Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
701/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellä kokemusta Issey Miyake Rose&Rose edp? Olen käynyt tuoksuttelemassa ja houkuttaisi ostaa.

Vierailija
702/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ihmettä parille tuoksulleni on tapahtunut. Kellään kokemusta samasta?

Toinen oli D&G TheOne, kahden vuoden takaa.

Toinen oli Jimmy Choo Flash-jotain noin neljän vuoden takaa.

Säilön niitä pimeässä ja sopivan viileässä. Minulla on 80 tuoksupulloa keräilyjemmassa joissa puolet tai vähemmän jäljellä, tuoksuja jopa YLI  20 vuoden takaa jotka ovat yhä hyvän tuoksuisia ja pullot siistejä eikä vuotoja ole ollut.

Nuo kaksi pulloa olivat nimittäin alkaneet vuotamaan siitä spraysuuttimen kohdalta, eli kun avasin korkit pitkästä aikaa ja järjestelin pulloja, niin ne korkkien sisustat oli aivan tahmeita ja tuoksut haisivat härskiintyneille ja pullon suulla tarttui sormet niihin kiinni ihan tahmeina, ja ihan kuin siinä D&G:ssa olisi ollut homeen tapaista vihertävän sinertävää! Hyi!

Onko noiden pullojen korkit tai sprayt falskanneet, ja sen takia sisältö alkanut nousta pintaan ja vuotamaan korkin seudun tahmeaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana ketju!

Onko kellään kokemusta Annick Goutalin parfyymeista? Ovatko kovin vahvoja jne.?

Vierailija
704/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihana ketju!

Onko kellään kokemusta Annick Goutalin parfyymeista? Ovatko kovin vahvoja jne.?

Sen verran mitä olen noin 10 erilaista kokeillut, niin muistelisin että elegantteja, kevyitä, ei paras mahdollinen pysyvyys mutta silti pysyvämpiä kuin Jo Malonen colognet. Mikään niistä ei tosin jäänyt oikein kirkkaasti mieleen. Tuolta voi tilata mm. Goutalin näytteitä, maksavat 4.60 - 6.80 eur kappale.

https://www.notino.fi/

Kohdasta Fragrances ja siellä Fragrance Samples, sen alla pystyy hakea merkkien perusteella.

Minun mielestä nuo Notinon pullottamat näytteet on vähän isompia kuin ne tavarataloista pahvin sisällä saatavat spraynäytteet.

Vierailija
705/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko sanoa jonkun raikkaan hedelmäisen makean tuoksun, joka ei kuitenkaan ole mikään superteinimäinen ja ällö? En oikein pidä kukkaistuoksuista.

DKNY Nectar Love on mielestäni juuri tällainen. 

Vierailija
706/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kohta hakemaan viimeisintä sokko-ostostani postista, satuin löytämään sen Hobby Hallista edullisesti, mistään muualta en. Jännittää! Kerron kun palaan. Pari YouTube-parfyyminaista kovasti kehui tätä tuoksua. Kyseessä Joop! Le Bain.

Vierailija
707/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden kohta hakemaan viimeisintä sokko-ostostani postista, satuin löytämään sen Hobby Hallista edullisesti, mistään muualta en. Jännittää! Kerron kun palaan. Pari YouTube-parfyyminaista kovasti kehui tätä tuoksua. Kyseessä Joop! Le Bain.

Kerro sitten kokemuksia tosiaan, kiinnostaa tämä tuoksu kovasti!

Vierailija
708/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän äsken kirjoittamaani liittyen, olen jotenkin tässä koronatodellisuuden aikana koukuttunut tilaamaan tuoksuja kokeilematta, sokkona netistä. Siinä varmaan se jännitys, kun odottaa millainen tuoksu on.

Onneksi kuin ihmeen kaupalla kaikki ostokseni ovat olleet suht onnistuneita ja olen löytänyt ihania, uusia tuoksuja. Tosin olen tutkinut etukäteen esim. Fragranticasta millainen tuoksu on ja millaisia arvosteluja saanut.

Onko muilla tällaista innostusta tilata sokkona?

Tilailen sokkona pelkästään Fragranticaan tukeutuen. Aika edullisesti kuitenkin pääsen, sillä esim. juurikin parhaillaan retroilen kasari- ja ysärituoksuilla, joita saa usein nykyään hyvinkin huokealla, vaikka olisivat huippuaikanaan olleet kalliitakin haisuja.

Tilasin juuri Notinolta iki-ihanan Moschinon Femmen. Hinta vain parikymppiä - ja lähetyskulut ilmaiset valikoiduille merkeille, mihin tuokin sattui kuulumaan...

Mutta eihän se siihen jäänyt - tietenkään 😁 - vaan tilaukseen tarrautui mukaan myös Giorgio Beverly Hillsin kasari-powerhouse Red - jota en ainakaan tietoisesti ole haistellut - enkä mahdollisesti koskaan tule käyttämään julkisesti. Mukaan pääsi myös Jil Sanderin Sun - jossa uskon olevan enemmän käyttöpotentiaalia... Ja kaiken päälle vielä Salvador Dalin Laguna - jota olen tuoksutellut viimeksi vissiin aika kakarana.

En siis ota turhan vakavasti jokaista tuoksua vaan riittää, jos vaikka kotona tykkään fiilistellä sillä...siis kun hinta on sopiva. Mikään edellämainituista tuskin pätkii esim. yhtä suosikkiani Chanel N°19:ää 🙂

Kaikki nuo maksoivat yhteensä siis vain seitsemänkymppiä - tosin silläkin rahalla olisi pitänyt täydentää huonossa kunnossa olevaa vaatekaappia 🙄

Pidin joskus ns. tyrmäystuoksuvuosinani eli 80-90-luvun vaihteessa Must de Cartierista, jonka lomassa käytin myös Moschino Femmea :) Olin nuori teini tuolloin. Siihen aikaan oli aika yleistä että äiti ja tytär käytti samaa tuoksua ja ehkä vielä mummokin :D Muistan erään perheen jossa äiti, teinityttö ja mummo käyttivät Alyssa Ashleyn Muskiä ja Vanillaa. Toisessa perheessä äiti ja tytär käytti Gloria Vanderbiltiä, joka muuten tuoksuu hyvin samalle kuin Oscar de La Rentan nimikkotuoksu.

Tuolloin ei vielä tunnettu "kevyitä vesituoksuja" eikä kevyen sporttisia unisex-tuoksujakaan. Vain niitä ruotsalaisia Date-deodorantteja ja cologneja oli ollut ja niitä nuoriso suosi.

Laura Biagiottin Laura vuodelta 1994, CK One 1994 ja Acqua di Gio 1995 taisivat itse asiassa olla niitä ensimmäisiä kevyempiä vesi/kukkaistuoksuja jotka löi läpi.

Ennen Must de Cartieria käytin muinoin myös Paloma Picasson nimikkotuoksua, se joka on siinä erikoisessa pullossa. Se oli ihana syystuoksu. Tekisi mieli ostaa mutta en muista oliko EdP (musta) vai EdT (kultainen) parempi, muistaako kukaan teistä että kumpi noista oli naisellisemman ja hieman kukkaisemman tuoksuinen?

Vierailija
709/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin tuota Saksassa 2000-luvun alussa, mielestäni vaniljaisempi ja tummempi versio Guerlainin Shalimarista.

Vierailija
710/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän äsken kirjoittamaani liittyen, olen jotenkin tässä koronatodellisuuden aikana koukuttunut tilaamaan tuoksuja kokeilematta, sokkona netistä. Siinä varmaan se jännitys, kun odottaa millainen tuoksu on.

Onneksi kuin ihmeen kaupalla kaikki ostokseni ovat olleet suht onnistuneita ja olen löytänyt ihania, uusia tuoksuja. Tosin olen tutkinut etukäteen esim. Fragranticasta millainen tuoksu on ja millaisia arvosteluja saanut.

Tilailen sokkona pelkästään Fragranticaan tukeutuen. Aika edullisesti kuitenkin pääsen, sillä esim. juurikin parhaillaan retroilen kasari- ja ysärituoksuilla, joita saa usein nykyään hyvinkin huokealla, vaikka olisivat huippuaikanaan olleet kalliitakin haisuja.

Tilasin juuri Notinolta iki-ihanan Moschinon Femmen. Hinta vain parikymppiä - ja lähetyskulut ilmaiset valikoiduille merkeille, mihin tuokin sattui kuulumaan...

Mutta eihän se siihen jäänyt - tietenkään 😁 - vaan tilaukseen tarrautui mukaan myös Giorgio Beverly Hillsin kasari-powerhouse Red - jota en ainakaan tietoisesti ole haistellut - enkä mahdollisesti koskaan tule käyttämään julkisesti. Mukaan pääsi myös Jil Sanderin Sun - jossa uskon olevan enemmän käyttöpotentiaalia... Ja kaiken päälle vielä Salvador Dalin Laguna - jota olen tuoksutellut viimeksi vissiin aika kakarana.

En siis ota turhan vakavasti jokaista tuoksua vaan riittää, jos vaikka kotona tykkään fiilistellä sillä...siis kun hinta on sopiva. Mikään edellämainituista tuskin pätkii esim. yhtä suosikkiani Chanel N°19:ää 🙂

Kaikki nuo maksoivat yhteensä siis vain seitsemänkymppiä - tosin silläkin rahalla olisi pitänyt täydentää huonossa kunnossa olevaa vaatekaappia 🙄

Mäkin tilasin Jil Sanderin sen alkuperäisen Sunin ja on kyllä mielenkiintoinen ja erikoinen tuoksu. Ei sellainen samanlainen ns. sun tan lotion tyyppinen tuoksu kuten esim. Margielan Beach Walk tai Lauderin Bronze Goddess. Ei sellainen kookoksinen jne. Vaan tämä tuoksuu siltä kuin jotkut Yves Rocherin aurinkorasvat 90-luvun alussa. Ei yhtään kookosta, vaan jotain makeampaa ja syvempää, jopa lääkemäisen rohtomaista.

Joka tapauksessa tykkään tuoksusta, on uniikki, ja siinä on sellaista kesäistä auringon, hiekkarannan, aurinkorasvatun ihon tuoksua, vaikkakin täysin eri tavalla kuin tämän päivän tuohon kategoriaan luettavissa tuoksuissa. Hintakaan ei ollut kuin 24 eur/75ml.

Luinkin Fragrantican arvosteluista juuri tuosta 'vanhanaikaisen' aurinkovoiteen tuoksusta - vaan olihan siellä paljon niitäkin, missä oltiin shokeeraannuttu siitä, ettei se tuoksunutkaan kookokselle tai muulle trooppiselle hedelmälle - tai ollut edes vesituoksu. Mua ei taas olis varmaan kiinnostanutkaan mikään moderni rantatuoksu.

Myös se tilaamani Dalin Laguna lie melkoisen kummallinen kesä/rantatuoksu nykymittapuulla.

Joo no uskon että tulet tykkäämään siitä, ei ainakaan ole mikään geneerinen kesätuoksu. Itsekin tykkään siitä yhä enemmän ja enemmän, jotain tosi kiehtovaa siinä on. Ja yksi ehdoton plussa myös se, että ainakin itselläni tuntuu kestävän tosi pitkään iholla.

Muistelen että oon kanssa joskus tuoksutellut tuota Lagunaa. En vaan muista nyt oikein tarkkaan miltä se tuoksui, siitä on kauan. Mulla on Salvador Dalilta ainoastaan Sea and Sun in Cadaques, joka on ihan perushyvä.

Odotan juuri saapuvaksi YSL:n Yvresseä/(Champagnea), se oli yksi suosikkituoksuistani aikanaan, toivottavasti sitä ei ole reformuloitu liikaa. Se oli aiemmin ihanassa shampanjapullon korkin muotoisessa pullossa. Mielettömän hyvä tuoksu, voin suositella lämpimästi!

Uusin Yvresse-versio on ihan kaamean laimea pistävä pissalitku verrattuna siihen entiseen alkuperäiseen :(  Siitä jäi sellainen kummallinen uitetun koiran haju vielä jälkeen.

Siinä tuoksu joka onnistuttiin pilaamaan tuomalla se uudestaan markkinoille uudessa pullossa. Aiempi shampanjakorkkipullo oli se hyvä nektariinisen kuplivan pirteä, se joka oli ensin nimeltään Champagne. Minulla oli nimittäin sitä vielä 1/4 pulloa jäljellä joten pystyin verrata uuteen kun ulkomailla nuuhkin.

Aiempi Yvresse Legerekin parempi kuin tämä uusi.

Toivottavasti sait tuoksun siinä shampanjakorkkipullossa?

Vierailija
711/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkata edullista saippuamaista tai puhdasta tuoksua jos Cleanit ei sovi itselleni. Tykkään esim. Elizabeth Ardenin Fift avenuesta mutta äitini käyttää sitä. On todella raikas ja puhdas tuoksu.

Vierailija
712/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hutiostosta viime ajoilta: Ensin Elie Saabin Girl of Now Shine. Olin tuoksuttanut sitä ei-shine -versiota ja pitänyt siitä. Tyhmänä ajattelin, että ei kai tuo voi paljon erota. No kyllä eroaa! Tämä Shine on raskas, pistävä, vastenmielinen.

Toinen oli Tiffany & Co. Testerissä ihan kiva, kevyt tuoksu. Ostamani pullo on kuin vettä. Jokin hyvin mieto ja hetkessä häviävä tuoksahdus ja parin minsan päästä hajuton!

Tiffany & Co on aivan turha tuoksu. Testeristä otettuna tuoksuu hyvälle mutta ostoversio on kuin vettä!

Onkohan ne laittaneet testeriin jotain parempaa, voimakkaampaa versiota? Edt tai edp mutta se ostotuoksu on tosiaan litkumpaa kuin cologne.

Mun ihollani Tiffany&Co tuoksuu kyllä tunteja. Ostin sen kolmisen vuotta sitten Viking Gracelta ennen kuin se tuli meillä kauppoihin ja tosiaan, hyvin pysyy ja hyvältä tuoksuu.

Ihmisten ihot ovat niin erilaisia. Mun on aivan turha ostaa Diorin Blooming Bouquet'a. Vaikka sprayaisin itseeni koko pullon kerrallaan, ei se tuoksuisi minussa kuin korkeintaan kymmenen minuuttia ja hyvin vienosti sittenkin, ja se on vielä hyvin kallis tuoksu. Tykkäisin siitä paljon, mutta onneksi olen kokeillut sitä tarpeeksi kaupoissa, että tiedän olla ostamatta. Harmi.

Vierailija
713/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tilasin Jil Sanderin sen alkuperäisen Sunin ja on kyllä mielenkiintoinen ja erikoinen tuoksu. Ei sellainen samanlainen ns. sun tan lotion tyyppinen tuoksu kuten esim. Margielan Beach Walk tai Lauderin Bronze Goddess. Ei sellainen kookoksinen jne. Vaan tämä tuoksuu siltä kuin jotkut Yves Rocherin aurinkorasvat 90-luvun alussa. Ei yhtään kookosta, vaan jotain makeampaa ja syvempää, jopa lääkemäisen rohtomaista.

Joka tapauksessa tykkään tuoksusta, on uniikki, ja siinä on sellaista kesäistä auringon, hiekkarannan, aurinkorasvatun ihon tuoksua, vaikkakin täysin eri tavalla kuin tämän päivän tuohon kategoriaan luettavissa tuoksuissa. Hintakaan ei ollut kuin 24 eur/75ml.

Minä tilasin Notinosta Tom Fordin testerit Soleil Blanc ja Eau de Soleil Blanc.

Molemmat haisee jonkin aikaa halvalle aurinkovoiteelle, ja sitten katoavat. Tuo Eau de Soleil Blanc oli hieman raikkaampi, toi alkuperäinen oli tunkkaisempi.

Käytin tuota Sunia kesäisin 90-luvulla, ostin sitä aina sen ison pullon saksalaisesta Douglasista kun kävin Saksassa opiskelevaa kaveriani moikkaamassa :D

Testasin Eau de Soleil Blancia laivalla viime vuonna ja minun ihollani se haisi aluksi ihan kärpäsmyrkyltä. :D Asettuessaan oli parempi, mutta jätin suosiolla sen ostamatta. Hirveä pettymys oli hieno ja YouTube-videoissa paljon kehuja saanut kyseinen Tom Ford.

Vierailija
714/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hutiostosta viime ajoilta: Ensin Elie Saabin Girl of Now Shine. Olin tuoksuttanut sitä ei-shine -versiota ja pitänyt siitä. Tyhmänä ajattelin, että ei kai tuo voi paljon erota. No kyllä eroaa! Tämä Shine on raskas, pistävä, vastenmielinen.

Toinen oli Tiffany & Co. Testerissä ihan kiva, kevyt tuoksu. Ostamani pullo on kuin vettä. Jokin hyvin mieto ja hetkessä häviävä tuoksahdus ja parin minsan päästä hajuton!

Ainoa Girl Of Now, jonka voisin kuvitella ostavani, on Girl Of Now Forever. Se on kevyempi, hedelmäisempi ja pirskahtelevampi kuin alkuperäinen ja Shine-versio.

Vierailija
715/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä on tänään tuoksuna?

Mulla Chloe Nomade. 

Narciso Rodriguezin Narciso Rodriguez For Her edp, eli vaaleanpinkki pullo. Sopii mukavasti lämpimään ja aurinkoiseen syyspäivään. :)

Vierailija
716/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Le Bain on herkullinen - ja stydiä kamaa, kuten valmistajaltaan voi odottaakin. Mulle tuli siitä aina kaneli mieleen, vaikkei sitä ole listattu aineksekseen. Ehkä se on vain sen tonkapavun, ambran ja vaniljan yhdistelmä, minkä koin kaneliseksi.

Vierailija
717/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin joskus ns. tyrmäystuoksuvuosinani eli 80-90-luvun vaihteessa Must de Cartierista, jonka lomassa käytin myös Moschino Femmea :) Olin nuori teini tuolloin. Siihen aikaan oli aika yleistä että äiti ja tytär käytti samaa tuoksua ja ehkä vielä mummokin :D Muistan erään perheen jossa äiti, teinityttö ja mummo käyttivät Alyssa Ashleyn Muskiä ja Vanillaa. Toisessa perheessä äiti ja tytär käytti Gloria Vanderbiltiä, joka muuten tuoksuu hyvin samalle kuin Oscar de La Rentan nimikkotuoksu.

Tuolloin ei vielä tunnettu "kevyitä vesituoksuja" eikä kevyen sporttisia unisex-tuoksujakaan. Vain niitä ruotsalaisia Date-deodorantteja ja cologneja oli ollut ja niitä nuoriso suosi.

Laura Biagiottin Laura vuodelta 1994, CK One 1994 ja Acqua di Gio 1995 taisivat itse asiassa olla niitä ensimmäisiä kevyempiä vesi/kukkaistuoksuja jotka löi läpi.

Ennen Must de Cartieria käytin muinoin myös Paloma Picasson nimikkotuoksua, se joka on siinä erikoisessa pullossa. Se oli ihana syystuoksu. Tekisi mieli ostaa mutta en muista oliko EdP (musta) vai EdT (kultainen) parempi, muistaako kukaan teistä että kumpi noista oli naisellisemman ja hieman kukkaisemman tuoksuinen?

Heh... Mä tilasin ennen tätä Moschinon ostamista varuiksi näytteet sekä siitä että Mustista - sen verran tosiaan samaa haisuperhettä, etten luottanut muistiini, et kumpi se parempi mielestäni on... Ei sillä - Parfyymejä isolla peellä molemmat.

Mä elelin teinivuosiani ysärin alussa - ja eipä silloinkaan vielä kummempaa nuorisomuotia ollut niin vaatteiden, kuin tuoksujenkaan suhteen - ellei sellaiseksi lasketa juurikin niitten halpojen imelien parfyymideodoranttien päälle sumuttamista puoli pulloa kerrallaan. Mahtoi olla odöörit melkoiset. Joku Yves Rocherin tuoksukin saattoi olla.

En tiedä mistä kunnioituksesta - mut mä en jostain syystä ruikkinut äidin Pariseja, Giorgioita, Gucci ykkösiä tai Gabriela Sabatineja ainakaan merkittävässä määrin päälleni - vasta ysillä sain oman Tresorin, jota sit säästelemättä suihkin. Acqua di Giokin tuli myöhemmin. Muistan sen olleen mielestäni hyvin moderni ja erilainen aikanaan.

Ostin muuten Oscarinkin tässä taannoin - ja aika blaaah...Pidän Vanderbiltiä parempana.

Paloma Picassoa olis kiva testailla. Varmaan just teininä sitäkin haistanut viimeksi.

Vierailija
718/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin tuota Saksassa 2000-luvun alussa, mielestäni vaniljaisempi ja tummempi versio Guerlainin Shalimarista.

Ymmärrän vertailun, mut onhan Le Bain aika paljon päällekäyvämpi ja röyhkeämpi - siinä on enemmän kaikenlaisia voimakkaita nuotteja vähemmän tasapainoisena ja - hienostuneena kokonaisuutena.

Eikä tämä ole moite Le Bainille silti millään tavalla 🙂

Vierailija
719/19263 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinkin Fragrantican arvosteluista juuri tuosta 'vanhanaikaisen' aurinkovoiteen tuoksusta - vaan olihan siellä paljon niitäkin, missä oltiin shokeeraannuttu siitä, ettei se tuoksunutkaan kookokselle tai muulle trooppiselle hedelmälle - tai ollut edes vesituoksu. Mua ei taas olis varmaan kiinnostanutkaan mikään moderni rantatuoksu.

Myös se tilaamani Dalin Laguna lie melkoisen kummallinen kesä/rantatuoksu nykymittapuulla.

Joo no uskon että tulet tykkäämään siitä, ei ainakaan ole mikään geneerinen kesätuoksu. Itsekin tykkään siitä yhä enemmän ja enemmän, jotain tosi kiehtovaa siinä on. Ja yksi ehdoton plussa myös se, että ainakin itselläni tuntuu kestävän tosi pitkään iholla.

Muistelen että oon kanssa joskus tuoksutellut tuota Lagunaa. En vaan muista nyt oikein tarkkaan miltä se tuoksui, siitä on kauan. Mulla on Salvador Dalilta ainoastaan Sea and Sun in Cadaques, joka on ihan perushyvä.

Odotan juuri saapuvaksi YSL:n Yvresseä/(Champagnea), se oli yksi suosikkituoksuistani aikanaan, toivottavasti sitä ei ole reformuloitu liikaa. Se oli aiemmin ihanassa shampanjapullon korkin muotoisessa pullossa. Mielettömän hyvä tuoksu, voin suositella lämpimästi!

Uusin Yvresse-versio on ihan kaamean laimea pistävä pissalitku verrattuna siihen entiseen alkuperäiseen :(  Siitä jäi sellainen kummallinen uitetun koiran haju vielä jälkeen.

Siinä tuoksu joka onnistuttiin pilaamaan tuomalla se uudestaan markkinoille uudessa pullossa. Aiempi shampanjakorkkipullo oli se hyvä nektariinisen kuplivan pirteä, se joka oli ensin nimeltään Champagne. Minulla oli nimittäin sitä vielä 1/4 pulloa jäljellä joten pystyin verrata uuteen kun ulkomailla nuuhkin.

Aiempi Yvresse Legerekin parempi kuin tämä uusi.

Toivottavasti sait tuoksun siinä shampanjakorkkipullossa?

Apuaa, tilasin juurikin tuon uuden pullon! Niitä vanhoja on tosi vaikea löytää. Kurjaa, jos on ihan laimea ja pistävä verrattuna entiseen. Muistan kyllä ihan elävästi miltä se tuoksui.

Yritin katsella vähän Fragranticastakin, siellä ristiriitaisia arvioita, osan mielestä muutettu tuoksua, osan mielestä lähelle sama kuin aiemmin. Ei kai se auta kuin odottaa että pääsee tuoksuttelemaan. Pahoin kyllä pelkään ettei ole entisensä. Sulla vielä hyvä jos sitä entistä tallella, niin pystyit vertailemaan suoraan.

Vierailija
720/19263 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragranticassa usein valitetaan siitä, että vanhoista klassikkotuoksuista tehdään laimeita nykyversioita. Yksi tällainen on Diorin Dune, jota käytin 90-luvulla. Testasin nyt tätä uutta parjattua versiota, enkä edes usko, että mitään muutoksia siihen on tehty. Ihan samalta tuoksui kuin silloin ennen! 

Kuinkahan paljon faktaan nuo jotkut oletukset tuoksujen uudelleenmuokkauksesta perustuvat..