Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19740)

Vierailija
19661/19740 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiinnostava tuo listaus! Vähän vaikuttaa siltä, että siinä tuli samalla paljastettua kunkin paikan asiakasprofiili. Itse pyörin Stockalla omalla paikkakunnalla ja ero paikalliseen Sokokseen on kuin yö ja päivä niin asiantuntemuksessa, yleisessä naistenosaston valikoimassa kuin asiakaspalvelussakin. Kunpa Stockmann ei lakkaisi, eihän sitten jää enää mitään! 

Kicksiin nyt ei mitään oikein voi kommentoidakaan, näyttää joltain teini-ikäisen TikTok -feediltä.

Vierailija
19662/19740 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua yllätti tuo että Sokoksen myydyin oli Oscar De La Rentan Belle Blance, toivottavasti nimi meni ulkomuistista oikein koska en ole koskaan kuullutkaan tuosta. Toinen yllätys oli että Libre EDP oli Kicksin myydyin. Toki tiesin että Libre on suosittu, mutta en että näin suosittu. Tai oletin että Intense tai Parfum tms olisi vienyt voiton. Ostaako ihmiset sitä töihin, ne jotka voi töissä käyttää tuoksuja? Itse en ole koskaan Libreä kokenut mieleiseksi.

Libre EDP:n suosio ihmetyttää minuakin siinä mielessä, että olisin luullut EDT:n keulivan kärjessä. Se olisi ihana tuoksu, ellei olisi niin tolkuttoman vahva.

Mulla oli vaikea suhde Libren EDP:hen, ensin lumosi, pari kertaa kävin ohikulkiessa testaamassa ja totesin, että jos sitä menee laittamaan, menee happi tilasta. On myös niin vahvaprofiilinen, että tuntuu kuin jonkin persoonan pukisi päälleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19663/19740 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo Cristalle eau de parfum entinen versio on chypre. Vuoden 2023 versio eli uusin Cristalle edp on vihreä kukkaistuoksu (?) ja edt (se vanha) on luokiteltu aromaattiseksi sitrustuoksuksi. Kannattaa mainita aina, tarkoittaako eau de parfumia vai eau de toilettea ja jos reformulointi on menossa, uudempaa vai vanhempaa versiota. Näissä on kyllä kyydissä pysymistä kun tahti vaan kiihtyy tuoksutaloilla.

Minulla on edelleen mietinnässä, kumpi on parempi: Hypnotic Poison edt vai Hypnotic Poison edp. Jos jollain on varma mielipide, niin olis kiintoisaa kuulla perusteluineen! Josko se auttaisi päätöksenteossa.

Oston itse tuon edt-version ja tykkään siitä tosi paljon. Joskus testasin myös parfyymiversiota mutta oli ihan eri tuoksu, ei vain vahvempi versio toiletesta. En pitänyt

siitä ollenkaan.

Vierailija
19664/19740 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitäkin että onko joulukuu paras jos haluaa tietää mitä tuoksuja ihmiset oikeasti ostaisivat itselleen. Paljonko tuoksulahjoista on ostettu myyjän suosituksesta lahjaksi jollekin muulle.

Näin luulen käyneen myös miesten tuoksuissa: tyttöystävä tai puoliso on kysynyt vähän neuvottomana myyjän vinkkejä. Aika varman päälle valintoja, melko voimakkaitakin tuoksuja.

-M66

Vierailija
19665/19740 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coolpriser.fi.          Huijarifirma Älkää hyvät ihmiset ostako sieltä mitään

Miten huijasivat? Oliko tuote väärennös vai jäikö tulematta kokonaan?

Itse tilaan vain nettikaupoista, joissa voi maksaa Klarnalla. Jos ei tule tuotetta, reklamoin enkä ikinä maksa Klarnan laskua. Ei kuseteta.

Ajatelkaa muuten, jos suomalainen firma olisi keksinyt alkaa rahoittaa verkko-ostoksia. Mutta ei, suomessa on niin varovaista liiketoiminta ja yrityksetkin persaukisia, että tämä Klarnan kansainvälinen menestystarina meni Ruotsiin. Siellä osataan luoda luottamusta taloudessa, toisin kuin meillä.

Ei nyt liittynyt aiheeseen, mutta hajuvesien ostamiseen kylläkin. 

Ruotsissa on muuten useampia luksushajuvesimerkkejäkin, joista ihmiset ovat valmiita pulittamaan reippaasti rahaa. Esimerkiksi Byredo. Meillä Suomessa ei vaan tässäkään ole on

Joo, vähän enemmän voisi avata väitettään mahdollisesta huijauksesta. Itse tilasin noin puolitoista vuotta sitten näytteitä Coolpriseriltä ja ainakin silloin kaikki meni ok ja tuoksut olivat aitoja.

Vierailija
19666/19740 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituimmat -listoihin voi vaikuttaa myös ketjun/liikkeen aleen asettamat tuoksut. Nyt tammikuussa ollut juuri tuo Oscar de la Renta Bella Blanca alessa jommassakummassa emotionissa tai kicksissä, en muista kumpi. Onhan tuoksu siis suosituin siinä mielessä että ostettu eniten. Toinen asia on onko se tykätyin tai käytössä suosituin. Mutta siihen ei muutenkaan saa vastausta. Myynneistä kuitenkin saa luvut. 

Varmaan Bella Blancan suosioon vaikuttaa aika edullinen hinta. Tuoksu ei ole erityinen, mutta juuri niin helppo että se on helppo ostaa jos saa hyvällä hinnalla.

Vierailija
19667/19740 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabrina Carpenterin tuoksuista kokemuksia? Etenkin Lemon pie kiinnostaa nuottiensa vuoksi. Kestävyyttä en edes odota, mutta onko ällömakea vessanraikastin vai jotakin muuta? Voiko käyttää, vaikka ei olisi enää lähelläkään teini-ikää?

Vierailija
19668/19740 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin tilaamista Coolpriserista jossain vaiheessa mutta Trust pilotissa oli niin huono arvosana etten uskaltanut. Nyt kun vilkaisin niin 69% oli antanut firmalle vain yhden tähden.

Vierailija
19669/19740 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin tilaamista Coolpriserista jossain vaiheessa mutta Trust pilotissa oli niin huono arvosana etten uskaltanut. Nyt kun vilkaisin niin 69% oli antanut firmalle vain yhden tähden.

Mäkin olen harkinnut sieltä näytteiden tilaamista, mutta sen verran kalliita ovat (ja kalliit postimaksut), etten ole sitten viitsinyt. Ehkä parempi niin.

Vierailija
19670/19740 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas uudistus Fragranticaan. 

Vierailija
19671/19740 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan, kävin katsomassa. Vaikka erosin sieltä silloin kun fragrantican venäläistaustainen perustaja nosteli niitä Trumpin tuoksujen artikkeleita siellä, vaalien alla sopivasti, ja kävi kiivasta oikeasti poliittista keskustelua Trumpin puolesta kommenttikentissä. Siinä näki raadollisesti mihin miljoonaosallistujia (kymmenet tuhannetkin riittää) keränneet alustat usein valjastetaan: yllättäen poliittinen viesti näkyy kaikille seuraajille ennalta-arvaamatta, mikä on sinänsä nerokas keksintö. Tuo tulee jatkossa varmaan lisääntymään monella sivustolla pelkään pahoin.

Vierailija
19672/19740 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea uudistus - sekava ja mulla ei kaikki edes toimi. Esim. tuo Best seasons when to wear -kohta ei edes näy kokonaan. Miksi kaikki uudistukset ovat melkein aina huononnuksia? 🤬😡

Vierailija
19673/19740 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkea uudistus - sekava ja mulla ei kaikki edes toimi. Esim. tuo Best seasons when to wear -kohta ei edes näy kokonaan. Miksi kaikki uudistukset ovat melkein aina huononnuksia? 🤬😡

Katsotko puhelimella?

Vierailija
19674/19740 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yllätti tuo että Sokoksen myydyin oli Oscar De La Rentan Belle Blance, toivottavasti nimi meni ulkomuistista oikein koska en ole koskaan kuullutkaan tuosta.

Mistä tiedät, että oli myydyin? Artikkelissa lukee:

Sokoksen myydyimmät feminiiniset tuoksut satunnaisessa järjestyksessä joulukuussa 2025.

En kyllä ihmettele Blancan hyvää menekkiä. Monia valtavirtaa miellyttäviä tekijöitä (ja tämä ihan ilman kettuilua) ja kirsikkana kakun päällä päivämäärä 5.12., jolloin kyseisen tuoksun pystyi hankkimaan puoleen hintaan.

Vierailija
19675/19740 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotko puhelimella?

Tabletilla. 

Vierailija
19676/19740 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen ulkoasu oli parempi, mutta nyt nämä lopulliset tuoksusivut ei ole niin hirveät kuitenkaan kuin käyttäjien profiilit, joissa uudistus on näkynyt jo aikaisemmin. Jonkin aikaa sai valita, haluaako vanhan- vai uudenmallisen näkymän. Nyt ilmeisesti vanha ulkoasu poistettu käytöstä ja on pakko mennä tuolla. Mutta ovat onneksi vähän parantaneet sitä ihan alkuperäistä uutta visuaalisuutta. Tämän nyt vielä kestää. Fontti on vain huonommin hahmottuva, mutta silmähän oppii kun aikaa kuluu.

Vierailija
19677/19740 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotko puhelimella?

Tabletilla. 

Vaaka-asennossa näyttää ihan ookoolta. Mulla melko uusi ompputabletti.

Vierailija
19678/19740 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotko puhelimella?

Tabletilla. 

Vaaka-asennossa näyttää ihan ookoolta. Mulla melko uusi ompputabletti.

Kiitos tästä! 👏🏻 Kokeilin ja tosiaan näkyy oikein vaaka-asennossa, käytän aina yleensä pystyasennossa (mullakin Ipad).

Vierailija
19679/19740 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuo fragrantica, mulla on sinne tili jonne en ole päässyt kirjautumaan pitkään aikaan. Salasana vaan lakkasi eräänä päivänä toimimasta. Vaihdoin salasanan, mutta uusikaan ei päästä sisälle. Noh, ei tuo nyt onneksi ole sellainen sivusto missä kirjautuminen toisi itselleni suurtakaan lisäarvoa.

Vierailija
19680/19740 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tuo fragrantica, mulla on sinne tili jonne en ole päässyt kirjautumaan pitkään aikaan. Salasana vaan lakkasi eräänä päivänä toimimasta. Vaihdoin salasanan, mutta uusikaan ei päästä sisälle. Noh, ei tuo nyt onneksi ole sellainen sivusto missä kirjautuminen toisi itselleni suurtakaan lisäarvoa.

Mulle taas tuo Fragrantica on tosi tärkeä, olen siellä päivittän. Sen avulla pysyn kartalla omista hajuvesistä ja teen siellä aina listan niistä tuoksuista, joita suunnittelen käyttäväni seuraavalla viikolla. Haha ehkä olen outo, mutta kuolisin varmaan jos tuo sivusto lopettaisi. 🤪 Kaikki muutokset aina ärsyttää, mutta kyllä mä tähän uusimpaankin tulen tottumaan. Harmi, että sulla se ei toimi, mikäköhän siinäkin sitten on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi