Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ En haluaisi olla mälsä tai viedä keskustelua sivuraiteille, mutta eikö tuossa tarkoituksessa ole vähän kyseenalaista laittaa tänä päivänä parfyymia niskaan? Moni kärsii kuitenkin hajusteyliherkkyyksistä ja jos parfyymin niskaan laittamisen tarkoituksena on vain saada muutkin haistamaan se paremmin, niin onko se ihan ok?
Tämä ei tietenkään päde, jos tietää, ettei seura kärsi parfyymista mitenkään. Mutta esim. töissä tai julkisissa?
Olet silti mälsä ja aivan väärässä ketjussa. Jos olet lukutaitoinen, lue otsikko ja kirjoitus otsikon alta ja sen jälkeen poistu, ole hyvä!
Ok. Luulin, että täällä voisi keskustella myös siitä, miten parfyymia käyttää ja millaisista syistä on päätynyt valintoihinsa. Itsekin siis käytän hajuvesiä, mutta yritän välttää ihmisten ilmoilla liikkuessani kovin voimakkaita tuoksuja ja laitan yleensä kevysti vain ranteisiin tai rintakehään niin että lähinnä minä itse haistaisin tuoksun. Koska itsellenihän olen sen hankkinut, niin koen sen sekä tarkoituksenmukaiseksi että muita huomioivaksi ratkaisuksi. Win-win.
Mutta kunnioitan palstan tahtoa ja poistun nyt ketjusta. Mukavaa päivänjatkoa ja hauskoja hajuvesihetkiä teille kaikille :)
Onkohan tuolla ihmisten erilaisella suhtautumisella siihen, haluaako saada muutkin haistamaan oma parfyymi vai ei, mitään tekemistä ekstroverttiyden /introverttiyden kanssa?
Itse olen introvertti ja minulle olisi kauhistus, jos muut kykenisivät haistamaan minut jo matkan päästä. Tuoksuni on yksityisasia! :D Tai oikeastaan niin kuin aiemmallakin kirjoittajalla, minun ja muutaman halietäisyydellä olevien ihmisteni.
Vastauksena kysymykseen mitä tuoksua usein kehutaan: Giorgio Armanin Si passione on sellainen mistä on paljon tullut kehuja.
Eräässä työpaikassa oli nainen, joka lääräsi hajuvettä niin, että tiesi heti ulko-oven avatessaan, onko hän töissä. Kun hänelle huomautettiin liiallisesta tuoksusta, hän vain tuumasi, että tuntee olevansa alasti ilman tuoksua. Asiakkaatkin kauhistelivat ja herkimmät saivat päänsärkyä ja astmaoireita. Tuntui, että se maistuu suussa. Tuoksu oli Shalimar.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuolla ihmisten erilaisella suhtautumisella siihen, haluaako saada muutkin haistamaan oma parfyymi vai ei, mitään tekemistä ekstroverttiyden /introverttiyden kanssa?
Itse olen introvertti ja minulle olisi kauhistus, jos muut kykenisivät haistamaan minut jo matkan päästä. Tuoksuni on yksityisasia! :D Tai oikeastaan niin kuin aiemmallakin kirjoittajalla, minun ja muutaman halietäisyydellä olevien ihmisteni.
Kumoan käsityksesi heittämällä tähän väliin, että olen introvertti ja kaapissani majailee mm. sitä alkuperäistä Poisonia.
Virossa pantiin tuulemaan (Aromat): ma-iltana tilattu 24 designer-näytteen paketti on tänään saapunut noudettavaksi. Korjaan sen talteen huomenna. Kaikki EdTitä, pääsevät kevyinä suihkunjälkeisosastolle sänkytuoksuiksi. Vielä kaksi lähetystä tulossa, toinen lienee täällä ensi viikolla ja toinen joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
^ En haluaisi olla mälsä tai viedä keskustelua sivuraiteille, mutta eikö tuossa tarkoituksessa ole vähän kyseenalaista laittaa tänä päivänä parfyymia niskaan? Moni kärsii kuitenkin hajusteyliherkkyyksistä ja jos parfyymin niskaan laittamisen tarkoituksena on vain saada muutkin haistamaan se paremmin, niin onko se ihan ok?
Tämä ei tietenkään päde, jos tietää, ettei seura kärsi parfyymista mitenkään. Mutta esim. töissä tai julkisissa?
Ei sitä tarvitse lotrata niin paljon, että lähimmäiset kaatuilevat ympäriltä. Minä olen siis tuo niskaan ja haaroihinsa suihkiva kummajainen. Tuoksuksi voi valita kevyemmän tuoksun tai käyttää tuoksun kevyempää versiota. En huomannut tarkentaa, että en tosiaan suihkuta tuoksua isoja määriä vaan nostan hiuksia ja suihkautan sitä hiusten alle, josta se liikkuessani tai hyvin lähelle tullessa "pelmahtaa" ilmoille.
Olen ollut tuoksuherkkien kanssa töissä enkä ole koskaan saanut haukkuja, joten osaan todennäköisesti säädellä tuoksumisen määrääni. Minusta kysymyksesi oli ihan asiallinen, koska jotkut meistä käyttävät liikaa tuoksuja. Itsekin olen joskus saanut hengitysvaikeuksia/migreeniä hyvin voimakkaasta ja/tai pistävästä tuoksusta.
Mutta tämä on yksi näitä etätyön ja -opiskelun iloja - voi istua kotonaan parfyymipilvessä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumoan käsityksesi heittämällä tähän väliin, että olen introvertti ja kaapissani majailee mm. sitä alkuperäistä Poisonia.
Minä myös, erakkouteen saakka. Kaapissa nyt jo Erba Pura ja kohta T-rex, ja molemmat rikkovat ihmisoikeuksia. Kysymys on annostelusta. Poison on muuten ihana.
Portugalista paketti tosiaan matkasi kuukauden, haen huomenna.
Tänään testissä HdP:n This Is Not A Blue Bottle 1.3. Suuri osa päivää meni maskin kanssa, ja tämä katosi työvuoron aikana. Muistuttaa hyvin paljon Laliquen Infinite Shinea (ruusu ja safranoli), en tiedä oliko nahka havaittavissa, vaatii toiste maskitonta testiä. Ei mitään ihmeellistä, ok, ei intohimoja.
Tänään käytössä miestentuoksu Boucheron Jaïpur Homme, on aivan kuin Habanita L'Esprit jonka olin ajatellut tilata mutta eipä tarvitse kun nämä 2 on niin identtisiä, Jaipur Homme löytyy miehen kaapista.
Aivan samanlaiset white musk -tuoksut joissa tuoksuu muskottipähkinä. Ihania.
Muita miestentuoksuja mulla ollut tai on Mugler Cologne, Bvlgari Homme, Dior Homme, L'Occitane Badian, Clinique Happy for men.
Vierailija kirjoitti:
Virossa pantiin tuulemaan (Aromat): ma-iltana tilattu 24 designer-näytteen paketti on tänään saapunut noudettavaksi. Korjaan sen talteen huomenna. Kaikki EdTitä, pääsevät kevyinä suihkunjälkeisosastolle sänkytuoksuiksi. Vielä kaksi lähetystä tulossa, toinen lienee täällä ensi viikolla ja toinen joulun jälkeen.
Niin, ei pidä ihmetellä sitä miksi postin palvelut ja pakettipisteet ovat tukossa, kun hullut tilaa monta kertaa viikossa jotain ja jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei pidä ihmetellä sitä miksi postin palvelut ja pakettipisteet ovat tukossa, kun hullut tilaa monta kertaa viikossa jotain ja jatkuvasti.
Haen sen toisen huomenna. Tilauksilla oli väliä kolme viikkoa. Kolmas lähetys tullee joulun jälkeen, koska Espanja. Verkkokauppaa olen käyttänyt jo 15 vuotta (paitsi ruokaostoksiin), sillä en välitä pyöriä ihmisten ilmoilla, enkä tosiaan ihmettele mitään Postiin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.
Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.
On ne miehet helppoja: halpa ja hiukan mauton vaniljapommi hoitaa homman.
Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.
Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.
Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...
Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...
Mä taas luin tässä pari päivää sitten jossain väitteen, että miehet tykkää ylipäätään kaikista syömiseen liittyvistä tuoksuista.
Onko palstalla kokemusta Baraonda Nasomattosta? Haluaisin miehelleni elegantin, seksikkään tuoksun jossa olisi vähän twistiä. Nauttii kalliista viskeistä, joten olisiko tuo sellainen? En löydä testeriä tuolle mistään.
Jos oikein tosissaan haluaa tehdä vaikutuksen mieheen niin tuoksu on pekoni.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstalla kokemusta Baraonda Nasomattosta? Haluaisin miehelleni elegantin, seksikkään tuoksun jossa olisi vähän twistiä. Nauttii kalliista viskeistä, joten olisiko tuo sellainen? En löydä testeriä tuolle mistään.
Tässä. https://www.ausliebezumduft.de/nasomatto-baraonda.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä. https://www.ausliebezumduft.de/nasomatto-baraonda.html
Eikä, mahtavaa, kiitos!