Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan yleensä 6 suihkausta, 2 kaulalle kummallekin puolelle ja 1 kumpaankin ranteeseen. Välillä saatan myös laittaa lisäksi rintakehälle/rintojen yläosaan. Jos on erityisen vahva tuoksu, niin vain 3 suihkausta. Jos laittaisin vaan yhden tipan niin tuskin tuoksua haistaisi kukaan, itsekään, ja olisi sama kuin en laittaisi tuoksua ollenkaan.
Kyllä aamulla laitan enemmän, ehkä kahdeksan. Sitten päivän mittaan riittää kun vähän täydentää vaikka käsien pesun jälkeen ja ennenkkn on vaik tapaamisia. Einkannata köyhäillä vaan laittaa niin että muutkin huomaa.
Onko kukaan kokeillut atelier colognen tuoksuja? Ainakin stockalle näkyy olevan juuri rantautuneet..
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku antaa vinkkiä, mitä miesten tuoksua kaupasta kokeilisin? Omat suosikit tuoksuissa sitruuna ja inkivääri. Tuntuu niin hakuammunnalta vain mennä kauppaa fiilispohjalta kokeilemaan sattumanvaraisia tuotteita.
https://www.fragrantica.com/perfume/Acqua-di-Parma/Essenza-di-Colonia-9…
Michael Kors: White.
Ei ole enää Suomesta saatavissa.
Tietäisikö kukaan, mistä kannattaisi yrittää etsiä?
Tilasin bond 9, bryant park. alkutuoksu on makea 90-lukua muistuttava ei kovin hyvä, tosi terävä tuoksu. näyttää muutenkin halvalta tuoksulta vaikka maksaa hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaa The Fragrance Shop ja AllBeauty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaa The Fragrance Shop ja AllBeauty.
Katson, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin viikonloppuna Emotionilla ihanan tuoksuista hajuvettä mutta nyt en muista millään sen nimeä! O6mi ihan uusi, niitä oli 3 eri väriä/ tuoksua. Pullot olivat laatikon mallisia ja tämä mun nenään paras oli kokonaan puuterin värinen pullo ja olisiko nimessä ollut sana nude? Hinta 66e. Hitsi, tunnistaakohan kukaan? Pehmeän puuterinen ja lämmin tuoksu. Tuoksui vielä aamulla ranteessani lumoavalta. Tilaisin netistä jos tietäisin nimen.
Olisko Narciso Rodriguezin Poudree? Jos oli, niin Cocopandalta sen 30 ml pullon saa alle 40 eurolla.
Kiitos!! Tämä se taisi olla, tosin myyjä sanoi uutuudeksi ja tämä tuoksu näyttää olevan muutaman vuoden vanha. Sama sille; tilaukseen meni 😊
Nyt syksyllä käytössä on olleet Lalique Soleil, JPG La Belle (tosin tälle pitää olla tietty mielentila, on sen verran makea ja voimakas)... Nyt kohti loppusyksyä mentäessä oon alkanut käyttää enemmän Montalen Intense Cafeta, Ariana Granden Cloudia, ja Manceran Aoud Black Candya (joka on mun uusi ihastus, makea laku/salmiakki-karkkituoksu, jossa nimestä huolimatta ei mun mielestä tuoksu voimakas oud!) Postissa tulossa Swiss Arabianin Casablanca ja Montalen Ristretto Intense Cafe! Etsinnässä: vanilja-kanelituoksu (ehkä Joop! All about Eve, olisko muita ehdotuksia?) taikka muuten mausteinen, mutta makea vanilja... Kuten aikoinaan mun nuoruudessa Yves Rocherin Cap Nature-sarjan vanilja tai Vanille Noire (Secret joku-sarjaa..) Voih mistä tuollaisia vaniljajuttuja vielä saisi? Haluaisin...
Mulla tuli tämän ketjun lukemisesta eläviä nostalgiatuoksumuistoja.
YR Neonatura Cocoon, Serge Lutens Borneo duplikaatti. Käytin tätä teininä ja ei todellakaan ollut sitä mistä muut ikäiseni tykkäsivät: tumman kitkerän suklaan, tupakan ja patsulin tuoksuja, melkein unisex. Muut ostivat Escadaa ja vastaavia hedelmäisiä.
yR Nature pour Homme. Joo, miesten, mutta käytin silti. Ihana raikas ruohon ja kurkun ja kesäkasteen tuoksu.
Lancome Magie Noire ai jai miten seksikäs ja eläimellinen tuoksu!
Käytin myös usein miesten Dior Fahrenheitiä.
Tällä hetkellä Gaultier 2. Minä vaan kaipaan aina tuota melkein miehekästä kuivuutta tuoksuihini, maan ja metsän tuoksuja eikä kukkien ja hedelmien.
Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.
Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).
Gourmandaddikti kirjoitti:
Nyt syksyllä käytössä on olleet Lalique Soleil, JPG La Belle (tosin tälle pitää olla tietty mielentila, on sen verran makea ja voimakas)... Nyt kohti loppusyksyä mentäessä oon alkanut käyttää enemmän Montalen Intense Cafeta, Ariana Granden Cloudia, ja Manceran Aoud Black Candya (joka on mun uusi ihastus, makea laku/salmiakki-karkkituoksu, jossa nimestä huolimatta ei mun mielestä tuoksu voimakas oud!) Postissa tulossa Swiss Arabianin Casablanca ja Montalen Ristretto Intense Cafe! Etsinnässä: vanilja-kanelituoksu (ehkä Joop! All about Eve, olisko muita ehdotuksia?) taikka muuten mausteinen, mutta makea vanilja... Kuten aikoinaan mun nuoruudessa Yves Rocherin Cap Nature-sarjan vanilja tai Vanille Noire (Secret joku-sarjaa..) Voih mistä tuollaisia vaniljajuttuja vielä saisi? Haluaisin...
Ihania tuoksuja sulla! Itselläkin useampia noista, sama maku noiden osalta. Tänä syksynä hankin just Laliquen Soleilin, ihana tuoksu ja pullo. La Belle tulossa, sitä olen haikaillut pitkään. Kiinnostavaa kuulla sun kokemuksia Ristrettosta, mulla Intense Cafe ja miettinyt kannattaako tuota hankkia, onko liian samanlainen. Ja nyt tekisi mieli tilata näyte Black Candysta😆 Mulla Manceralta Holidays, joka on upea kookos/tiare tuoksu, mutta se enemmän kesään kuuluva. Casablanca on ihan mahtava, kestää tosi pitkään iholla, omenainen ja karamellimainen.
Melkein suosittelisin sua kokeilemaan tota Joopin Le Bainia, se on mausteinen ja vaniljainen. Mutta vain melkein, se on vähän riski kyllä sokkona, ja jakaa varmasti mielipiteitä. Itse odottelen myös L'ambre des Merveillesiä Hermesiltä, sen pitäisi olla vähän mausteinen vanilja/ambra tuoksu. Tekisi myös mieli tilata Lattafan Raghba, sitä kehuttu hyvänä vaniljatuoksuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).
Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.
Samoin, käytän aina tuoksua mutta laitan töihin vain vähän. Jos meillä olisi oikeasti tuoksuallerginen, jättäisin sen pois.
Myös esim. konserttiin mennessä laitan vain vähän tuoksua. Vieruskaverin ei pitäisi oikeastaan pystyä haistamaan sitä ollenkaan, vain jos ihminen tulee oikein lähelle. :) - eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli tämän ketjun lukemisesta eläviä nostalgiatuoksumuistoja.
YR Neonatura Cocoon, Serge Lutens Borneo duplikaatti. Käytin tätä teininä ja ei todellakaan ollut sitä mistä muut ikäiseni tykkäsivät: tumman kitkerän suklaan, tupakan ja patsulin tuoksuja, melkein unisex. Muut ostivat Escadaa ja vastaavia hedelmäisiä.
yR Nature pour Homme. Joo, miesten, mutta käytin silti. Ihana raikas ruohon ja kurkun ja kesäkasteen tuoksu.
Lancome Magie Noire ai jai miten seksikäs ja eläimellinen tuoksu!
Käytin myös usein miesten Dior Fahrenheitiä.
Tällä hetkellä Gaultier 2. Minä vaan kaipaan aina tuota melkein miehekästä kuivuutta tuoksuihini, maan ja metsän tuoksuja eikä kukkien ja hedelmien.
Tutulta kuulostaa. Miehisiä tuoksuja käyttänyt, mutta vähän eri tyylisiä kuin sinä. Mulla ollut Bvlgari Homme (woody musk), Dior Homme Cologne (ginger), Mugler Cologne, tuo sama Cocoon, ja L'Occitane Badian (star anise) oli mahtava tuoksuna ja suihkugeelinä.
Nyt suosikki tuoksutyyppi on puuterinen metallisella tvistillä joka tuo siihen särmää. Usein se on seetri joka tekee sen. Tällaisia on käytössä: Armani She, Balenciaga Paris, Eau de Cartier ja Rochas Tocade (2013).
Tuosta "molekyylien murskaamisesta" ranteisiin hieromalla ja tuoksun pilaamisesta sillä tavoin ei tarvitse olla huolissaan. Samanlainen myytti kuin että tuoksu kestäisi vain 2-3 vuotta, että sitä pitäisi laittaa taipeisiin joista lämpimät verisuonet pumppaavat tuoksupilviä ilmaan ja olipa joskus sellainen ajatus että blondeille ja bruneteille piti olla eri tuoksut.
Kaikki liike, koko elämä, on molekyylien murskaamista jos noin ajatellaan. Mutta ne molekyylit on niin minimaalisen kokoisia että ei niiden toimintaa voi suojella tai niitä rikkoa ranteitansa hieromalla. Relax.
Missähän tuota Lalique soleilia pääsisi testailemaan, en ole nähnyt Sokoksella? Stokkaa ei ole täälläpäin.
Onko ketään jotka ovat testanneet jo uuden Shalimarin, Shalimar Philtre:n? Olen odotellut että tulisi kauppoihin, mutta en ole vielä nähnyt.
Löytyykö täältä Narciso Rodriguez-faneja?
Minulla on se valkoinen pullo päivittäiskäytössä, tykkään paljon. Ei mulle kuitenkaan ns. iltatuoksu.
https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-26127.htm…;
Punainen pullo on ehkä upein näkemäni pakkaus! mutta valitettavasti itse tuoksu ei napannut.
https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-Rouge-493…;
Minä tilasin juuri Jean Paul Gaultierin La Bellen ja Paco Rabannen Olympean. La Belleä tuoksutin jo vuosi sitten kun se ilmestyi, tosi hyvä vanilja-päärynä tuoksu. Kiva saada se käyttöön ja kokoelmaan. Olympeakin ollut pitkään ostoslistalla, siinä on jännä suolaisen vaniljan tuoksu, ja häivähdys jotain akvaattistakin, vaikka ei ole missään nimessä vesituoksu. Mielenkiintoisesti luotu tuoksu.