Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
641/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Hermesin Jardin-sarjaa, suosikkini on Jardin Sur le Nil. 

Voi miksi tuo tuoksuu aivan mahtavalta kaikilla muilla paitsi minulla? :(

Minulla on ilmeisesti happamaan taittava iho luonnostaan.

Täällä toinen, jolla Jardin sur le Nil vaikuttaa lähinnä huonetuoksulta. Sama kävi aikoinaan Jo Malonen Lime, basil & mandarinen kanssa. Ei voi mitään.

Vierailija
642/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

clive christianin tuoksut on tuttuja mutta aika erikoisia ja vahvoja. pieniä pulloja saa kohtuu edullisesti tai tarjouksesta eikä kannatakaan tilata isoja jos ei ole varma tuoksuista. ne bond-tuoksut on kalliita.

jo malone oli pettymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin mitään, mutta silloin kun käytän, se on Laura Biagiottin iki-ihana Laura <3

Vierailija
644/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa mulle kokeiltavaa!

Nyt käytössä eniten Creedin love in white ja Jardin sarjan moniseur Li.

Mutta se täydellinen oma Tuoksu on ikuisesti etsinnässä...

Pidän sitruksista, aavistuksen makeina, mutta ei ällöinä.

Kukkaistuksuista , niistä ei puuterisina vaan jotenkin makeina ( vähän) tai raikkaina. Erityis ihastuksia ovat jasmiini, appelsiininkukka. Neroli on ihana , mutta huonetuoksumainen mun mielestä.

Tosi raskaat tuoksut on yleensä ei, isoE on ehdoton ei. Muutenkin pidän ennemmän luonnollisista tuoksuista kuin synteettisistä. Mutta sitten taas vaikka joku Atelier cologne ei sytytä yhtään.

Ehdottakaa, niin tilanne näytteitä!

Vierailija
645/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana ketju! Tulin kyselemään jotain raikasta, uniikkia tuoksua ja löysin muutaman sivun selaamalla heti hyviä vaihtoehtoja. Monia tosi asiantuntevia ja taitavia ja tuoksuihin perehtyneitä mimmejä täällä vastailemassa. Kiitos! 

Vierailija
646/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on ihana. Itselläni nenä toimii lähinnä akselilla tykkään-en tykkää, joten on ihan mahtavaa lukea kuinka hyvin jotkut lukevat tuoksujen eri nyansseja ja nuotteja. Kiitos!

Muistan kuinka juuri alle parikymppisenä rakastin Diorin Poisonia, ja varmasti yliannostelin aina kun lähdin yöelämään. Ai kauhia, nyt kun ajattelee jälkeenpäin. Muistan myös Tresorin, sitä käytin päivätuoksuna. Sitten olikin monta vuotta jolloin ainoa tuoksu oli äidinmaito ja vauvankakka :) Työelämään palasin kolmekymppisenä, ja ostelin lentokentiltä kaikenlaista. Davidoffin Cool water oli yksi suosikeista, pidän siitä edelleen mutta en voi käyttää sen tuomien ikävien muistojen takia. 

Yhdeltä laivareissulta ostin testaamatta nuosuhumalaisessa mielenhäiriössä Cleanin Fresh Laundryn, alkujärkytyksen jälkeen tykästyin kovasti. Ja olen ollut addikti siitä saakka. Myös Rain ja Blossom ovat saapuneet luokseni. 

Korona-aika on tarkoittanut itselleni etätöitä. Aina välillä piristän itseäni suihkaisemalla tuoksua. Tämän ketjun myötä innostuin entisestään. 

Kysymys, jos joku jaksoi lukea tänne asti:

Kokkaamme paljon kiinalaista ruokaa, minkä myötä olen koukuttunut Sichuan pepperin tuoksuun. Huumaavan ihana hedelmäisen kirpakka tuoksu. Voisiko joku pistää sen minulle pulloon? Ja jos joku on jo sen tehnyt, niin kertokaa ihmeessä.  Kiitos ihanasta positiivisesta ketjusta!

Vierailija
647/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea pisto: Vanilja-Delacourtit Vangelis ja Virgile olivat kuin unelmia, mausteisia vaniljoja gourmandien ystävälle. Eivät överimakeita, eivät teinimäisiä eivätkä voimakkaita, tosin annostelen varovasti, yleensä 1 suihkauksen. 

Myski-Delacourteja olen kokeillut nyt kaksi, Dovanan (oikein ok suihkunjälkeinen raikas, saippuainen, valkoinen myski) ja Helicrissin, aasialaisruoalta tuoksuvan katastrofin. Ei makea, mutta hyvin sakea. Entisenä keittiötätinä ajatus ruoantähteiltä tuoksumiselta oli erittäin häiritsevä, ja poistin näytteen kokoelmistani. Puoliso haistoi olkikukat tupakkana, ja kysyi, olenko salapoltellut. (!)

Vierailija
648/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuollainen merkki on kuin Juliette has a Gun? :D Notinossa myydään.

Ilmeisesti jokin uusi julkkisten suosima niche?

Kellään kokemuksia? Minkä tuoksutalon tuoksuja muistuttavat, vai ovatko aivan erilaisia kuin muut?

Juliet has a Gunilla on jokin kulttimaineessa oleva hajuvesi, nimeltään "Not a Perfume". Tätä monet kehuvat, itse en ole tuoksutellut, mutta kiinnostaisi tilata näyte.

Not a Perfume on parfyymimaailman hipstereitä, osiin purettu, vain yksi molekyyli, Ambroxan (meripihkainen). Tykkäät tai et, yhdistelet tai et.

Musta tämä nykyinen layeringvillitys on tavallaan vähän hassu. Haluan hajuveteni yhdessä pullossa, kokonaisena tarinana, en kahdessa eri osassa tee-se-itse -menetelmällä. Olen vanhanaikainen. :)

Minä "osaan" kerrostaa vain parit Jo Malonen tuoksut :D Mutta koska ne kaikki on tehtykin sopimaan tavalla tai toisella yhteen, ja ne on cologneja eikä eau de toiletteja joten lopputulos ei ole tyrmäävä tai sekava.

Harmi että Blue Agava & Cacao lopetettiin, mutta luin Fragranticalta että kuulemma tulossa takaisin! Lämmin, kevyt kaakaomainen tuoksu jota sitrukset hieman raikastavat. Aion heti ostaa kun tulee, mieheni piti tuosta tuoksusta myös.

Muut suosikit ovat laakerilehtimausteinen, karhunvatukkainen ja greippinen Blackberry & Bay, sekä Wild Bluebell joka tuoksuu yllättävän aidoille kissankelloille, koska aidothan on monissa maissa rauhoitettuja, sekä vähän kieloa sen rinnalla.

Red Roses on ihanan puhdas ruusutuoksu niille jotka pitävät romanttisista muttei liian tunkkaisen päällekäyvistä ruusutuoksuista ja siinä on pohjalla hieman mehiläisvahan ja orvokin tuoksua.

Noissa neljässä on hyvä kestävyys cologneiksi, mutta ne muutaman kertana yhteensä 15 muuta kokeilemaani haihtuivat minulla puolen tunnin sisään. Osa oli liian hedelmäisiä, jokin niistä oli sellainen makea hunajatuoksu kun olisi kaatanut siirappiset cocktailhedelmäsäilykepurkin nesteet ranteelle. Tottakai ulkona ampiainen kävi saman tien kimppuun heti kun astuin liikkeestä ulos! Sitten tuoksu haihtui yllättäen pois. Aika erikoista.

Oli myös jokin jännä basilikatuoksu, ja se merisuola, mutta niitä en ostanut. Sain joskus kauan sitten näytteet.

Sitä Nutmegia en koskaan ehtinyt kokeilemaan, sitähän on kehuttu paljon. Ei mitään hajua miksi sekin lopetettiin.

Mulla on Blackberry&Bay ja se on ihanan raikas tuoksu. Siitä tulee kevät mieleen, talvellakin. English Pear& Freesiaakin kävin haistelemassa sen vähän aikaa, mitä Jo Malonet olivat Turun Stockmannilla, mutta päädyin sitten tuohon ostamaani. Mahdollisesti vielä joskus tilaan EP&F:n, mutta saa nyt nähdä.

Vierailija
649/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Stockalla näytteet esillä? Luulin että koronan takia kempparit pistäneet näytteitä piiloon, vai antavatko pyydettäessä?

Turun Stockmannilla on ainakin ollut koko ajan, Wiklundilla (Sokos) olivat muutaman viikon poissa, mutta tulivat takaisin joskus loppukeväästä.

Meidän Stockmannilla ei vain noita kaikkein mielenkiintoisempia tuoksuja ole. Ei ole Byredoa, ei Atelier Colognea, ei Aerinia, ei Armani Privétä, ei Scent of Finlandia etc. Jo Malonet olivat pop up -hyllyssä viime vuodenvaihteessa pari-kolme kuukautta. Helsingissä käydessä täytyy käydä nuuhkimassa niiden Stockmannilla pulloista näytteitä ja sitten tilata verkkokaupasta meidän Stockmannille toimituskuluitta. Olen myös harrastanut ihan sokko-ostoksia pakosta. Eivät ole kaikki Stockmannit samanarvoisia keskenään...

Vierailija
650/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hulluna Pradan "mummotuoksuun" eli Infusion d'Iris. Jos tiedätte, vinkatkaa, onko olemassa muitakin näin huumaavan kurjenmiekan tuoksuisia tuoksuja. Kiitos!

Vierailija
651/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaahan laadukas sitruunainen, mutta kuitenkin naisellinen tuoksu, jossa voi olla pehmeyttäkin. Hedelmäisyyttä ja raikasta kukkaisuutta saa olla. Raikkaus avainsana, ei mitään liian voimakasta missään tapauksessa. Dolce & Gabbanan Light blue:a ei kannata ehdottaa, se muuttuu ihollani nopeasti mummomaiseksi ja tunkkaisekseksi :(

Lanvin: A Girl in Capri - raikas sitruunainen, sopii kaikenikäisille, edullinenkin.

En ole tuo alkuperäinen kysyjä, mutta kiitos tästä vinkistä!

Tää on oikeasti paras ketju!

Vierailija
652/19263 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottakaa mulle kokeiltavaa!

Nyt käytössä eniten Creedin love in white ja Jardin sarjan moniseur Li.

Mutta se täydellinen oma Tuoksu on ikuisesti etsinnässä...

Pidän sitruksista, aavistuksen makeina, mutta ei ällöinä.

Kukkaistuksuista , niistä ei puuterisina vaan jotenkin makeina ( vähän) tai raikkaina. Erityis ihastuksia ovat jasmiini, appelsiininkukka. Neroli on ihana , mutta huonetuoksumainen mun mielestä.

Tosi raskaat tuoksut on yleensä ei, isoE on ehdoton ei. Muutenkin pidän ennemmän luonnollisista tuoksuista kuin synteettisistä. Mutta sitten taas vaikka joku Atelier cologne ei sytytä yhtään.

Ehdottakaa, niin tilanne näytteitä!

Hmm. Kannattaisiko sinun kokeilla Serge Lutensin fleurs de citronnier ja fleurs d'orangeria? Ditpyquen Do Sonissa on jasmiinia ja tuberosaa, jos pidät siitä. 

Vierailija
653/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö kukaan Cleanin tuoksuista?

Vierailija
654/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkääkö kukaan Cleanin tuoksuista?

Musta niille on paikkansa....päiviin, jolloin haluaa tuoksua vain puhtaalta, ei sen monimutkaisemmalta.

Hyvin onnistuneita kokeiluja tällä iholla ovat olleet Skin ja Simply Clean, molemmat hyvin pysyviä, pehmeitä myskejä, mutta kaapista löytyvät myös Warm Cotton ja Rain, jotka yleensä pääsevät mukaan reissuun, jossa ei aina pääse halutessaan suihkuun. Original ei toiminut, muutin sen hyvin teräväksi.

Reservepuolelta Smoked Oud on vähän "en oikein tiedä tästä" -osastolla, Blonde Rosen lahjoitin tyttärelle. Samoin tein Blossomin kanssa, en siedä santelia.

(Paraikaa kokeilussa ELdO:n Archives 69. Olen koukussa näytteisiin (ja luumuchutneytaivaassa), etsin Sitä Yhtä.)

Vierailija
655/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuollainen merkki on kuin Juliette has a Gun? :D Notinossa myydään.

Ilmeisesti jokin uusi julkkisten suosima niche?

Kellään kokemuksia? Minkä tuoksutalon tuoksuja muistuttavat, vai ovatko aivan erilaisia kuin muut?

Juliet has a Gunilla on jokin kulttimaineessa oleva hajuvesi, nimeltään "Not a Perfume". Tätä monet kehuvat, itse en ole tuoksutellut, mutta kiinnostaisi tilata näyte.

Not a Perfume on parfyymimaailman hipstereitä, osiin purettu, vain yksi molekyyli, Ambroxan (meripihkainen). Tykkäät tai et, yhdistelet tai et.

Musta tämä nykyinen layeringvillitys on tavallaan vähän hassu. Haluan hajuveteni yhdessä pullossa, kokonaisena tarinana, en kahdessa eri osassa tee-se-itse -menetelmällä. Olen vanhanaikainen. :)

Minä "osaan" kerrostaa vain parit Jo Malonen tuoksut :D Mutta koska ne kaikki on tehtykin sopimaan tavalla tai toisella yhteen, ja ne on cologneja eikä eau de toiletteja joten lopputulos ei ole tyrmäävä tai sekava.

Harmi että Blue Agava & Cacao lopetettiin, mutta luin Fragranticalta että kuulemma tulossa takaisin! Lämmin, kevyt kaakaomainen tuoksu jota sitrukset hieman raikastavat. Aion heti ostaa kun tulee, mieheni piti tuosta tuoksusta myös.

Muut suosikit ovat laakerilehtimausteinen, karhunvatukkainen ja greippinen Blackberry & Bay, sekä Wild Bluebell joka tuoksuu yllättävän aidoille kissankelloille, koska aidothan on monissa maissa rauhoitettuja, sekä vähän kieloa sen rinnalla.

Red Roses on ihanan puhdas ruusutuoksu niille jotka pitävät romanttisista muttei liian tunkkaisen päällekäyvistä ruusutuoksuista ja siinä on pohjalla hieman mehiläisvahan ja orvokin tuoksua.

Noissa neljässä on hyvä kestävyys cologneiksi, mutta ne muutaman kertana yhteensä 15 muuta kokeilemaani haihtuivat minulla puolen tunnin sisään. Osa oli liian hedelmäisiä, jokin niistä oli sellainen makea hunajatuoksu kun olisi kaatanut siirappiset cocktailhedelmäsäilykepurkin nesteet ranteelle. Tottakai ulkona ampiainen kävi saman tien kimppuun heti kun astuin liikkeestä ulos! Sitten tuoksu haihtui yllättäen pois. Aika erikoista.

Oli myös jokin jännä basilikatuoksu, ja se merisuola, mutta niitä en ostanut. Sain joskus kauan sitten näytteet.

Sitä Nutmegia en koskaan ehtinyt kokeilemaan, sitähän on kehuttu paljon. Ei mitään hajua miksi sekin lopetettiin.

Mulla on Blackberry&Bay ja se on ihanan raikas tuoksu. Siitä tulee kevät mieleen, talvellakin. English Pear& Freesiaakin kävin haistelemassa sen vähän aikaa, mitä Jo Malonet olivat Turun Stockmannilla, mutta päädyin sitten tuohon ostamaani. Mahdollisesti vielä joskus tilaan EP&F:n, mutta saa nyt nähdä.

Laitoin juuri tuon Blackberry and Bayn tilaukseen ihan vain sen perusteella mitä siitä tässä ketjussa olen lukenut. Pientä piristystä elämään. 

Vierailija
656/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, osaisko joku suositella mitä tuoksuja lähtisin testailemaan kun mun monen vuoden takainen iltatuoksu on Bossin deep Red ja haluaisin vaihtelua mutta jotain samantyyppistä? Hinnalla ei muuten väliä mut ei mielellään yli100€.

Vierailija
657/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko sanoa jonkun raikkaan hedelmäisen makean tuoksun, joka ei kuitenkaan ole mikään superteinimäinen ja ällö? En oikein pidä kukkaistuoksuista.

Vierailija
658/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ostanut hajuvesiä, mutta aiemmat lempparini olivat Diorin j'adore

givenchyn very irresistible, Cacharelin Noa ja vähän yllättäenkin Bodyshopin white musk.

Erityisesti Diorin J'adore sopi itselleni ja sain siitä paljon kehuja, vaikka ilmaan tuoksuttetuna se ei oikein alunperin vedonnut- tuoksu muistutti jotenkin liikaa kamomillaa, mutta iholle lämmetessä se oli täydellinen.

Ja white musk- ihanan puuterinen ja kevyesti mummomainen tuoksu, josta tuli ihanan pehmeä ja nostalginen fiilis.

Oliskiko näiden pohjalta ideoita ja suosituksia parfyymikaupoille? Syksyyn voisi sopia jotain mausteisempaakin.

Vierailija
659/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen istumassa iltaa Helsingissä La Bohemen terassilla ja siellä oli näytillä viisi suomalaista Nakuna-tuoksua. Tyylikkäät pullot ja pari tuoksuista ihan mielenkiintoisia. Ei viitsitty suihkia niitä, nuuhkittiin vain sumuttimen suuta. Musta oli kovin miehekäs ja pari muuta aika geneerisiä, mutta Ralli vaikutti kiinnostavalta! Juhannus tuoksui omaan nenääni jotenkin pahalta. Yritän etsiä niiden kahden muun nimet.

Vierailija
660/19263 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho ja Avanto olivat ne tavallisimman tuoksuiset Nakunat, ja Juhannus olikin Mittumaari :)

Onko joku muu haistellut näitä? Näköjään olis saatavilla sample set, missä jokaista 2 ml.