Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
661/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen istumassa iltaa Helsingissä La Bohemen terassilla ja siellä oli näytillä viisi suomalaista Nakuna-tuoksua. Tyylikkäät pullot ja pari tuoksuista ihan mielenkiintoisia. Ei viitsitty suihkia niitä, nuuhkittiin vain sumuttimen suuta. Musta oli kovin miehekäs ja pari muuta aika geneerisiä, mutta Ralli vaikutti kiinnostavalta! Juhannus tuoksui omaan nenääni jotenkin pahalta. Yritän etsiä niiden kahden muun nimet.

Ralli, Musta, Mittumaari, Avanto ja Iho ovat noita Nakuna tuoksuja.

Vierailija
662/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuoksutellut noita. Rallissa, josta olit kiinnostunein mainitaan olevan itämaista vivahdetta. Avautuvat kunnolla vasta iholla ja pullosta haistaminen voi antaa väärän vihjeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän toki että tuoksuja on kokeiltava iholla! Siksi kiinnostaisikin tuo sample set.

Vierailija
664/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan tällaista tuoksua kuin Oscar de la Rentan Blue Velvet? Tilasin sokkona kun oli niin kaunis tummansininen pullo, ja tuoksunuoteissa oli mm. vaniljaa, karhunvatukkaa, patschoulia, iiristä. Outoa kun sitä ei löydy edes Fragranticasta. Parissa nettikaupassa on myynnissä, mutta netistäkään ei löydy tästä tuoksusta tietoa.

Odotan mielenkiinnolla millainen se on. Jo pelkän kauniin pullon takia hyvä ostos, ei ollut niin kallis että hirveästi harmittaisi jos onkin tosi huono.

Vierailija
665/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan tällaista tuoksua kuin Oscar de la Rentan Blue Velvet? Tilasin sokkona kun oli niin kaunis tummansininen pullo, ja tuoksunuoteissa oli mm. vaniljaa, karhunvatukkaa, patschoulia, iiristä. Outoa kun sitä ei löydy edes Fragranticasta. Parissa nettikaupassa on myynnissä, mutta netistäkään ei löydy tästä tuoksusta tietoa.

Odotan mielenkiinnolla millainen se on. Jo pelkän kauniin pullon takia hyvä ostos, ei ollut niin kallis että hirveästi harmittaisi jos onkin tosi huono.

Tähän äsken kirjoittamaani liittyen, olen jotenkin tässä koronatodellisuuden aikana koukuttunut tilaamaan tuoksuja kokeilematta, sokkona netistä. Siinä varmaan se jännitys, kun odottaa millainen tuoksu on.

Onneksi kuin ihmeen kaupalla kaikki ostokseni ovat olleet suht onnistuneita ja olen löytänyt ihania, uusia tuoksuja. Tosin olen tutkinut etukäteen esim. Fragranticasta millainen tuoksu on ja millaisia arvosteluja saanut.

Onko muilla tällaista innostusta tilata sokkona?

Vierailija
666/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin ostanut hajuvesiä, mutta aiemmat lempparini olivat Diorin j'adore

givenchyn very irresistible, Cacharelin Noa ja vähän yllättäenkin Bodyshopin white musk.

Erityisesti Diorin J'adore sopi itselleni ja sain siitä paljon kehuja, vaikka ilmaan tuoksuttetuna se ei oikein alunperin vedonnut- tuoksu muistutti jotenkin liikaa kamomillaa, mutta iholle lämmetessä se oli täydellinen.

Ja white musk- ihanan puuterinen ja kevyesti mummomainen tuoksu, josta tuli ihanan pehmeä ja nostalginen fiilis.

Oliskiko näiden pohjalta ideoita ja suosituksia parfyymikaupoille? Syksyyn voisi sopia jotain mausteisempaakin.

Mulla on hyvin samanlainen maku, itse asiassa Noa ja Very Irresistible ovat olleet parhaita parfyymikokemuksiani. Samaan pehmeyteen ovat yltäneet Hugo Bossin Deep Red, Ralph Lauren Blue (neliskanttinen pullo, 2005) ja Diorin Addict, mutta sille on ilmeisesti tehty jotain downgreidausta vuoden 2005 jälkeen. 

Vierailija
667/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän äsken kirjoittamaani liittyen, olen jotenkin tässä koronatodellisuuden aikana koukuttunut tilaamaan tuoksuja kokeilematta, sokkona netistä. Siinä varmaan se jännitys, kun odottaa millainen tuoksu on.

Onneksi kuin ihmeen kaupalla kaikki ostokseni ovat olleet suht onnistuneita ja olen löytänyt ihania, uusia tuoksuja. Tosin olen tutkinut etukäteen esim. Fragranticasta millainen tuoksu on ja millaisia arvosteluja saanut.

Tässä yksi ilmoittautuu! Tosin omat sokko-ostokseni ovat kaikki suht' edullisia. En ole snobi merkkien suhteen ja kokemukseni mukaan halvallakin saa helmiä. Viimeisin "sika säkissä", jota odotan Ebaystä saapuvaksi, on Milton Lloyd-merkin Monaco-niminen tuoksu, jonka pitäisi olla hyvä dupe YSL:n Parisille.

Vierailija
668/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle itse asiassa on tullut sama innostus. Muutin Helsingistä syvälle maaseudun sydämeen vuosi sitten ja verkkokaupat ovat tulleet tutuksi, varsinkin tässä koronan aikaan.

Tämän ketjun innoittamana olen jo tehnyt listaa mm Notinon näytteistä, mitä aion tilata. Lisäksi muita hajuvesiä olen tässä listannut, että minkä nyt tilaisin ekana. Että kyllä 🙂

Ja vaatteisiin mulla menee nykyään niin vähän rahaa, että tähän harrastukseen voi hiukan törsätä 🙂

Vierailija
669/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole ainoa sokko-osteluun koukuttunut ja muitakin löytyy😂 Joo itsekään en ole ostanut vaatteita pitkiin aikoihin, ja sillä oikeutan itselleni tämän "harrastuksen".

Ehkä korona-aika jotenkin lisää tarvetta etsiä mielihyvää monista asioista, ja tämä hajuvesitilailu lisääntynyt osittain senkin takia.

Olen kyllä aiemminkin rakastanut tuoksuja, ja näistä kaikista tulee kyllä nautittua, että ei nyt mitään hukkaostoksia ☺️

Vierailija
670/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostellut sokkona viime vuodesta asti, ja kaikki muut tuoksut ovat olleet oikein onnistuneita paitsi Maison Lancômen Magnolia Rosae. Siinä on jokin ihmenuotti, joka tuoksuu minun ihollani palanelta kumilta asettuessaan, mutta joka häviää sitten ihan lopuksi. Se on 30 millin pullo ja käytän sen loppuun kyllä, mutta ei se todellakaan ole sitä mitä odotin. Harmi, sillä magnolian tuoksu olisi vähän erikoinen ja hieno, muistelen kaihoisana Yves Rocherin Magnoliaa 80-luvulta...

Vierailija
671/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se Tom Fordin tuoksu, jossa on sekä kardemummaa että appelsiinia. Varmaan paljon muutakin. Mutta yllätys on se, että vaikka pidän sekä kardemumman tuoksusta että appelsiinin tuoksusta erikseen, niin jotenkin ne tuossa Fordin tuoksussa luovat aivan hirveän yhteisvaikutelman. Mahdollisesti inhottavin tuoksu jonka tiedän, vaikka suoraan pullosta haistettuna saattaisin haksahtaa pitämään hyvänä.

Toisaalta, mieltymyksiähän nämä asiat ovat ja ihmiset haistavat tuoksut eri tavalla. Jotkut eivät voi sietää Rive "Kauheaa", mutta minusta se on upea tuoksu (tosin hyvin varovaisesti käytettävä, koska on niin voimakas).

Vierailija
672/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuchutney, aistillinen Archives 69 oli tosiaan rakkautta ensinuuhkaisulla. Pippuri pitää makeuden kurissa ja kamferin lämpö tuo mieleen lapsuuden. Tänään ei mennyt niin hyvin: toinen ELdO, mainstreamiksi mainittu Experimentum Crucis....luovutin kolmen tunnin jälkeen, ja olen suihkinut runsain mitoin hajunsyöjää sohvaan ja keittiön mattoon (huono onni, suihkautin sen päällä), käynyt suihkussa ja vaatteet pyörivät pesukoneessa, esipesulla, etikalla ja lisähuuhtelulla. Tuoksussa ei sinänsä ole mitään vikaa, jos on voimakkaan, hunajaisen ruusun ystävä. Minä en taida olla, huh.

Vierailija
673/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun seuraava hajuvesihaave on Armanin Sì fiori. Vasta tilasin black opiumin ja a girl in caprin niin en nyt raaski, mutta vielä joskus... Onko kukaan testannut tuota Armanin SÌ body lotionia?

Vierailija
674/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilailen sokkona pelkästään Fragranticaan tukeutuen. Aika edullisesti kuitenkin pääsen, sillä esim. juurikin parhaillaan retroilen kasari- ja ysärituoksuilla, joita saa usein nykyään hyvinkin huokealla, vaikka olisivat huippuaikanaan olleet kalliitakin haisuja.

Tilasin juuri Notinolta iki-ihanan Moschinon Femmen. Hinta vain parikymppiä - ja lähetyskulut ilmaiset valikoiduille merkeille, mihin tuokin sattui kuulumaan...

Mutta eihän se siihen jäänyt - tietenkään 😁 - vaan tilaukseen tarrautui mukaan myös Giorgio Beverly Hillsin kasari-powerhouse Red - jota en ainakaan tietoisesti ole haistellut - enkä mahdollisesti koskaan tule käyttämään julkisesti. Mukaan pääsi myös Jil Sanderin Sun - jossa uskon olevan enemmän käyttöpotentiaalia... Ja kaiken päälle vielä Salvador Dalin Laguna - jota olen tuoksutellut viimeksi vissiin aika kakarana.

En siis ota turhan vakavasti jokaista tuoksua vaan riittää, jos vaikka kotona tykkään fiilistellä sillä...siis kun hinta on sopiva. Mikään edellämainituista tuskin pätkii esim. yhtä suosikkiani Chanel N°19:ää 🙂

Kaikki nuo maksoivat yhteensä siis vain seitsemänkymppiä - tosin silläkin rahalla olisi pitänyt täydentää huonossa kunnossa olevaa vaatekaappia 🙄

Vierailija
675/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä parfyymientusiastikot ovat tästä: Carven Le Parfum?

Vierailija
676/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kysäisen raikasta tuoksua mummille päiväkäyttöön ja iltaan pehmeätä puuterista tuoksua.

Vierailija
677/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilailen sokkona pelkästään Fragranticaan tukeutuen. Aika edullisesti kuitenkin pääsen, sillä esim. juurikin parhaillaan retroilen kasari- ja ysärituoksuilla, joita saa usein nykyään hyvinkin huokealla, vaikka olisivat huippuaikanaan olleet kalliitakin haisuja.

Tilasin juuri Notinolta iki-ihanan Moschinon Femmen. Hinta vain parikymppiä - ja lähetyskulut ilmaiset valikoiduille merkeille, mihin tuokin sattui kuulumaan...

Mutta eihän se siihen jäänyt - tietenkään 😁 - vaan tilaukseen tarrautui mukaan myös Giorgio Beverly Hillsin kasari-powerhouse Red - jota en ainakaan tietoisesti ole haistellut - enkä mahdollisesti koskaan tule käyttämään julkisesti. Mukaan pääsi myös Jil Sanderin Sun - jossa uskon olevan enemmän käyttöpotentiaalia... Ja kaiken päälle vielä Salvador Dalin Laguna - jota olen tuoksutellut viimeksi vissiin aika kakarana.

En siis ota turhan vakavasti jokaista tuoksua vaan riittää, jos vaikka kotona tykkään fiilistellä sillä...siis kun hinta on sopiva. Mikään edellämainituista tuskin pätkii esim. yhtä suosikkiani Chanel N°19:ää 🙂

Kaikki nuo maksoivat yhteensä siis vain seitsemänkymppiä - tosin silläkin rahalla olisi pitänyt täydentää huonossa kunnossa olevaa vaatekaappia 🙄

Mäkin tilasin Jil Sanderin sen alkuperäisen Sunin ja on kyllä mielenkiintoinen ja erikoinen tuoksu. Ei sellainen samanlainen ns. sun tan lotion tyyppinen tuoksu kuten esim. Margielan Beach Walk tai Lauderin Bronze Goddess. Ei sellainen kookoksinen jne. Vaan tämä tuoksuu siltä kuin jotkut Yves Rocherin aurinkorasvat 90-luvun alussa. Ei yhtään kookosta, vaan jotain makeampaa ja syvempää, jopa lääkemäisen rohtomaista.

Joka tapauksessa tykkään tuoksusta, on uniikki, ja siinä on sellaista kesäistä auringon, hiekkarannan, aurinkorasvatun ihon tuoksua, vaikkakin täysin eri tavalla kuin tämän päivän tuohon kategoriaan luettavissa tuoksuissa. Hintakaan ei ollut kuin 24 eur/75ml.

Vierailija
678/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Tom Fordin Aqua tuoksuista, esim. Sole di Positano Aqua, Neroli di Portofino Aqua, Mandarino di Amalfi Aqua?

Tom Fordin tuoksut ovat saaneet huonoja arvosteluja pysyvyyden suhteen, ja ei Aqua -versiotkin on haukuttu pystyyn sen takia usein. Joissain arvosteluissa on mainittu Aqua -versioilla olevan sama tai jopa parempi pysyvyys.

Kiinnostaisi nuo Aqua-tuoksut sen vuoksi, että ne eivät ole yhtä maskuliinisia kuin alkuperäiset. Mutta jos pysyvyys on todella surkealla tasolla niin eipä kannata satsata.

Vierailija
679/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä tulla jakamaan vinkkini. Jos täällä on Diorin J'adore-faneja, joita ei tuoksun hinta oikein nappaa, niin kannattaa käydä Lidlistä ostamassa Essence-niminen tuoksu kultaisen sävyisessä pullossa. Aivan ihanan tuoksuinen, ja hintaa 100 ml pullolla on vaivaiset 6€. En todellakaan enää osta Dioria, kun kuudella eurolla saa lähes yhtä hyvän. Myös muut Lidlin tuoksut olivat ns. kopioita suosituista tuoksuista, tosi hyviä. Kannattaa tutustua. Aion ostaa lisää.

Vierailija
680/19263 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tilasin Jil Sanderin sen alkuperäisen Sunin ja on kyllä mielenkiintoinen ja erikoinen tuoksu. Ei sellainen samanlainen ns. sun tan lotion tyyppinen tuoksu kuten esim. Margielan Beach Walk tai Lauderin Bronze Goddess. Ei sellainen kookoksinen jne. Vaan tämä tuoksuu siltä kuin jotkut Yves Rocherin aurinkorasvat 90-luvun alussa. Ei yhtään kookosta, vaan jotain makeampaa ja syvempää, jopa lääkemäisen rohtomaista.

Joka tapauksessa tykkään tuoksusta, on uniikki, ja siinä on sellaista kesäistä auringon, hiekkarannan, aurinkorasvatun ihon tuoksua, vaikkakin täysin eri tavalla kuin tämän päivän tuohon kategoriaan luettavissa tuoksuissa. Hintakaan ei ollut kuin 24 eur/75ml.

Luinkin Fragrantican arvosteluista juuri tuosta 'vanhanaikaisen' aurinkovoiteen tuoksusta - vaan olihan siellä paljon niitäkin, missä oltiin shokeeraannuttu siitä, ettei se tuoksunutkaan kookokselle tai muulle trooppiselle hedelmälle - tai ollut edes vesituoksu. Mua ei taas olis varmaan kiinnostanutkaan mikään moderni rantatuoksu.

Myös se tilaamani Dalin Laguna lie melkoisen kummallinen kesä/rantatuoksu nykymittapuulla.