Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Kukaan kokeillut niitä uusia suomalaisia tuoksusarjoja? Luulisi että enemmän näkyisi ja kuuluisi että nyt on Suomessakin alalla toimintaa, mutta eipä näy juuri missään.
Scent Of Finland ja Nakuna on merkit ja fragranticassakin kirjoitettu niistä, Eeva-Helena Laurinsalo kirjoitti 4.10.2020.
Käytän kahta halppista sekaisin jotta saan piristävän kivan tuoksun. Toinen Salvador Dali Sunrise in Cadagues joka itsessään haisi hieman halvalta ja mutta ok makealta toinen Versacen woman joka oli kivan vadelmainen mutta mulle ihan liian hapan/kirpeä. Yhdessä niistä muodostuu makean mehukas cocktail joka tuo energiaa näin iltojen pimentyessä.
Tein profiilin Fragfranticaan. Nuuskuneiti. 😃
Vierailija kirjoitti:
Siis Fragranticaan 😂😂😂
Tuo oli ehta freudilainen lipsahdus. Aika frantic foorumikin välillä on, fragheadeista puhumattakaan 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guerlain on suosikkini! Onko teillä muuten Fragranticassa profiili? Minun profiilini on tässä: https://www.fragrantica.com/member/1005687
Olen siis se, joka tuosta Idyllestä ja Terracotasta puhui...
Kiva tuo Fragrantican profiili kun pullot on hienosti hyllyllä. En olekaan tarkkaillut sivuja tästä näkökulmasta, yleensä haen tietoa jostain tietystä tuoksusta. Löytyyköhän tuota L’Heure Bleueta jostain tavarataloista, että voisi testailla? Notinossa oli ainakin myynnissä.
Terracotan tilannut
Ihanaa, mistä tilasit? Nyt minua kiinnostaisi Guerlainin Méterorites. Vielä sen varmaan ostankin! Mies aina hankkii monta kertaa vuodessa Diorin ja Chanelin tuoksuja, vaikka yritän sanoa, että suosikkini on Guerlain!
Tosin eivätpä nuo Diorin ja Chanelin tuoksutkaan huonoja ole.
Feeluniquelta löytyi tuo Terracotta 57€/100ml. Nyt kiinnostaa kookostuoksut, saisi ehkä kaukokaipuuseen jotain helpotusta.
Meterorites-meikit tuoksuvat ihanilta, mutta tuo parfyymi ei oikein toiminut minulla kun testailin. Löysin korvikkeen Guerlainin Aqua Allegoria Rosa Popista. (aiemmin mainittu palstavinkki) On kuin Meterorites-tuoksun raikas pikkusisko ilman vintagevivahdetta. Minulla on myös Guerlainin Insolance mutta harvoin käytössä. On upea mutta niin intensiivinen orvokki, että en ole esim töihin laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelen Hobby Hallista taas muutamaa tuoksua, en näköjään pysty lopettamaan tätä tilailua :D
Lähdetäänkö johonkin Anonyymit Perfumistat -ryhmään? "Hei, olen xxxxx, ja minulla on ongelma." Ausliwbezumdftit eivät ole ehtineet saapua, kun syvensin allikkoani - Notino toimittaa nyt ilman postikuluja.
Täällä olisi jäsen, joka tarvitsisi vieroitusta. Harva se päivä livahdan sisälle ovesta joku paketti kassiin sullottuna. Nytkin olisi kolme tuoksua tulossa ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kokeillut niitä uusia suomalaisia tuoksusarjoja? Luulisi että enemmän näkyisi ja kuuluisi että nyt on Suomessakin alalla toimintaa, mutta eipä näy juuri missään.
Scent Of Finland ja Nakuna on merkit ja fragranticassakin kirjoitettu niistä, Eeva-Helena Laurinsalo kirjoitti 4.10.2020.
Haluaisin oikeasti ostaa jonkin noista, ihan tukeakseni suomalaista parfyyminvalmistusta ja koska harrastan parfyymeita. Nakuna-tuoksuja en ole nähnyt myytävän missään, Scent of Finland-tuoksuja on Stockalla,mutta niitä ei voi ostaa, kun myyjä ei tule niitä myymään. Testattavina oli, mutta itse tuoksut olivat jossain kaapissa. En ihan oikeasti saanut ostettua tuoksua, koska myyjää ei löytynyt.. Scent of Finland-tuoksut ovat minusta helppoja, siis sellaisia raikkaita, kuulaita, luonnollisia.
Suositelkaa päiväkäyttöön jotain ihanan pehmeää, puhdasta ja suht edullista tuoksua. Pidän myskin, vaniljan ja marjojen tuoksusta. Tuoksu ei saisi olla voimakas, vaan sellainen, jonka huomaa vasta ihan lähietäisyydeltä. En pidä patsulista, tai siitä, että tuoksussa on paljon valkoisia kukkia. Aikaisemmin suosikkini on ollut Bvlgarin Omnia Crystalline.
Päivän tuoksu Burberryn The beat. Ihanaa syyspäivänä kaikille! Pysytään terveinä ja tuoksuvana 🥰
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa päiväkäyttöön jotain ihanan pehmeää, puhdasta ja suht edullista tuoksua. Pidän myskin, vaniljan ja marjojen tuoksusta. Tuoksu ei saisi olla voimakas, vaan sellainen, jonka huomaa vasta ihan lähietäisyydeltä. En pidä patsulista, tai siitä, että tuoksussa on paljon valkoisia kukkia. Aikaisemmin suosikkini on ollut Bvlgarin Omnia Crystalline.
Berry On essence on kirsikan ja vaniljan tuoksuinen. Ei ole voimakas tuoksu. Itselläni ollut päivätuoksuna.
Kokemuksia Hermes'n uusimmasta L'ombre des merveilles-tuoksusta? Kiinostaisi lähteä testailemaan, koska pidän sekä alkuperäisestä että l'ambre-versiosta...
Vierailija kirjoitti:
Käytän kahta halppista sekaisin jotta saan piristävän kivan tuoksun. Toinen Salvador Dali Sunrise in Cadagues joka itsessään haisi hieman halvalta ja mutta ok makealta toinen Versacen woman joka oli kivan vadelmainen mutta mulle ihan liian hapan/kirpeä. Yhdessä niistä muodostuu makean mehukas cocktail joka tuo energiaa näin iltojen pimentyessä.
Onkohan minun Versace Womanissa jotain vikaa kun iholle tulee vähän sellainen pubiruusun vivahde ja tupakoivan ihmisen hengityksen haju? Eipä tule paljon käytettyä. Tämä siis sokkona ostettu. Onneksi on halpis.
Käyttääkö täällä kukaan Dolce&Gabbanan Shine tuoksua? Onko se hyvä? En ole itse testannut niin haluaisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Lacoste woman, Armani She, Katy Perry Indi.
Jo meni Fragrantican uudistus pieleen. :O Onneksi vanhaan pääsee takaisin 27.11., jos haluaa. Täytyy pistää päivämäärä muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Jo meni Fragrantican uudistus pieleen. :O Onneksi vanhaan pääsee takaisin 27.11., jos haluaa. Täytyy pistää päivämäärä muistiin.
Mä käytän varmaan vielä vanhaa, kun en mitään uudistusta ole huomannut. Mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Apua, en tykkää tästä :o pääseekö sinne vanhaan takaisin jos ei ole kirjautunut käyttäjä?
Tämä sivusto ei kyllä auta tässä tuoksuaddiktissa. Entisiä tilauksia odotellessa kävin tilaamassa Aus liebe zum dufista uusia näytteitä. En sentään sortunut isoihin pulloihin...vaikka lähellä oli.
Lähdetäänkö johonkin Anonyymit Perfumistat -ryhmään? "Hei, olen xxxxx, ja minulla on ongelma." Ausliwbezumdftit eivät ole ehtineet saapua, kun syvensin allikkoani - Notino toimittaa nyt ilman postikuluja.