Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
681/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän äsken kirjoittamaani liittyen, olen jotenkin tässä koronatodellisuuden aikana koukuttunut tilaamaan tuoksuja kokeilematta, sokkona netistä. Siinä varmaan se jännitys, kun odottaa millainen tuoksu on.

Onneksi kuin ihmeen kaupalla kaikki ostokseni ovat olleet suht onnistuneita ja olen löytänyt ihania, uusia tuoksuja. Tosin olen tutkinut etukäteen esim. Fragranticasta millainen tuoksu on ja millaisia arvosteluja saanut.

Onko muilla tällaista innostusta tilata sokkona?

Tilailen sokkona pelkästään Fragranticaan tukeutuen. Aika edullisesti kuitenkin pääsen, sillä esim. juurikin parhaillaan retroilen kasari- ja ysärituoksuilla, joita saa usein nykyään hyvinkin huokealla, vaikka olisivat huippuaikanaan olleet kalliitakin haisuja.

Tilasin juuri Notinolta iki-ihanan Moschinon Femmen. Hinta vain parikymppiä - ja lähetyskulut ilmaiset valikoiduille merkeille, mihin tuokin sattui kuulumaan...

Mutta eihän se siihen jäänyt - tietenkään 😁 - vaan tilaukseen tarrautui mukaan myös Giorgio Beverly Hillsin kasari-powerhouse Red - jota en ainakaan tietoisesti ole haistellut - enkä mahdollisesti koskaan tule käyttämään julkisesti. Mukaan pääsi myös Jil Sanderin Sun - jossa uskon olevan enemmän käyttöpotentiaalia... Ja kaiken päälle vielä Salvador Dalin Laguna - jota olen tuoksutellut viimeksi vissiin aika kakarana.

En siis ota turhan vakavasti jokaista tuoksua vaan riittää, jos vaikka kotona tykkään fiilistellä sillä...siis kun hinta on sopiva. Mikään edellämainituista tuskin pätkii esim. yhtä suosikkiani Chanel N°19:ää 🙂

Kaikki nuo maksoivat yhteensä siis vain seitsemänkymppiä - tosin silläkin rahalla olisi pitänyt täydentää huonossa kunnossa olevaa vaatekaappia 🙄

Mäkin tilasin Jil Sanderin sen alkuperäisen Sunin ja on kyllä mielenkiintoinen ja erikoinen tuoksu. Ei sellainen samanlainen ns. sun tan lotion tyyppinen tuoksu kuten esim. Margielan Beach Walk tai Lauderin Bronze Goddess. Ei sellainen kookoksinen jne. Vaan tämä tuoksuu siltä kuin jotkut Yves Rocherin aurinkorasvat 90-luvun alussa. Ei yhtään kookosta, vaan jotain makeampaa ja syvempää, jopa lääkemäisen rohtomaista.

Joka tapauksessa tykkään tuoksusta, on uniikki, ja siinä on sellaista kesäistä auringon, hiekkarannan, aurinkorasvatun ihon tuoksua, vaikkakin täysin eri tavalla kuin tämän päivän tuohon kategoriaan luettavissa tuoksuissa. Hintakaan ei ollut kuin 24 eur/75ml.

Luinkin Fragrantican arvosteluista juuri tuosta 'vanhanaikaisen' aurinkovoiteen tuoksusta - vaan olihan siellä paljon niitäkin, missä oltiin shokeeraannuttu siitä, ettei se tuoksunutkaan kookokselle tai muulle trooppiselle hedelmälle - tai ollut edes vesituoksu. Mua ei taas olis varmaan kiinnostanutkaan mikään moderni rantatuoksu.

Myös se tilaamani Dalin Laguna lie melkoisen kummallinen kesä/rantatuoksu nykymittapuulla.

Joo no uskon että tulet tykkäämään siitä, ei ainakaan ole mikään geneerinen kesätuoksu. Itsekin tykkään siitä yhä enemmän ja enemmän, jotain tosi kiehtovaa siinä on. Ja yksi ehdoton plussa myös se, että ainakin itselläni tuntuu kestävän tosi pitkään iholla.

Muistelen että oon kanssa joskus tuoksutellut tuota Lagunaa. En vaan muista nyt oikein tarkkaan miltä se tuoksui, siitä on kauan. Mulla on Salvador Dalilta ainoastaan Sea and Sun in Cadaques, joka on ihan perushyvä.

Odotan juuri saapuvaksi YSL:n Yvresseä/(Champagnea), se oli yksi suosikkituoksuistani aikanaan, toivottavasti sitä ei ole reformuloitu liikaa. Se oli aiemmin ihanassa shampanjapullon korkin muotoisessa pullossa. Mielettömän hyvä tuoksu, voin suositella lämpimästi!

Vierailija
682/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätinpä tulla jakamaan vinkkini. Jos täällä on Diorin J'adore-faneja, joita ei tuoksun hinta oikein nappaa, niin kannattaa käydä Lidlistä ostamassa Essence-niminen tuoksu kultaisen sävyisessä pullossa. Aivan ihanan tuoksuinen, ja hintaa 100 ml pullolla on vaivaiset 6€. En todellakaan enää osta Dioria, kun kuudella eurolla saa lähes yhtä hyvän. Myös muut Lidlin tuoksut olivat ns. kopioita suosituista tuoksuista, tosi hyviä. Kannattaa tutustua. Aion ostaa lisää.

Kävin tänään Lidlissä ruokaostoksilla ja koitin katsoa samalla tätä tuoksua, mutta kyseisessä Lidlissä ei ollut. Niissähän saattaa valikoimakin vähän vaihdella. Mulla on kyllä J'adorekin, mutta miksipä ei hankkia tuota toistakin tuoksua, jos noin hyvä on mitä mainitsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kysäisen raikasta tuoksua mummille päiväkäyttöön ja iltaan pehmeätä puuterista tuoksua.

Raikas päiväkäyttöön: Clean Blossom  ja puuterinen: Trussardi My Name.

Molemmat hyvin miellyttäviä ja kauniita tuoksuja. 

Vierailija
684/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä on tänään tuoksuna?

Mulla Chloe Nomade. 

Vierailija
685/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Thierry Muglerin Angel Muse, mukava, suklainen, lämmin tuoksu sateiseen maanantaihin.

Vierailija
686/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Cleanin fresh laundry, sopivan mieto töihin.

Vierailija
687/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Cerruti 1881.

Vinkkejä toivotaan miedoista tuoksuista, jotka sopivat päiväkäyttöön ja töihin.

Vierailija
688/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (myski-)Delacourten Smeraldo. Käy töihin sekin. Joudun varmaan viemään keittiön maton pesulaan, se ei ole lakannut vieläkään tuoksumasta Experimentum Infernalisille. 😬

Vierailija
689/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Lanvinin Oxygene - halpaa, kuin saippua ja huomattavasti pullonsa ulkomuotoa parempi tuoksu. On myös erittäin toimisto- ja verkkariystävällinen.

Vierailija
690/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla (myski-)Delacourten Smeraldo. Käy töihin sekin. Joudun varmaan viemään keittiön maton pesulaan, se ei ole lakannut vieläkään tuoksumasta Experimentum Infernalisille. 😬

Voi ei😅 Ahdistavaa jos epämiellyttävä tuoksu.

Sinä taisit kehua sitä Archives 69:ää, kuulosti kyllä hyvältä se luumuchutneyn tuoksu. Olen joskus katsellut sitä Notinossa, nyt tekisi melkein jo mieli tilata tuon kuvailun jälkeen. Onko sillä hyvä kestävyys iholla?

Vierailija
691/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt testaillut tilaamaani Rasasin La Yuqawam Jasmine Wisp tuoksua ja on kyllä nousemassa suosikkituoksujen joukkoon.

Siinä on hedelmää, vaniljaa, ambraa. Ainakin päärynää, mansikkaa ja sitruksia yhdistettynä Bourbon vaniljaiseen ja ambraiseen pohjatuoksuun. Gourmand-tuoksu, alussa jopa vähän kirpeän hedelmäinen kunnes vanilja tulee paremmin esiin. Tuoksunuoteissa ei mainittu oud:ia, mutta ihan kuin siinä pieni vivahde olisi, ei kuitenkaan missään nimessä oud-tuoksu. Ennemminkin tuo vähän syvyyttä tuoksuun.

Tuoksu on todella potentti, ei tarvitse kuin pari suihkausta ja kestää aamusta iltaan kevyesti. Mahtava juttu, olen niin tuskastunut joihinkin nopeasti haihtuviin tuoksuihin ( kuten esim. Bossin Scent for Her Private Accord, ihana suklaa/mandariini, mutta kestää iholla vain hetken )

Rasasi on Arabiemiraattilainen firma, ja tekee mieli kyllä tutustua enemmänkin Lähi-Idässä valmistettuihin hajuvesiin. Tällaista pysyvyttä harvoin tulee vastaan, pystyi vienosti erottamaan vielä suihkunkin jälkeen tuoksun.

Vierailija
692/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei😅 Ahdistavaa jos epämiellyttävä tuoksu.

Sinä taisit kehua sitä Archives 69:ää, kuulosti kyllä hyvältä se luumuchutneyn tuoksu. Olen joskus katsellut sitä Notinossa, nyt tekisi melkein jo mieli tilata tuon kuvailun jälkeen. Onko sillä hyvä kestävyys iholla?

Jep, se olin minä, tilasin suoraan Etatilta 20 näytteen discovery setin. Kaikille ei tietenkään voi lämmetä, mutta tuo Archives 69 osui kyllä tänne suoraan parfyymihermoon; se on lämmin, mausteinen, ei-makea luumu, joka kesti iholla 12+ tuntia, lopussa pöllähteli lempeästi paidan alta ruumiinlämmön mukaan, liikkuessa. Notinolta saanee sen näytteenäkin?

Delacourtet on nyt kahlattu loppuun, onneksi Notinon Xerjoff/Sospiro/The Different Company/Histoires de Parfums -näytteet tulivat. ELdOja jatkan vain vapaapäivinä.. :D

Vierailija
693/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt testaillut tilaamaani Rasasin La Yuqawam Jasmine Wisp tuoksua ja on kyllä nousemassa suosikkituoksujen joukkoon.

Siinä on hedelmää, vaniljaa, ambraa. Ainakin päärynää, mansikkaa ja sitruksia yhdistettynä Bourbon vaniljaiseen ja ambraiseen pohjatuoksuun. Gourmand-tuoksu, alussa jopa vähän kirpeän hedelmäinen kunnes vanilja tulee paremmin esiin. Tuoksunuoteissa ei mainittu oud:ia, mutta ihan kuin siinä pieni vivahde olisi, ei kuitenkaan missään nimessä oud-tuoksu. Ennemminkin tuo vähän syvyyttä tuoksuun.

Tuoksu on todella potentti, ei tarvitse kuin pari suihkausta ja kestää aamusta iltaan kevyesti. Mahtava juttu, olen niin tuskastunut joihinkin nopeasti haihtuviin tuoksuihin ( kuten esim. Bossin Scent for Her Private Accord, ihana suklaa/mandariini, mutta kestää iholla vain hetken )

Rasasi on Arabiemiraattilainen firma, ja tekee mieli kyllä tutustua enemmänkin Lähi-Idässä valmistettuihin hajuvesiin. Tällaista pysyvyttä harvoin tulee vastaan, pystyi vienosti erottamaan vielä suihkunkin jälkeen tuoksun.

Myös se matonpesijä on gourmandien ystävä. Kiitos vinkistä! On vaikeaa löytää gourmand aikuiseen makuun. Delacourten Helicriss oli ruoantuoksuinen, mutta sillä ei-hyvällä tavalla. Kuin olisi tiskannut sekalaisen pinon lautasia kiinalaisravintolassa. 

Vierailija
694/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös se matonpesijä on gourmandien ystävä. Kiitos vinkistä! On vaikeaa löytää gourmand aikuiseen makuun. Delacourten Helicriss oli ruoantuoksuinen, mutta sillä ei-hyvällä tavalla. Kuin olisi tiskannut sekalaisen pinon lautasia kiinalaisravintolassa. 

Eipä kestä! Kannattaa tilata näyte Jasmine Wispistä, se on aika jännä hedelmä/vanilja gourmand, outojakin nuotteja kuten maltol.

Ja kiitti myös sinulle Archives 69 vinkistä, taidan tilata näytteen siitä! Hyvä kun varoitit Helicrissistä, kiinalaisen ruoan jämien tuoksu ei houkuttele 😂

Vierailija
695/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko aikoinaan sellaisen tuoksun kuin Sun moon stars? Himoitsin sitä aina itselleni, mutta en koskaan silloin ostanut. Tilasin sen joitakin vuosia sitten jostain englantilaisesta hajuvesien verkkokaupasta, ja joko tuoksu oli väärennös, muutettu alkuperäisestä tai mennyt pilalle, eihän se sentään voinut niin kauhea aikoinaan olla? Vai voiko tuoksumaku näin totaalisesti muuttua muodin mukana?

Vierailija
696/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Cleanin fresh laundry, sopivan mieto töihin.

Minulla sama tänään, kävin pitkästä aikaa toimistolla. 

Vierailija
697/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hutiostosta viime ajoilta: Ensin Elie Saabin Girl of Now Shine. Olin tuoksuttanut sitä ei-shine -versiota ja pitänyt siitä. Tyhmänä ajattelin, että ei kai tuo voi paljon erota. No kyllä eroaa! Tämä Shine on raskas, pistävä, vastenmielinen.

Toinen oli Tiffany & Co. Testerissä ihan kiva, kevyt tuoksu. Ostamani pullo on kuin vettä. Jokin hyvin mieto ja hetkessä häviävä tuoksahdus ja parin minsan päästä hajuton!

Vierailija
698/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hutiostosta viime ajoilta: Ensin Elie Saabin Girl of Now Shine. Olin tuoksuttanut sitä ei-shine -versiota ja pitänyt siitä. Tyhmänä ajattelin, että ei kai tuo voi paljon erota. No kyllä eroaa! Tämä Shine on raskas, pistävä, vastenmielinen.

Toinen oli Tiffany & Co. Testerissä ihan kiva, kevyt tuoksu. Ostamani pullo on kuin vettä. Jokin hyvin mieto ja hetkessä häviävä tuoksahdus ja parin minsan päästä hajuton!

Tiffany & Co on aivan turha tuoksu. Testeristä otettuna tuoksuu hyvälle mutta ostoversio on kuin vettä!

Onkohan ne laittaneet testeriin jotain parempaa, voimakkaampaa versiota? Edt tai edp mutta se ostotuoksu on tosiaan litkumpaa kuin cologne.

Vierailija
699/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän äsken kirjoittamaani liittyen, olen jotenkin tässä koronatodellisuuden aikana koukuttunut tilaamaan tuoksuja kokeilematta, sokkona netistä. Siinä varmaan se jännitys, kun odottaa millainen tuoksu on.

Onneksi kuin ihmeen kaupalla kaikki ostokseni ovat olleet suht onnistuneita ja olen löytänyt ihania, uusia tuoksuja. Tosin olen tutkinut etukäteen esim. Fragranticasta millainen tuoksu on ja millaisia arvosteluja saanut.

Tilailen sokkona pelkästään Fragranticaan tukeutuen. Aika edullisesti kuitenkin pääsen, sillä esim. juurikin parhaillaan retroilen kasari- ja ysärituoksuilla, joita saa usein nykyään hyvinkin huokealla, vaikka olisivat huippuaikanaan olleet kalliitakin haisuja.

Tilasin juuri Notinolta iki-ihanan Moschinon Femmen. Hinta vain parikymppiä - ja lähetyskulut ilmaiset valikoiduille merkeille, mihin tuokin sattui kuulumaan...

Mutta eihän se siihen jäänyt - tietenkään 😁 - vaan tilaukseen tarrautui mukaan myös Giorgio Beverly Hillsin kasari-powerhouse Red - jota en ainakaan tietoisesti ole haistellut - enkä mahdollisesti koskaan tule käyttämään julkisesti. Mukaan pääsi myös Jil Sanderin Sun - jossa uskon olevan enemmän käyttöpotentiaalia... Ja kaiken päälle vielä Salvador Dalin Laguna - jota olen tuoksutellut viimeksi vissiin aika kakarana.

En siis ota turhan vakavasti jokaista tuoksua vaan riittää, jos vaikka kotona tykkään fiilistellä sillä...siis kun hinta on sopiva. Mikään edellämainituista tuskin pätkii esim. yhtä suosikkiani Chanel N°19:ää 🙂

Kaikki nuo maksoivat yhteensä siis vain seitsemänkymppiä - tosin silläkin rahalla olisi pitänyt täydentää huonossa kunnossa olevaa vaatekaappia 🙄

Mäkin tilasin Jil Sanderin sen alkuperäisen Sunin ja on kyllä mielenkiintoinen ja erikoinen tuoksu. Ei sellainen samanlainen ns. sun tan lotion tyyppinen tuoksu kuten esim. Margielan Beach Walk tai Lauderin Bronze Goddess. Ei sellainen kookoksinen jne. Vaan tämä tuoksuu siltä kuin jotkut Yves Rocherin aurinkorasvat 90-luvun alussa. Ei yhtään kookosta, vaan jotain makeampaa ja syvempää, jopa lääkemäisen rohtomaista.

Joka tapauksessa tykkään tuoksusta, on uniikki, ja siinä on sellaista kesäistä auringon, hiekkarannan, aurinkorasvatun ihon tuoksua, vaikkakin täysin eri tavalla kuin tämän päivän tuohon kategoriaan luettavissa tuoksuissa. Hintakaan ei ollut kuin 24 eur/75ml.

Jil Sanderin SUN:ssa on muuten se idea että  on niitä harvoja tuoksuja joita voi spreijata ihoon auringonpaisteessakin, ilman että siitä jää ihoon pigmenttilaikkuja.

"A non-phototoxic fragrance, it can be worn in the sun without reactions."

Vierailija
700/19263 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin Notinosta Tom Fordin testerit Soleil Blanc ja Eau de Soleil Blanc.

Molemmat haisee jonkin aikaa halvalle aurinkovoiteelle, ja sitten katoavat. Tuo Eau de Soleil Blanc oli hieman raikkaampi, toi alkuperäinen oli tunkkaisempi.

Käytin tuota Sunia kesäisin 90-luvulla, ostin sitä aina sen ison pullon saksalaisesta Douglasista kun kävin Saksassa opiskelevaa kaveriani moikkaamassa :D