Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Onko noissa asiantuntijoissa yhtään, jolla olisi ballseja sanoa esim. Katjalle ihan suoraan, että eikö olisi aika jo kasvaa aikuiseksi. Ja alkaa sitten ihan käyttäytyäkin sen mukaan. Iän puolesta kun sitä olisi jo aiheellista odottaa.
Mä kyllä ymmärrän Heidiä. Jos olet nukkunut yksin about 20 vuotta, niin ei yhdessänukkuminen välttis vaan onnistu. Mä oon ollut sinkkuna vasta 4 vuotta ja nyt olen suhteessa ja valvon yöt kun mies nukkuu vieressä. Oskarista näkee, ettei uskalla olla oma itsensä vaan hissuttelee tutkaillen Heidin mielialoja.
Olli on todella herkkä mies. Miten sille muka sopisi itseään täynnä oleva insinööri??
Onko Katjan ja Ollin välillä näytetty mitään fyysistä läheisyyttä häiden jälkeen?
Anniina on ihana, mutta luulin paljon vanhemmaksi. On vasta 31 :o
Tämä nyt on sivuseikka, mutta onko tuo Katja siis AMK-insinööri? Ei DI?
Olisi tehnyt aivan vallattoman hyvää hänelle opiskella vaikka Otaniemessä. Olisi karissut tuo turhanpäinen ylimielisyys seurassa, jossa moni on häntä älykkäämpi, mutta ei tee siitä numeroa. Siitä vaan Tutalle tai teknilliseen fysiikkaan hinaamaan jalkoja reilusti lähemmäksi maan pintaa, vielä ei ole liian myöhäistä.
Tosiasiassa tulkitsen, että Katja ei ole ensisijaisesti ylimielinen vaan lähinnä lukossa (kuten joku täällä jo mainitsikin). "Lukkoisuus" on helppo selittää omalla insinööriluonteella. Parempi olisi, jos Katja pääsisi oikeasti tunteisiinsa kiinni ja pystyisi selittämään missä mättää. Ei se, että on rationaalinen poista sitä, ettei tuntisi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, ettei Katja sitten löytänyt miestä sieltä insinööripiireistä, vaikka siellä kyllä valinnanvaraa naisille riittää. Olisko kuitenkin niin, että ongelma ei ole miehen ammatti (”humanisti”) vaan sinun luonteesi, Katja hyvä?
No en Katjasta tiedä, mutta osa hakijoista hakee siksi että haluaa asiantuntijoiden valitsevan heille oikeanlaisen kumppanin, koska he itse valitsee live-elämässä aina vääränlaisen kumppanin. Eli he kyllä saa, ehkä helpostikin, parisuhteen ihan itse, mutta ajautuu huonoihin suhteisiin tai rakastuu kertakaikkiaan epäsopiviin ihmisiin. Ja siis haluaa, että joku muu valitsee heille oikeasti sopivan, koska he itse eivät vain osaa.
Tietenkin osa tällaisista ihmisistä onkin sitten todellisuudessa sellaisia, että kuka tahansa on heille "epäsopiva", koska he itse sössivät parisuhteensa käyttäytymällä itse huonosti mutta eivät tätä ollenkaan itse tajua.
Katja taitaa olla niitä korkeakoulutettuja naisia, jotka ihmettelevät että missä ne kaikki hyvät miehet on. Ei ihme ettei löydy jos meno on tuota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tehnyt aivan vallattoman hyvää hänelle opiskella vaikka Otaniemessä. Olisi karissut tuo turhanpäinen ylimielisyys seurassa, jossa moni on häntä älykkäämpi, mutta ei tee siitä numeroa. Siitä vaan Tutalle tai teknilliseen fysiikkaan hinaamaan jalkoja reilusti lähemmäksi maan pintaa, vielä ei ole liian myöhäistä.
Tosiasiassa tulkitsen, että Katja ei ole ensisijaisesti ylimielinen vaan lähinnä lukossa (kuten joku täällä jo mainitsikin). "Lukkoisuus" on helppo selittää omalla insinööriluonteella. Parempi olisi, jos Katja pääsisi oikeasti tunteisiinsa kiinni ja pystyisi selittämään missä mättää. Ei se, että on rationaalinen poista sitä, ettei tuntisi asioita.
Juuri näin. Omassa lähipiirissäkin on näitä äärirationaalisia, jotka ikään kuin kieltävät tunteet itseltään. Osa katsoo niiden olevan "turhaa hömpötystä", toiset eivät muuten vaan ole kovin taitavia tunnistamaan ja käsittelemään tunteitaan.
Se kuitenkin alkaa näkyä ennemmin tai myöhemmin, että näilläkin tyypeillä tunteet jylläävät taustalla. Ongelma tässä on se, että pitkään tukahdutetut ja sivuun sysätyt tunteet eivät yleensä tule ulos hirveän kypsällä tavalla. Niinpä olen todistanut jos jonkinlaisia överiksi menneitä loukkaantumisia (tyyliin joku on sanonut "mun mielestä tää sininen paita on kivempi kuin punainen paita" ja siitä vedetty kilarit), jo irrationaalisen puolelle menevää tunteilevaa jankkaamista jostain aiheesta ja kyvyttömyyttä katsoa asioita muusta kuin siitä omasta subjektiivisesta näkökulmasta. En ihmettelisi, jos Katjastakin alkaisivat tunteet ottaa vaivihkaa niskalenkkiä jossain vaiheessa. Rationaalisuus äärimmilleen vietynä ei ole hyve pari- ja muissa ihmissuhteissa.
Seuraavan jakson perusteella alkaa kyllä vaikuttaa, että Katja jättää tämän kesken.
Kamala kylmä ihminen.
Näin miehenä olen itsekin joskus hämmästellyt, miten varsinkin nuoremmille naisille (alle 40 v.), herrasmiesmäisyys on turnoff. Yleistää ei toki pidä. Ns. herrasmiesmäisyys ei loppujen lopuksi ole muuta kuin hyvää, kohteliasta käytöstä, jossa toinenkin otetaan huomioon. Imelyyden puolelle ei tietenkään pidä mennä.
Lehdet ovat täynnä metoota, naisten valitusta tasa-arvon puutteesta, miehet käyttäytyvät huonosti, eivät puhu tunteistaan, eivät ota vastuuta perheessä jne. Käytännössä tuntuu kuitenkin, ettei oikein mikään kelpaa, viesti on ristiriitainen ja saa monet miehet hämmentymään. Parhaiten pärjäävät miehet, joita koko feministinen keskustelu ei voisi vähempää hetkauttaa.
Kokevatko naiset, etteivät he itsekään ole "herrasmiesmäisiä" ja sellainen käytös saa heidät tuntemaan itsensä epävarmoiksi. En keksi, mikä voisi olla herrasmiesmäisyyden feminiini vastine.
Pystyn samaistumaan jotenkin kissapelkoon. Itsekin pelkäsin ennen, olin kylläkin halukas tutustumaan mutta kynnet ahdisti :D
Miehen kissa muutti meille sitten miehen mukana ja nyt jo tykkään siitä paljon. Mutta kissan käsittelyn kuten kynsien leikkuun ja kanniskelun olen jättänyt muille, itse vain silittelen ja vaihdan hiekat ja ruuat välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän Heidiä. Jos olet nukkunut yksin about 20 vuotta, niin ei yhdessänukkuminen välttis vaan onnistu. Mä oon ollut sinkkuna vasta 4 vuotta ja nyt olen suhteessa ja valvon yöt kun mies nukkuu vieressä.
Jos ei pysty nukkumaan samassa sängyssä, silloin pitää nukkua erikseen. Kukaan tai mikään ei pakota pariskuntaa järjestämään arkeaan niin, että toinen valvoo yöt. Ihan omaa tyhmyyttä, jos ei tajua nostaa patjaa vaikka lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Koko ohjelmassa minua miellyttää vain Olli ihmisenä saati sitten kumppanina
Olli on hyvännäköinen, älykäs ja osaa käyttäytyä. Tukka puolipitkäksi ja itseluottamusra lisää. Muistuttaa Johnny Deppiä.
Varmaan Katjan ja Ollin onnettomuuden syitä ei näytetä. Minne hävisi se alun ja esitteiden kaunisnainen-Katja, ja tilalle tuli tuo tumma-asuinen äijä-Katja?
Vierailija kirjoitti:
Pystyn samaistumaan jotenkin kissapelkoon. Itsekin pelkäsin ennen, olin kylläkin halukas tutustumaan mutta kynnet ahdisti :D
Miehen kissa muutti meille sitten miehen mukana ja nyt jo tykkään siitä paljon. Mutta kissan käsittelyn kuten kynsien leikkuun ja kanniskelun olen jättänyt muille, itse vain silittelen ja vaihdan hiekat ja ruuat välillä.
Toi Ollin kissa on näköjään persialainen, yksi lempeimmistä kissaroduista. Katja on vähän kömpelö ja epävarma kissan kanssa, mutta ei sitä silti noin alas työnnetä.
Luulen, että Katja ei ainakaan nuku tuolla Ollin luona vaan pyöräilee iltaisin omaan kämppään nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Ollin kissa on näköjään persialainen, yksi lempeimmistä kissaroduista. Katja on vähän kömpelö ja epävarma kissan kanssa, mutta ei sitä silti noin alas työnnetä.
Luulen, että Katja ei ainakaan nuku tuolla Ollin luona vaan pyöräilee iltaisin omaan kämppään nukkumaan?
Emme voi tietää vaikka Katja olisi siellä vain silloin kun kamerat on. Heillä on tiedossa kuvausajat ja muuna aikana ei ole kameroita paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle muodostuu sellainen kuva, että näillä kahdella on kokoajan Atlantin yli - Ohjelma pään sisällä, eikä oikein illalla tiedä, mitä seuraava aamu tuo tullessaan. Itse en kestäisi moisissa aalloissa kovinkaan pitkään.
Reps* Atlantin yli-ohjelma pään sisällä :D Tämä oli todella hauska mielikuva.
Tälläiset ovat hauskoja heittoja tänne synkkään ketjuun. Ja se mitä pariskunnan tiedän, niin hyvin kuvaa kumpaakin. Aamulla halitaan, illalla mylly päällä.
Mikän ihmeen yli-ohjelma?
Mitä tarkoittaa Mikän ihmeen? Jos menisit nyt kaapille ja availisit niitä purkkeja, mitä sinulle on määrätty.
Kirjoittaja lienee tarkoittanut tälläistä yli-ohjelmaa:
Martina Aitolehti oksentaa ja herkistyy ulapalla - esimakua Atlantin yli -ohjelmasta. 18.07.2019 klo 20:27. Atlantin yli -sarjasta alkaa uusi kausi elokuussa.
Katsoin vasta nyt eilisen jakson, ja Katja näytti Ollin luo muuttaessaan siltä kuin kiukutteleva teini olisi tullut kyläilemään
Vierailija kirjoitti:
Menee nyt ohikseksi, mutta tutalaiset nyt ainakaan eivät ole nöyrimmästä päästä vaan ajattelevat osaavansa paremmin kuin muut.
Haluan vähän puolustaa Katjaa. Mun mielestä katja ei nimittäin ole mikään ilkeän oloinen ihminen vaan aivan totaalisen lukossa. (Lukossa itsensä kanssa?). Ja siksi käyttäytyy noin.