Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
1561/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin joitakin päiviä Maison Francis Kurkdjianin Grand Soiria.

Tykkään "meripihkaisista" tuoksuista, ja tämäkin on ihana - mutta haihtuu aivan liian nopeasti. Tuoksu ei kestä iholla kuin ehkä tunnin verran, jos sitäkään. Harmi. :/

Vierailija
1562/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuoksu on Chloé Absolu de Parfum ja minkälaiselle naiselle sopii? Pitäisi ostaa tuoksu lahjaksi, mutta en tiedä näistä mitään. Naiseni on herkkä ja romanttinen, mutta mahtaako tuo olla oikea tuoksu hänelle? M32

Tuoksua ei voi ostaa lahjaksi, jos lahjan saaja ei nimenomaan jotain tiettyä toivo. Sama tuoksu voi haista kahdella ihmisellä ihan erilaiselta, tai kaksi samoin kuvattua tuoksua olla hyvin erilaisia. Epäonnistumisen vaara sokkona ostetuissa tuoksulahjoissa on suuri.

Voi ostaa, avaamattoman pakkauksen voi aina palauttaa ja vaihtaa toiseen jos tuoksu ei ole sopiva. M32

Ja mitenkä meinasit että saaja sitä testaa, avaamatta?

Muutes tiedätkö edes että ko nainen tykkää herkistä kukkaistuoksuista? Eihän ihmisen luonne/tyyli mitenkään vaikuta siihen mikä tuoksu hänelle sopii tai mistä hän pitää. Romantikkokin voi tykätä vaikka raskaista myskituoksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia byredon tuoksuista? Ne on aika tyyriitä, mutta jos tuoksu on hyvä ja kestää iholla, niin olen valmis sijoittamaan siihen.

Vierailija
1564/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain näytteen Valentinon tuoksusta Voce Viva. Olipa todella hyvä naisellinen tuoksu. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
1565/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuoksu on Chloé Absolu de Parfum ja minkälaiselle naiselle sopii? Pitäisi ostaa tuoksu lahjaksi, mutta en tiedä näistä mitään. Naiseni on herkkä ja romanttinen, mutta mahtaako tuo olla oikea tuoksu hänelle? M32

Tuoksua ei voi ostaa lahjaksi, jos lahjan saaja ei nimenomaan jotain tiettyä toivo. Sama tuoksu voi haista kahdella ihmisellä ihan erilaiselta, tai kaksi samoin kuvattua tuoksua olla hyvin erilaisia. Epäonnistumisen vaara sokkona ostetuissa tuoksulahjoissa on suuri.

Voi ostaa, avaamattoman pakkauksen voi aina palauttaa ja vaihtaa toiseen jos tuoksu ei ole sopiva. M32

Ja sen tietää mistä, jos pakkaus on avaamaton?

No kyllä itse ainakin tiedän avaamatta pakkausta yleisimmät hajuvedet, että jos paketista nyt tulisi Poison, että en ota käyttöön ja vaihtoon menee. Ja ainahan lahjan saaja voi googlettaa että mimmonenkohan tuoksu on. Mielestäni hajuvedet on hyviä lahjoja.🙂

Ok. Musta eivät, sen verran ylläreitä on tullut koettua. Iho ja nenä antavat kuitenkin eri tuloksia Googlen kanssa, viimeksi anosmian muodossa (iso osa tuoksusta jäi kokonaan haistamatta). Nuo "No way Jose"t kuitenkin tietää, tosin nekin vasta harjoituksen kautta :)

Sama täällä, monista tuoksuista en tunnista yhtäkään väitettya vivahdetta, vaan ne vaan haisevat pahalle. Ja sitten melkein samanlaiseksi kuvattu toinen tuoksu on ihan hyvä.

Jos jotain olen oppinut, niin testaamaan tuoksuja ainakin pari kertaa ja odottamaan useamman tunnin ennenkuin voi tietää miten jokin sopii. Juuri testasin toisen kerran yhtä alkuun ihan hyvää tuoksua, joka muuttuukin neljän tunnin maissa ihollani halvaksi partavedeksi... Ja paperilla se kuulostaa täydelliseltä.

Vierailija
1566/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun kerroit. Itämaisuus ei kuulosta sopivalta. Pitäisi löytää romanttinen, kukkainen kevyt tuoksu. M32

esim. Chloen love story, lanvin marry me tai jeanne, estee lauder belle, armani my way.

Vierailija
1567/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain näytteen Valentinon tuoksusta Voce Viva. Olipa todella hyvä naisellinen tuoksu. Kannattaa kokeilla.

olisin hankkinut ellei Sokoksen -25% alen jälkeenki  niin tyyris

Vierailija
1568/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen tietää mistä, jos pakkaus on avaamaton?

No kyllä itse ainakin tiedän avaamatta pakkausta yleisimmät hajuvedet, että jos paketista nyt tulisi Poison, että en ota käyttöön ja vaihtoon menee. Ja ainahan lahjan saaja voi googlettaa että mimmonenkohan tuoksu on. Mielestäni hajuvedet on hyviä lahjoja.🙂

Ok. Musta eivät, sen verran ylläreitä on tullut koettua. Iho ja nenä antavat kuitenkin eri tuloksia Googlen kanssa, viimeksi anosmian muodossa (iso osa tuoksusta jäi kokonaan haistamatta). Nuo "No way Jose"t kuitenkin tietää, tosin nekin vasta harjoituksen kautta :)

Sama täällä, monista tuoksuista en tunnista yhtäkään väitettya vivahdetta, vaan ne vaan haisevat pahalle. Ja sitten melkein samanlaiseksi kuvattu toinen tuoksu on ihan hyvä.

Jos jotain olen oppinut, niin testaamaan tuoksuja ainakin pari kertaa ja odottamaan useamman tunnin ennenkuin voi tietää miten jokin sopii. Juuri testasin toisen kerran yhtä alkuun ihan hyvää tuoksua, joka muuttuukin neljän tunnin maissa ihollani halvaksi partavedeksi... Ja paperilla se kuulostaa täydelliseltä.

Juuri se pitää harrastuksen mielenkiintoisena! Kirjoittelin aiemmin siitä, kuinka ihollani iiris tuoksuu porkkanalta. Toiset tuoksut tai talot sopivat, toiset eivät, joitain tuoksuja ei haista, jotkut ovat tehdä mielisairaaksi ja jotkut vaan ovat ihan muuta kuin etukäteen kuvitteli - ja joskus ne yllätykset saavat sydämen läpättämään. Viimeksi niin kävi Margielan Jazz Clubin kanssa, en odottanut ihmeitä ja sainkin 15 tuntia pehmeän viettelevää rappiota, sillä hyvällä tavalla :D

Musta tämän tuoksuharrastuksen hienous on juuri siinä, kuinka henkilökohtaista kaikki on, ja kuinka jokin tuoksu voi yhtäkkiä herättää jonkin tunnetilan tai laukaista jonkin muiston. Tai pelkkä tuoksusta lukeminen: joku aiemmin mainitsi La Petite Robe Noiren muistuttavan entisajan apteekin tuoksua. Mulle fenolin tuoksu yhdistyy lapsuuteen, olen utelias kokeilemaan joskus. Fragrantican arvosteluja on nautinto lukea jo niiden vapaan assosiaation takia, kuinka hajuvesi voikaan muistuttaa mongolisotureista. :D

Vierailija
1569/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu on Repetto. Siis se balettitossuvalmistajan nimikkotuoksu.

https://www.fragrantica.com/perfume/Repetto/Repetto-18713.html

Toivelistalle, näytti nuotit niin hyvälle.

Vierailija
1570/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia byredon tuoksuista? Ne on aika tyyriitä, mutta jos tuoksu on hyvä ja kestää iholla, niin olen valmis sijoittamaan siihen.

Fragrantica just uutisoi että Byredo ja IKEA tekee yhteistyössä tuoksukyntilöitä jotka tulossa pian myyntiin,vai olisiko peräti jo myynnissä? Hyvä uutinen, koska perustuoksukynttilöiden haju ällöttää, ja niche-tuoksukynttilät on liian kalliita. Näitä Ikea-Byredo -kynttilöitä aion kokeilla, odotukset on korkealla.

Vierailija
1571/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkä meinasit että saaja sitä testaa, avaamatta?

Muutes tiedätkö edes että ko nainen tykkää herkistä kukkaistuoksuista? Eihän ihmisen luonne/tyyli mitenkään vaikuta siihen mikä tuoksu hänelle sopii tai mistä hän pitää. Romantikkokin voi tykätä vaikka raskaista myskituoksuista.

Olisin kyllä eri mieltä :) Ja on tästä kai jotain tutkimuksiakin.

Vierailija
1572/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanelin Paris- Biarritz on mun lemppari. Kevyt eikä nokkaan tunkeva (myöskään muilla) itsehän turtuu omiin tuoksuihin mistä johtuen niitä ei lopulta enää haista.

Vierailija
1573/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fragrantica just uutisoi että Byredo ja IKEA tekee yhteistyössä tuoksukyntilöitä jotka tulossa pian myyntiin,vai olisiko peräti jo myynnissä? Hyvä uutinen, koska perustuoksukynttilöiden haju ällöttää, ja niche-tuoksukynttilät on liian kalliita. Näitä Ikea-Byredo -kynttilöitä aion kokeilla, odotukset on korkealla.

Noita on ollut ennenkin myynnissä, tässä juttu kolmen vuoden takaa: https://ikea.today/sweet-scent-ikea-byredo/

Vierailija
1574/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostatteko tuoksuja? Mulla tää on tapana, uteliaisuudesta, huvin vuoksi, ja että saa luotua uusia vivahteita tuttuihin tuoksuihin ostamatta jatkuvasti uusia pulloja. Laittakaa omia vinkkejä, tässä muutama idea teille palstaparfymistat...

Doven original voide ja Nuxen vartaloöljy sopivat yhteen todella monien parfyymien kanssa. Dove käy varsinkin chypre ja clean white musk -tuoksujen alle, Nuxe monen mausteisitämaisen ja kukkaisen parfyymin alle.

Dove + Balenciaga Paris / Oscar De La Renta / kaikki sitrustuoksut / Chanel No.5 / jne.

Nuxe + Alien / J'Adore / Kenzo Jungle Elephant (upea yhdistelmä!) / Diorissimo / Chanel No. 5 / jne.

Vierailija
1575/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään enää Oriflamen Eclatia? Mikä nykytuoksuista muistuttaisi sitä, tietäisikö joku? On törkeän hyvä tuoksu mielestäni, pehmeä ja neutraalin saippuainen.

Vierailija
1576/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tosi mulla on ollut joskus ysärin puolivälissä tai lopussa.... vaalean vihreä pullo, vähän sellainen veden vihreä, takapuoli oli sileä, etupuoli jotenkin röpelöinen ja muistaakseni himmeä, pullo oli litteä. Tuoksu oli joku kevyt. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kai se ihan jotain merkiä oli kun sen Sokokselta ostin.

Oliko pullossa myös sellainen naisfiguuri? Voisi olla Rochas'n Eau d'Eden, "vesiversio" Eden-tuoksusta. Oli ihana!

Vierailija
1577/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho Bocon Vanilla & Black pepper on tällä hetkellä yksi suosikki, samoin Byredon Gypsy water. Juhliin tykkään laittaa Chanel no5 talkkia, on ihanan pehmeä ja ylellinen eikä hyökkää päälle samalla tavalla kuin parfyymiversio. Oikeestaan kaikki Narciso Rodriguezit löytyy myös hyllystä, lempparit on ne neliön muotoiset pullot, valkoinen ja vaaleanpunertava, en nyt muista niiden nimiä, jotain puuteriin viittaavaa kuitenkin. Dolce&Gabbanan tuoksut on myös olleet ahkerassa käytössä aikaisemmin. Tykkään aika tumman puhuvista, puuterisista tuoksuista. Kukat käy myös johonkin mausteisen yhdistettynä, etenkin ruusu ja vaniljan vivahdus toimii aina. Ei todellakaan mitään pirtsakkaa ja sporttista tuoksua mulle! Pidän myös vähän erikoisemmista tuoksuista, enkä halua tuoksua samalle kun muut. Parfyymi on yhtä olennainen osa pukeutumista kuin vaikka kengät, en vaan osaa olla ilman. Ymmärrän kyllä myös tuoksuallergiat ja yritän laittaa tuoksun hyvissä ajoin ennen kotoa lähtöä, eikä ihan viime tipassa, jottei tuoksu liian voimakkaasti esim. bussissa. Parfyymin pitää tuoksua silloin kun tulee ihan lähelle, silloin se on intiimiä, eikä niin että kaikki ohikulkijat haistaa. Mulla on aika voimakkaasti profiloitunut tietyt tuoksut mun identiteettiin ja useimmat ystävät ja mun pojat tunnistaa ”mun tuoksut” ja musta se on kiva, että on jäänyt hyvä muisto tuoksun muodossa. Joskus kun mua ei enää ole, niin mut voi haistaa tietyissä parfyymeissä ja palaan silleen rakkaiden mieleen. Mun isä on käyttänyt paria tiettyä partavettä siitä asti kun olen ollut lapsi ja musta on ihana kun haistan sen tuoksun jossain, niin tulee iskä mieleen. En muista niiden tuoksujen nimiä, mut pullot tunnistan. Mun on muutenkin vaikea muistaa nimiä, ostan aina näkömuistin varassa, koska se pullo jää mieleen.

Vierailija
1578/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tosi mulla on ollut joskus ysärin puolivälissä tai lopussa.... vaalean vihreä pullo, vähän sellainen veden vihreä, takapuoli oli sileä, etupuoli jotenkin röpelöinen ja muistaakseni himmeä, pullo oli litteä. Tuoksu oli joku kevyt. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kai se ihan jotain merkiä oli kun sen Sokokselta ostin.

Oliko pullossa myös sellainen naisfiguuri? Voisi olla Rochas'n Eau d'Eden, "vesiversio" Eden-tuoksusta. Oli ihana!

Sori, meni kaksi tuoksia sekaisin! Tarkoitin tietenkin Rochas'n Fleur d'Eau -tuoksua: https://www.leparfumier.com/product/fleur-deau-rochas-tester-for-women/

Vierailija
1579/19263 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina käytin YSL:n Rive Gauchea ja muistan pitäneeni siitä. Niinpä tuossa kerran menin ja ostin uuden pullon. Voi hirvitys! Joko tuoksu tai minä tai jokin muu on muuttunut, mutta eiiiih. Sinnikkäästi yritin pariinkin otteeseen sitä käyttää ja molemmilla kerroilla alkoi tulla migreenioireita.

Se on ihan hyvä vessaraikastin!

Vessassa yleensä käytetään sitruunaisia tai kukkaisia tuoksuja raikastimena. Rive Gauche on tumma, maskuliininen ja nahkainen tuoksu. Olen itse käyttänyt deo sprayta siitä, en edt:tä tai parfyymiä (onko niitä edes Suomessa saatavana?) ja melko varovasti sitä pitää laittaa. Omalla ihollani se toimii. Tyylikäs, nahkainen, määrätietoinen. Ei mikään kirkuva keinotuoksu, jollaiseksi vessanraikastimet miellän.

Tuoksumakuni varmasti poikkeaa monien mausta, sillä mielestäni Lancomen Hypnose on kaamein tuoksu ikinä. Se aiheuttaa minussa voimakasta pahoinvointia, vaikka en haluaisi inhota mitään tuoksua. Joudun vaihtamaan vaunua, jos joku on laittanut Hypnosea ja matkustaa junassa samassa vaunussa. Toisaalta puuterinen ja kosmopoliitti Boucheron, joka on kuten Rive Gauchekin voimakas ja määrätietoinen tuoksu, vaikkakin erilainen kuin se.

Vierailija
1580/19263 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, meni kaksi tuoksia sekaisin! Tarkoitin tietenkin Rochas'n Fleur d'Eau -tuoksua: https://www.leparfumier.com/product/fleur-deau-rochas-tester-for-women/

Eden oli tosiaan Cacharelin sillagepommeja. Vesiversio siitä olisi ehkä voinut olla armollisempi, alkuperäinen sorti varmasti jotain ihmisoikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan