Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko auttaa minua löytämään tuoksun, joka muistuttaisi mahdollisimman aidosti appelsiininkukan tuoksua? Olen googletellut aiheesta englanniksi ja löytänyt muutamia vaihtoehtoja (vaikuttaisi siltä, että Serge Lutensin Fleurs d’Oranger olisi ehkä potentiaalisin), mutta jos täältä löytyisi omakohtaisia kokemuksia, niin todella mielelläni kuulisin niitä ennen kuin tilaan mitään.
Jo Malonen Orange Blossom tuoksui aluksi melko aidolta appelsiininkukalta, mutta sitten tuoksu jotenkin muuttui ja alkoi muistuttaa hyvin vahvasti Shanghai Tang -merkin Ginger Flower -huonetuoksua.
Zarassa myydään Jo Malonen kehittämää tuoksusarjaa, siinä on tuoksu Fleur d'Oranger, joka tuoksuu tosi aidosti appelsiininkukalta. Tuoksun kesto on parempi kuin Jo Malonen oman, alkuperäisen brändin alla myytävissä tuoksuissa (joiden kesto on mielestäni surkea). Tässä sarjassa eräät muut "helmet" ovat Vetiver Pamplemousse ja Ebony Wood.
Kiitos, kiitos, kiitos! ❤️ Käyn testaamassa heti tänään 😊
Eipä kestä 😊
Näin miehenä vihaan pistäviä "tuoksuja ", joskus lahjaa ostaessa tuli haisteltua monia luksus merkkejä, ja melkein kaikki niistä oli ihan vastenmielisen hajuisia. Ihmetyttää miten jotkut himoitsee chanel-5 tai muita useiden satasten pulloja joiden haju on vastenmielinen ainakin omasta mielestä.
Tykkään ainoastaan hajuvesistä jotka ovat hedelmällisen tuoksuisia, pysyn kaukana niistä jotka haisee pistävälle parfyymi ponulle.
Uutuustuoksu, Oscar de la Renta - Bella Rosa. Tämä esiteltiin 2019 lopulla, tai 2020 alussa. En muista aivan tarkkaan. Tuoksu on aivan ihana. Jäin koukuun. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vihaan pistäviä "tuoksuja ", joskus lahjaa ostaessa tuli haisteltua monia luksus merkkejä, ja melkein kaikki niistä oli ihan vastenmielisen hajuisia. Ihmetyttää miten jotkut himoitsee chanel-5 tai muita useiden satasten pulloja joiden haju on vastenmielinen ainakin omasta mielestä.
Tykkään ainoastaan hajuvesistä jotka ovat hedelmällisen tuoksuisia, pysyn kaukana niistä jotka haisee pistävälle parfyymi ponulle.
Sulla on vain kehittymätön "tuoksunenä" jos et yleensä haistele naisten parfyymejä. Et huomaa eri tuoksunyansseja, kaikki tuntuu pistävältä ja tykkäät vain helpoista, yksinkertaisista hedelmätuoksuista. Jos perehtyisit tuoksuihin enemmän, pystyisit erottamaan niistä eri tuoksunuotteja ja makusi kehittyisi. Osaisit varmasti arvostaa myös laadukkaita, kompleksisempia tuoksuja.
Kiva positiivinen ketju, ei haukkumisia ja ivailuja. Olen saanut monta tuoksuvinkkiä joita olisi pakko päästä testailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko auttaa minua löytämään tuoksun, joka muistuttaisi mahdollisimman aidosti appelsiininkukan tuoksua? Olen googletellut aiheesta englanniksi ja löytänyt muutamia vaihtoehtoja (vaikuttaisi siltä, että Serge Lutensin Fleurs d’Oranger olisi ehkä potentiaalisin), mutta jos täältä löytyisi omakohtaisia kokemuksia, niin todella mielelläni kuulisin niitä ennen kuin tilaan mitään.
Jo Malonen Orange Blossom tuoksui aluksi melko aidolta appelsiininkukalta, mutta sitten tuoksu jotenkin muuttui ja alkoi muistuttaa hyvin vahvasti Shanghai Tang -merkin Ginger Flower -huonetuoksua.
En tiedä yhtään onko aidon appelsiininkukan tuoksuinen, mutta mulla on Avonilta ihan vain sellasta tuoksusuihketta ”body mist” ja sen tuoksu on appelsiininkukka. Tuoksuu tosi miellyttävälle ja raikkaalle minusta.
Arvon parhaillaan Cliniquen Aromatics Elixir:n ja Clarinsin Eau Dynamisanten väillä. Aromatics Elixir mulla on on ollut käytössä 14 vuotta sitten ja muistan kyllä että se oli vahva tuoksu ja vähän riittää. Onko tuo Eau Dynamisante yhtään samantyyppinen, olisiko tietäjiä paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiottin Sotto Voce oli vuosikausia minun vakkarituoksu!
Se oli hieman karkkimainen mutta puuterisen pehmeä ja kukkainen, ei kuitenkaan yhtä päällekäyvä ja vaniljasokerisen terävä kuin joku samoihin aikoihin suosiossa ollut Loulou.
Mäkin tykkäsin tästä tuoksusta joskus vuosia sitten. Se pullokin oli erittäin tyylikkään näköinen. Laura Biagiottin Roma oli myös hyvä. Pullo antiikin Rooman pylvään muotoinen.
Biagiottin Romaa myydään vieläkin. Pullo on yhä kaunis mutta tuoksu on pilattu. Todella pistävä, kemikalinen halpistuoksu nykyään. :( Sama tehtiin Salvador Dalin Laguna-tuoksulle. Se oli aikanaan omalaatuinen ja pehmeän mehukas nyt muistuttaa hyttysmyrkkyä tjsp.
Nuo Bruno Bananin hajuvedet ovat niin imelän ällömakean tuoksuisia että hyi...
Diorin tuoksua "Bronze" kesätuoksuna. Löytönä löysin kerran Stockmannilta. Oli kausituoksu, ei varmaan tehdä enää. Ihana! Mutta käytän vain kesällä, koska sopii vain kesään.
Tekeekö kukaan muu näin? En käytä hajuvettä tai parfyymiä, vaan ostan aina suihkugeelin ja vartaloemulsion. Nyt on Hugo Bossin Woman. Tulee jotenkin kiva kokonaisvaltainen tuoksu.
Minulle on tullut tavaksi etten osta hajuvettä kokeilematta ja ellei tuoksu ole saanut nelosen tai yli arvosanaa Fragranticassa. Luen ne arvostelut myös. Koska vaikka itse pitäisin, en haluaisi aiheuttaa muille migreeniä tai epämiellyttäviä hajuelämyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö kukaan muu näin? En käytä hajuvettä tai parfyymiä, vaan ostan aina suihkugeelin ja vartaloemulsion. Nyt on Hugo Bossin Woman. Tulee jotenkin kiva kokonaisvaltainen tuoksu.
En yleensa, koska kayttamistani tuoksuista ei ole saatavilla vartalotuotteita ja jos on, kokonaisuus maksaisi aivan liikaa.
Lisaksi olen usein huomannut, etta vartalovoiteen tuoksu on vahan eri kuin hajuveden. Kiva, jos olet loytanyt yhteensopivan kokonaisuuden.
Tulikin tasta ketjusta mieleeni, etta pitaisi hankkia talvituoksuksi Serge Lutensin Chergui. Onkohan sita muuteltu viime vuosien aikana, tietaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Teetkö sen virheen, että työnnät heti tuoksua suihkautettuasi nenän kiinni käteen tai paperiliuskaan? Silloin haistat vain ensituoksun, joka on usein aivan erilainen kuin se varsinainen tuoksu.
Monet kalliimpienkin merkkien tuoksuista on kyllä nykyään pilattu. Ei käytetä enää niin laadukkaita raaka-aineita kuin aiemmin ja siksi ennen hyvä tuoksu voi nyt olla pistävä tai kemikaalinen.
En ole tuoksuasiantuntija, mutta sain Emotionista testerin Viktor&Rolf Flowerbomb:ia ja ihastuin täysin. Vallan hurmaava tuoksu, ostin pullon kotiin enkä ole pettynyt. IHANA. Muuten en osaa kuvailla. :)
Kävin eilen testaamassa Zaran Jo Malone Fleur d’Oranger -tuoksua. Tykkäsin kyllä, vaikka jonkin ajan kuluttua haistoin siinä jonkinlaisen ”sivutuoksun”, joka tuntui vähän häiritsevältä. Tuoksu oli silti kokonaisuutena sen verran hyvä, että taidan käydä sen tänään ostamassa (samalla kun vielä jatkan ”täydellisen” appelsiininkukkatuoksun metsästystä).
Kiitos myös Avon-vinkistä, täytyy tutustua tuohon body mistiin! 😊
Vierailija kirjoitti:
En ole tuoksuasiantuntija, mutta sain Emotionista testerin Viktor&Rolf Flowerbomb:ia ja ihastuin täysin. Vallan hurmaava tuoksu, ostin pullon kotiin enkä ole pettynyt. IHANA. Muuten en osaa kuvailla. :)
Kukkapommi räjähti 15 vuotta sitten. 😳 Multa on ilmeisesti hukassa viimeiset 10, ei tunnu niin pitkältä ajalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiottin Sotto Voce oli vuosikausia minun vakkarituoksu!
Se oli hieman karkkimainen mutta puuterisen pehmeä ja kukkainen, ei kuitenkaan yhtä päällekäyvä ja vaniljasokerisen terävä kuin joku samoihin aikoihin suosiossa ollut Loulou.
Mäkin tykkäsin tästä tuoksusta joskus vuosia sitten. Se pullokin oli erittäin tyylikkään näköinen. Laura Biagiottin Roma oli myös hyvä. Pullo antiikin Rooman pylvään muotoinen.
Biagiottin Romaa myydään vieläkin. Pullo on yhä kaunis mutta tuoksu on pilattu. Todella pistävä, kemikalinen halpistuoksu nykyään. :( Sama tehtiin Salvador Dalin Laguna-tuoksulle. Se oli aikanaan omalaatuinen ja pehmeän mehukas nyt muistuttaa hyttysmyrkkyä tjsp.
Oonkin miettinyt että onko mun hajuaisti muuttunut vuoaien saatossa! Ennen pehmeän tuoksuinen on muuttunut pistäväksi. Ja siis olen vain käynyt nuuhkimassa kaupoissa, en ole raaskinut ostaa. Siis jos joku kohta kommentoi että hajuveteni on ajan saatossa pilaantunut.
Itse en käytä hajuvettä arkisin, mutta juhlatilaisuuksissa ihan paras on Herbina body mist Paradise Passion. Siinä on mieto hedelmien tuoksu, mikä ei kuitenkaan tartu vaatteisiin tai ihoon päiväkausiksi.