Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19262)
Mitä noita tämän hetken uutuustuoksuja on tullut mainoksissa ja netissä vastaan, ei ole nyt oikein mun makuun mikään niistä. Nina Riccin Rouge täytyy käydä nuuskuttamassa mutta siinäpä se.
Menin ihan sekaisin parfyymi-klikkaus sivuston kesäalessa! Ei nyt sentään bankrotti tule mutta tilasin kuusi tuoksua vaikka tarkoitus oli etsiä korkeintaan kaksi ihanuutta kokoelmaani.
Vierailija kirjoitti:
Menin ihan sekaisin parfyymi-klikkaus sivuston kesäalessa! Ei nyt sentään bankrotti tule mutta tilasin kuusi tuoksua vaikka tarkoitus oli etsiä korkeintaan kaksi ihanuutta kokoelmaani.
Mitä tilasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guerlain:
Mitsouko
L'Heure Bleue
Liu
Ah, person of culture..
Saisipa tuota vanhaa l'heure bleueta jostakin helposti.
Vanhat versiot mitsoukosta tuoksuu kuulemma kirjastolle, pölyisille kirjoille, onko joku päässyt haistamaan? Itse en ole koskaan tuoksutellut niitä vanhoja versioita.
Nämä ovat minun listaamiani. En ole käyttänyt tai ostanut mitään näistä aikoihin. 80-luvulla ostin ja kun loppuivat, en ostanut enää (astma), osaa ei enää saakaan. En tiennytkään, että L'Heure Bleuen koostumusta on muutettu, sääli. Johtunee uudistunnesta kemikaalisäädöksistä? Vai modernistamisyrityksestä saada nuorempia käyttäjiä?
Ei voi olla totta, jo neljä sivua asiallista keskustelua parfyymeistä, eikä vielä yksikään tuoksuyliherkkä ole tullut ketjuun kitisemään meistä haisuleista. Josku av jopa yllättää. Yhtään meikki- tai ihonhoitoketjua ei nimittäin ole ilman, että joku jo ensimmäisellä sivulla julistaa, ettei koskaan meikkaa tai käytä muuta kuin vettä ja juhlapäivinä tummelia.
Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja.
Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte).
Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tilasit?
Dolce & Gabbana Pour Femme, Elie Saab Girl of Now, Paco Rabanne Olympea acqua, Prada Candy, Diorissimo ja Hugo Bossin The Scent.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, jo neljä sivua asiallista keskustelua parfyymeistä, eikä vielä yksikään tuoksuyliherkkä ole tullut ketjuun kitisemään meistä haisuleista. Josku av jopa yllättää. Yhtään meikki- tai ihonhoitoketjua ei nimittäin ole ilman, että joku jo ensimmäisellä sivulla julistaa, ettei koskaan meikkaa tai käytä muuta kuin vettä ja juhlapäivinä tummelia.
Hajosin, juhlapäivinä tummelia. :'D Kiitos tästä!
Samaa kyllä ihmettelin minäkin, av pistää nyt oikeasti parastaan kerrankin!
Sori ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guerlain:
Mitsouko
L'Heure Bleue
Liu
Rakastan sitruunaista Jickyä, se oli myös nuoren Brigitte Bardotin suosikkutuoksu.
Jicky on kuin puhtaampi Shalimar, ilman sitä itämaista vanilja-eksotiikkaa. Muistan lukeneeni että Shalimar olisi syntynyt siitä kun joku lorautti vaniljaa ja jotain muuta Jickyyn.
Valitettavasti L'Heure Bleue tuoksuu liian tunkkaisen tätimäiseltä minulla. Sellainen kun kaivaisi vanhan mummon vaatehuonetta johon ei ole koskettu sitten 80-luvun. Liian orvokkinen tai jotain :))
Samsara edt sopii ystävättärelleni hyvin, hän on horoskoopiltaan oinas, jotenkin tuo punainen tuoksu lisää vaan jollain tapaa sitä "oinasvaikutusta".
L'Heure Bleue on mulle sellainen turvatuoksu, enkä pidä sitä mitenkään tätinä, vaikka mummoni sitä käyttikin. Tosi melankolinen ja paljon ajankuvastaan puhuva tuoksu. Tykkään käyttää etenkin talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guerlain:
Mitsouko
L'Heure Bleue
Liu
Rakastan sitruunaista Jickyä, se oli myös nuoren Brigitte Bardotin suosikkutuoksu.
Jicky on kuin puhtaampi Shalimar, ilman sitä itämaista vanilja-eksotiikkaa. Muistan lukeneeni että Shalimar olisi syntynyt siitä kun joku lorautti vaniljaa ja jotain muuta Jickyyn.
Valitettavasti L'Heure Bleue tuoksuu liian tunkkaisen tätimäiseltä minulla. Sellainen kun kaivaisi vanhan mummon vaatehuonetta johon ei ole koskettu sitten 80-luvun. Liian orvokkinen tai jotain :))
Samsara edt sopii ystävättärelleni hyvin, hän on horoskoopiltaan oinas, jotenkin tuo punainen tuoksu lisää vaan jollain tapaa sitä "oinasvaikutusta".
Jos L'Heure Bleue jollain tapaa viehättää mutta on omaan nenään turhan vanhanaikainen, niin Guerlainilta löytyy Aprés L'Onde ja L'Heure De Nuit jotka on samankaltaisia muttei aiheuta tuota "vanha" -fiilistä. Saattavat olla jopa L'Heure Bleun innoittamia muunneltuja kevyempiä versioita.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja.
Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte).
Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.
Olen mainostellut tässä hermeksen hermessence linjaa, mutta ne on juuri tuollaisia, niitä sanotaan vesiväri tuoksuiksi, koska ne on niin viipyileviä, eikä hyökkää päälle.
Mulla tulee sun kuvauksesta mieleen, että se iris ukiyoe sopisi sulle, se sopii juurikin sellaiselle eteeriselle naiselle.
Niillä on muitakin hyviä, niin kuin rose ikebana, osmanthe yunnan, brin de reglisse, mutta tuo iris varmaan sopisi sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tilasit?
Dolce & Gabbana Pour Femme, Elie Saab Girl of Now, Paco Rabanne Olympea acqua, Prada Candy, Diorissimo ja Hugo Bossin The Scent.
Vau! Ei huonoja :-)
:Mimmiliina
Rakastan Davidoffin cool wateria ja äsken sain Dd:n run wild(for her) aivan ihana <3
Vierailija kirjoitti:
Chanel Allure paras.
Onneksi siitäkin on eri versioita että jos vaikka joskus kyllästyt. Myös Dior Joy voisi olla sun makuun, on senverran samankaltaisuutta että sanovat sitä "Diorin Allureksi."
Vitsi miten kiva ketju kerrankin! Onko kukaan teistä käynyt Firenzessä? Olen kuukauden päästä menossa ja kaipaisin tärppejä ostospaikoista Santa Maria Novellan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan Davidoffin cool wateria ja äsken sain Dd:n run wild(for her) aivan ihana <3
Mulla on myös Run Wild, se on kuin aikuisten Escada Sorbetto Rosso. Rosso on vähän pikkutyttömäisempi eikä tuo Run Wildekään kovin aikuinen ole, mutta tosi freesi, raikkaanmakea, ja pirteä. Vähän kukkaisempi, vähän saippuaisempi kuin Sorbetto Rosso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mainostellut tässä hermeksen hermessence linjaa, mutta ne on juuri tuollaisia, niitä sanotaan vesiväri tuoksuiksi, koska ne on niin viipyileviä, eikä hyökkää päälle.
Mulla tulee sun kuvauksesta mieleen, että se iris ukiyoe sopisi sulle, se sopii juurikin sellaiselle eteeriselle naiselle.
Niillä on muitakin hyviä, niin kuin rose ikebana, osmanthe yunnan, brin de reglisse, mutta tuo iris varmaan sopisi sulle.
Voi kiitos paljon neuvoista. Nyt on jotain mitä voin lähteä etsimään. Tunnen itseni niin vieraaksi tuoksujen maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi miten kiva ketju kerrankin! Onko kukaan teistä käynyt Firenzessä? Olen kuukauden päästä menossa ja kaipaisin tärppejä ostospaikoista Santa Maria Novellan lisäksi.
No nyt olen kyllä positiivisesti kateellinen. Santa Maria Novellan lisäksi ei edes paljon muuta tarvitse, onpa hienoa. Toivottavasti pääsen joskus itsekin niiden ääreen. Mukavaa matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Pyri löytämään aluksi yksi, ei montaa omaa tuoksua.
Gucci Bloom ja Armani Si Fiori kannattaa ainakin kokeilla.
Chanel Allure paras.