Mies luulee, että aion olla kotona hänen isyysvapaansa ajan, saattaa yllättyä
Kuopus 1,5-vuotias ja mies on pitänyt vain pienen osan vapaistaan. Aikoo nyt pitää loput ja luulee puheista päätellen, että ollaan siis yhtäaikaa kotosalla hoitamassa yhdessä lasta ja kotia. Itse aion opiskella ja tehdä muita rästihommia eli teen kuin mieskin, lähden aamulla ja tulen illalla 19-20 valmiiseen ruokapöytään ja kahville, voin kyllä sitten hoitaa kuopuksen iltatoimet ;) Ja viikonloppuisin tietysti, kuten hän nyt, teen päivisin omia juttuja, pikkuremppaa ja maalaan kalusteet jotka ovat pitkään odottaneet. Odotan oikeasti innolla, mulla ei olekaan ollut paljon vapaata tehdä näitä asioita ja on kiva siirtää välillä siivoukset, kokkaamiset yms. toiselle. Katsotaan missä vaiheessa alkaa hoksata, vapaisiin on vielä vähän aikaa ja olen kyllä avoimesti puhunut suunnitelmistani.
Mites teillä isyysvapaat? Mainittakoon, että ensimmäinen viikko vapaata miehellä tarkoitti vauvan syntymän jälkeen kelkkailua, pilkkimistä ja poikien saunailtoja.
Kommentit (70)
Mun mieheni piti kuukauden isyysvapaan ja auttoi vauvan kanssa. Ei mennyt minnekään. Ei käy kavereiden kanssa vieläkään missään eikä yksin baareissa vaikka lapsi kohta 11v. Ainoa on liikuntaharrastus kerran viikossa 2 tuntia. Siellä ryhmässä käy yksin.
Vierailija kirjoitti:
Aha..
Yksin asuvat tekee nuo joka päivä ihan töiden jälkeenkin. Ei mitään ihmeellistä.
Niin? Kahden aikuisen perheissä usein on se etu, että on kaksi tekemässä :) Ap
Meillå ei mies ekan lapsen kohdalla pitänyt isyysvapaata ja nyt toisen syntymän jälkeen oli kolme viikkoa kanssani kotona :)
Teidän parisuhde kuulostaa tosi ihanalta. :D
Yksi vaihtoehto olisi tietysti puhua miehen kanssa sillä tavalla, että hänkin hoksaa, jos nyt tuntuu siltä että ei ole kärryillä suunnitelmistasi. Mutta sehän olisi kai ihan liian helppoa eikä tuottaisi draamaa AV:lla puitavaksi.
Mies kanssa on minun äitiyslomieni ajan ollut töissä. Kehdannut vielä olla uupunutkin työpäivän jälkeen.
Ja samaa kuin teillä, se perkele remontoi meidän keittiön isyysvapaillaan.
Olen siivonnut ja laittanut ruoan ja keittänyt kahvit ja ukko tulee vaan valmiiseen pöytään. Itse saisi laittaa minulle ruoat töidensä jälkeen.
Ja pahinta kaikessa, tekee viikonloputkin töitä, jotta meillä riittää rahaa. No arvaas kuka on lasten kanssa!!!
Tää niin kostetaan!! Miehet on sikoja!!!
Kannattaa sanoa toi ääneen.
Se että miehesi on toiminut kuin ajattelematon tumppu ei tee samalla tavalla toimimista rakentavaksi ratkaisuksi suhteenne kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Mies kanssa on minun äitiyslomieni ajan ollut töissä. Kehdannut vielä olla uupunutkin työpäivän jälkeen.
Olen siivonnut ja laittanut ruoan ja keittänyt kahvit ja ukko tulee vaan valmiiseen pöytään. Itse saisi laittaa minulle ruoat töidensä jälkeen.
Ja pahinta kaikessa, tekee viikonloputkin töitä, jotta meillä riittää rahaa. No arvaas kuka on lasten kanssa!!!
Tää niin kostetaan!! Miehet on sikoja!!!
Mm, mies tekee ihan normaalia toimistotyötä 8h päiviä, loput ajasta menee omiin harrastuksiin ja käy esimerkiksi ostoksilla, kavereilla kahvilla, auttelee veljeään projekteissa. Viikonloppuisin harrastaa, kalastaa, nukkuu pitkään, saattaapa vetää kalsarikännit autotallissa, mitä milloinkin - remppatyömaalle tilasi sukulaisen tekemään, kun ei ehtinyt :) Ei sillä, viihdyn paljon itsekseni ja teen mielelläni lasten kanssa juttuja. Kiva vain välillä vaihtaa hetkeksi osia. Ap
Olettepa onnellinen perhe. Ei käy kateeksi.
Meillä on kolme lasta ja olin heidän kanssaan kotona kahdeksan vuotta. Minulle ei tullut mieleenkään olla tuollainen marttyyri, vaan viihdyimme hyvin koko perheen kanssa. Mies teki pitkää päivää ja kävi ainakin kerran kuukaudessa useamman päivän ulkomaan työmatkoilla, mutta kun hän tuli kotiin, oli kotona mukava ja kiva olla. Sain helposti tehtyä lasten kanssa kaiken mitä katsoin olevan hyvä tehdä ja kotitöiden lisäksi ehdimme hyvin tekemään kaikkea muutakin. Asuimme kahden ensimmäisen lapsen syntyessä ulkomailla ja siellä ei mitään isyysvapaita edes ollut, joten niiden perään ei tarvinnut itkeä.
Nuorimman ollessa kaksi vuotias lähdin aikuispuolella opiskelemaan iltakoulussa ja mies hoiti silloin mielellään lapset ja kun tarvitsin enemmän aikaa tehdä koulutehtäviä, niin hän lähti lasten kanssa vaikka uimaan tai mummolaan.
Lapset ovat nyt jo teinejä ja perheellämme menee vieläkin todella mukavasti. Teinit ovat ihania ja nauravaisia nuoria ja miehen kanssa meillä menee todella hyvin.
Minkä taakseen jättää, sen edestä löytää ja niin makaa kuin petaa ap.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme lasta ja olin heidän kanssaan kotona kahdeksan vuotta. Minulle ei tullut mieleenkään olla tuollainen marttyyri, vaan viihdyimme hyvin koko perheen kanssa. Mies teki pitkää päivää ja kävi ainakin kerran kuukaudessa useamman päivän ulkomaan työmatkoilla, mutta kun hän tuli kotiin, oli kotona mukava ja kiva olla. Sain helposti tehtyä lasten kanssa kaiken mitä katsoin olevan hyvä tehdä ja kotitöiden lisäksi ehdimme hyvin tekemään kaikkea muutakin. Asuimme kahden ensimmäisen lapsen syntyessä ulkomailla ja siellä ei mitään isyysvapaita edes ollut, joten niiden perään ei tarvinnut itkeä.
Nuorimman ollessa kaksi vuotias lähdin aikuispuolella opiskelemaan iltakoulussa ja mies hoiti silloin mielellään lapset ja kun tarvitsin enemmän aikaa tehdä koulutehtäviä, niin hän lähti lasten kanssa vaikka uimaan tai mummolaan.
Lapset ovat nyt jo teinejä ja perheellämme menee vieläkin todella mukavasti. Teinit ovat ihania ja nauravaisia nuoria ja miehen kanssa meillä menee todella hyvin.
Ap:n mies ei tee mitään pitkää päivää, ja on ilmeisesti käyttänyt vapaa-aikansa lähinnä itseensä. Vuoronvaihto tekee hyvää ap:n perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää niin kostetaan!! Miehet on sikoja!!!Mm, mies tekee ihan normaalia toimistotyötä 8h päiviä, loput ajasta menee omiin harrastuksiin ja käy esimerkiksi ostoksilla, kavereilla kahvilla, auttelee veljeään projekteissa. Viikonloppuisin harrastaa, kalastaa, nukkuu pitkään, saattaapa vetää kalsarikännit autotallissa, mitä milloinkin - remppatyömaalle tilasi sukulaisen tekemään, kun ei ehtinyt :) Ei sillä, viihdyn paljon itsekseni ja teen mielelläni lasten kanssa juttuja. Kiva vain välillä vaihtaa hetkeksi osia. Ap
Miksi et avannut suutasi ajoissa? Mikä siinä puhumisessa on niin älyttömän vaikeaa? Tuossa teidän liitossa on kaksi täysin typerystä pelaamassa jotain valtataistelua, rakkautta ei ilmeisesti ole. Lapsiparat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies ei tee mitään pitkää päivää, ja on ilmeisesti käyttänyt vapaa-aikansa lähinnä itseensä. Vuoronvaihto tekee hyvää ap:n perheelle.
Ap:n oma vika. Pillitä Elli pillitä vain.
Meilläkin on kiva ja sujuva arki, teen pääasiassa kotityöt valmiiksi ennen kuin mies tulee, leivotaan lasten kanssa, laitetaan yhdessä ruokaa, ilmapiiri on leppoisa - ei meillä ole riitojakaan oikeastaan koskaan. Vai sanoinko toisin? Sanoinhan, että tykkään olla kotona ja puuhailla omiani, mutta vaihtelu on hyvästä :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni piti kuukauden isyysvapaan ja auttoi vauvan kanssa. Ei mennyt minnekään. Ei käy kavereiden kanssa vieläkään missään eikä yksin baareissa vaikka lapsi kohta 11v. Ainoa on liikuntaharrastus kerran viikossa 2 tuntia. Siellä ryhmässä käy yksin.
Tuskin kavereita enää on, jos niitä ei 11 vuoteen ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha..
Yksin asuvat tekee nuo joka päivä ihan töiden jälkeenkin. Ei mitään ihmeellistä.
Niin? Kahden aikuisen perheissä usein on se etu, että on kaksi tekemässä :) Ap
No niin varmaan onkin? Entä sitten? ihme ulinaa elämän perusasioista.
Nämä asiat kannattaisi puhua läpi ennenkuin lyö ns. rojut ränniin. Nyt eniten teidän molempien ajattelemattomuudesta kärsivät lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n oma vika. Pillitä Elli pillitä vain.
No eihän se pillitä, totesi vaan että on kivaa vaihtaa osia välillä ?
Onpa kivaa lapselle, kun on tottunut olemaan äidin kanssa kotona ja sitten äiti hylkää. Kuulostat inhottavalta ja katkeralta. En varsinaisesti ihmettele, että mies viihtyy paljon poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää niin kostetaan!! Miehet on sikoja!!!Mm, mies tekee ihan normaalia toimistotyötä 8h päiviä, loput ajasta menee omiin harrastuksiin ja käy esimerkiksi ostoksilla, kavereilla kahvilla, auttelee veljeään projekteissa. Viikonloppuisin harrastaa, kalastaa, nukkuu pitkään, saattaapa vetää kalsarikännit autotallissa, mitä milloinkin - remppatyömaalle tilasi sukulaisen tekemään, kun ei ehtinyt :) Ei sillä, viihdyn paljon itsekseni ja teen mielelläni lasten kanssa juttuja. Kiva vain välillä vaihtaa hetkeksi osia. Ap
Sellaista on, mäntti nai mäntin, vakka kantensa valitsee.
Sääliksi käy teidän (kuvitteelliset) kakarat.
Me ollaan käytetty isyysvapaat lähinnä perheenä lomailuun ja matkusteluun.
Arjessa hoidetaan lapsia yhdessä aina kun mies ei ole töissä niin muutos siihen kun mieskin on kotona ei ole suurensuuri.
Aha..