, tässä kylässä kun ei löydy muita hajuvesiä kuin mitä Tokmannin hyllyvalikoimaan kuuluu. Jos sitten päätän ostaa, odotan yleensä että tuoksu tulee jonnekin alennukseen, ja hankin sen sieltä. Ensihaistelusta menee yleensä puolesta vuodesta kahteen vuoteen ennen ostopäätöstä, ja testereitä on käyty testailemassa mahdollisesti eri paikoissa. Millä perusteella mun pitäisi käyttää rahani jossakin niistä liikkeistä missä olen testereitä haistellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ilmaisia suihkauksia voisi saada myyjän kädestä. Mutta tuo itsesuihkauttelu pitänee lopettaa. Maksullinen näyte kestää useamman käyttökerran, ja sen avulla pääsee testaamaan tuoksua eri säillä ja tilanteissa. Ei tulisi huteja niin paljon, kun aina o
Pyysin isohkoa tavarataloa hankkimaan testereitä valikoimiinsa, saa nähdä tuleeko. Itse ostaisin mieluummin näitä Suomesta kuin tilaamalla ulkomailta. En varmasti ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan luonnollista. Mä käyn ensin tuoksuttelemassa tikuille, mielenkiintoiset otan mukaan ja haistelen niitä päivän mittaan. Sen jälkeen jos löytyy joku hyvä, haen testeristä suihkauksen iholle, ja haistelen sitä päivän mittaan ja harkitsen. Jos en ole varma, käyn suihkauttamassa uudestaan iholle, haistelen päivän, ja harkitsen. Ja näiden testauskertojen välissä voi mennä kuukausia, kun pitää lähteä muih
Samaa mieltä. Hajuvesibrändille on aivan sama mistä asiakas brändin tuotteen ostaa (ellei nyt pimeiltä markkinoilta), jostain kivijalkamyymälästä vai verkkokaupasta. Testeripullot eivät maksa myymälälle mitään, vaan brändi toimittaa ne ilmaiseksi. Joten kuluttajalla ei ole mitään velvollisuutta ostaa tuotetta juuri siltä myymälältä jossa nyt sattuu brändin tuotetta testaamaan. Hassu käsitys että kuluttaja olisi jotain "velkaa" myymälälle, jossa täysin brändin maksamat testerit kokeiltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten tämä johtopäätös syntyi. Mutta selvennän. Mitä nuorempi henkilö (!) sitä lyhyempi kokemus tuoksuista itsestään, ja sitä otollisempi markkinoinnin kohde.
Nuoret on aina olleet helppoja markkinoinnin kohteita, ei tässä ole mitään uutta. Miksei nuoret saisi ostaa kallista jos on varaa? Miten se muka huonontaa tuoksujen laatua jos ihmiset ostavat kalliita tuoksuja? Ei se ole tyhmä joka pyytää.......
Ihan samanlailla ne hinkuu kalleinta puhelinta vaikka olisi ensimmäinen puhelin joka ostetaan. Ja pitäisikö nuorten ostaa hillittyjä vesituoksuja, onko vain vanhemmilla kuluttajilla oikeus käyttää vahvoja ja ylivahvoja tuoksuja? Kuulostaa siltä että itse tykkäät niistä vesisuihkeista jotka ei tuoksu kuin nenä kiinni ihossa ja muutkaan ei saisi käyttää vahvempia tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan luonnollista. Mä käyn ensin tuoksuttelemassa tikuille, mielenkiintoiset otan mukaan ja haistelen niitä päivän mittaan. Sen jälkeen jos löytyy joku hyvä, haen testeristä suihkauksen iholle, ja haistelen sitä päivän mittaan ja harkitsen. Jos en ole varma, käyn suihkauttamassa uudestaan iholle, haistelen päivän, ja harkitsen. Ja näiden testauskertojen väli
Samaa mieltä. Hajuvesibrändille on aivan sama mistä asiakas brändin tuotteen ostaa (ellei nyt pimeiltä markkinoilta), jostain kivijalkamyymälästä vai verkkokaupasta. Testeripullot eivät maksa myymälälle mitään, vaan brändi toimittaa ne ilmaiseksi. Joten kuluttajalla ei ole mitään velvollisuutta ostaa tuotetta juuri siltä myymälältä jossa nyt sattuu brändin tuotetta testaamaan. Hassu käsitys että kuluttaja olisi jotain "velkaa" myymälälle, jossa täysin brändin maksamat testerit kokeiltavissa.
Näin se on, brändi saa saman tuoton riippumatta siitä mistä asiakas sen pullonsa ostaa. Jos tavara ei liiku luksustavarataloissa, niin niiden hinnat ovat liian kalliit.
Minä sain Stockmannilta ilmaiseksi näytteen Givenchyn uudesta Irresistible Very Floralista, kun ostin MyStockmann -20% alennus tuoksuista -kampanjasta kaksi tuoksua, joiden yhteishinta oli 152 euroa. Sen verran ilmeisesti pitää ostaa, että saa yhden pikkiriikkisen näytteen...
En ole vielä kokeillut Very Floralia, odotan vähän keväisempiä kelejä ensin.