Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19256)

Vierailija
1141/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilolle, joka etsiskeli vihreaa ja pirskahtelevaa tuoksua, oma ehdotukseni marc jacobs decadence. :-)

Vierailija
1142/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän mielestänne hyvin syksyä kuvaava tuoksu?

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Miltä tuo Joop Le bain oikein tuoksuu??? Vielä mietin sen tilaamista, oli jo kerran ostoskorissa mutta tilasin toisen tuoksun joka osoittautui huonoksi.

Joop Le bain = Perjantai-illan räväkämpi baumwolle autoon

(Lupasin hakea tuoksun toisesta kämpästä, ja nyt kun sitä kokeilin, muistin, miksi on jäänyt käyttämättä.)

Samanlaista vahvaa elämäm koulua kuin Paco Rabannen One millionissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Miltä tuo Joop Le bain oikein tuoksuu??? Vielä mietin sen tilaamista, oli jo kerran ostoskorissa mutta tilasin toisen tuoksun joka osoittautui huonoksi.

(Lupasin hakea tuoksun toisesta kämpästä, ja nyt kun sitä kokeilin, muistin, miksi on jäänyt käyttämättä.)

Voi ei 😁 Mä juuri tilasin tuon Le Bainin, odotan ihanaa kanelista ja vaniljaista potpourria

Vierailija
1144/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Voi ei 😁 Mä juuri tilasin tuon Le Bainin, odotan ihanaa kanelista ja vaniljaista potpourria

No kerro sitten, mitä pidit :-D Minusta tuo Le Bain on tuoksukynttilämäinen, enemmän sisustustuoksu kuin naisen parfyymi.

Vierailija
1145/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Ihmepuu, Wunderbaum? Baumwolle on puuvillaa.

Just se! Menin sanoissa sekaisin kun oli niin pökerryttävä elämys.

Vierailija
1146/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Ootko toennut jo höyryistä? 😂 Uskallankohan itse kokeilla ollenkaan. Onneksi se oli vain jotain 20 eur iso pullo. Voi sitten käyttää vaikka huonetuoksuna tai vessassa jos ihan hirveä. Fragranticassa saanut kyllä osin hyviäkin arvioita. Odotan kauhulla..

Vierailija
1147/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Ootko toennut jo höyryistä? 😂 Uskallankohan itse kokeilla ollenkaan. Onneksi se oli vain jotain 20 eur iso pullo. Voi sitten käyttää vaikka huonetuoksuna tai vessassa jos ihan hirveä. Fragranticassa saanut kyllä osin hyviäkin arvioita. Odotan kauhulla..

Toisaalta tykkäsin Calvin Kleinin Secret Obsessionistakin. Tilasin sokkona aika riskillä. Mutta on aivan ihana. Siinä luumua, muskottipähkinää, damaskonruusua, jasmiinia, appelsiininkukkaa, vaniljaa ja santelipuuta. Tuoksuu vähän itämaiselta, tulee mieleen tuhannen ja yhden yön tarinat. Samalla pehmeä tuoksu, mikään nuotti ei ole liian hallitseva. Jos kaipaa lämmintä, paksuun villapaitaan kääriytyessä mukavalta tuntuvaa, mausteista tuoksua, voin suositella. Ja pullo on tosi kaunis. Tämäkin menee kategoriaan "ei ole maailmanloppu jos ei tykkäisikään", hinta niin edullinen nykyään.

Vierailija
1148/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset alkavat iän myötä parfymoida itseään yhä raskaammin ? Se on luotaantyöntävää. Tukahduttava kokemus istua jonkun tai useampien parfyymipilvessä.

Sellainen tuoksu on hyvä, joka H A I H T U U

Muuta Pariisiin niin et voi poistua edes kotiovesta ilman että seisot koko ajan parfyymipilvessä😂 Kaikki on suhteellista

Vierailija
1149/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset alkavat iän myötä parfymoida itseään yhä raskaammin ? Se on luotaantyöntävää. Tukahduttava kokemus istua jonkun tai useampien parfyymipilvessä.

Sellainen tuoksu on hyvä, joka H A I H T U U

Muuta Pariisiin niin et voi poistua edes kotiovesta ilman että seisot koko ajan parfyymipilvessä😂 Kaikki on suhteellista

Ja näin korona-aikaan voi pitää yhtenä suojakeinonakin suihkauttaa oikein kunnon suihkaukset jotain erittäin tymäkkää tuoksua, pysyvät kaikki kaukana 😆 Le Bain voisi olla tähän sopiva

Vierailija
1150/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tykkäsin Calvin Kleinin Secret Obsessionistakin. Tilasin sokkona aika riskillä. Mutta on aivan ihana. Siinä luumua, muskottipähkinää, damaskonruusua, jasmiinia, appelsiininkukkaa, vaniljaa ja santelipuuta. Tuoksuu vähän itämaiselta, tulee mieleen tuhannen ja yhden yön tarinat. Samalla pehmeä tuoksu, mikään nuotti ei ole liian hallitseva. Jos kaipaa lämmintä, paksuun villapaitaan kääriytyessä mukavalta tuntuvaa, mausteista tuoksua, voin suositella. Ja pullo on tosi kaunis. Tämäkin menee kategoriaan "ei ole maailmanloppu jos ei tykkäisikään", hinta niin edullinen nykyään.[/quote]

Secret Obsession on hyvä, se ei vaan kestänyt mun iholla kuin korkeintaan kaksi tuntia, jos sitäkään. Piti myös laittaa nenä kiinni ranteeseen, että tuoksu tuntui. Yhdellä ystävällä on sitä ja testasin. Olen niin kyllästynyt tuoksuihin, jotka eivät kestä yhtään. 

Vierailija
1151/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mielipiteitä teillä on Noasta (Cacharel) ja Voluptesta (Oscar de la Renta)? Onko Volupte miten lähellä Tresoria, fragranticassa moni on sitä mieltä (pidän Tresorista). Kestääkö hyvin? Noaa olen testannut, tavallaan pidän, mutta jotain liian kukkaista siinä on. Tykkäisin, jos Noa olisi enemmän puisempi ja myskiäkin voisi olla lisää vielä siinä.

Vierailija
1152/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tykkäsin Calvin Kleinin Secret Obsessionistakin. Tilasin sokkona aika riskillä. Mutta on aivan ihana. Siinä luumua, muskottipähkinää, damaskonruusua, jasmiinia, appelsiininkukkaa, vaniljaa ja santelipuuta. Tuoksuu vähän itämaiselta, tulee mieleen tuhannen ja yhden yön tarinat. Samalla pehmeä tuoksu, mikään nuotti ei ole liian hallitseva. Jos kaipaa lämmintä, paksuun villapaitaan kääriytyessä mukavalta tuntuvaa, mausteista tuoksua, voin suositella. Ja pullo on tosi kaunis. Tämäkin menee kategoriaan "ei ole maailmanloppu jos ei tykkäisikään", hinta niin edullinen nykyään.

Secret Obsession on hyvä, se ei vaan kestänyt mun iholla kuin korkeintaan kaksi tuntia, jos sitäkään. Piti myös laittaa nenä kiinni ranteeseen, että tuoksu tuntui. Yhdellä ystävällä on sitä ja testasin. Olen niin kyllästynyt tuoksuihin, jotka eivät kestä yhtään. 

Ikävä kuulla, täytyy itse testailla tuota enemmän, uusi tuoksu. Nyt olen laittanut vasta yöksi, niin huono sanoa kestävyyttä.

Vierailija
1153/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Secret Obsession on hyvä, se ei vaan kestänyt mun iholla kuin korkeintaan kaksi tuntia, jos sitäkään. Piti myös laittaa nenä kiinni ranteeseen, että tuoksu tuntui. Yhdellä ystävällä on sitä ja testasin. Olen niin kyllästynyt tuoksuihin, jotka eivät kestä yhtään. [/quote]

Ikävä kuulla, täytyy itse testailla tuota enemmän, uusi tuoksu. Nyt olen laittanut vasta yöksi, niin huono sanoa kestävyyttä.[/quote]

Ehkä tuo tuoksu kestää pitempään vaatteissa, niin kuin monet tuoksut.

Vierailija
1154/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, täytyy itse testailla tuota enemmän, uusi tuoksu. Nyt olen laittanut vasta yöksi, niin huono sanoa kestävyyttä.

Ehkä tuo tuoksu kestää pitempään vaatteissa, niin kuin monet tuoksut.

Joo täytyy kokeilla myös tuota. Donna Acquaa ainakin pakko suihkia vaatteillekin, kun vähän heikompi kestävyys.

Vierailija
1155/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin juuri Lancömen La Nuit Tresor Nude-tuoksun, kun oli alessa Parfumdreamsissa. Olen sitä jo pitkään katsellut. Nuo ovat kaikki ihania tuoksuja.. Tämän tilauksen tein sokkona. Aiemmalla sivulla siitä joku kirjoitti kivasti.

Mulla on tuota just tänään. :) Ihana tuoksu, sopii syksyiseen utuiseen harmauteen kuin nenä päähän tämä vaniljainen kookos ruusunaavistuksineen.

Nonni. Ei kannata tulla tänne palstalle jos haluaa jotain säästöjä sukanvarteen. La nuit Tresor Nude lähti tilaukseen. En malttanut käydä missään testailemassa nyt on niin hyvät suositukset. Voi kun tulisi pian tuo paketti, olen ihan hulluna tuoksuihin jossa on kookosta.

Vierailija
1156/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfyymin käyttö on ilman saastuttamista ja useimmiten epäsosiaalista käytöstä.

Laita vaikka uusi ketju alulle aiheesta. Tässä ketjussa et saa myötätuntoa.

Vierailija
1157/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi olen ajatellut tilata joko Hermesin L'Ambre des Merveillesin, Van Cleef & Arpelsin Bois Doren tai Orchidee Vanillen. Onko jollain kokemusta näistä? Sokko-ostos, kun ei missään pääse kokeilemaan. Eniten mietityttää Bois Dore, nuo muut olisi varmaan riskittömämpiä.

Vierailija
1158/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatteko jotain tiettyä parfyymigurua netissä? Itse pidän Soki-nimisestä brittineitokaisesta. On todella innostunut asiastaan ja hyväntuulisen oloinen. Jeremyäkin joskus seuraan mutta toistaa samoja arviota ja on lipevän ylimielinen tai ainakin näyttää siltä.

Vierailija
1159/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Usko pois, se on lämmin, kodikas ja sensuellikin tuoksu. Tai siis ainakin minun ja monen muun mielestä. Kun olen sitä käyttänyt, on tullut kohteliaisuuksia.  Ei se minusta millään tavalla mikään wunderbaum ole.. 

Vierailija
1160/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraatteko jotain tiettyä parfyymigurua netissä? Itse pidän Soki-nimisestä brittineitokaisesta. On todella innostunut asiastaan ja hyväntuulisen oloinen. Jeremyäkin joskus seuraan mutta toistaa samoja arviota ja on lipevän ylimielinen tai ainakin näyttää siltä.

Jeremy ampuu yli, ja sillä pyörii ne samat suosikit aina. Viimeisimmillä videoilla näyttää jopa vähän tärähtäneen, hirveät silmäpussit ja juttu jotenkin levotonta. :(

Soki on kiva ja hänellä on paljon tietoa ja innostusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän