Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
901/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua! 

Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty. 

Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?

Rakastan Diorin J´Adore in Joy-tuoksua jossa persikkaa ja merisuolaa :)

Tuo on aivan erilainen tuoksu kuin ne muut J´Adoret. Niistä muista en ole koskaan pitänyt, sattumalta testasin tuota kerran tavaratalossa kun en muuta keksinyt, ja se tuntui heti mahtavalta. Oli pakko ostaa :)

Se ilmestyi 2017 eli ne pullot ei tuskin ole vanhentuneita.

Vierailija
902/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän kysymys: Tämän päivän testerit, ja mitä mieltä niistä, eli mitä vasemmassa ranteessa ja mitä oikeassa?

Minäkin testaan yleensä molempiin ranteisiin, ne on tarpeeksi kaukana toisistaan etteivät sotke tuoksuja keskenään :D

Vasen ranne: Bond no9 Chinatown, jännä sekoitus kardemummaa, puusävyjä ja ihan kuin inkivääriä vaikkei siinä pitäisi olla inkivääriä, äsken suihkasin joten saa nähdä miten tämä kehittyy. Tulee mieleen kiinalainen ravintola tai herkkukauppa. Pitäisi myös olla vaniljaa mutten haista sitä ainakaan vielä. Aika kova hinta tosin tämän merkin tuoksuilla.

Oikea ranne: YSL Black Opium, hetken ajan oli luvattua vaniljaa, kahvia ja päärynää mutta nyt 15 min jälkeen on lähinnä rosepippuria ja puuta. Ei jatkoon.

Minulla tuo ChinaTown tuoksuu vielä seuraavanakin päivänä. Ainoa Bondin tuoksu joka pysyy minulla, muut on aika sitruksisen siivousainemaisen vetisiä tai raskaan ja vanhanaikaisen tätikukkamaisia. Tuo on aivan erilainen kuin ne muut ja taitaa olla se sarjan suosituin muutenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan joku tässä ketjussa suositella mulle hajuvettä? Sori jos on vähän ohi aiheen... :) Mutta haluaisin jonkun raikkaan, suht kevyen tuoksun. Siis sellaisella abstraktilla ja hienostuneella tavalla raikkaan, ei mitään överiä valkoiset kukat tai sitrusraikasta. Joskus joillain ohi menevillä haistaa tällaisen ihanan tuoksun, mutta en osaa kuvata sitä tarkemmin. Ei myöskään saisi olla vesimäistä tuoksua, koska saan siitä päänsäryn. Sellainen ehkä metsä, vihreä tee, jotain sellaista. Tuleeko kellään mieleen suosituksia? :)

Minä suosittelen Elizabeth Ardenin White Tea, se pelkkä White Tea, siitä on eri versioita.

Myös Ardenin Green Tea Camellia voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Entä mitä sanotte Calvin Kleinin Onesta? Minusta se on helppo ja edullinen vasta-alkajalle.

Vierailija
904/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua! 

Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty. 

Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?

Rakastan Diorin J´Adore in Joy-tuoksua jossa persikkaa ja merisuolaa :)

Tuo on aivan erilainen tuoksu kuin ne muut J´Adoret. Niistä muista en ole koskaan pitänyt, sattumalta testasin tuota kerran tavaratalossa kun en muuta keksinyt, ja se tuntui heti mahtavalta. Oli pakko ostaa :)

Se ilmestyi 2017 eli ne pullot ei tuskin ole vanhentuneita.

Tää kuulostaa ihanalta, kiitos! Pikkupulloja on näköjään myynnissä, joten voisin investoida sellaiseen ja katsoa miten yhteiselomme alkaa sujua. :D

Vierailija
905/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuoksuni tänään on Burberryn Weekend vaikka onkin arkipäivä. Ei tosin kestä minun ihollani kuin muutamia tunteja.

Vierailija
906/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.

Tuskinpa se parfyymi oli valmistettu vain ja ainoastaan sinua varten 

Vierailija
907/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että minulla on paljon eri tuoksuja (16 pulloa) mutta taisinkin olla väärässä. :)))

Vierailija
908/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua suututtaa, että kaikki tuoksut joista olen pitänyt ja jotka olen ostanut joskus omaksi, on lopetettu, ja monet mitäänsanomattomat luomukset vain jatkavat valikoimissa.

Gucci Accenti, Cacharelin Promesse, Joopin Berlin, alkuperäinen Chloe, YSL:n alkuperäinen Paris, Guy Larochen Fidji, Armanin Gío jne.

Näin on. Tämänhetkinen ylitahmea tuoksumaailma ei ole mukaan mieleen. Luettelit upeita tuoksuja, osa löytyy vielä esim. Notino, parfyymi-klikkaus, yms. nettikaupoista. Fidjiä myydään kaikkialla espanjassa., Myös Promessen nähnyt siellä.

Vierailija
909/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli persikkaa.

Taylor Swift nimikkotuoksu on silkkaa persikkaa. Pullo jonka kaulassa värikäs rinkula ja helminauha.

Vierailija
910/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän kysymys: Tämän päivän testerit, ja mitä mieltä niistä, eli mitä vasemmassa ranteessa ja mitä oikeassa?

Mainitsin aiemmin tilanneeni Notinosta Moschinon Femmen, Salvador Dalin Lagunan, Jil Sanderin Sunin ja Giorgio Beverly Hillsin Redin...

No pitihän ne heti automatkalla testata ranteisiin ja kyynärtaipeisiin - ja kaikki ehdottomasti käytettäviä.

Moschinon Femme on parempi, kuin muistinkaan. Silkkaa taidetta pilkkahinnalla. Jos joku tykkää Must de Cartierista - kannattaa kokeilla. Muistaakseni aavistuksen vähemmän makea - ja se makeus ei kummassakaan ole kuitenkaan sellaista sokerista vaan vain ehkä hiukan vanhanaikaisen naisellista.

Dalin Laguna on hupaisa: se alkaa ihanan retrolla ja keinotekoisella "marine"-nuotilla - joka paremmin tunnetaan miesten tuoksuista. Sit iskee joku täysin yllättävä hedelmäisyys, joka pian kääntyy tosi mausteiseksi - ja pätkii voimallaan useimmat nykyhaisut. Lopuksi taas on havaittavissa jotain kookosta - niin kuin muistetaan taas, et meillähän oli tässä tällainen kesätuoksu käsillä. Aivan pimeä tuoksu... silleen positiivisella tavalla. Ei tosiaan mikään moderni kesätuoksu.

Jil Sanderin Sun on paljon helpompi tuoksu, kuin odotinkaan. Tajuan kyllä sen kasarilopun rannan, mitä tässä haettiin. Täytyy haistella lisää...

Giorgio Beverly Hillsin Red - joka kai tapasi olla varsinainen kasari-powerhouse - jäi noiden edellisten jälkeen totaalisen varjoon. On taidettu vesittää nykyiselleen. Nuuskin sen toki yksinään uudestaan - mut luulen, että tää on pilattu. Onhan se halpaakin nykyään - mut niin moni muukin vanhus. Voisi suositella toimistoon.

Vierailija
911/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmassa Diptyquen Eau Duelle ja oikeassa Diptyquen L'ombre dans l'eau.

Ensin en pidä vasemmasta. Reilun tunnin päästä se alkaa tuoksua aika hyvältä, lämpesin sille enemmän ja enemmän. Täytyy kokeilla uusiksi ja ehkä kävisi kerrostamiseen, kaipasin aavistuksen makeutta tai jotain raikkautta.

Oikeaan taas rakastuin heti. En edes yleensä pidä vihreistä tuoksuista. Tämä on niin raikas ja luonnollinen. Mutten ole kuitenkaan varma haluanko tuoksua siltä.

Minun on kokeiltava näitä uudelleen ja erikseen. Ja ehkä molempia yhdessä kerrostaen. Tosin tulisi aika kalliiksi ostaa kaksi Diptyquen tuoksua kerralla.

Vierailija
912/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli persikkaa.

Taylor Swift nimikkotuoksu on silkkaa persikkaa. Pullo jonka kaulassa värikäs rinkula ja helminauha.

Ja vähän vanhemmista muistaisin Dalin Dalissimen. Tais olla sekä persikkaa että aprikoosia - mut muistoni on kai jostain neljännesvuosisadan päästä 🙂

Vierailija
913/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parfyymeja tunteva, vaan lähinnä lähdin kyselemään neuvoja teiltä viisaammilta. Mulla olis hakusessa sitruksinen tuoksu. Osaisko joku auttaa löytäämään sellaisen? Vuosia sitten käytin jotain Bodyshopin sitruunatuoksua, siitä tykkäsin kovasti mutta sitä ei enää valmisteta. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa!

Vierailija
914/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quite=Vierailija]

...Jenkkiverkkokauppa Fragrancenetistä voi välillä löytyä vaikka mitä lopetettuja tuoksuja, mutta sieltä tilatessa tullimaksuja.

...

Jos tilaus on alle 150,- - ei kai tule tullia - pelkästään arvonlisävero... eli se pyöree vartti lisää hintaan. Se vero tais koskee myös lähetystä - eli kantsii hoitaa se jollain ilmaiskoodilla...

Oon pari kertaa tilannut FragranceX:ltä jonkun setin, kun halunnut jotain vaikeasti Euroopasta saatava löyhkää - ja samalla siinä on mennyt joku tuttu halpa hajustekin...

Lähinnä, et ei sitä tullausta kannata pelätä jonain pelottavana ja vaikeena: kuriiri-firma on lähettänyt ihan suomeksi viestin, et tullaavatko he korvausta vastaan - vai tullaanko itse heidän ohjeidensa mukaan - jotka ovat varsin helpot.

Oon sitä paitsi saanut ne jenkkipaketit nopeammin kouraan, kun samaan aikaan lähetetyn kotimaisen - kotiovelle vielä tuotuna 🙂

Vierailija
915/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole parfyymeja tunteva, vaan lähinnä lähdin kyselemään neuvoja teiltä viisaammilta. Mulla olis hakusessa sitruksinen tuoksu. Osaisko joku auttaa löytäämään sellaisen? Vuosia sitten käytin jotain Bodyshopin sitruunatuoksua, siitä tykkäsin kovasti mutta sitä ei enää valmisteta. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa!

Lanvin: A girl in Capri. Todella ihana sitruunainen tuoksu, edullinenkin.

Vierailija
916/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon valitettavasti missannut BodyShopin sitruunan - mut monilla vanhoista hajuvesitaloista on se joku klassinen sitruksinen cologne.

Hermes'llä tais olla useampikin upea sitrustuoksu - mut koska sitrukset ovat varsin haihtuvia - joku halvempikin saattaisi kelvata...

Elizabeth Ardenin Eau Fraiche on mun mielestä kiva tytteä sitrus - ja maksaa tyyliin kympin/100ml - mut saattaa olla tilauskamaa...

Vierailija
917/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanvin: A girl in Capri. Todella ihana sitruunainen tuoksu, edullinenkin.

Lisään: Dolce & Gabbana: Light Blue, Chanel: Chance eau Fraiche, Versace: Versense, edullinen ja söpö, huonetuoksuksikin sopiva Betty Barclay Pastel Lemon

Vierailija
918/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos vastauksista koskien sitruksisia tuoksuja! Kiva tietää, että AV:lla vielä on ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä :)

Vierailija
919/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Malone Grapefruit on kivan sitruksinen.

Vierailija
920/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni vaikuttaa tykkäävän Jo Maloneista. Nyt muotia?