Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19262)

Vierailija
41/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetken suosikkejani ovat täyteläinen Gucci Bloom, Oscar de la Rentan Bella rosa ja Dolce & Gabbanan raparperintuoksuinen L'Imperatrice.

Minä ostin tuon sokkona Hulluilta Päiviltä, ajattelin että annan jollekin jos en itse pidä siitä, mutta sehän olikin ihan mukava kesätuoksu. Raparperia, kiiviä ja vesimelonia, pohjalla sitruunapuuta ja roseepippuria. Kesto ei toki ole mikään paras mahdollinen.

Vierailija
42/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetken suosikkejani ovat täyteläinen Gucci Bloom, Oscar de la Rentan Bella rosa ja Dolce & Gabbanan raparperintuoksuinen L'Imperatrice.

Minä ostin tuon sokkona Stokkan Hullareilta, ajattelin että annan jollekin jos en itse pidä siitä, mutta sehän olikin ihan mukava kesätuoksu. Raparperia, kiiviä ja vesimelonia, pohjalla sitruunapuuta ja roseepippuria. Kesto ei toki ole mikään paras mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ luulin että tuo h u l l u t -sana esti viestini julkaisun, mutta ilmeisesti se menikin läpi, kesti vaan aikansa :DD

Vierailija
44/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin jotain vaniljaan vivahtavaa tuoksua, vinkkejä kaipaisin?

Vaniljaa tungetaan aika moniin tuoksuihin tänä päivänä.

Kaipaatko kevyttä vaniljaa, raskasta vaniljaa, kukkais-vaniljaa, mauste-vaniljaa, karkkivaniljaa...?

Vierailija
45/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Vierailija
46/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Honore de Pres'n Vamp à NY on suosikkini, rakastan sen rommivivahdetta.

Minä ostin tuon joskus ja sitä on puolet jäljellä, mutta minulla ei tule sitä rommivivahdetta, vaan siitä korostuu se purkkavivahde, kuin jotain Juicy Fruit pakettia haistelisi! Monille kuulemma käy noin että vain yksi ja ainoa niistä vivahteista ilmenee; rommi, tuberoosa, vanilja tai purkka. Jotkut tosin väittää että se tuberoosa on juuri se joka aiheuttaa tuon purkan tuoksun.

Vierailija
47/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Ah, person of culture..

Saisipa tuota vanhaa l'heure bleueta jostakin helposti.

Vanhat versiot mitsoukosta tuoksuu kuulemma kirjastolle, pölyisille kirjoille, onko joku päässyt haistamaan? Itse en ole koskaan tuoksutellut niitä vanhoja versioita.

Vierailija
48/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Rakastan sitruunaista Jickyä, se oli myös nuoren Brigitte Bardotin suosikkutuoksu.

Jicky on kuin puhtaampi Shalimar, ilman sitä itämaista vanilja-eksotiikkaa. Muistan lukeneeni että Shalimar olisi syntynyt siitä kun joku lorautti vaniljaa ja jotain muuta Jickyyn.

Valitettavasti L'Heure Bleue tuoksuu liian tunkkaisen tätimäiseltä minulla. Sellainen kun kaivaisi vanhan mummon vaatehuonetta johon ei ole koskettu sitten 80-luvun. Liian orvokkinen tai jotain :))

Samsara edt sopii ystävättärelleni hyvin, hän on horoskoopiltaan oinas, jotenkin tuo punainen tuoksu lisää vaan jollain tapaa sitä "oinasvaikutusta".

Vierailija
49/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Honore de Pres'n Vamp à NY on suosikkini, rakastan sen rommivivahdetta.

Minä ostin tuon joskus ja sitä on puolet jäljellä, mutta minulla ei tule sitä rommivivahdetta, vaan siitä korostuu se purkkavivahde, kuin jotain Juicy Fruit pakettia haistelisi! Monille kuulemma käy noin että vain yksi ja ainoa niistä vivahteista ilmenee; rommi, tuberoosa, vanilja tai purkka. Jotkut tosin väittää että se tuberoosa on juuri se joka aiheuttaa tuon purkan tuoksun.

Huono/feikki tuberosa on juurikin purkkamainen, itse en tykkä vamp a nysta sen takia.

Itse olen haistanut ihan aidon tuberosa absoluutin, sen oikea tuoksu on sellainen perunakellari.

Se on parhaimmillaan sekoitettuna vähän kirpeämpiin tuoksuihin ja sivettiin.

Vierailija
50/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain Nahema, ihanan puuterinen huumaava ruusutuoksu, jossa kalliim tuoksuiset ruusut vieläpä. Sellainen ´vanhan rahan tuoksu´. Ei yhtään vetiset ja laimeat ne ruusut.

Sitä riittää yksi suihkaus, pysyy koko päivän.

Vierailija
51/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin läpi tuoksupullojani, säilytän sellaisia vanhassa kosmetikka -matka-arkussa viileässä. Noin 120+ kpl pulloa joista osa sellaisia joissa enää pienet jämät. Pikkupulloja eli miniatyyrejä on tuon lisäksi 30 kpl.

Vanhimmat 90-luvulta.

Vierailija
52/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tästä 2006 vuoden ekasta Juicy Couture-tuoksusta, oli tyylikäs ja hyvällä maulla tehty

https://www.fragrantica.com/perfume/Juicy-Couture/Juicy-Couture-1696.ht…

Kaikki tuon jälkeiset Juicyn tuoksut ovat mielesätni olleet halvan ja makean oloisia tusinatuoksuja, eivätkä pysy iholla pitkään.

Vierailija
53/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Ah, person of culture..

Saisipa tuota vanhaa l'heure bleueta jostakin helposti.

Vanhat versiot mitsoukosta tuoksuu kuulemma kirjastolle, pölyisille kirjoille, onko joku päässyt haistamaan? Itse en ole koskaan tuoksutellut niitä vanhoja versioita.

Vissiin siitä vanhasta hyvästä L'heure Bleuesta tehtiin viimeinen erä joskus 1989.

Siinä versiossa meni vielä kaikki tuoksunuotit yksi yhteen. Nykyisestä pomppaa liikaa esiin joku imelä puuterikukka joka haiskahtaa koipalloille.

Vierailija
54/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään halvempia tuoksuja jotka vetää vertoja kalliille vastineelle? Oletteko kuulleet näistä tai törmänneet niihin itse.

Vierailija
55/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä Bond No 9-merkin luksustuoksuista?

Törmäsin näihin Jenkeissä, tavaratalon kalliilla tuoksuosastolla viime vuonna. Nuo maksoivat 150-500 dollaria kappale. Minun mielestäni olivat aika terävän hajuisia, testasin varmaan seitsemää erilaista.

Kilianin tuoksuja kokeilin myös toisena päivänä, aika vetisiä eikä pysyvyyttä ollut. Nekin maksoi 200-400 dollaria kappale.

Sitten oli se maailman kallein tuoksumerkki Clive Cristian, en kehdannut mennä edes kokeilemaan niitä. Yli 600 dollaria vissiin maksavat ne edullisimmat!

Vierailija
56/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tilanneet USAlaisesta FragranceNetistä viime aikoina?

Minun mieheni tilasi minulle sieltä jotain joskus 8 vuotta sitten. Se meni kai tullipostiin josta joutui hakea ja maksaa verot.

Meneekö se nykyään niin että tulee ilmoitus kotiin jos joutuu maksamaan jotain tullia ja alv:ia, maksat sen ja sitten lähettävät sen postiisi?

Vierailija
57/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muglerin Angelikin edt on taas lanseerattu uudessa pullossa😍. Sitä kohta ostamahan!

Vierailija
58/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muglerin Angelikin edt on taas lanseerattu uudessa pullossa😍. Sitä kohta ostamahan!

Muistan vieläkin sen kun tuttu kertoi kun meni katsomaan myynnissä olevaa kämppää ja porukka kulki siellä haistelemassa että "täällä on varmasti tehty turkiskuoriaismyrkytys kun haisee siltä". Hänkin oli aivan varma että talossa on kuoriaisongelma.

Sitten tajusi että haju lähti naispuolisesta kiinteistövälittäjästä kun nainen käveli ohi. Hänen oli pakko kysyä että mitä tuoksua käyttää. Tämä oli intopinkeänä vastannut että "Muglerin Angel!"  :DDD Että juu ei kiitos.

Siitä Angelista oli joskus joku kevyt Limited Edition-versio jonain vuonna, Angel Rose tai Angel Peony. Melkein ostin koska se oli aivan erilainen kuin tuo alkuperäinen.

Vierailija
59/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaisin kokemuksia Aerinin (Lauder) tuoksuista.

Menen Helsingissä käymään vasta noin kahden viikon päästä, mutta olisi kiva kuulla etukäteen muilta, ja jotta tietäisin paremmin että mitä kannattaisi testata koska kerralla ei pysty liian montaa......

Vierailija
60/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla Hajuvesi.fi-sivustolla joskus alennusmyyntejä? Edulliset hinnat näkyy olevan mutta kun ei juuri nyt ole pakko ostaa, voisin odottaa vieläkin halvempia :p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi