Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
721/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fragranticassa usein valitetaan siitä, että vanhoista klassikkotuoksuista tehdään laimeita nykyversioita. Yksi tällainen on Diorin Dune, jota käytin 90-luvulla. Testasin nyt tätä uutta parjattua versiota, enkä edes usko, että mitään muutoksia siihen on tehty. Ihan samalta tuoksui kuin silloin ennen! 

Kuinkahan paljon faktaan nuo jotkut oletukset tuoksujen uudelleenmuokkauksesta perustuvat..

Tämä vastaa minun kokemustani. Uskoisin sen johtuvan muuttuneesta lainsäädännöstä, eli tiettyjen kemikaalien tai ainesosien saatavuus voi muuttua. Tuoksut olivat minustakin ennen merkittävästi voimakkaampia ja kestävämpiä, nykyään helposti vetisiä.

Vierailija
722/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paras ketju ikinä! Luen tätä kuin dekkaria tai matkakirjaa. On IHANAA kun osaatte kertoa hajuvesistä noin hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escadan Cherry in the Air. Harmi vaan kun ei saa oikeen mistään enää. Hullulta päiviltä & laivalta tuli aina hamstrattua.

Vierailija
724/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri Versacen Woman tuoksun. Muistan joskus 90-luvulla haistaneeni sitä ja oli ihana. En vain silloin ostanut. Nykyään on hyvän hintainen.

Vierailija
725/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kovasti Estée Lauderin Pleasures Delight -tuoksusta. En ole löytänyt sitä enää vuosikausiin mistään. Mikähän olisi samantyyppinen? Perus-Pleasures on jotenkin liian "mummomainen" :)

Vierailija
726/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden kohta hakemaan viimeisintä sokko-ostostani postista, satuin löytämään sen Hobby Hallista edullisesti, mistään muualta en. Jännittää! Kerron kun palaan. Pari YouTube-parfyyminaista kovasti kehui tätä tuoksua. Kyseessä Joop! Le Bain.

Le Bain on herkullinen - ja stydiä kamaa, kuten valmistajaltaan voi odottaakin. Mulle tuli siitä aina kaneli mieleen, vaikkei sitä ole listattu aineksekseen. Ehkä se on vain sen tonkapavun, ambran ja vaniljan yhdistelmä, minkä koin kaneliseksi.

Joop! Le Bain otti minua aika pahasti henkeen. Ehkä tuo tonkapapu-aldehydi-ambra-vanilja-patsuli tekee siitä pällekäyvän? Patsulista tulee myös usein läpi sellainen suitsukemainen voimakas haju. Tuossa tuoksussa oli itse asiassa vähän sellaista samaa mitä tiettyjen etnisten ryhmien suitsukemaiset tuoksut sisältää. Joskus meinaa tukehtua siihen hajuun esim. bussissa.......

Siksi koin että Joop! Femme on helpompi ja käyttäjäystävällisempi tuoksu :)

Fragranticassa tuota Le Bainia oli verrattu Givenchyn Pii-miestentuoksuun. Sehän on aika makean voimakas, muistan kun mieheni testasi sitä kerran laivalla, ja se puseron hiha haisi sille vielä parin pesun jälkeen :o

Vierailija
727/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin pidin Chopardin tuoksuista, ostin ulkomailta.

Casmir oli vanilja-hedelmäinen, ja Wish oli parempi, herkullisempi versio Angelista, muttei yhtä raskas. Neste saman väristä kuin Angelissa mutta pullo on timantin näköinen.

Onkohan nuo Chopardit muuttuneet huonommiksi 10 vuodessa?

Perus-Angel muuttuu myrkkymäiseksi minun iholla, ensituoksu on hyvä noin 15 min ajan.

Angelista pidin joskus sellaisina kukkaisversioina jotka kuuluivat Garden of Stars-sarjaan vuonna 2005, niitä oli Lys, Violette, Rose ja Pivoine (haha tuo setti alkaa melkein jo kuulostaa Pokka Pitää-sarjan Hyacinth Bucketin siskoilta) ;D ;D 

Varsinkin tuo Rose oli ihana. Harmi ettei noita enää saa, ja sitten jos ne tulisi takaisin, niin ne tulisi tietysti huonompina markkinoille kuten kaikki muukin.

Vierailija
728/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin pidin Chopardin tuoksuista, ostin ulkomailta.

Casmir oli vanilja-hedelmäinen, ja Wish oli parempi, herkullisempi versio Angelista, muttei yhtä raskas. Neste saman väristä kuin Angelissa mutta pullo on timantin näköinen.

Onkohan nuo Chopardit muuttuneet huonommiksi 10 vuodessa?

Perus-Angel muuttuu myrkkymäiseksi minun iholla, ensituoksu on hyvä noin 15 min ajan.

Angelista pidin joskus sellaisina kukkaisversioina jotka kuuluivat Garden of Stars-sarjaan vuonna 2005, niitä oli Lys, Violette, Rose ja Pivoine (haha tuo setti alkaa melkein jo kuulostaa Pokka Pitää-sarjan Hyacinth Bucketin siskoilta) ;D ;D 

Varsinkin tuo Rose oli ihana. Harmi ettei noita enää saa, ja sitten jos ne tulisi takaisin, niin ne tulisi tietysti huonompina markkinoille kuten kaikki muukin.

Omistan sekä Casmirin että Wishin. En osaa sanoa, onko niihin tehty muutoksia kun olen itse hankkinut ne vasta muutama vuosi sitten, sokkona netistä molemmat. Casmiria en juurikaan ole käyttänyt, varsinkaan julkisesti. Jotkut tuoksunuotit siinä tökkivät, vaikka toisaalta on ihan hyvä tuoksu hillitysti käytettynä. Syksyyn ja talveen sopivampi minusta. Wishistä tykkään enemmän, voisin jopa hankkia uuden pullon kun tämä tyhjenee. Kuitenkin lähinnä ilta- ja biletuoksu minulle, kestävä ja voimakas.

Vierailija
729/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ensi suihkaus Joop Le Bain on otettu ja olen samaa mieltä teidän kanssanne, jotka tästä tuoksusta kirjoititte, että on aika stydiä kamaa! :D  Tämä on tarkoituksella mun muista tuoksuista poikkeava. Shalimarista en pidä, siinä on jokin vivahde, joka tökkii pahasti. Le Bain on hyvin vahva tuoksu, mullekin tulee mieleen kaneli ja sitten.. tupakka - ihan myönteisesti kuitenkin.

Tämä on tällainen "tässä minä tulen, enkä aio antaa periksi!" fiilis. Itsevarma ja vahva.

Jännä kontrasti vaatimattoman pullon ja suurieleisen tuoksun välillä.

Vierailija
730/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin kovasti Estée Lauderin Pleasures Delight -tuoksusta. En ole löytänyt sitä enää vuosikausiin mistään. Mikähän olisi samantyyppinen? Perus-Pleasures on jotenkin liian "mummomainen" :)

Onko Lancomen La Nuit Tresor sulle tuttu? Saattaisit pitää siitä tuon perusteella. 

Vierailija
731/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuollainen merkki on kuin Juliette has a Gun? :D Notinossa myydään.

Ilmeisesti jokin uusi julkkisten suosima niche?

Kellään kokemuksia? Minkä tuoksutalon tuoksuja muistuttavat, vai ovatko aivan erilaisia kuin muut?

Juliet has a Gunilla on jokin kulttimaineessa oleva hajuvesi, nimeltään "Not a Perfume". Tätä monet kehuvat, itse en ole tuoksutellut, mutta kiinnostaisi tilata näyte.

Not a Perfume on parfyymimaailman hipstereitä, osiin purettu, vain yksi molekyyli, Ambroxan (meripihkainen). Tykkäät tai et, yhdistelet tai et.

Musta tämä nykyinen layeringvillitys on tavallaan vähän hassu. Haluan hajuveteni yhdessä pullossa, kokonaisena tarinana, en kahdessa eri osassa tee-se-itse -menetelmällä. Olen vanhanaikainen. :)

Minä "osaan" kerrostaa vain parit Jo Malonen tuoksut :D Mutta koska ne kaikki on tehtykin sopimaan tavalla tai toisella yhteen, ja ne on cologneja eikä eau de toiletteja joten lopputulos ei ole tyrmäävä tai sekava.

Harmi että Blue Agava & Cacao lopetettiin, mutta luin Fragranticalta että kuulemma tulossa takaisin! Lämmin, kevyt kaakaomainen tuoksu jota sitrukset hieman raikastavat. Aion heti ostaa kun tulee, mieheni piti tuosta tuoksusta myös.

Muut suosikit ovat laakerilehtimausteinen, karhunvatukkainen ja greippinen Blackberry & Bay, sekä Wild Bluebell joka tuoksuu yllättävän aidoille kissankelloille, koska aidothan on monissa maissa rauhoitettuja, sekä vähän kieloa sen rinnalla.

Red Roses on ihanan puhdas ruusutuoksu niille jotka pitävät romanttisista muttei liian tunkkaisen päällekäyvistä ruusutuoksuista ja siinä on pohjalla hieman mehiläisvahan ja orvokin tuoksua.

Noissa neljässä on hyvä kestävyys cologneiksi, mutta ne muutaman kertana yhteensä 15 muuta kokeilemaani haihtuivat minulla puolen tunnin sisään. Osa oli liian hedelmäisiä, jokin niistä oli sellainen makea hunajatuoksu kun olisi kaatanut siirappiset cocktailhedelmäsäilykepurkin nesteet ranteelle. Tottakai ulkona ampiainen kävi saman tien kimppuun heti kun astuin liikkeestä ulos! Sitten tuoksu haihtui yllättäen pois. Aika erikoista.

Oli myös jokin jännä basilikatuoksu, ja se merisuola, mutta niitä en ostanut. Sain joskus kauan sitten näytteet.

Sitä Nutmegia en koskaan ehtinyt kokeilemaan, sitähän on kehuttu paljon. Ei mitään hajua miksi sekin lopetettiin.

Mulla on Blackberry&Bay ja se on ihanan raikas tuoksu. Siitä tulee kevät mieleen, talvellakin. English Pear& Freesiaakin kävin haistelemassa sen vähän aikaa, mitä Jo Malonet olivat Turun Stockmannilla, mutta päädyin sitten tuohon ostamaani. Mahdollisesti vielä joskus tilaan EP&F:n, mutta saa nyt nähdä.

Laitoin juuri tuon Blackberry and Bayn tilaukseen ihan vain sen perusteella mitä siitä tässä ketjussa olen lukenut. Pientä piristystä elämään. 

^Sokkona ostettu Jo Malonen Blackberry & Bay saapui tänään enkä meinaa päästä yli siitä kuinka ihana tämä on. Minulla on arkikäytössä Cleanin Fresh Laundry sekä Blossom, ja Calvin Kleinin Eternity Summer jostain vuosien takaa. Myös Davidoffin Cool Waterista pidän kovasti.  Tämä Blackberry & Bay menee niin tähän samaan, sopii just mun pirtaan.

Saatan jatkaa korona-ajan sokko-ostoksia, kuten ilmeisesti muutama muukin täällä. :)

Vierailija
732/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tämän ketjun lukemisen kesällä enkä kehtaa kertoa kuinka monta tuoksua olen hankkinut sen jälkeen. Täytyy järjestää lipastoon joku paikka osalle ettei kaikki ole valossa esillä. Mielenkiintoista pohdiskella mitä eri nuotteja tunnistaa ja ihailla kauniita pulloja.

Tänään tilasin Adidaksen Born Originalin kun tuossa aiemmin niin kehuttiin ja nyt alkoi kiinnostamaan tuo Versacen Woman.

Vierailija
733/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen kokeillut Tom Fordia, se valkoinen pullo, oli mieleinen, ehkä hankintalistalle.

Vierailija
734/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kaivoin esiin Slava Zaitsevin tuoksun Maroussia. Ihanan raskas ja hieman itämainenkin tuoksu!

Saakohan tuota Suomesta?

Vierailija
735/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Chanelin tuoksuja enää missään saatavilla? Ovat näköjään poistuneet Sokokselta, Stokkalta ja kaikista kemikalioista.

Vierailija
736/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prada Candy on aivan ihana tuoksu! Se tuoksuu Äidille:) En ymmärrä miksi se on joskus jopa alessa.. 3 pullos käyttänyt ja aina saan pos palautetta

Vierailija
737/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Chanelin tuoksuja enää missään saatavilla? Ovat näköjään poistuneet Sokokselta, Stokkalta ja kaikista kemikalioista.

Turun Stockmannilla oli ainakin vielä eilen ;)

Vierailija
738/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Chanelit poistuneet..

Vierailija
739/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin täysin Chanel Beigeen! Se on ainoa, mitä enää käytän. Ehkä vuoden päästä joku muu.

Vierailija
740/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Chanelit poistuneet-tyyppi trollasi. Stockalta ja Sokokselta sekä Emotionista ja Kicksistä saa Chaneleita! Olin juuri tuoksukierroksella Stadin keskustassa.