Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
4961/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä Burberryn Her tuoksuu teidän nenään? Mä olen jotenkin tosi hämmentynyt, kun luin netistä hehkutusta miten tämä on dupe Baccarat Rougelle ja en osaa yhtään kuvitella, että BR tuoksuisi tälle. Mä haistan valehtelematta pelkän mansikan, ja lopussa jotain muuta mitä en aivan osaa kuvailla. Mutta Fragranticasta katsoin että tässä pitäisi olla sitä ja tätä ja tuota mutta minun nenään tämä on pelkkä mieto mansikka. En osaa kuvitella, että BR tuoksuisi tältä, miellän sen paljon syvemmäksi ja vahvemmaksi tuoksuksi. Mietin, että jättääkö mun nenä haistamatta jotain (ja haisenko toisten nenään ihan eriltä kuin omaani??).

Kiva, turvallinen arkituoksu tämä on, mutta aivan erilainen kuin mitä odotin :D

Kyllä Burberryn Her:issä ihan samat tuoksuelementit on kuin Baccarat Rougessa, lievästi medisiininen, ja marjat ja ambra luovat samanlaisen makeahkon tuoksun kuin BR. Eli hyvin samantyyppinen ja samaa tuoksumaailmaa, vaikka ei tietenkään identtinen ole. Ja BR on voimakkaampi ja pidempikestoisempi. Etkö haista Her:issä sellaista lääkemäistä vivahdetta?

Tai oikeastaan parempi kuvaus on sairaalan tuoksumaailman vivahde.? Itse haistan selkeästi sen, ja sama tuoksu on myös BR:ssä. Joillekin tämä tulee voimakkaampana esiin, joillekin vähän miedompana, mutta havaittavissa se yleensä on.

Vierailija
4962/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin paketti tuotiin kotiovelle täysin odottamatta. Tokmannin viimeisin viesti viisi päivää sitten sanoo, että tilauksesi on käsitelty, saat yhteydenoton kuljetusyhtiöltä, kun tilaustasi toimitetaan. Tätä yhteydenottoa ei ole kuulunut mitään kanavaa pitkin, mutta tänään paketti tosiaan tupsahti suoraan ovelle. Onneksi olen kotona töissä, muuten olisi mennyt ihan ohi. Onko teille muille tullut kuljetusyhtiöltä viestiä ja mikä yhtiö on ollut kuljettajana?

Tuoksuista Joop! All About Eve on ilman muoveja ja suuttimen korkkiosa kiertyy löysänä, jengat siis menneet. Harkitsen reklamoimista, mikä lie testeri tai käytetty/palautettu pullo. Toisaalta taas, en tiedä jaksanko, pullo oli kuitenkin hyvässä alessa noin 20 euroa ja palautuksessa on oma vaivansa. Aito tuoksu vaikuttaisi kuitenkin olevan.

Muut tuoksut olivat muoveissa ja ok (Elie Saab Girl Of Now, Aquolina Pink Sugar ja Slava Zaitsev Maroussia). Ensimmäisenä halusin testata venäjänpunaisen Maroussian. Se on kiinnostanut minua kaikessa ihanassa nyrjähtäneisyydessään eniten. Ja ai että, tädin halpisnenä tykkää! :D Tässä on jotain tuttua ja mehevää, ensisuihkaisu jo hymyilytti ja tuoksun kuulkaas niiiiin hyvälle! Tuoksu on iso, ei toimistoon, mutta kyllä kiitos kotiin. Se on (ehdottomasti hyvällä tavalla) venäläinen ja suuri, pursuileva. 

Joop All About Eve tulee ilman muoveja, niin kuin muistaakseni yksi toinenkin Joopin tuoksu. Ja korkkiosa on minullakin Evessä löysä. Joten ei ole mikään epämääräinen pullo. Ilmeisesti vaan tuotetaan nykyään niin halvalla heidän pakkaukset.

Tuoksusta pidän paljon, vehreä omena, jossa vähän kanelia ja vaniljaa, ei ällömakea kuitenkaan. Itse ajattelin käyttää nyt keväällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4963/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen testaillut Notinon tammikuun alesta tilaamaani Roberto Cavallin Paradise Foundia. Mielenkiintoinen, uniikki tuoksu, tässä on palmun lehteä, heliotrooppia, frangipania, patchoulia, santelipuuta, jasmiinia, appelsiininkukkaa, pippuria ainakin. Palmunuotti on mielenkiintoinen, vihreä, trooppinen, viidakkomainen, jotenkin kostea. Patchouli ja palmu tuovat kivan vihreyden, mutta tuoksussa havaitsee vahvana myös kukat. Pidän erityisesti frangipanin ja heliotroopin tuoksuista, ne pystyy havaitsemaan tässä. Tosi hyvä koknaisuus, sopii loistavasti kevääseen ja miksei kesäänkin. Tämä on uusi, vasta ilmestynyt tuoksu ja ihmettelinkin, että 50 ml oli Notinon alessa vain 25 eur. Hinta oli noussutkin sitten seuraavana päivänä 66 euroon, tämä Notinon epämääräinen hintavaihtelu.

Tähän liittyen tuli vielä mieleen että kun tilasin sieltä juuri Montalen 5 näytteen setin jonka hinta oli 10 eur, niin tänään sen hinta olikin jo 17 eur. Siellä pitää olla nopea jos jotain löytää, hinnat saattavat pompsahtaa ihan satunnaisesti.

Huomasin saman noista hinnoista eilen illalla,kun kerroit tuosta Montale-setistä. Koodilla sai 15% hinnasta pois, mutta se lähtöhonta oli 16,05€, eikä ilmaista toimitusta ollut tarjolla.

Joo, ihan käsittämätöntä tuo vaihtelu🙈

Kantsisiko näyttää incognito-ikkunaa, kuten lentopippuja etsiessä?

Vierailija
4964/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen testaillut Notinon tammikuun alesta tilaamaani Roberto Cavallin Paradise Foundia. Mielenkiintoinen, uniikki tuoksu, tässä on palmun lehteä, heliotrooppia, frangipania, patchoulia, santelipuuta, jasmiinia, appelsiininkukkaa, pippuria ainakin. Palmunuotti on mielenkiintoinen, vihreä, trooppinen, viidakkomainen, jotenkin kostea. Patchouli ja palmu tuovat kivan vihreyden, mutta tuoksussa havaitsee vahvana myös kukat. Pidän erityisesti frangipanin ja heliotroopin tuoksuista, ne pystyy havaitsemaan tässä. Tosi hyvä koknaisuus, sopii loistavasti kevääseen ja miksei kesäänkin. Tämä on uusi, vasta ilmestynyt tuoksu ja ihmettelinkin, että 50 ml oli Notinon alessa vain 25 eur. Hinta oli noussutkin sitten seuraavana päivänä 66 euroon, tämä Notinon epämääräinen hintavaihtelu.

Tähän liittyen tuli vielä mieleen että kun tilasin sieltä juuri Montalen 5 näytteen setin jonka hinta oli 10 eur, niin tänään sen hinta olikin jo 17 eur. Siellä pitää olla nopea jos jotain löytää, hinnat saattavat pompsahtaa ihan satunnaisesti.

Huomasin saman noista hinnoista eilen illalla,kun kerroit tuosta Montale-setistä. Koodilla sai 15% hinnasta pois, mutta se lähtöhonta oli 16,05€, eikä ilmaista toimitusta ollut tarjolla.

LentoLippuja!

Vierailija
4965/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eBaystä irtosi piripintaan täysi 30 ml:n vintage Roger & Gallet Open hintaan 7 euroa + postit! Odotan sierainkarvoitus innosta väristen.

Nykyisessä formulaatiossaankin Open on yksi parhaista miesten vanhan liiton tupakkatuoksuista. Vertailun vuoksi: astetta vähemmän makea kuin Aramis Havana (joka on myös loistava, edelleen). Vintage-Openissa kuuluu olevan nykyversiota täyteläisempi patsuli- ja sammalpohja (mikä yllätys!). 

Vierailija
4966/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen tyhjentänyt evästeetkin, ei mitään vaikutusta. Pitäisi olla sama lopputulos kuin incognitolla. Jos sama hintavaihtelu näkyy muillakin, niin ei kai siitä kyse?

Vierailija
4967/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen tyhjentänyt evästeetkin, ei mitään vaikutusta. Pitäisi olla sama lopputulos kuin incognitolla. Jos sama hintavaihtelu näkyy muillakin, niin ei kai siitä kyse?

Sama hintavaihtelu näkyisi käsittääkseni niillä jotka ovat samoja tuotteita vilkaisseet?

Eri

Vierailija
4968/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon teidän nuottikeskusteluun muuten: Sain juuri YSL:n Y:n, joka on osoittautunut toistaiseksi pettymykseksi. Ehkä vaisuus johtuu pakkasesta, tai sitten en ymmärtänyt, mitä tilasin (etukäteen  luin Fragranticasta kyllä, että reformulointi on tässä poikkeuksellisen onnistunut, tuoksu vastaa melko lailla alkuperäistä).

No, nuoteista. Pullon kyljessä lukee kultaisin kirjaimin: ACCORDS. Ja sen alla bergamote, coriander, iris, patchouli ja mousse de chéne. Muut osaan suomentaa (bergamotti, korianteri, iiris ja patsuli :-), mutta tuota muusia en :-D

Anyways, akordit? Akordit?

Tavallaan ymmärrän synestesian, sillä upeasti luotu tuoksu sointuu kuin sinfonia. Tästä Y:stä en nyt osaa sanoa, mikä virsi on kyseessä. Kuiva chypre selvästi, näitä alkaa kaapit olla täynnä (Magie Noire, Knowing, Ysatis, Fidji makeampana ja niin edelleen). Ilmeisesti metsästän täydellistä chypreä, näistä se ei ole kyllä mikään. Uusia tuotantoja kaikki. Tällaisenaan nämä ei mene, on löydettävä sopivat kumppanit näille. Jos osaatte neuvoa, mikä menisi minkäkin kanssa, otan vinkkejä kiitollisena vastaan! Täyteläisyyttä ja naisellisuutta kaipaan, nämä on kovin kuivia ja seksittömiä.

Mousse de chéne on valkohankajäkälä (oakmoss). Tuo maamaista (multaa) vihreää vivahdetta tuoksuihin.

Vierailija
4969/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama hintavaihtelu näkyisi käsittääkseni niillä jotka ovat samoja tuotteita vilkaisseet?

Eri

Mistä tämän voi tietää? Ettei muillakin näkyisi?

Itse epäilen, että siellä on jokin hintageneraattori, joka automoi hintamuutoksia sen mukaan, kuinka paljon ihan kollektiivisesti käydään jotain tuotetta katsomassa ja/tai ostamassa. Jos käyty paljon tuotteen sivuilla, hintaa nostetaan, jos käyty vähän, hintaa lasketaan. Voin olla väärässäkin, mutta tällainen tuli mieleen. Joka tapauksessa turhauttavaa.

Vierailija
4970/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadulla on hintansa kirjoitti:

Itselleni päsähti tänään Ranskasta Menneniä 20 pulloa.

Hyvin oli paketoitu ja kaikki muovissa siististi.

Nopea toimitus 1.5 viikkoa.

Siinähän on sitten viikonlopun juomat valmiina. Ei kun kaatamaan kurkkuun vaan, niin sinunkin dogbreath saa astetta tutumman hajun!

4971/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon teidän nuottikeskusteluun muuten: Sain juuri YSL:n Y:n, joka on osoittautunut toistaiseksi pettymykseksi. Ehkä vaisuus johtuu pakkasesta, tai sitten en ymmärtänyt, mitä tilasin (etukäteen  luin Fragranticasta kyllä, että reformulointi on tässä poikkeuksellisen onnistunut, tuoksu vastaa melko lailla alkuperäistä).

Voih - mahtavaa, jos YSL:n Y olisi jälleen markkinoilla. Toivon todella, että se on se vanha tuttu Y, joka oli kauan sitten minun nimikkotuoksuni ja jonka jälkeen en enää uutta nimikkotuoksua ole itselleni löytänyt. Täytyypä lähteä metsästämään tätä.

Vierailija
4972/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voih - mahtavaa, jos YSL:n Y olisi jälleen markkinoilla. Toivon todella, että se on se vanha tuttu Y, joka oli kauan sitten minun nimikkotuoksuni ja jonka jälkeen en enää uutta nimikkotuoksua ole itselleni löytänyt. Täytyypä lähteä metsästämään tätä.

Siis onko joku muu YSL Y kuin tämä? https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Y-Eau-de-Parfum-…

Vierailija
4973/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä Burberryn Her tuoksuu teidän nenään? Mä olen jotenkin tosi hämmentynyt, kun luin netistä hehkutusta miten tämä on dupe Baccarat Rougelle ja en osaa yhtään kuvitella, että BR tuoksuisi tälle. Mä haistan valehtelematta pelkän mansikan, ja lopussa jotain muuta mitä en aivan osaa kuvailla. Mutta Fragranticasta katsoin että tässä pitäisi olla sitä ja tätä ja tuota mutta minun nenään tämä on pelkkä mieto mansikka. En osaa kuvitella, että BR tuoksuisi tältä, miellän sen paljon syvemmäksi ja vahvemmaksi tuoksuksi. Mietin, että jättääkö mun nenä haistamatta jotain (ja haisenko toisten nenään ihan eriltä kuin omaani??).

Kyllä Burberryn Her:issä ihan samat tuoksuelementit on kuin Baccarat Rougessa, lievästi medisiininen, ja marjat ja ambra luovat samanlaisen makeahkon tuoksun kuin BR. Eli hyvin samantyyppinen ja samaa tuoksumaailmaa, vaikka ei tietenkään identtinen ole. Ja BR on voimakkaampi ja pidempikestoisempi. Etkö haista Her:issä sellaista lääkemäistä vivahdetta?

Tai oikeastaan parempi kuvaus on sairaalan tuoksumaailman vivahde.? Itse haistan selkeästi sen, ja sama tuoksu on myös BR:ssä. Joillekin tämä tulee voimakkaampana esiin, joillekin vähän miedompana, mutta havaittavissa se yleensä on.

Medisiininen? Mulle tulee mieleen "lääkeyrttinen", ei mikään sairaalatuoksu. Vaan sellainen yrttituoksu, apocatherapy-tyylinen. Esim. aniksen haju.

Vierailija
4974/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Medisiininen? Mulle tulee mieleen "lääkeyrttinen", ei mikään sairaalatuoksu. Vaan sellainen yrttituoksu, apocatherapy-tyylinen. Esim. aniksen haju.

Apothecary. Apteekit tuoksuivat vielä 80-luvulla, nykyään eivät nekään sen enempää kuin sairaalatkaan. Fenolintuoksu yhdistyy lapsuuteen, olin sairaalloinen lapsi.

4975/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko joku muu YSL Y kuin tämä? https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Y-Eau-de-Parfum-…

Tämä:

Y Yves Saint Laurent perfume - a fragrance for women 1964 (fragrantica.com)

4976/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeillaanpa uudelleen. Eli tämä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Y-100.htm.

Tämä:

Vierailija
4977/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeillaanpa uudelleen. Eli tämä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Y-100.htm.

Tämä:

Ei toiminut linkki. Mutta hassua että YSL on tehnyt samannimisen tuoksun, mutta eri sukupuolelle.

Vierailija
4978/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nuoteista. Pullon kyljessä lukee kultaisin kirjaimin: ACCORDS. Ja sen alla bergamote, coriander, iris, patchouli ja mousse de chéne. Muut osaan suomentaa (bergamotti, korianteri, iiris ja patsuli :-), mutta tuota muusia en :-D

Anyways, akordit? Akordit?

Tavallaan ymmärrän synestesian, sillä upeasti luotu tuoksu sointuu kuin sinfonia. Tästä Y:stä en nyt osaa sanoa, mikä virsi on kyseessä. Kuiva chypre selvästi, näitä alkaa kaapit olla täynnä (Magie Noire, Knowing, Ysatis, Fidji makeampana ja niin edelleen). Ilmeisesti metsästän täydellistä chypreä, näistä se ei ole kyllä mikään. Uusia tuotantoja kaikki. Tällaisenaan nämä ei mene, on löydettävä sopivat kumppanit näille. Jos osaatte neuvoa, mikä menisi minkäkin kanssa, otan vinkkejä kiitollisena vastaan! Täyteläisyyttä ja naisellisuutta kaipaan, nämä on kovin kuivia ja seksittömiä.

Eikö YSL Y ole miehille suunnattu tuoksu? Siitä on omaan makuuni huomattavasti parempi se edp ja se on upea, seksikäs tuoksu. Se onkin meillä miehen käyttötuoksuna.

Minä ymmärrän accordit (?) siten että ne ovat juuri ne: hedelmäinen, trooppinen, mausteinen, akvaattinen (?) tms. Sitten taas nuotit olisivat niitä yksittäisi tuoksunuotteja joita sieltä nousee: patsuli, bergamotti, kookos, ruusu jne. Mutta tuo pakettisi antaisi taas ymmärtää eri asiaa... Vähän turhauttavaa välillä.

Vastaan nyt vielä, vaikka on jo reagoitu.

Y:tä on sekä naisille että miehille. Minulla on siis tämän näköinen pullo:

https://www.allbeauty.com/770875-yves-saint-laurent-y-for-women-eau-de-…

Pullo on kaunis, kaunis. Sen tajuaa vasta, kun sen saa käteen. Mutta tuoksu on kuiva ja simppeli. Tästä ei olisi kannattanut maksaa yli 80 euroa kuten joudun nyt Notinolle maksamaan. Olin tyhmä, luin Fragrantican arviot ja niissä oltiin sitä mieltä, että tässä tuoksussa reformulointi on poikkeuksellisen onnistunut. Ihan samaa kuivaa uus-chypreä tämä on kuin muutkin uudet versiot, niin kuin eilen mainitsin.

Vierailija
4979/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nichet ole kaikki omia persooniaan?

Ei. Kyllä nicheistäkin löytyy ihan tylsiä tuoksuja, vaikka brändäys olisi erikoinen. 

Samoin designereista löytyy hyvin persoonallisia tuoksuja. 

Tämä. Esimerkiksi kovasti hypetetyiltä Parfums de Marlyltä ja Creediltä löytyy useita ns. tylsiä tuoksuja.

Ja tosiaan designer-puolella on tapauksia, jotka voisivat olla nicheä. Tämän vuosituhannen puolelta vaikkapa L'eau Bleue d'Issey, Cartier Declaration d'un Soir ja suuri osa Comme des Garconseista.

Vierailija
4980/19266 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastelen Miller Harrisin tuoksuja. Ne ovat hieman kalliita, ovatkohan hyviä?

Oman (rajallisen) kokemukseni mukaan "brittiläisen hillittyjä". Siis ei samalla tavalla juhlavia tai komeilevia kuin vaikkapa monet ranskalaiset. Itselläni on vain yksi Miller Harrisin kokonainen pullo, Tea Tonique. Tarjoaa mitä lupaa: konstailematon ja laadukkaalta vaikuttava teetuoksu. Ehkä sopii suomalaiseen mentaliteettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän