Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
1401/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se jo haki vaniljatuoksua. Etsinnässä siis laadukas ja naisellinen tuoksu, joka olisi selkeästi vaniljainen. Voi olla kevyt, ehkä myös karkkinen tai kukkaishedelmäinen, mutta ei raskas eikä mausteinen.

Vierailija
1402/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se jo haki vaniljatuoksua. Etsinnässä siis laadukas ja naisellinen tuoksu, joka olisi selkeästi vaniljainen. Voi olla kevyt, ehkä myös karkkinen tai kukkaishedelmäinen, mutta ei raskas eikä mausteinen.

Kokeiles tätä, ei ainakaan riko lompakkoa, ellet pidäkään: https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/aquolin…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä ja minkälaisissa tilanteissa käytätte parfyymeja, kun nykyään niin moni on hajusteherkkä?

Pääosin kotioloissa. Kaupungille jos laitan jotain, niin yleensä Dolce & Gabbanan Pour femmeä, joka ei ole päällekäyvä vaan pehmeä vaahtokarkki ja vadelma -tuoksu.

Vierailija
1404/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä ja minkälaisissa tilanteissa käytätte parfyymeja, kun nykyään niin moni on hajusteherkkä?

Mulla on käytännössä aina, tosin olen tosi konservatiivinen supsuttelija ja tuoksun vain halausetäisyydelle, johon aniharva pääsee. Töissä ei kukaan.

Vierailija
1405/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeiles tätä, ei ainakaan riko lompakkoa, ellet pidäkään: https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/aquolin…

Testattu jo vuosia sitten. Oli ihan hirveätä pistävää myrkkyä. Pehmeämpi ja laadukkaampi tuoksu hakusessa.

Vierailija
1406/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testattu jo vuosia sitten. Oli ihan hirveätä pistävää myrkkyä. Pehmeämpi ja laadukkaampi tuoksu hakusessa.

Onpa ihmeellistä, ensimmäinen olet, joka sanoo niin. Toisaalta se todistaa, että jokainen tuoksu muuttuu iholla, joten ei edes kannata pyytää suositteluja.

Vierailija
1407/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen kuullut että Lancomen Hypnose on vaniljainen. 

Jos haluat oikein "tosi" vaniljaa, testaa Indultin Tihota. Minusta se oli liikaa (en halua tuoksua vaniljakastikkeelta), mutta moni pitää. 

MFK gentle fluidity goldissa on vaniljaa, mausteita kyllä myös vaikkei se omaan nenääni ole raskas. 

Laura Mercierillä on Ambre Vanille ja Vanille Gourmand. Minulla on AV ja se on nenääni aika makea, ei tule käytettyä. Vanille Gourmandia on kehuttu Fragranticassa.

La Maison de la Vanille -merkillä on useita vaniljatuoksuja! Muistan kokeilleeni vanilles du monde-tuoksuja vuosia sitten ja jotkut tuoksuivat todella ihanalle. Ei vain tullut hankittua silloin.  

Vierailija
1408/19263 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paljon tykkäsin Amor Amorista, ja katsoin; sitä on tarjolla yhä 😊 Ja tykkään edelleen.

Body shopin vaniljatuoksu ihana myös sekä kookos-, mansikka- ja mangokaakaovoit hyvinkin tuoksuvia ja ihanaisia koko vartalolla:)

Vierailija
1409/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääosin kotioloissa. Kaupungille jos laitan jotain, niin yleensä Dolce & Gabbanan Pour femmeä, joka ei ole päällekäyvä vaan pehmeä vaahtokarkki ja vadelma -tuoksu.

Tämän D&G pour femmen sain eilen postissa. Ihana tuoksu, en voi lakata nuusikmasta ranteitani. Paketissa tuli myös Lancomen La nuit Tresor nude, todella hyvä myöskin. Tulee mieleen ylellinen lämmittävä neule. Sopii siis syksyyn vaikka on kookostuoksu.

Vierailija
1410/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun löysin tämän ketjun. Kerrankin aikuisten kanssa voi keskustella järkevästi ilman trollausta.

Jäin juuri eläkkeelle ja innostuin tuoksuista, joita minulla on koko liuta. Työpaikallani oli totaalikielto, koska siellä oli monta herkkää nenää. 😉

Korona blind buy minulla on Cacharelin Noa ja Lolita Lempickan Sweet. Odottelen niitä Fracrance directiltä. Arkena käytän Aqua de Victoria & Lucchino, jonka sain pojaltani ja hänen vaimoltaan ulkomaan tuliaisena. Hyvä, kevyt tuoksu, joka ei tule päälle. Lahjaksi olen saanut myös Chanelin Chance eau fraichen. Hyvä arkituoksu.

Ihastuin jo vuosia sitten Nina Riccin Ninaan, siitä minulla on myös deodorantti, hyvä ja kevyt arkituoksu. Aurinkoon ostin Biothermin eau soleil, lomatuoksuksi, silloin kun aurinkolomalle pääsee. Aika mieto, mutta hyvä tuoksu. Pidän myös Escadan tuoksuista ja kesätuoksuna on ollut Turquise summer, tosin tippa enää jäljellä.

Iltatuoksuina käytän (käytin ennen koronaa, kun nyt ei viitsi riskeerata lähtemällä minnekään) Elisabeth Ardenin Red door, Guccin Gucci, josta minulla on parfyymi ja vartalovoide, Escadan Margaretha Ley, Elisabeth Ardenin 5th avenue, Sonia Rykielin nimikkotuoksu ja yllättäen markettiostona Beckhamin intimately.

Ja monen monta muuta tuoksua löytyy. Käytän tuoksuja todella varovasti, sillä astmaatikkona ja migreeniherkkänä tuoksut voivat laukaista molemmat oireilemaan. Valitsen tuoksut sen mukaan, etten joudu kärsimään ja todellakin pieniä määriä hallitusti. Nyt innostuin tuoksuttelemaan ja koko asunto tuoksuu kuin laivan parfymeria. Onneksi mies lähti töihin, niin pahin pilvi ehtii tuulettua. 😀

Vierailija
1411/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun löysin tämän ketjun. Kerrankin aikuisten kanssa voi keskustella järkevästi ilman trollausta.

Jäin juuri eläkkeelle ja innostuin tuoksuista, joita minulla on koko liuta. Työpaikallani oli totaalikielto, koska siellä oli monta herkkää nenää. 😉

Korona blind buy minulla on Cacharelin Noa ja Lolita Lempickan Sweet. Odottelen niitä Fracrance directiltä. Arkena käytän Aqua de Victoria & Lucchino, jonka sain pojaltani ja hänen vaimoltaan ulkomaan tuliaisena. Hyvä, kevyt tuoksu, joka ei tule päälle. Lahjaksi olen saanut myös Chanelin Chance eau fraichen. Hyvä arkituoksu.

Ihastuin jo vuosia sitten Nina Riccin Ninaan, siitä minulla on myös deodorantti, hyvä ja kevyt arkituoksu. Aurinkoon ostin Biothermin eau soleil, lomatuoksuksi, silloin kun aurinkolomalle pääsee. Aika mieto, mutta hyvä tuoksu. Pidän myös Escadan tuoksuista ja kesätuoksuna on ollut Turquise summer, tosin tippa enää jäljellä.

Iltatuoksuina käytän (käytin ennen koronaa, kun nyt ei viitsi riskeerata lähtemällä minnekään) Elisabeth Ardenin Red door, Guccin Gucci, josta minulla on parfyymi ja vartalovoide, Escadan Margaretha Ley, Elisabeth Ardenin 5th avenue, Sonia Rykielin nimikkotuoksu ja yllättäen markettiostona Beckhamin intimately.

Ja monen monta muuta tuoksua löytyy. Käytän tuoksuja todella varovasti, sillä astmaatikkona ja migreeniherkkänä tuoksut voivat laukaista molemmat oireilemaan. Valitsen tuoksut sen mukaan, etten joudu kärsimään ja todellakin pieniä määriä hallitusti. Nyt innostuin tuoksuttelemaan ja koko asunto tuoksuu kuin laivan parfymeria. Onneksi mies lähti töihin, niin pahin pilvi ehtii tuulettua. 😀

Oooo! Lupaathan kertoa mielipiteesi sekä Noasta (alkuperäinen kaikkien aikojen lemppareitani) että Sweetistä? :) Tämä ketju ei paranna itsekurikampanjaa...

Vierailija
1412/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi edullinen löytö, tilasin Fragrance Directistä Giorgio Beverly Hillsin Gold-tuoksun. Tämä ei ole niitä iänikuisen vanhoja, vaan vuonna 2016 tullut markkinoille. Hinta vain jotain 10 eur.

Gold osoittautui kelpo ruusu/oud - tuoksuksi. Tämähän trendi on nyt vahvana. Oud ei tässä ole sellainen eläimellinen "maatila" oud, vaan pehmeä ja kevyt, sekoitettu hyvin muihin nuotteihin. Joten voisin kuvitella että sopii myös henkilöille jotka eivät ole aiemmin oud-tuoksuja käyttäneet. Lisäksi tässä on ainakin luumua. Ja tietynlaista sokerista makeutta on enemmän kuin esim. Shaghaf Oudissa.

Myös pullo on tosi kaunis musta/kulta -sävyinen. Ihan ok hyvä kestävyys iholla. Yllätyin että tämä on näin varteenotettava "kilpailija" muille kalliimmille kategorian tuoksuille. Pitkään olen miettinyt että voisi ostaa, nyt pistin tilaukseen muiden ostosten ohella. Voin suositella 👌🏻

Vierailija
1413/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sweet kiinnostaa minuakin paljon! Eikö tämä olekin kirsikkatuoksu? Olisi kiva tietää miten paljon ja millaisena kirsikka tässä tulee esiin.

Vierailija
1414/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana bourbon vanilja on Lancomen La Nuit Tresor a la Folie. Siinä vanilja on yhdistetty marjoihin. Tuoksuu todella upealta, ei mielestäni ole raskas, mutta nämäkin ovat vähän tulkinta/makukysymyksiä. Ehkä luokittelisin tämän kuitenkin gourmand-tuoksuksi, mutta marjaisuus tuo siihen keveyttä. Varminta on testata itse, onko liian raskas.

Vierailija
1415/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään etsinyt YSL:n In Love again 1998, mutta jossain ulkomaisessa myynnissä hintaan 165 €. Oli minun lempituoksuni, ostin häitämme varten, kun menimme naimisiin 1998. Nyt jotain erilaisia tuoksuja samalla nimellä :-/.

Pullon korkki on värikäs, turkoosi, tummansininen, vihreä ja punainen - ruudullinen. Tietääkö kukaan, mistä saisin järkevään hintaan? Ei kyllä noin kallis ollut, kun sen aikoinaan ostin.

Vierailija
1416/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään etsinyt YSL:n In Love again 1998, mutta jossain ulkomaisessa myynnissä hintaan 165 €. Oli minun lempituoksuni, ostin häitämme varten, kun menimme naimisiin 1998. Nyt jotain erilaisia tuoksuja samalla nimellä :-/.

Pullon korkki on värikäs, turkoosi, tummansininen, vihreä ja punainen - ruudullinen. Tietääkö kukaan, mistä saisin järkevään hintaan? Ei kyllä noin kallis ollut, kun sen aikoinaan ostin.

Monista hajuvesistä tulee keräilykappaleita ja niiden hinnat nousee.

Esim. itselläni on yksi harvinainen dior, siitä saisi jo lähemmäs tuhat euroa, jos myisin sen.

Vierailija
1417/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monista hajuvesistä tulee keräilykappaleita ja niiden hinnat nousee.

Esim. itselläni on yksi harvinainen dior, siitä saisi jo lähemmäs tuhat euroa, jos myisin sen.

Niin arvelinkin tämän menevän, pitää kiristää nälkävyötä ja säästää tuohon kalliiseen. Jos sen edes enää sitten saisi. Voi kyynel 😢

Vierailija
1418/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi patsuli, ei mikään patchouli.

Ai vähän niin kuin jukurtti ja pitsa? Juu ei kiitos. Jogurtti, pizza ja patchouli - kiitos. Ohis.

Vierailija
1419/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän repesi, kun menin hobby hallin sivuille. Tuli tilattua useampi tuoksu, tosin monikossa. Versacen Bright crystal, Escadan Florida de sol, Naomi Campbell Naomi, GuessIn Girl ja Balmainin Extatic. Kiva kokeilla uusia tuoksuja, mitään en ole aiemmin näistä käyttänyt/ tuoksutellut, joten ihan sokkona.

Vierailija
1420/19263 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei monikossa, vaan minikoossa...voi tätä puhelinta ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme