Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19519)

Vierailija
461/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!

Vierailija
462/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Issey miyakea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyvä vaniljainen "karkkituoksu". Sitrukset tai kukkaistuoksut eivät käy minulle. Lempeän mausteinen (kaneli), karkkinen tuoksu on ollut haussa jo kauan..................

Heti tuli mieleen Joopin All about eve, siinä omena-vanilja-kaneli ym.. Näytti olevan mm. torilla myynnissä.

Vierailija
464/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyvä vaniljainen "karkkituoksu". Sitrukset tai kukkaistuoksut eivät käy minulle. Lempeän mausteinen (kaneli), karkkinen tuoksu on ollut haussa jo kauan..................

Heti tuli mieleen Joopin All about eve, siinä omena-vanilja-kaneli ym.. Näytti olevan mm. torilla myynnissä.

Torissa? Saa sitä nettikaupoistakin, niin ei tarvitse ehkä vuosia jonkun kaapissa seissyttä ostaa.

Vierailija
465/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Notinon tuotteet aitoja?

466/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!

Käy Kicksissä tai Stokkalla haistelemassa Clean -sarjaa! Sieltä löytyy erilaisia.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
467/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös näitä raikkaita "kurkun tuoksuisia" kutsuta vesituoksuiksi? Niissä on usein mukana häivähdys sitrusta ja minun ihollani se muuttuu kissankusen aromiksi. Onnekkaat he, joilla nämä toimivat!

Vierailija
468/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan joku tässä ketjussa suositella mulle hajuvettä? Sori jos on vähän ohi aiheen... :) Mutta haluaisin jonkun raikkaan, suht kevyen tuoksun. Siis sellaisella abstraktilla ja hienostuneella tavalla raikkaan, ei mitään överiä valkoiset kukat tai sitrusraikasta. Joskus joillain ohi menevillä haistaa tällaisen ihanan tuoksun, mutta en osaa kuvata sitä tarkemmin. Ei myöskään saisi olla vesimäistä tuoksua, koska saan siitä päänsäryn. Sellainen ehkä metsä, vihreä tee, jotain sellaista. Tuleeko kellään mieleen suosituksia? :)

Coach Flora, käyppä vaikka Emotionissa nuuhkimassa :) Nordicfeelin kautta saa 34 eurolla jos miellyttää. Tuoksua kuvailtu näin: Coach Flora lavautuu sitruunan kosketuksella ja pienellä määrällä rosepippuria yhdessä helmeilevän ananassorbetin kanssa. Sydäntuoksu tarjoaa ihania tuoksuja jotka ovat peräisin kukista kuten Keikarinkukka ja arabialainen jasmiini. Tuoksun katvassa on elegantteja tuoksunuottoje kermaisesta puusta, patsulista ja kristallisesta myskistä.

469/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostan hajuvedet täältä toimituskin kohtalaisen nopea. Tämä on ehkä oma lemppari.

https://amzn.to/2XFAMvC

Vierailija
470/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaako kukaan Marc Jacobsin tuoksuja?

Vierailija
471/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaako kukaan Marc Jacobsin tuoksuja?

Vuosia sitten ostin Stockan Hulluilta päiviltä ison pullon Marc Jacobs Splash Lemon tuoksua. Taisi olla edt. Pullo kesti ja kesti ja tuoksu sopi minulle varmaan parhaiten kuin mikään muu. Sitä vaan ei ole enää saatavilla mistään. Olen netin kolunut läpi, muttei vaan ole. Valmistus varmaan lopetettu jo vuosia sitten. En edes tiedä mikä olisi samantyyppinen korvaava tuote.

Vierailija
472/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa? Saa sitä nettikaupoistakin, niin ei tarvitse ehkä vuosia jonkun kaapissa seissyttä ostaa.

Torissa ja huutonetissä on paljonkin uusia/testattuja tuoksuja myynnissä. Minäkin olen myynyt monta jopa avaamatonta kun en ole sitten ottanutkaan käyttöön vaikka olen ostanut. Jos haluaa halvalla testata niin hyvin voi ostaa käytetyn, kunhan se ei ole kovin vanha ja on oikein säilytetty.

Vierailija
473/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tarttui Sokokselta mukaan Bossin uutuus Alive. Tosi makea, mutta toimii kaltaiselleni suloisen ystävälle.

Vierailija
474/19519 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ohi kulkevista ihmisistä voi mitään tuoksuttaa? Haistaa olet voinut kyllä.

Vierailija
475/19519 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan joku tässä ketjussa suositella mulle hajuvettä? Sori jos on vähän ohi aiheen... :) Mutta haluaisin jonkun raikkaan, suht kevyen tuoksun. Siis sellaisella abstraktilla ja hienostuneella tavalla raikkaan, ei mitään överiä valkoiset kukat tai sitrusraikasta. Joskus joillain ohi menevillä haistaa tällaisen ihanan tuoksun, mutta en osaa kuvata sitä tarkemmin. Ei myöskään saisi olla vesimäistä tuoksua, koska saan siitä päänsäryn. Sellainen ehkä metsä, vihreä tee, jotain sellaista. Tuleeko kellään mieleen suosituksia? :)

Coach Flora, käyppä vaikka Emotionissa nuuhkimassa :) Nordicfeelin kautta saa 34 eurolla jos miellyttää. Tuoksua kuvailtu näin: Coach Flora lavautuu sitruunan kosketuksella ja pienellä määrällä rosepippuria yhdessä helmeilevän ananassorbetin kanssa. Sydäntuoksu tarjoaa ihania tuoksuja jotka ovat peräisin kukista kuten Keikarinkukka ja arabialainen jasmiini. Tuoksun katvassa on elegantteja tuoksunuottoje kermaisesta puusta, patsulista ja kristallisesta myskistä.

Tuoksun nimi on Coach Floral. Nuuhkin sitä alkuviikosta Wiklundilla ja se tosiaan on makeahko, mutta ei liian makea minullekaan. Suihkutin sitä myös käsivarteen ja lopputuoksu illalla oli myös hyvä ja pehmoinen. Toiseen käteen suihkautin Coachin EDT:tä ja myös se oli ihan kiva ja raikkaampi kuin Floral, mutta EDT:nä haihtui paljon nopeammin iholta.

Vierailija
476/19519 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma tuosta kanelista? Tyypillisimmissä karkkituoksuissa ei välttämättä ole kanelia, mutta vahvoissa itämaisissa mausteisissa ja raskaissa tuoksuissa kyllä.

En ole parfyymiasiantuntija, mutta rakastan kanelin tuoksua ja jos sen saisi vaniljaan yhdistettynä, se olisi ehkä parasta... Ihotyyppini on sellainen, että tuoksun pitäisi olla ennemmin makea kuin kirpakka. Siksi haen myös "karkkituoksua".

Givenchy Organza Indecence oli juuri tuollainen vaniljakanelipullakarkkituoksu 2000-luvun alussa. Harmi että se on lopetettu. Toivat jossain välissä markkinoille uudistetun version eri pullossa, mutta se on kuulemma aika laimea ja appelsiininen kanelin sijasta.

Estee Lauderin Cinnabar on kaneli-vanijatuoksu.

Useimmat kaneli-vaniljaisista makeista tuoksuista pitävät ovat suosineet Diorin Addictia eli sitä ekaa sinisessä pullossa olevaa. Siinä se santelipuu-tonkayhdistelmä antaa vaikutelman makeasta kanelista.

Demeterin Library of Fragrance:lla on sellainen kuin Cinnamon Bun.

Joop! All about Evessä on omenaa, kanelia ja vaniljaa eli omenapiirakkatuoksu.

Vierailija
477/19519 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin puoli vuotta Cleanista keskusteluja ja olin varma että siinä on minun loppuelämän tuotesarja. Sitten tilasin jenkeistä näytteet kaikista.

Kamala pettymys, mikään ei tuoksu raikkaalle tai hyvä. Kaikki on pelkkää saippuaa. Yhtä paha saippuan haju kuin palasaippuassa tai korianterin maussa.

Mitä muut? Kokemuksia?

Vierailija
478/19519 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa ja huutonetissä on paljonkin uusia/testattuja tuoksuja myynnissä. Minäkin olen myynyt monta jopa avaamatonta kun en ole sitten ottanutkaan käyttöön vaikka olen ostanut. Jos haluaa halvalla testata niin hyvin voi ostaa käytetyn, kunhan se ei ole kovin vanha ja on oikein säilytetty.

On varmasti. Mutta mistä sitä tietää, kuinka vanha tuoksu on ja onko säilytetty oikein? Tuo All about Eve on ollut kauan markkinoilla, joku voi myydä vaikka miten vanhaa. Ei ole mikään huippukallis uutenakaan...

Vierailija
479/19519 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Notinon tuotteet aitoja?

Ovat, olen tilannut monta kertaa. Muutaman kerran vuodessa niillä on ale-päivät, jolloin kaikista tuotteista saa 10 tai 15% pois ja ilmaisen kuljetuksen.

Vierailija
480/19519 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maison Margielan Replica-sarjan Coffee break voisi miellyttää karkkituoksun hakijaa. Minun nenääni tuoksuu aivan leivonnaisilta.

Toinen joka tuli mieleen on DKNY ompputuoksujen taannoiset kesäversiot, Sweet delicious. Etenkin Pink macaroon tai Creamy meringue. En kyllä yhtään tiedä, saako niitä vielä jostain.