Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
2001/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Nasomatton Black Afgano. Tuoksunuoteissa kannabista, pihkaa, puu- ja vihreitä nuotteja, tupakkaa, kahvia, oudia ja suitsukkeita.

Todella majesteettinen ja tilan ottava, erikoinen tuoksu. On kuin astuisi roomalaiskatoliseen kirkkoon, jossa poltetaan erilaisia suitsukkeita, ja kirkon puiset ornamentit ja penkit tuovat oman vivahteensa tuoksuun, kuten kirkon jylhät kiviseinät.

Kannabiksenkin tuoksun erottaa, mutta ei onneksi ihan sellaisena tyypillisenä, vaan enemmänkin vihreänä. Eli jos haistaisi tämän jollain ohikulkijalla, ei tulisi sitä mielleyhtymää, tässä niin paljon tuota suitsukettakin.

Upea tuoksu syksyn kylmyyteen ja harmauteen, vaikka ei olekaan varsinaisesti lämmin. Tosi vahva tuoksu, tämä on Extrait-muodossa, mitäköhän on suomeksi... Yksi suihkaus, max 2, riittää.

Voi että :D Olen tuota pitkään kuolannut ihan vain tuoksunuottien perusteella, mutta en noin tyyristä putelia ole rohjennut sokkona ostaa. Täytyisi kai tilata näyte jostain...

Vierailija
2002/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut teette jos/kun olette löytäneet sen teidän oman signature-tuoksunne? Jatkatteko muiden tuoksujen ostamista yhtä paljon, vai onko ostelusi vähentynyt? Pidättekö varalla kuinka paljon sitä omaa tuoksuanne? Pelottaako että se lopetetaan?

Oman signatureni olen juuri löytänyt. Minulla on todella huono hajuaisti ja haistan useimmat asiat vajavaisesti tai ”väärin” ja nyt löysin tuoksun josta en pääse yli. Tämä vain haihtuu iholtani todella nopeasti ja vaikka ennen olin yhden suihkauksen/päivä-kannattaja, tämän tuoksun suhteen se vain ei toimi ja pullo hupenee rajua vauhtia.

Oletko kokeillut valkovaseliinia (kookosöljykin toimi) iholle ennen suihkautusta? Parfyymiöljythän pysyvät paremmin kuin alkoholit. Itse sain yhden taivaan tuuliin häipyvän EdP:n pysymään 6+ tuntia kahden sijaan öljyämällä rintamuksen (suihkun jälkeen, kookosöljy imeytyy kostealta iholta). Kuiva iho kadottaa tuoksut.

Mulla ei ole koskaan ollut signaturea. Nykyisestä 100+ tuoksunäytteen kokoelmasta lähimmäksi pääsee Squid, joka on kuin olisi tullut kotiin pitkältä matkalta (elän marginaalissa :D). En silti usko, että jaksaisin mitään kovin kauaa, siksi en sekaannu koko pulloihin....vielä. Ehkä joskus, jos tosi(tuoksu)rakkaus ei jätä rauhaan.

Pitääkin heti tänään testata tuota kookosöljyä! Tuo oma rakkauteni on tuo Lancome La Nuit Tresor Nude. Se vaan viettelee minut joka nuuhkaisulla... Minulla ei ole kuin 30 tuoksua, mutta tuo rakkaus tuota nudea kohtaan on älytön. Muita tresoreita en ole koskaan pitänyt kummoisina.

Kookosöljy auttaa ehdottomasti. Pääsin testaamaan vasta aamusuihkun jälkeen, mutta kello kuuden jälkeen aamulla suihkaisin kookosöljyllä rasvattuun sisäranteeseen ja vieläkin tuoksuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut teette jos/kun olette löytäneet sen teidän oman signature-tuoksunne? Jatkatteko muiden tuoksujen ostamista yhtä paljon, vai onko ostelusi vähentynyt? Pidättekö varalla kuinka paljon sitä omaa tuoksuanne? Pelottaako että se lopetetaan?

Oman signatureni olen juuri löytänyt. Minulla on todella huono hajuaisti ja haistan useimmat asiat vajavaisesti tai ”väärin” ja nyt löysin tuoksun josta en pääse yli. Tämä vain haihtuu iholtani todella nopeasti ja vaikka ennen olin yhden suihkauksen/päivä-kannattaja, tämän tuoksun suhteen se vain ei toimi ja pullo hupenee rajua vauhtia.

Oletko kokeillut valkovaseliinia (kookosöljykin toimi) iholle ennen suihkautusta? Parfyymiöljythän pysyvät paremmin kuin alkoholit. Itse sain yhden taivaan tuuliin häipyvän EdP:n pysymään 6+ tuntia kahden sijaan öljyämällä rintamuksen (suihkun jälkeen, kookosöljy imeytyy kostealta iholta). Kuiva iho kadottaa tuoksut.

Mulla ei ole koskaan ollut signaturea. Nykyisestä 100+ tuoksunäytteen kokoelmasta lähimmäksi pääsee Squid, joka on kuin olisi tullut kotiin pitkältä matkalta (elän marginaalissa :D). En silti usko, että jaksaisin mitään kovin kauaa, siksi en sekaannu koko pulloihin....vielä. Ehkä joskus, jos tosi(tuoksu)rakkaus ei jätä rauhaan.

Pitääkin heti tänään testata tuota kookosöljyä! Tuo oma rakkauteni on tuo Lancome La Nuit Tresor Nude. Se vaan viettelee minut joka nuuhkaisulla... Minulla ei ole kuin 30 tuoksua, mutta tuo rakkaus tuota nudea kohtaan on älytön. Muita tresoreita en ole koskaan pitänyt kummoisina.

Kookosöljy auttaa ehdottomasti. Pääsin testaamaan vasta aamusuihkun jälkeen, mutta kello kuuden jälkeen aamulla suihkaisin kookosöljyllä rasvattuun sisäranteeseen ja vieläkin tuoksuu!

Hienoa :) Helppo ja edullinen ratkaisu. Tuoksujen lyhyt kesto on ikuisia ärsytyksenaiheitani. Varmaan mikä tahansa neutraali öljy tai oikein rasvainen hajusteeton rasva käy samaan tarkoitukseen. Valkovaseliinia saa apteekista, kookosöljyä on aina :)

Vierailija
2004/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?

Se ei missään tapauksessa tulisi vessaan tai kylppäriin. Kosteus ja lämpö, ei kiitos.

Se voisi olla osa isompaa vaatehuonetta tai sitten oma tilansa.

Esim. liukuovet, joiden takana "valaistu baari" tyylinen ratkaisu eli peiliseinät ja valaistus. Tai vaatehuoneeseen upotettu ja ulosvedettävä tai ovien takana matala hyllystö, jossa toki valot kun avattu. Pullothan ovat osa parfyymien viehätystä ja taidetta, ne pitää valaista kuin lasitaide.

Vanhat vintagetuoksut & tyhjät pullot voisi kerätä kokoelmaksi vitriiniin, jossa ne olisivat koko ajan näkyvillä. Niitä kun ei enää ole tarkoitus käyttää.

Jep, juuri näin!

Tässä muutama viikko sitten katsoin yhden YouTube-videon, jossa joku (en muista enää kuka jonkinmoinen julkkis se oli) esitteli oman tuoksuhuoneensa. Pimeä huone ennen valojen sytyttämistä, ilmastoitu, valtavasti lasihyllyjä ympäri seiniä. Se oli kaikin puolin tyylikäs huone isolle tuoksukokoelmalle.

Vierailija
2005/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

123456 kirjoitti:

Sitten mulla oli joskus ihana tuoksu, en muista nimeä mutta pinkki pullo, jossa oli kullanvärinen ketju pullon yläosassa.

Olisko ollut Versace Versus Time for Pleasure?

Tai Chloén Love Chloé?

https://www.fragrantica.com/perfume/Chloe/Love-9370.html

Vierailija
2006/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanvinin Arpege on ehdoton. Olen sanonut perheelleni, että arkkuuni pitää ripotella paljon `tätä parfyymiä. Toinen suosikkini heti aikuistuttuani oli ja on edelleen Chanel 5.

Vierailija
2007/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta 😊 Versacen tuoksu oli, sen muistan. Ajallisesti sopisi myös.

Vierailija
2008/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Nasomatton Black Afgano. Tuoksunuoteissa kannabista, pihkaa, puu- ja vihreitä nuotteja, tupakkaa, kahvia, oudia ja suitsukkeita.

Todella majesteettinen ja tilan ottava, erikoinen tuoksu. On kuin astuisi roomalaiskatoliseen kirkkoon, jossa poltetaan erilaisia suitsukkeita, ja kirkon puiset ornamentit ja penkit tuovat oman vivahteensa tuoksuun, kuten kirkon jylhät kiviseinät.

Kannabiksenkin tuoksun erottaa, mutta ei onneksi ihan sellaisena tyypillisenä, vaan enemmänkin vihreänä. Eli jos haistaisi tämän jollain ohikulkijalla, ei tulisi sitä mielleyhtymää, tässä niin paljon tuota suitsukettakin.

Upea tuoksu syksyn kylmyyteen ja harmauteen, vaikka ei olekaan varsinaisesti lämmin. Tosi vahva tuoksu, tämä on Extrait-muodossa, mitäköhän on suomeksi... Yksi suihkaus, max 2, riittää.

Voi että :D Olen tuota pitkään kuolannut ihan vain tuoksunuottien perusteella, mutta en noin tyyristä putelia ole rohjennut sokkona ostaa. Täytyisi kai tilata näyte jostain...

Minullakin, joka tämän kirjoitin, on näyte, ja suosittelen tosiaan tilaamaan sen ensin, liian riskialtista ehkä tilata suoraan, sen verran omalaatuinen tuoksu. Mutta ylitti odotukset ja nyt katselen jo hyvää hintaa verkkokaupoista. Notinosta näyttäisi löytyvän edullisimmillaan.

Vierailija
2009/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku tuoksun, jossa on samantyyppinen patchouli kuin Angelissa, mutta tuoksu on raikas ja vihreä? Olen etsinyt tätä tuoksua jo vuosia, löytämätteä. Muutenkin kiinnostaisi kaikki vihreät tuoksut.

Vierailija
2010/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanvinin Arpege on ehdoton. Olen sanonut perheelleni, että arkkuuni pitää ripotella paljon `tätä parfyymiä. Toinen suosikkini heti aikuistuttuani oli ja on edelleen Chanel 5.

Mielenkiintoinen "skin chemistry" tulossa kun kalmolle spreijataan Arpegea. Osa ammattilaisista kyllä väittää että parfyyymit tuoksuu jokaisella ihan samalta eikä mitään erilaisia reaktioita eri ihoilla ole olemassakaan. Luca Turin jopa.

Vierailija
2011/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tarvitaan kirjoitti:

Tietääkö joku tuoksun, jossa on samantyyppinen patchouli kuin Angelissa, mutta tuoksu on raikas ja vihreä? Olen etsinyt tätä tuoksua jo vuosia, löytämätteä. Muutenkin kiinnostaisi kaikki vihreät tuoksut.

Onko siis joku jo olemassa oleva tuoksu? Paljon käytetty siis? Vaiko joku mitä teoriassa haet muttet ole oikeassa elämässä vielä haistanut?

Vierailija
2012/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytössä miehen John Varvatos, John Varvatos.

Käy naiselle mainiosti vaikka on miestentuoksu, suosittelen kokeilemaan, joku näitä maskuliinisia tuoksuja naisille kyseli. Tämä on hedelmäinen, kukkainen, mausteinen, nahkainen, vähän vihreä, vaniljaa ja karamellia löytyy sen verran että jollei tiedä luulee tämän olevan erikoisempi naistentuoksu, ehkä joku nichetuoksu jopa. 

Vierailija
2013/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?

Se ei missään tapauksessa tulisi vessaan tai kylppäriin. Kosteus ja lämpö, ei kiitos.

Se voisi olla osa isompaa vaatehuonetta tai sitten oma tilansa.

Esim. liukuovet, joiden takana "valaistu baari" tyylinen ratkaisu eli peiliseinät ja valaistus. Tai vaatehuoneeseen upotettu ja ulosvedettävä tai ovien takana matala hyllystö, jossa toki valot kun avattu. Pullothan ovat osa parfyymien viehätystä ja taidetta, ne pitää valaista kuin lasitaide.

Vanhat vintagetuoksut & tyhjät pullot voisi kerätä kokoelmaksi vitriiniin, jossa ne olisivat koko ajan näkyvillä. Niitä kun ei enää ole tarkoitus käyttää.

Jep, juuri näin!

Tässä muutama viikko sitten katsoin yhden YouTube-videon, jossa joku (en muista enää kuka jonkinmoinen julkkis se oli) esitteli oman tuoksuhuoneensa. Pimeä huone ennen valojen sytyttämistä, ilmastoitu, valtavasti lasihyllyjä ympäri seiniä. Se oli kaikin puolin tyylikäs huone isolle tuoksukokoelmalle.

Jos vain löydät sen uudestaan tai jonkun vastaavan, niin lisää linkki tänne! Saadaan kaikki vähän inspiraatiota haaveilulle :)

Vierailija
2014/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään Yesterday Haze. On se kyllä herkullinen, jopa maski naamalla. Myös mut haudataan kokoelmani kanssa, saatan ehkä olla kuollut, mutta nevermind, tuoksunpa jumalaiselta...tai oikeastaan kakofonialta, riippuen kokoelman koosta siinä vaiheessa. Ehkä pidämme ne putkiloissa eikä päällä, terveiset omaisille.

Odottelen tuoksuvaa postia Ranskasta ja Portugalista, edelliset matkustivat kolmisen viikkoa eli itsenäisyyspäivän hujakoilla saattaa olla perillä. 

Vierailija
2015/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanvinin Arpege on ihana. Se on sekä mun että kohta ysikymppisen äitini suosikkeja. Se on täydellinen, hienostunut, mielenkiintoinen, ei mummo eikä boomer eikä teini vaan ...naisen tuoksu. Vaikka olenkin tuoksujen sukupuolittamista vastaan, niin tästä tuoksusta sanoisin, että se käy monen tyyliselle ja ikäiselle naiselle.

Vierailija
2016/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanvinin Arpege on ihana. Se on sekä mun että kohta ysikymppisen äitini suosikkeja. Se on täydellinen, hienostunut, mielenkiintoinen, ei mummo eikä boomer eikä teini vaan ...naisen tuoksu. Vaikka olenkin tuoksujen sukupuolittamista vastaan, niin tästä tuoksusta sanoisin, että se käy monen tyyliselle ja ikäiselle naiselle.

Huomasin, että tämä oli Tokmannin verkkokaupassa ollut hintaan 28,99€/100ml. Tällä hetkellä väliaikaisesti loppu mutta voiko olla aito tuohon hintaan?

Vierailija
2017/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa sisarelleni hajuveden joululahjaksi. Hän käyttää yleensä aika mietoja ja klassisen oloisia kukkaistuoksuja. Tiedän, että hän pitää paljon Bellini-drinkistä ja mieleeni juolahti, että sentapainen parfyymi voisi olla kiva.

Osaisiko joku siis suositella persikkaista tuoksua, mikä ei olisi liian överi/imelä/teinitytöille suunnattu ja jossa persikka ei hautautuisi muiden tuoksunuottien alle?

Vierailija
2018/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ostaa sisarelleni hajuveden joululahjaksi. Hän käyttää yleensä aika mietoja ja klassisen oloisia kukkaistuoksuja. Tiedän, että hän pitää paljon Bellini-drinkistä ja mieleeni juolahti, että sentapainen parfyymi voisi olla kiva.

Osaisiko joku siis suositella persikkaista tuoksua, mikä ei olisi liian överi/imelä/teinitytöille suunnattu ja jossa persikka ei hautautuisi muiden tuoksunuottien alle?

Tässä mielenkiintoinen uutuus, ei imelä, ei teineille. En ole päässyt vielä kokeilemaan.

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Bitter-Peach-62707.html

Vierailija
2019/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikkainen ja hyvä tuoksu on Taylor Swift, Taylor Swift. Sinikirjava pakkaus, pullo värikäs pienellä helminauhalla. 

Burberry, Burberry Women samoin, silkkaa persikkaa.

Kumpikin tuoksu pehmeä ja sopii hyvin nuorelle.

Vierailija
2020/19266 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mielenkiintoinen uutuus, ei imelä, ei teineille. En ole päässyt vielä kokeilemaan.

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Bitter-Peach-62707.html

Tämä on hyvä

https://www.fragrantica.com/perfume/Burberry/Burberry-Women-818.html

Ja tämä

https://www.fragrantica.com/perfume/Gucci/Gucci-Rush-686.html

Molemmat hyvin naisellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän