Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
881/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasiko kukaan joskus hypen aikaan sitä Child-tuoksua?

Muistan että jenkkijulkkikset hehkuttivat sitä joskus aikoinaan.

Vierailija
882/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Coach -tuoksuista? Sarjassa on jo monta tuoksua, joista testailin lauantaina Coach Dreamia. Minusta se oli todella miellyttävä ensikokeilulla.

Kokeile myös Coachin nimikkotuoksua. Pohjalla oleva nahantuoksu on jotenkin koukuttava - samoin päärynän makeus.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on sellainen voimakas ohut pistävä kukkaistuoksu, joka on nyt muodissa? Ei mitään lämpöä tai mausteisuutta. Kaksi eri naista lenkkipolulla tullut vastaan jotka tuoksuvat voimakkaasti sellaiselta ja siis samalta keskenään. Rakastan tuoksuja mutta se on aika tainnuttava haju.

Etten sitä erehtyisi ainakaan sokkona ostamaan, lentäisi kaaressa roskikseen.

Patchouli?

Ei patchouli, vaan nimenomaan jotain pistävlä valkoisia kukkia ilman patchoulia tai muuta, joka toisi vähän syvyyttä.

Elie Saabin Le parfum tai sitten voi olla Chanelin Gabrielle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kellään Aerinin tuoksua Lilac Path? Mitä pidätte? Onko selkeä syreeni, entä onko kovin voimakas? Pidän syreenin tuoksusta, mutta en kestä hirveän voimakkaita hajuvesiä.

Testaa Frederic Mallen En passant -tuoksua. Siinä on syreeniä. Kaunis tuoksu, ei vaan sovi minulle.

Vierailija
884/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tuoksuintoilija, mutta kysyn siltä varalta, että joku tietäjä sattumalta osaisi neuvoa: Pidin aikoinaan Versacen Versus-tuokusta naisille, pullo oli muistaakseni aika simppeli, violettia ja jotain sellasta. Mutta onkin käynyt ilmi, että sitä ei saa enää mistään Suomessa. Onko tietoa mistä sitä vielä löytyisi?

Vierailija
885/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän kysymys: Tämän päivän testerit, ja mitä mieltä niistä, eli mitä vasemmassa ranteessa ja mitä oikeassa?

Vasemmassa ranteessa Flowerbomb. Laitoin tätä näytettä viimeksi joskus kevättalvella, ranteen lisäksi kaulaan ja kaverit sanoivat että tuoksun ihan karkkikaupalle. Jännä ettei tämä ole mikään gourmand-tuoksu mutta muuttuu sellaiseksi minun iholla. Tämä tuoksuu sille mille halusin Pradan Candyn tuoksuvan. Saattaisi olla sopiva hankinta ensi talvelle. En haista tässä pistävää patsulia, enemmän sitä orkideaa, appelsiinikukkaa ja makeaa myskiä.

Oikeassa ranteessa Valentinon Donna Born in Roma. Siis tämä on paljon parempi kuin se Valentino Donna, joka mentiin ilmeisesti muuttamaan huonompaan suuntaan tänä vuonna kun merkki myytiin L´orealille, mutta tässä on jotain syvällisempää marjaa ja kukkaa ja hienostunutta bourbon-vaniljaa. Ei ole yhtä puuterinen, puinen ja persikkainen kuin Valentino Donna.

Donna Aquan valmistus on ilmeisesti lopetettu mutta sitä saa vielä nettikaupoista. Harmi, että mistään ei löydy testereitä tästä, olisin kiinnostunut.

Donnasta kun puhutaan, niin uusin ostokseni on Trussardin Donna. Koitin Tallinnan Kaubamajassa ranteeseen ja ajattelin, että ihan kiva. Jatkoin jo matkaa ja puolen tunnin kuluttua tuoksu muuttui tosi ihanaksi. Onneksi ehdin poiketa hakemaan pullollisen.

Vierailija
886/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quite=Vierailija]En oo tuoksuintoilija, mutta kysyn siltä varalta, että joku tietäjä sattumalta osaisi neuvoa: Pidin aikoinaan Versacen Versus-tuokusta naisille, pullo oli muistaakseni aika simppeli, violettia ja jotain sellasta. Mutta onkin käynyt ilmi, että sitä ei saa enää mistään Suomessa. Onko tietoa mistä sitä vielä löytyisi?[/quote]

Tästä on tullut oikea unicorn, ei sitä taida löytyä enää helpolla mistään, ehkä hyvällä tuurilla voisi tulla jokin erä myyntiin jossain. Jenkkiverkkokauppa Fragrancenetistä voi välillä löytyä vaikka mitä lopetettuja tuoksuja, mutta sieltä tilatessa tullimaksuja.

Itsekin tykkäsin tästä, ja mulla on vielä jäljellä 1 pullo jonka ostin Sokoksen joulualesta joskus 4 tai 5 v sitten. Jokin aika sitten vasta avasin ja otin käyttöön ja on vielä ihan hyvä, ei ole pilaantunut. Tätä käytänkin nyt sitten säästellen.

Vierailija
887/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo tuoksuintoilija, mutta kysyn siltä varalta, että joku tietäjä sattumalta osaisi neuvoa: Pidin aikoinaan Versacen Versus-tuokusta naisille, pullo oli muistaakseni aika simppeli, violettia ja jotain sellasta. Mutta onkin käynyt ilmi, että sitä ei saa enää mistään Suomessa. Onko tietoa mistä sitä vielä löytyisi?

Tästä on tullut oikea unicorn, ei sitä taida löytyä enää helpolla mistään, ehkä hyvällä tuurilla voisi tulla jokin erä myyntiin jossain. Jenkkiverkkokauppa Fragrancenetistä voi välillä löytyä vaikka mitä lopetettuja tuoksuja, mutta sieltä tilatessa tullimaksuja.

Itsekin tykkäsin tästä, ja mulla on vielä jäljellä 1 pullo jonka ostin Sokoksen joulualesta joskus 4 tai 5 v sitten. Jokin aika sitten vasta avasin ja otin käyttöön ja on vielä ihan hyvä, ei ole pilaantunut. Tätä käytänkin nyt sitten säästellen.

Ohhoh, hyvä kun ostit varastoon, olen kateellinen! Itsekin päädyin tolle sivustolle, mutta en uskaltanut vielä tilata. Ehkä Versace joskus alkaa tuottaa sitä uudestaan, sitä odotellessa... 

Vierailija
888/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään kokemuksia / muistoja Oscar De La Rentan Voluptè -tuoksusta? Tilasin sen nostalgisen mieli-muistikuvan perusteella ja siinä on kyllä jotain koukuttavaa ja kiehtovaa. En saa ihan täysin kiinni yksittäisistä tuoksuista ja välillä se on aavistuksen liian voimakas, mutta vielä voimakkaammin se vetää puoleensa. Ja rakastan pullon kulta-vihreää designia!

Oikea ysäripommi :D Tulee mieleen nuoruuden teknoklubit ja -musa. Toi peitti tehokkaasti hien hajut meillä naisilla.

SIinä on aika erikoinen sekoitus mimoosaa, kieloa, narsissia, santelipuuta, vesi- ja hunajamelonia.

Tuon jälkeen siirryin Boucheronin Jaipur-tuoksuun, se oli minun nenään askeleen tyylikkäämmän ja hedelmäisemmän tuoksuinen versio tuosta Voluptesta persikkoineen ja ananaksineen, eli ei enää yhtä raskas. Huomasin että Fragrantican käyttäjät olivat havainneet saman yhtälön Volupten ja Jaipurin välillä!

Oi hitsi kun olisin tajunnut tilata tuon Jaipurin... otin nimittäin Boucheronin "perustuoksun" samaan kyytiin ja se meinaa olla omaan nenään jo liian tymäkkä, vaikka siihen tosi nostalgisia ja lämpimiä muistoja liittyykin.

Vierailija
889/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Coach -tuoksuista? Sarjassa on jo monta tuoksua, joista testailin lauantaina Coach Dreamia. Minusta se oli todella miellyttävä ensikokeilulla.

Kokeile myös Coachin nimikkotuoksua. Pohjalla oleva nahantuoksu on jotenkin koukuttava - samoin päärynän makeus.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on sellainen voimakas ohut pistävä kukkaistuoksu, joka on nyt muodissa? Ei mitään lämpöä tai mausteisuutta. Kaksi eri naista lenkkipolulla tullut vastaan jotka tuoksuvat voimakkaasti sellaiselta ja siis samalta keskenään. Rakastan tuoksuja mutta se on aika tainnuttava haju.

Etten sitä erehtyisi ainakaan sokkona ostamaan, lentäisi kaaressa roskikseen.

Patchouli?

Ei patchouli, vaan nimenomaan jotain pistävlä valkoisia kukkia ilman patchoulia tai muuta, joka toisi vähän syvyyttä.

Elie Saabin Le parfum tai sitten voi olla Chanelin Gabrielle?

Kuvauksesi sopii hyvin siihen, miten koen suositun Armanin Si-tuoksun. Pistävä kukkaistuoksu. en pidä. Se tuoksuu juuri tuolta.

Vierailija
890/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tein kyllä mielettömän hyvän tuoksulöydön, Reminiscencen Les Notes Gourmandes Dragee. Tässä tuoksuu mantelinen, makea marsipaani yhdistettynä vaniljaan. Lisäksi tässä tuoksuu ainakin luumu ja kardemumma.

Olen ihan ekstaasissa tästä, siis niin jotenkin uniikki ja ihana tuoksu. Jos tykkää gourmand tuoksuista niin voin todellakin suositella tätä. Vanilja ei ole hallitseva, ei ole sellainen tyypillinen vanilja gourmand, mistä kyllä niistäkin pidän, vaan tässä tuoksuu eniten tuo marsipaani. Ihan kuin olisi jotain vaahtokarkkimaistakin tuoksussa.

Apua, nyt tekisi mieli testata niitä muitakin Les Notes Gourmandes tuoksulinjan tuoksuja kun tämä oli niin loistava.

Vierailija
891/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan joku tässä ketjussa suositella mulle hajuvettä? Sori jos on vähän ohi aiheen... :) Mutta haluaisin jonkun raikkaan, suht kevyen tuoksun. Siis sellaisella abstraktilla ja hienostuneella tavalla raikkaan, ei mitään överiä valkoiset kukat tai sitrusraikasta. Joskus joillain ohi menevillä haistaa tällaisen ihanan tuoksun, mutta en osaa kuvata sitä tarkemmin. Ei myöskään saisi olla vesimäistä tuoksua, koska saan siitä päänsäryn. Sellainen ehkä metsä, vihreä tee, jotain sellaista. Tuleeko kellään mieleen suosituksia? :)

Minä suosittelen Elizabeth Ardenin White Tea, se pelkkä White Tea, siitä on eri versioita.

Vierailija
892/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poeme on kyllä yksi parhaista tuoksuista joita olen käyttänyt.

En osaa sanoa mikä olisi vastaava tai samantyyppinen tuoksu.

Venäläiset suosii tota :)

Niin varmaan. Kyl ne varmaan suosii niitä poisoneita, opiumeja ym..

Ja mulle on ihan sama mitä muut käyttää vaan se mikä itselle sopii on hyvä. Itse olen sellainen että on vaikea löytää tuoksua ja tuo on hyvä.

T: poeme käyttäjä

Vierailija
893/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poeme on kyllä yksi parhaista tuoksuista joita olen käyttänyt.

En osaa sanoa mikä olisi vastaava tai samantyyppinen tuoksu.

Venäläiset suosii tota :)

Niin varmaan. Kyl ne varmaan suosii niitä poisoneita, opiumeja ym..

Ja mulle on ihan sama mitä muut käyttää vaan se mikä itselle sopii on hyvä. Itse olen sellainen että on vaikea löytää tuoksua ja tuo on hyvä.

T: poeme käyttäjä

Mihinkähän nämä yleistykset perustuvat.. Poeme on hieno, klassinen tuoksu.  

Vierailija
894/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kotoilupäivän tuoksuni on Rihannan Nude.  Makea ja kodikas, sensuellikin.

Vierailija
895/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taman paivan kotituoksuna toimi Xerjoff Lira :-)

Vierailija
896/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo Aerin lilac path.....oli aika voimakas , ei selkeä syreeni. Omasta mielestäni ainakaan. Kandee tuoksuttaa ennen ostamista. Itse ostin sokkona. Ei sopinut minulle. Oli vähän mummomainen. Voisin kuvitella 80+ käyttävän vastaavaa. Myin omani pois.

Ja kukahan sinäkin olet ylimielisenä dismissaamaan "mummo"tuoksuksi yhtään mitään?

Minun ihollani Lilac Path tuoksuu aika autenttisena syreenituoksuna. Siinä on yhtä hienostunut tuoksu kuin toisessa Aerinissani, Hibiscus Palmissa. Kesto siinä 4-5 tuntia, tuoksuvana (sillage) ei kovin vahva, mutta sopiva juuri minulle. Itse olen pitänyt paljon Lilac Pathistä, en vain raaski käyttää sitä muulloin kuin kevät-kesällä syreenien aikaan, koska se on niin kallis. :D

Ja kahdeksaankymppiin minulla on vielä vuosikymmeniä matkaa. :)

Vierailija
897/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuoksuja teillä on?

Laskin äsken että minulla on 32 näytettä, 36 pulloa ja arkistoiduissa eli niissä vanhoissa pulloissa jotka säästän aina ja joissa pienet jämät pohjalla, oli 22 kpl.

Mulla on 5 pulloa ja joskus iskee morkkis että eikö vähemmällä pärjää.

Vierailija
898/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tänään Versacen Pour Femme. Ilmeisesti Pohjois-Amerikan puolella vaikeasti saatavilla, mutta Notino.fi:ssä kaikki pullokoot hyvin saatavilla, ostin 50-millisen (liittyy siis sarjaan YouTube made me buy it). Tähän vuodenaikaan ehkä hieman keveän keväinen syreenin, jasmiinin, wisterian (sinisade kai suomeksi) ja hedelmäisen guavan nuottien tuoksu, mutta halusin uutta tuoksuani käyttää ja tykkään tästä ihan oikeasti!

Vierailija
899/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä 37 tuoksua, näytteet vielä erikseen.

Vierailija
900/19263 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua! 

Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty. 

Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?