Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
621/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan teistä nuuhkinut maailman kalleimpia parfyymeja merkiltä Clive Christian?

Vuosia sitten Ruotsin Miljonääriäideissä sillä peroksidihattara-Marialla oli sellainen pullo, ja sillä sen entisellä naapurilla ex-bestiksellä Mindyllä taisi olla useimmat Cliven tuoksut pukeutumishuoneessaan, sellaisella tarjottimella.

Aiemmin en ollut merkistä kuullut.

Sen verran olen kommentteja lukenut, ettei kyseiset tuoksut olisi noin 300-600 euron arvoisia. Ehkä nuo ovat enemmän statussymboleja ja koristeita?

Vierailija
622/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://i.pinimg.com/originals/5b/71/6c/5b716c0101f5b6fa23b49042c68e3a5…

Täällä mainittu Bond no9 -merkki, ja niiden kallein tuoksusarja joka on Dubai-collection, noin 500 euroa pullo.

Tuon merkin tuoksut ovat olleet kummallisen pistäviä ja henkeen ottavia, hinnat taitaa suurimmaksi osaksi olla 150-400 eur. Ehkä nuokin ovat enemmän statussymboleja ja walk in closetien koristeita?

Lanseerasivat myös kristalleilla koristellut pullot tuotteistaan, en muista maksoiko nuo tonnin kappaleelta 

https://oceandrive.com/get/files/image/galleries/Bi4_4GKXBhy2.jpg

Oli niillä jossain esillä tällaiset jättipullotkin muutamista eri tuoksuista ja joihon mahtuu yli litra parfyymia, muistaakseni Neiman-Marcusilla, hinta oli dollareissa useita tonneja, kallein taisi olla yli 7000 dollaria

https://i.pinimg.com/236x/29/fd/11/29fd1189f7a6757af53f3cdad9dbc2cd--pu…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen lukenut, että Not a Perfume olisi tylsä.

En tiedä, parfyymitalon nimi on niin typerä (Juliette has a gun), että ei kiinnosta.

Layering ei myöskään ole mun juttu. Tulee jo hengenahdistus, jos montaa eri parfyymia suihkauttelee, ja olen muutenkin kevyiden tuoksujen ystävä.

😂 Ymmärrät kai, ettei se layering tarkoita, että tuoksuja suihkautellaan tuplamäärä verrattuna siihen, että käyttäisit vain yhtä tuoksua?

En minä sellaista väittänyt, ja toki sen ymmärrän, kun olen alan harrastaja ollut jo monta vuotta. Mulla ärtyy hengityselimet, jos laitan kahta eri tuoksua samaan aikaan - vaikka määrällisesti se ei olisi enempää kuin yhtä käyttäessä. Ymmärsitkö nyt?

Layering ei ole kaikkien juttu. Mä ostan jonkun tuoksun juuri siksi, että tykkään siitä just sellaisena kuin se on. Vaikka olisi soliflore tai molekyylituoksu.

Vierailija
624/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, parfyymitalon nimi on niin typerä (Juliette has a gun), että ei kiinnosta.

Layering ei myöskään ole mun juttu. Tulee jo hengenahdistus, jos montaa eri parfyymia suihkauttelee, ja olen muutenkin kevyiden tuoksujen ystävä.

😂 Ymmärrät kai, ettei se layering tarkoita, että tuoksuja suihkautellaan tuplamäärä verrattuna siihen, että käyttäisit vain yhtä tuoksua?

En minä sellaista väittänyt, ja toki sen ymmärrän, kun olen alan harrastaja ollut jo monta vuotta. Mulla ärtyy hengityselimet, jos laitan kahta eri tuoksua samaan aikaan - vaikka määrällisesti se ei olisi enempää kuin yhtä käyttäessä. Ymmärsitkö nyt?

Layering ei ole kaikkien juttu. Mä ostan jonkun tuoksun juuri siksi, että tykkään siitä just sellaisena kuin se on. Vaikka olisi soliflore tai molekyylituoksu.

Ai, anteeksi. Ei ollut tarkoitus epäillä asiantuntevuuttasi;) Tuo lauseesi vaan oli kovin helposti tulkittavissa juuri niin, kuin sen tulkitsin. Enkä suoraan sanottuna kyllä ymmärrä, miten ne hengityselimesi ärtyvät kahdesta tuoksusta sen enempää kuin yhdestäkään. Enkä sitä, miksi kaksi kerrostettua tuoksua yhdessä eivät voisi olla kevyt tuoksu myöskin. Ei mulla muuta :)

Vierailija
625/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, anteeksi. Ei ollut tarkoitus epäillä asiantuntevuuttasi;) Tuo lauseesi vaan oli kovin helposti tulkittavissa juuri niin, kuin sen tulkitsin. Enkä suoraan sanottuna kyllä ymmärrä, miten ne hengityselimesi ärtyvät kahdesta tuoksusta sen enempää kuin yhdestäkään. Enkä sitä, miksi kaksi kerrostettua tuoksua yhdessä eivät voisi olla kevyt tuoksu myöskin. Ei mulla muuta :)

No ne vaan ärtyvät, sille lienee selitys se, että mulla on lievä astma, ja kun kahdessa eri tuoksussa on useita eri tuoksunuotteja, ne saattavat ärsyttää. Miksi sinun pitää kyseenalaistaa toisen ihmisen kokemus? 

Vierailija
626/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksufanit hei! 

Missä kosmetiikkatuotteissa pihtaatte, jos ette pihtaa tuoksuissa? Itse saatan pistää melkein 200 euroa hyvään tuoksuun ja koska tiedän että kestävät minulla pitkään ja säilön ne hyvin viileässä ja pimeässä.

Itse pihtaan ripsiväreissä, sillä edulliset 10+ eur täsmällälleen samaa ainetta kuin 40+ eur kalliit. Harjoissa vaan eroja. Olen säilyttänyt muutamien kalliiden ripsivärien harjaosat, pessyt ne ja levitän tai viimeistelen ripsiväriä tarvittaessa niillä.

Samoin kasvojen puhdistustuotteissa, ei kasvot tajua onko se meikin poistava putsari 10 vai 50 euron arvoinen, kun se käy vaan iholla hetken ajan.

Myös huulipunissa pihtaan, mikä järki ostaa Tom Fordin 50+ euron huulipunia, koska pigmentit ovat saman kaltaisia ellei paremmat NYX-meikkisarjan noin 10 euron huulipunissa.

Kasvovoiteissa ja kosmetologin kasvohoidoissa en pihtaa, ja islantilaisen Bioeffectin 135 euron arvoinen tällainen 40-vuotiaan naisen ihoa uudistava EGT-kasvutekijä-seerumi on ollut luottotuotteeni pari vuotta. Oikeasti ainoa mahdollisimman luonnollinen tuote joka tehoaa ja nuorentaa kasvoja ihan silmissä. Siinä maksaa todellakin se sisältö eikä logot ja pakkaukset.

Mä en ole ollut vuosiin yhtään kiinnostunut minkäänlaisesta kosmetiikasta. Olen 41, noin kolmeenkymppiin asti laittauduin uskollisesti päivittäin, ja sitten into vain loppui, kaputt, kerrasta. Olen sittemmin muuttunut luonnonlapseksi, värjäämätön tukka, vettä, palasaippuaa, kookosöljyä, ehkä sitten juhlapäivinä Tummelia :D. Tuoksut ovat tosiaan tehneet paluun, saa nähdä tekeekö muukin jossain muodossa. Naamalle on kyllä tapahtunut jotain, ei tähän tulisi enää mieleenkään vetäistä mitään kissarajauksia tai tummia luomivärejä, jotka olivat ihan normisettiä 10 v sitten.

Kolmas Delacourte, Vanori: voimakas hunaja. Tuoksuu iholla 8+ h, paidassa vielä 15 tunninkin jälkeen.

Vierailija
627/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aika neutraaleista tuoksuista: byredon blanche tai selction nomande on hyvä. Samoin Heeleyn verveine. Suomessakin näistä saa ja pääsee tuoksuttelemaan, kun hieman googlettelee.

Vierailija
628/19263 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Hermesin Jardin-sarjaa, suosikkini on Jardin Sur le Nil. 

Vierailija
629/19263 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Hermesin Jardin-sarjaa, suosikkini on Jardin Sur le Nil. 

Voi miksi tuo tuoksuu aivan mahtavalta kaikilla muilla paitsi minulla? :(

Minulla on ilmeisesti happamaan taittava iho luonnostaan.

Vierailija
630/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin testaamassa Scent of Finland-tuoksut Stockalla.

Vähän kuten pelkäsin: ei mitään erikoista eikä todellakaan hintansa arvoisia. Pullot ovat simppeleitä ja koko kampanja (upeat kuvat, kts Fragrantican juttu) vaikuttaa turistimainokselta, ikäänkuin sanoen: "Osta tästä muisto Suomesta,."

Tuoksujen nimet on kauniita, eikä mikään ole kamalan hajuinen, mutta niissä vain ei ole mitään erityistä, mitään uutta.  Jollain tavalla hyvin varovaisia, kuin tehty ajatellen, ettei nyt vain ärsytetä ketään.

Olisin ostanut mielelläni yhden (Kaltio), mutta se muistutti jo kovasti yhtä tuoksua, joka mulla jo on. 

Toivottavasti löytävät ystävänsä. Periaatteessa hienoa, että Suomessa yritetään tehdä niche-tuoksuja.

Vierailija
631/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin testaamassa Scent of Finland-tuoksut Stockalla.

Vähän kuten pelkäsin: ei mitään erikoista eikä todellakaan hintansa arvoisia. Pullot ovat simppeleitä ja koko kampanja (upeat kuvat, kts Fragrantican juttu) vaikuttaa turistimainokselta, ikäänkuin sanoen: "Osta tästä muisto Suomesta,."

Tuoksujen nimet on kauniita, eikä mikään ole kamalan hajuinen, mutta niissä vain ei ole mitään erityistä, mitään uutta.  Jollain tavalla hyvin varovaisia, kuin tehty ajatellen, ettei nyt vain ärsytetä ketään.

Olisin ostanut mielelläni yhden (Kaltio), mutta se muistutti jo kovasti yhtä tuoksua, joka mulla jo on. 

Toivottavasti löytävät ystävänsä. Periaatteessa hienoa, että Suomessa yritetään tehdä niche-tuoksuja.

Aah, onko näin. :( Minun on kauheasti tehnyt mieli tilata joko Kajo tai Vire, mutta hinta on kova ja jos tuote ei vielä ole kovin kummoinen muihin verrattuna, niin enpä sitten tiedä...

Vierailija
632/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Stockalla näytteet esillä? Luulin että koronan takia kempparit pistäneet näytteitä piiloon, vai antavatko pyydettäessä?

Vierailija
633/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuollainen merkki on kuin Juliette has a Gun? :D Notinossa myydään.

Ilmeisesti jokin uusi julkkisten suosima niche?

Kellään kokemuksia? Minkä tuoksutalon tuoksuja muistuttavat, vai ovatko aivan erilaisia kuin muut?

Juliet has a Gunilla on jokin kulttimaineessa oleva hajuvesi, nimeltään "Not a Perfume". Tätä monet kehuvat, itse en ole tuoksutellut, mutta kiinnostaisi tilata näyte.

Not a Perfume on parfyymimaailman hipstereitä, osiin purettu, vain yksi molekyyli, Ambroxan (meripihkainen). Tykkäät tai et, yhdistelet tai et.

Musta tämä nykyinen layeringvillitys on tavallaan vähän hassu. Haluan hajuveteni yhdessä pullossa, kokonaisena tarinana, en kahdessa eri osassa tee-se-itse -menetelmällä. Olen vanhanaikainen. :)

Minä "osaan" kerrostaa vain parit Jo Malonen tuoksut :D Mutta koska ne kaikki on tehtykin sopimaan tavalla tai toisella yhteen, ja ne on cologneja eikä eau de toiletteja joten lopputulos ei ole tyrmäävä tai sekava.

Harmi että Blue Agava & Cacao lopetettiin, mutta luin Fragranticalta että kuulemma tulossa takaisin! Lämmin, kevyt kaakaomainen tuoksu jota sitrukset hieman raikastavat. Aion heti ostaa kun tulee, mieheni piti tuosta tuoksusta myös.

Muut suosikit ovat laakerilehtimausteinen, karhunvatukkainen ja greippinen Blackberry & Bay, sekä Wild Bluebell joka tuoksuu yllättävän aidoille kissankelloille, koska aidothan on monissa maissa rauhoitettuja, sekä vähän kieloa sen rinnalla.

Red Roses on ihanan puhdas ruusutuoksu niille jotka pitävät romanttisista muttei liian tunkkaisen päällekäyvistä ruusutuoksuista ja siinä on pohjalla hieman mehiläisvahan ja orvokin tuoksua.

Noissa neljässä on hyvä kestävyys cologneiksi, mutta ne muutaman kertana yhteensä 15 muuta kokeilemaani haihtuivat minulla puolen tunnin sisään. Osa oli liian hedelmäisiä, jokin niistä oli sellainen makea hunajatuoksu kun olisi kaatanut siirappiset cocktailhedelmäsäilykepurkin nesteet ranteelle. Tottakai ulkona ampiainen kävi saman tien kimppuun heti kun astuin liikkeestä ulos! Sitten tuoksu haihtui yllättäen pois. Aika erikoista.

Oli myös jokin jännä basilikatuoksu, ja se merisuola, mutta niitä en ostanut. Sain joskus kauan sitten näytteet.

Sitä Nutmegia en koskaan ehtinyt kokeilemaan, sitähän on kehuttu paljon. Ei mitään hajua miksi sekin lopetettiin.

Vierailija
634/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaahan laadukas sitruunainen, mutta kuitenkin naisellinen tuoksu, jossa voi olla pehmeyttäkin. Hedelmäisyyttä ja raikasta kukkaisuutta saa olla. Raikkaus avainsana, ei mitään liian voimakasta missään tapauksessa. Dolce & Gabbanan Light blue:a ei kannata ehdottaa, se muuttuu ihollani nopeasti mummomaiseksi ja tunkkaisekseksi :(

Vierailija
635/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuoksufriikki. Ongelmana on ollut se, että liian moni hyväkin tuoksu muuttuu ihollani kissanpissaksi. Joitakin muuttumattomia olen löytänyt, esimerkiksi Heeleyltä, Chanelilta, Hermesiltä ja Diorilta. 

Mutta sen olen oppinut, ettei kannata ostaa kukkaistuoksuja tai ns. raikkaita tuoksuja. 

Chanelin viitosta olen käyttänyt iät ja ajat. Viimeisimmäksi "löysin" Coco Mademoiselle Intensen ja eilen kävin tuoksuttamassa muita Chaneleita. Coco ja Coco Noir, ei hassumpia, mutta silti ostin uuden pullon Coco Mademoiselle Intenseä!

Vierailija
636/19263 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rochas: Eau de Rochas FRESH, eli ei sitä alkuperäistä.

Vierailija
637/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaahan laadukas sitruunainen, mutta kuitenkin naisellinen tuoksu, jossa voi olla pehmeyttäkin. Hedelmäisyyttä ja raikasta kukkaisuutta saa olla. Raikkaus avainsana, ei mitään liian voimakasta missään tapauksessa. Dolce & Gabbanan Light blue:a ei kannata ehdottaa, se muuttuu ihollani nopeasti mummomaiseksi ja tunkkaisekseksi :(

Lanvin: A Girl in Capri - raikas sitruunainen, sopii kaikenikäisille, edullinenkin.

Vierailija
638/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Stockalla näytteet esillä? Luulin että koronan takia kempparit pistäneet näytteitä piiloon, vai antavatko pyydettäessä?

Esillä olivat, tosin myyjää ei näkynyt missään, vaikka sekä minä että toinen asiakas olisimme toivoneet apua.

Scent of Finland-tuoksuista vielä: kyllä kannattaa tilata ja tukea suomalaista yritystä, jos pitää tuoksuista. Vire on tosi raikas, samoin Kaltio. Ne eivät siis ole mitenkään huonoja, mutta omaan makuuni liian laimeita ja tavanomaisia raikkaita tuoksuja. Ehkä siksi, että mulla on samantyyppisiä tuoksuja jo useita :)

Vierailija
639/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasiko joku vinkata tuoksun, joka olisi lämmin mutta raikas, kevyt ja tyylikäs, eikä liian makea tai sitruksinen. Olen käyttänyt esim. Chanelin Chance eau tendre sekä Calvin Klein Aqua ja Air (joista Air on hieman liian makea).

Kaikki vinkit tervetulleita!

Vierailija
640/19263 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasiko joku vinkata tuoksun, joka olisi lämmin mutta raikas, kevyt ja tyylikäs, eikä liian makea tai sitruksinen. Olen käyttänyt esim. Chanelin Chance eau tendre sekä Calvin Klein Aqua ja Air (joista Air on hieman liian makea).

Kaikki vinkit tervetulleita!

Lämmin ja raikas samaan aikaan.. hmm ei ihan helppo yhtälö! Mutta suosittelen kokeilemaan Guerlainin Mon Guerlain-tuoksua. Se on tyylikäs.

Oletko testannut Chloen Nomade-tuoksua?

Ja yksi tosi ihana ja edullinenkin: Elizabeth Arden White Tea. 

Kerro,jos löydät etsimäsi!