Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
161/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Bond No 9-merkin luksustuoksuista?

Törmäsin näihin Jenkeissä, tavaratalon kalliilla tuoksuosastolla viime vuonna. Nuo maksoivat 150-500 dollaria kappale. Minun mielestäni olivat aika terävän hajuisia, testasin varmaan seitsemää erilaista.

Kilianin tuoksuja kokeilin myös toisena päivänä, aika vetisiä eikä pysyvyyttä ollut. Nekin maksoi 200-400 dollaria kappale.

Sitten oli se maailman kallein tuoksumerkki Clive Cristian, en kehdannut mennä edes kokeilemaan niitä. Yli 600 dollaria vissiin maksavat ne edullisimmat!

Olen testannut vain yhtä Bondia, nimeltään se oli Chinatown. Pidin siitä kovasti (talvituoksuna), mutten raskinut ostaa. Bondit ovat minusta aivan ylihintaisia ja pullot susirumia. 

Minä testasin Bond No9-merkin suosituinta tuoksua nimeltä "The Scent of Peace", maksoi lähemmäs 150 UDS + verot! Se pienin pullo siis.

Paljon halvemmalla pääsee jos ostaa Dolce&Gabbanan "Light Bluen" ja mielestäni tämä pysyy paremmin kuin tuo kallis. Maksanee muutaman kympin.

Myös Creedin Acqua Fiorentina on saman tuoksuinen kuin tuo "Light Blue", sekin maksaa alkaen 170 USD + verot. Pienin pullo.

Ilokseni huomasin että Fragranticalla olivat huomanneet nämä samat yhtäläisyydet :))

Vierailija
162/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus edelliseen kun känny vääntää näitä miten sattuu: USD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksumainoksista, joko telkkarissa tai printtinä:

Mikä tai mitkä niistä on jäänyt teille mieleen kautta aikain sellaisena kivana mainoksena tunnelmaltaan?

http://1.bp.blogspot.com/-i2t2kS9j_a0/T-H-lZrHJII/AAAAAAAAAZ0/OhqDvY8VT…

Minulla tämän linkin vanha Burberry Weekend-mainos (vaikka siinä kuvassa on se niin monien ihmisten parjaama klassikkohuivi mukana, josta toki itse pidän) mutta tuollaisessa Brittien maaseudulla ajamisessa ja vanhassa klassikkoautossa oleva pariskunta tuo vaan sellaista mukavaa fiilistä eli haluaisin vaihtaa paikkaa tuon naisen kanssa ja nauttia aamukasteisesta maisemasta ja sen tuoksusta :)

Vierailija
164/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://culturedecanted.files.wordpress.com/2014/08/coco-lesprit-de-cha…

Nuori näyttelijä-laulaja Vanessa Paradis 80-luvulla mallina Chanelin Coco-tuoksulle, vaikka tuo tuoksu on vähän vanhempien naisten tuoksu ja todella voimakas ja mausteinen sellainen, mutta hän oli niin viehättävä siinä.

Tässä varsinaisessa telkkarimainoksessa Vanessa oli lintuhäkissä.

https://i.pinimg.com/originals/9c/75/83/9c758328b34a32cc848ae0946b73217…

Tuo jäänyt erittäin hyvin mieleen.

Vierailija
165/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla olemassa mitään tiettyjä tuoksutaloja joiden mitkään tuoksut eivät vaan mene yhteen oman kemianne kanssa?

Minulla sellainen on YSL. Heillä jotain valkoista kukkaa(??) ja synteettistä juttua lähes joka tuoksussa, se aiheuttaa minulle migreeniä ja nenä vuotaa.

Ne tuoksut jäävät jotenkin tuohon ihon päälle leijumaan terävinä, eivät sulaudu ihooni sellaisessa hyvässä, tasapainoisessa  harmoniassa. Olen varmaan testannut 30 eri YSL-tuoksua & versiota niistä vuosien varrella, ysäriltä saakka.

Rive Gauche tuoksuu todella hyvältä eräällä ystävättärellä, minulla se tuoksu muuttuu kitkeräksi.

Ystävälläni on taas puolestaan tuo sama juttu Chanelin tuoksujen kanssa, ne eivät sopi hänen kemiansa kanssa millään.

Vierailija
166/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Stockalta muutama vuosi sitten Naheman EdP:n, sitä oli ainoastaan saatavana tällaisessa litteässä "refill"-suihkepullossa joka pitäisi kai laittaa johonkin kullanväriseen kehikkopulloon, mutta sellaista ei ollut enkä sitten vaivautunut tilaamaan mistään. Se kulkee kevyemmin mukana näin :D

http://static.galerieslafayette.com/media/245/24528317/G_24528317_378_V…

Mielestäni juuri tämä tuoksui sille alkuperäiselle puuteriselle, hieman eksoottiselle ja hyvin kalliille ruusutuoksulle minkä olin alunperin haistanut 80-luvulla tädilläni.

Uskoisin että tuo oli se sama kokeilemasi.

Kiitoksia!   :)

Vierailija
167/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nose Paris hyvä kauppa shoppailla niche-tuoksuja. Tein sinne kerran tilauksen, jossa valitsivat minulle sopivia näytteitä annettujen tietojen perusteella. Viisi kpl, olivat kyllä mielenkiintoisia! Muistaakseni kaksi oli ihania, kaksi kauheita ja yksi outo :D 

Sittemmin olen tilannut ihan suoraan jotain haluamaani.

https://noseparis.com/en/ 

Vierailija
168/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on näitä taloja mullakin jotka sopii tai ei sovi itselle.

Sopii Chanel, Hermes, Guerlain, Rochas, Oscar De La Renta, Mugler, Bvlgari.

Ei sovi YSL, Dior, Lauder, Gucci, Armani, Givenchy, Prada, Narciso.

Vierailija
169/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?

Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.

Ihan kuin olisi ollut sininen pakkaus, ja kellertävä neste.

Edelleen yritän miettiä kuumeisesti että mikä tuo tuoksu on ollut. Varmaan 90-luvun alussa.

Vierailija
170/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla olemassa mitään tiettyjä tuoksutaloja joiden mitkään tuoksut eivät vaan mene yhteen oman kemianne kanssa?

Minulla sellainen on YSL. Heillä jotain valkoista kukkaa(??) ja synteettistä juttua lähes joka tuoksussa, se aiheuttaa minulle migreeniä ja nenä vuotaa.

Ne tuoksut jäävät jotenkin tuohon ihon päälle leijumaan terävinä, eivät sulaudu ihooni sellaisessa hyvässä, tasapainoisessa  harmoniassa. Olen varmaan testannut 30 eri YSL-tuoksua & versiota niistä vuosien varrella, ysäriltä saakka.

Rive Gauche tuoksuu todella hyvältä eräällä ystävättärellä, minulla se tuoksu muuttuu kitkeräksi.

Ystävälläni on taas puolestaan tuo sama juttu Chanelin tuoksujen kanssa, ne eivät sopi hänen kemiansa kanssa millään.

Yves Saint Laurentin tyylikkäät Rive Gauche ja 'Y' ovat tuoksuneet todella ihanilta tutuillani, mutta laimealta kakalta minun iholla :(((

Vierailija
171/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

J'Adoresta puheenollen, minun kesäsuosikki on vasemmalla, ja talvisuosikki (se kallein) oikealla.

Eivät muistuta tuota alkuperäistä juuri yhtään. En pidä siitä alkuperäisestä, liian sekava hedelmäpommi.

https://johnlewis.scene7.com/is/image/JohnLewis/236866430alt5?$rsp-pdp-…$

Vierailija
172/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lakritsin tuoksusta hajuvesissä ja suosikkejani ovat mm. Lolita Lempicka (signaturetuoksu) sekä Opium Black EdP (jossa tosin saisi olla enemmän lakritsia). Olisiko suositella jotain vähemmän makeita lakritsinuotin omaavia tuoksuja?

Vierailija
173/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?

Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.

Ihan kuin olisi ollut sininen pakkaus, ja kellertävä neste.

Edelleen yritän miettiä kuumeisesti että mikä tuo tuoksu on ollut. Varmaan 90-luvun alussa.

Ja.... sitten muistin, sehän oli tämä MONTANA! :D

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0121/8104/5306/products/2975e5f5-f328…

Siinä oli jotain samaa kuin Balenciagan Rumbassa.

Vierailija
174/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään lakritsin tuoksusta hajuvesissä ja suosikkejani ovat mm. Lolita Lempicka (signaturetuoksu) sekä Opium Black EdP (jossa tosin saisi olla enemmän lakritsia). Olisiko suositella jotain vähemmän makeita lakritsinuotin omaavia tuoksuja?

Demeter Licorice

Diesel Loverdose

Lanvin Me

Bvlgari Jasmin Noir

Serge Lutens Jeux de Peau

Vierailija
175/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christian Lacroixin C'est La Vie oli pitkään suosikkituoksuni.

Sitten olisin jossain vaiheessa halunnut itselleni Audrey Hepburnin nimikko- ja ikisuosikkituoksun, eli Givenchyn L'Interdit. Se ensimmäinen aito tuli markkinoille 1957, sama tuoksu jota Audrey suihkutteli Aamiainen Tiffanyllä-leffassa. Sehän valmistettiin ensin ainoastaan hänelle, ja kun se haluttiin julkistaa yleiseen myyntiin niin Audrey oli huutanut herra Givenchylle että "Je vous l'interdis!" eli "Kiellän sinua!"

Tuoksu julkistettiin tuolla nimellä hänen kuolemansa jälkeen vuonna 1993, ja se jäljitteli vielä hyvin tuota ensimmäistä. Tuon toisen olisin halunnut.

2003 tuli kolmas versio tuosta, ja se ei kuulemma enää ollut yhtään noiden kahden kaltainen. Aiemmat olivat olleet puuterisia, ruusuisia ja tämä kolmas oli vetinen ja puinen.

Vierailija
176/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa, yritän laittaa tähän listaa tuoksuista joita glamourit maailmantähdet ym ovat käyttäneet, mutta 'kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen' ?!?!?!

Vierailija
177/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava saada tietoon että mitä glamourit tähdet, kuninkaalliset ja muut käyttävät tai ovat käyttäneet :)

Prinsessa Diana: Hermes 24 Fabourg ja Dior Diorissimo

Kuningatar Elizabeth: Guerlain L'Heure Bleue ja Creed Fleurissimo

Herttuatar Meghan: Jo Malone Wood Sage & Sea Salt ja Wild Bluebell (sekoittaakohan hän näitä kahta?)

Vierailija
178/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grace Kelly: Creed Fleurissimo

Elizabeth Taylor: Jean Desprez Bal A Versailles

Marilyn Monroe: Jean Patou Joy (vaikka mainosti Chanel 5-tuoksua)

Marlene Dietrich: Robert Piquet Fracas ja Bandit

Vierailija
179/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brig itte Ba rdot: Gue rlain Jicky ja Pie rre Balm a in V e nt Ve rt

G ret a G ar bo: Pi erre Balm ain Ve nt Ve rt ja Ivo ire

Mi ch elle Ob am a: Cree d L ove in Whi te ja Acq ua Fiorent ina (se sama joka tuoksuu ihan D & G Light Blue lta)

Urs ula And ress: Gu erlain L'Heure Bl eue

Kertokaapa joku että mikä noista sanoista oli kielletty, joka esti viestini lähettämisen palstalle?

Vierailija
180/19263 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brig itte Ba rdot: Gue rlain Jicky ja Pie rre Balm a in V e nt Ve rt

G ret a G ar bo: Pi erre Balm ain Ve nt Ve rt ja Ivo ire

Mi ch elle Ob am a: Cree d L ove in Whi te ja Acq ua Fiorent ina (se sama joka tuoksuu ihan D & G Light Blue lta)

Urs ula And ress: Gu erlain L'Heure Bl eue

Kertokaapa joku että mikä noista sanoista oli kielletty, joka esti viestini lähettämisen palstalle?

O😤🕷bamaa veikkaan?