Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
1521/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa päiväkäyttöön jotain ihanan pehmeää, puhdasta ja suht edullista tuoksua. Pidän myskin, vaniljan ja marjojen tuoksusta. Tuoksu ei saisi olla voimakas, vaan sellainen, jonka huomaa vasta ihan lähietäisyydeltä. En pidä patsulista, tai siitä, että tuoksussa on paljon valkoisia kukkia. Aikaisemmin suosikkini on ollut Bvlgarin Omnia Crystalline.

Lacoste woman, Armani She, Katy Perry Indi.

Lisää ehdotuksia: Oletko kokeillut Elizabeth Ardenin White Tea-tuoksua? Se on miellyttävän pehmeä, siitä sain itse paljon kehuja työpaikalla.

Avon Artistique-sarjan Iris Fétiche on todella pehmeä, lämmin ja miellyttävä tuoksu, jossa vanilja ja iiris päänuotteina.

Clean Warm Cotton

Ariana Grande Moonlight 

Vierailija
1522/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa päiväkäyttöön jotain ihanan pehmeää, puhdasta ja suht edullista tuoksua. Pidän myskin, vaniljan ja marjojen tuoksusta. Tuoksu ei saisi olla voimakas, vaan sellainen, jonka huomaa vasta ihan lähietäisyydeltä. En pidä patsulista, tai siitä, että tuoksussa on paljon valkoisia kukkia. Aikaisemmin suosikkini on ollut Bvlgarin Omnia Crystalline.

Lisää ehdotuksia: Oletko kokeillut Elizabeth Ardenin White Tea-tuoksua? Se on miellyttävän pehmeä, siitä sain itse paljon kehuja työpaikalla.

Avon Artistique-sarjan Iris Fétiche on todella pehmeä, lämmin ja miellyttävä tuoksu, jossa vanilja ja iiris päänuotteina.

Clean Warm Cotton

Ariana Grande Moonlight 

En ole kokeillutkaan. Vaikuttaa kuvauksen mukaan hyvältä, eikä hintakaan ole paha. Kiitos paljon suosituksista, tässä tuli jo monta vaihtoehtoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Clean Warm Cotton

Ariana Grande Moonlight 

En ole kokeillutkaan. Vaikuttaa kuvauksen mukaan hyvältä, eikä hintakaan ole paha. Kiitos paljon suosituksista, tässä tuli jo monta vaihtoehtoa!

Warm Cotton on puhtaan pyykin tuoksu. Pistävähkö alku ja voimakas appelsiininkukka.

Vierailija
1524/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ikisuosikki on Diorin forever and ever tuoksu......en tiedä sille vastaavaa???

On aika tyyris ja tuoksuni juuri lopussa.

Vierailija
1525/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just sokkona Elizabeth Ardenin White Tea Wild Rosen sekä Jean Patoun Sublimen.

Tällä hetkellä arkikäytössä on Calvin Klainin uutuus Eternity eau fresh. Tykkään paljon!

Vierailija
1526/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa olla senverran ankeat säätilat että piti ottaa kovemmat keinot käyttöön. Se on sitten Kenzon vanha klassikko Jungle Elephant joka lämmittää mieltä koleina päivinä. Sen mausteisuus (neilikka, korianteri, kumina, kaneli jne.), kukkaishedelmäisyys (mango, ylang-ylang, gardenia) ja lämmin pohja (ambra) on upeasti tasapainossa. Ja kaikesta rikkaudestaan huolimatta Jungle on kuitenkin aika freesi ja raikas. Suosittelen jos on syys- tai talvituoksu haussa.

Oi mä rakastan Jungle Elephantia! Mulla on ollut sitä vuodesta 2004 lähtien. Persoonallinen ja voimakas parfyymi. Toinen Kenzo mistä tykkään on Summer, mutta ne ei tee sitä enää! :( Mulla on pienenpieni jämä sitä huolellisesti säilöttynä. En oikein uskalla tilata sitä jostain eBayssta kun en tiedä yhtään miten ovat sitä säilyttäneet.

Vierailija
1527/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ikisuosikki on Diorin forever and ever tuoksu......en tiedä sille vastaavaa???

On aika tyyris ja tuoksuni juuri lopussa.

Onhan se ihana. Naisellinen ja tyylikäs. Ei mikään edullinen mutta hintansa arvoinen.

Vierailija
1528/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna Sokokselta ja Emotioneista saa -25 % alea ja ajattelin käydä hakemaan näin piristykseksi syksyyn ja pimeyteen Paco Rabannen Olympea Intense- tuoksun!

Vierailija
1529/19263 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahus kun tietäisinkin sen tuoksun nimen, jonka olen elämäni varrella muutamilla naisilla haistanut. Siinä oli juuri se elementti että hyvin maustetun ruoan ja oikein "annostellun" parfyymin kanssa herää uteliaisuus: mikäs tää, mikäs... mikäs tää nyt on? Sellainen uteliaisuuden sekainen houkutus. Seuraavan kerran kun sen haistan, yritän uskaltautua kysymään mistä tuoksusta on kyse, silläkin uhalla että vaikutan jotenkin oudolta.

Kukaan sitä käyttänyt nainen ei ainakaan omassa kokemusmaailmassani ole käyttänyt sitä mitenkään suuressa määrin, moni tuoksu nimittäin menee omassa nenässäni jotenkin överiksi, jopa ärsyttävälle tasolle.

Varmaa on että ostan sitä itse tulevalle elämänkumppanilleni.

Ja jos saan tietää mistä on kyse, raportoin kyllä tännekin! :D

Vierailija
1530/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahus kun tietäisinkin sen tuoksun nimen, jonka olen elämäni varrella muutamilla naisilla haistanut. Siinä oli juuri se elementti että hyvin maustetun ruoan ja oikein "annostellun" parfyymin kanssa herää uteliaisuus: mikäs tää, mikäs... mikäs tää nyt on? Sellainen uteliaisuuden sekainen houkutus. Seuraavan kerran kun sen haistan, yritän uskaltautua kysymään mistä tuoksusta on kyse, silläkin uhalla että vaikutan jotenkin oudolta.

Kukaan sitä käyttänyt nainen ei ainakaan omassa kokemusmaailmassani ole käyttänyt sitä mitenkään suuressa määrin, moni tuoksu nimittäin menee omassa nenässäni jotenkin överiksi, jopa ärsyttävälle tasolle.

Varmaa on että ostan sitä itse tulevalle elämänkumppanilleni.

Ja jos saan tietää mistä on kyse, raportoin kyllä tännekin! :D

Yhtä varmaa ei kuitenkaan ole, että tuleva elämänkumppanisikin siitä pitää ja haluaa sitä käyttää ;) Tai että se tuoksuu hänen ihollaan niin hurmaavalta kuin toivot.

Vierailija
1531/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku kuvailla Guerlainin Insolence-tuoksua, verrata johonkin mahdollisesti samantyyppiseen?

Vierailija
1532/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna Sokokselta ja Emotioneista saa -25 % alea ja ajattelin käydä hakemaan näin piristykseksi syksyyn ja pimeyteen Paco Rabannen Olympea Intense- tuoksun!

Minäkin lankesin. Tilasin Sokokselta Pure Poisonin ja Hobby hallista Shalimar soufflen, kun sen saa ilman postikuluja. Joululahjoiksi - itselleni. 😉

Vierailija
1533/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin lankesin. Tilasin Sokokselta Pure Poisonin ja Hobby hallista Shalimar soufflen, kun sen saa ilman postikuluja. Joululahjoiksi - itselleni. 😉

Minä vastustan kiusausta, mutta voimille se ottaa. :D Ensi viikolla on kyllä mentävä Stockmannille, sieltä saa kanta-asiakas kosmetiikasta -20 prossaa ja joku Stockmann-eksklusiivi on ollut tässä harkinnassa jo muutenkin. Tarjous on näköjään jo nyt voimassa (29.10.-8.11), mutta en kerkiä sinne ennen ensi viikkoa. Tulee hyvään aikaan, synttärini ovat kahden viikon päästä ja sopivaa lahjaa itselleni olenkin mietiskellyt. :D

Vierailija
1534/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö täällä kukaan Dolce&Gabbanan Shine tuoksua? Onko se hyvä? En ole itse testannut niin haluaisin tietää.

Tarkoitat ilmeisesti Dolce Shine -tuoksua, keltainen kukka korkkina? Olen tuoksutellut sitä joskus tavaratalossa, hyvä ja hedelmäisen raikas, jos oikein muistan, ainakin alkutuoksussa on mangoa, sitten valkoisia kukkia. Oli niin hyvä, että olisin ostanut, jos olisi rahavaroja siihen malliin, että voisin ostaa kaikki tykästymäni tuoksut. Mutta kun ei oo, niin on jäänyt ostamatta. Mutta ei siis sen takia, etten olisi tykännyt.

Vierailija
1535/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Atelier Colognen Vanille Insensée.

Vierailija
1536/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina käytin YSL:n Rive Gauchea ja muistan pitäneeni siitä. Niinpä tuossa kerran menin ja ostin uuden pullon. Voi hirvitys! Joko tuoksu tai minä tai jokin muu on muuttunut, mutta eiiiih. Sinnikkäästi yritin pariinkin otteeseen sitä käyttää ja molemmilla kerroilla alkoi tulla migreenioireita.

Se on ihan hyvä vessaraikastin!

Vierailija
1537/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö täällä kukaan Dolce&Gabbanan Shine tuoksua? Onko se hyvä? En ole itse testannut niin haluaisin tietää.

Tarkoitat ilmeisesti Dolce Shine -tuoksua, keltainen kukka korkkina? Olen tuoksutellut sitä joskus tavaratalossa, hyvä ja hedelmäisen raikas, jos oikein muistan, ainakin alkutuoksussa on mangoa, sitten valkoisia kukkia. Oli niin hyvä, että olisin ostanut, jos olisi rahavaroja siihen malliin, että voisin ostaa kaikki tykästymäni tuoksut. Mutta kun ei oo, niin on jäänyt ostamatta. Mutta ei siis sen takia, etten olisi tykännyt.

Kiitos! Juurikin samaisesta tuoksusta kyse. En ole tuoksua ostanut mutta sain siitä testerin ja ihastuin. :)

Vierailija
1538/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tuoksu on Chloé Absolu de Parfum ja minkälaiselle naiselle sopii? Pitäisi ostaa tuoksu lahjaksi, mutta en tiedä näistä mitään. Naiseni on herkkä ja romanttinen, mutta mahtaako tuo olla oikea tuoksu hänelle? M32

Vierailija
1539/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vastustan kiusausta, mutta voimille se ottaa. :D Ensi viikolla on kyllä mentävä Stockmannille, sieltä saa kanta-asiakas kosmetiikasta -20 prossaa ja joku Stockmann-eksklusiivi on ollut tässä harkinnassa jo muutenkin. Tarjous on näköjään jo nyt voimassa (29.10.-8.11), mutta en kerkiä sinne ennen ensi viikkoa. Tulee hyvään aikaan, synttärini ovat kahden viikon päästä ja sopivaa lahjaa itselleni olenkin mietiskellyt. :D

Tänään on Sokoksen verkkokaupoissa kosmetiikasta (kaipa tuoksutkin sellaisiksi luetaan?) -25% ja saa vielä bonuset kaupan päälle.

T. se, jolla on 61 tuoksupulloa jo ennestään: https://www.fragrantica.com/member/1005687

Vierailija
1540/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia teillä on Histoires de Parfumsista? Itseäni kiinnoistaisi tuo Moulin Rouge 1889 ja miehelleni katselen noita Marquis de Sade 1740 ja Hemingway 1899.